Wat staat hier?quote:Op woensdag 31 juli 2024 01:46 schreef MeneerPresident het volgende:
De delusion is dat mensen denken hun eigen pronoums te kunnen kiezen. Maar dat kan in feite niet.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Niks mis met je vader benoemen als papa
En je moeder als mama
Dat er tegenwoordig 2 papa’s of 2 mama’s kunnen zijn doet daar niets aan af
Ik snap het wel. Mensen die in een illusie willen leven, voelen zich heel ongemakkelijk als ze geconfronteerd worden met de realiteit. Als jij een transvrouw per ongeluk met meneer aanspreekt, zou die persoon zich geconfronteerd kunnen voelen met dat zij niet de goede keus heeft gemaakt om gelukkiger in het leven te kunnen staan.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:06 schreef VEM2012 het volgende:
Als iemand wil dat ik andere pronouns gebruik, dan stel ik voor: shut up en go away.
Sowieso snap ik niet waarom mensen zich hier zorgen over maken, want je gebruikt ze niet om tegen iemand te praten, maar over iemand te praten. En het zal mij echt jeuken welke stijlvorm anderen gebruiken als ze over mij praten.
Amen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mensen die in een illusie willen leven, voelen zich heel ongemakkelijk als ze geconfronteerd worden met de realiteit
Als iemand als vrouw wil leven, prima. Geen probleem om dat te doen. Maar b.v. 'hen'? Dat klinkt voor geen meter.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Mensen die in een illusie willen leven, voelen zich heel ongemakkelijk als ze geconfronteerd worden met de realiteit. Als jij een transvrouw per ongeluk met meneer aanspreekt, zou die persoon zich geconfronteerd kunnen voelen met dat zij niet de goede keus heeft gemaakt om gelukkiger in het leven te kunnen staan.
In principe zou ik iemand best wel met "hen" willen benoemen, maar dan zal die persoon toch eerst eieren moeten leggen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:52 schreef Lenny77 het volgende:
Ja nee... Ik doe er ook niet aan mee.
Leven en laten leven en doe lekker je ding maar ik ga ook geen hen zeggen..
Ook niet als het een familielid of goede vriend is?quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:52 schreef Lenny77 het volgende:
Ja nee... Ik doe er ook niet aan mee.
Leven en laten leven en doe lekker je ding maar ik ga ook geen hen zeggen..
Nee dan zeg ik hun naam welquote:Op donderdag 1 augustus 2024 09:51 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ook niet als het een familielid of goede vriend is?
Ik denk dat het passief-agressief gedrag is, zodat jij je ongemakkelijk gaat voelen als je zo'n iemand op een manier wilt aanspreken zodat 'het' zich niet gekwetst voelt. Zo van "Jij hebt niet dezelfde problemen als ik, dus jij bent veel gelukkiger dan ik en dat is niet eerlijk!"quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als iemand als vrouw wil leven, prima. Geen probleem om dat te doen. Maar b.v. 'hen'? Dat klinkt voor geen meter.
En bovendien, als ik 'hen' in plaats van 'hij' moet gebruiken in een zin, dan spreek ik niet tegen die persoon, maar over die persoon. En met alle respect, als ik dat doe is die persoon er niet bij (dan gebruik je gewoon iemands naam, veel persoonlijker), dus wat maakt het uit? Het is wat anders als je een beroemdheid bent en iedereen over je schrijft, dan heeft het nut. Maar als average Joe (of average Josephine in dezen) is het wel Peak Narcisme om dit te communiceren.
Dus waarom pronouns en niet gewoon M of V om aan te duiden of je als man of als vrouw wil worden aangeduid? En ik weet het, er zijn ook nog mensen die zichzelf noch M, noch V voelen, maar dat is toch wel een hoek waar je jezelf in zet...
Ik zie eerder een onderscheid tussen iemand die (nu, niet vroeger) pretendeert iets zeker te weten zonder dat er enige data over is, en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten en vervolgens wat speculeert op basis van wetenschappelijke feiten over andere traditionele samenlevingen over de hele wereld die mogelijk meer zeggen over hoe er vroeger tegen zulke zaken werd aangekeken dan onze huidige westerse samenleving.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dus vroeger projecteerden ze hun eigen gangbare maatschappelijke ideëen op de jagers-verzamelaars, en nu die zijn veranderd zien ze opeens dingen die meer bij de huidige gedachten van paleontologen over de maatschappij passen?
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoe IK jou aanspreek
Wie zegt ons dat ze het nu wél weten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Ik zie eerder een onderscheid tussen iemand die (nu, niet vroeger) pretendeert iets zeker te weten zonder dat er enige data over is, en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten en vervolgens wat speculeert op basis van wetenschappelijke feiten over andere traditionele samenlevingen over de hele wereld die mogelijk meer zeggen over hoe er vroeger tegen zulke zaken werd aangekeken dan onze huidige westerse samenleving.
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?
Zelf niet mentaal sterk genoeg zijn om om te gaan met het gegeven dat anderen zich geen "hij" of "zij" maar iets anders voelen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:32 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.
Ook een beetje een vervelende tactiek, anderen schuldgevoel willen aanpraten omdat je zelf mentaal niet sterk genoeg bent.
En hoe zou jij die Algerijnse bokster aanspreken dan?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bepaal zelf wel hoe IK jou aanspreek
In het Engels. Ik vermoed dat zij geen Nederlands spreekt, en ik spreek geen Arabisch. <grapje>quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe zou jij die Algerijnse bokster aanspreken dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |