abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214487387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 01:46 schreef MeneerPresident het volgende:
De delusion is dat mensen denken hun eigen pronoums te kunnen kiezen. Maar dat kan in feite niet.
Wat staat hier?
pi_214487451
quote:
99s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
Niks mis met je vader benoemen als papa
En je moeder als mama

Dat er tegenwoordig 2 papa’s of 2 mama’s kunnen zijn doet daar niets aan af
O+
pi_214487653
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 10:09 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wat staat hier?
Mensen denken dat ze hun eigen pronouns kunnen kiezen. Maar dat kan helaas niet
pi_214488386
Ik bepaal zelf wel hoe IK jou aanspreek
pi_214488447
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 18:06 schreef VEM2012 het volgende:
Als iemand wil dat ik andere pronouns gebruik, dan stel ik voor: shut up en go away.

Sowieso snap ik niet waarom mensen zich hier zorgen over maken, want je gebruikt ze niet om tegen iemand te praten, maar over iemand te praten. En het zal mij echt jeuken welke stijlvorm anderen gebruiken als ze over mij praten.
Ik snap het wel. Mensen die in een illusie willen leven, voelen zich heel ongemakkelijk als ze geconfronteerd worden met de realiteit. Als jij een transvrouw per ongeluk met meneer aanspreekt, zou die persoon zich geconfronteerd kunnen voelen met dat zij niet de goede keus heeft gemaakt om gelukkiger in het leven te kunnen staan.
  woensdag 31 juli 2024 @ 11:27:40 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_214488484
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mensen die in een illusie willen leven, voelen zich heel ongemakkelijk als ze geconfronteerd worden met de realiteit
Amen.
pi_214491534
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik snap het wel. Mensen die in een illusie willen leven, voelen zich heel ongemakkelijk als ze geconfronteerd worden met de realiteit. Als jij een transvrouw per ongeluk met meneer aanspreekt, zou die persoon zich geconfronteerd kunnen voelen met dat zij niet de goede keus heeft gemaakt om gelukkiger in het leven te kunnen staan.
Als iemand als vrouw wil leven, prima. Geen probleem om dat te doen. Maar b.v. 'hen'? Dat klinkt voor geen meter.

En bovendien, als ik 'hen' in plaats van 'hij' moet gebruiken in een zin, dan spreek ik niet tegen die persoon, maar over die persoon. En met alle respect, als ik dat doe is die persoon er niet bij (dan gebruik je gewoon iemands naam, veel persoonlijker), dus wat maakt het uit? Het is wat anders als je een beroemdheid bent en iedereen over je schrijft, dan heeft het nut. Maar als average Joe (of average Josephine in dezen) is het wel Peak Narcisme om dit te communiceren.

Dus waarom pronouns en niet gewoon M of V om aan te duiden of je als man of als vrouw wil worden aangeduid? En ik weet het, er zijn ook nog mensen die zichzelf noch M, noch V voelen, maar dat is toch wel een hoek waar je jezelf in zet...
  Moderator woensdag 31 juli 2024 @ 16:52:13 #58
441859 crew  Lenny77
pi_214493533
Ja nee... Ik doe er ook niet aan mee.
Leven en laten leven en doe lekker je ding maar ik ga ook geen hen zeggen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214497975
Dat gezeur tegenwoordig over pronouns...alsjeblieft zeg. Mensen zijn helemaal van het padje en moeten we blijkbaar 1034303 soorten pronouns hebben.
Corporate translator
pi_214498850
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:52 schreef Lenny77 het volgende:
In principe zou ik iemand best wel met "hen" willen benoemen, maar dan zal die persoon toch eerst eieren moeten leggen.
pi_214502638
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:52 schreef Lenny77 het volgende:
Ook niet als het een familielid of goede vriend is?
pi_214506249
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 09:51 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Ook niet als het een familielid of goede vriend is?
Nee dan zeg ik hun naam wel ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214507054
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als iemand als vrouw wil leven, prima. Geen probleem om dat te doen. Maar b.v. 'hen'? Dat klinkt voor geen meter.

En bovendien, als ik 'hen' in plaats van 'hij' moet gebruiken in een zin, dan spreek ik niet tegen die persoon, maar over die persoon. En met alle respect, als ik dat doe is die persoon er niet bij (dan gebruik je gewoon iemands naam, veel persoonlijker), dus wat maakt het uit? Het is wat anders als je een beroemdheid bent en iedereen over je schrijft, dan heeft het nut. Maar als average Joe (of average Josephine in dezen) is het wel Peak Narcisme om dit te communiceren.

Dus waarom pronouns en niet gewoon M of V om aan te duiden of je als man of als vrouw wil worden aangeduid? En ik weet het, er zijn ook nog mensen die zichzelf noch M, noch V voelen, maar dat is toch wel een hoek waar je jezelf in zet...
Ik denk dat het passief-agressief gedrag is, zodat jij je ongemakkelijk gaat voelen als je zo'n iemand op een manier wilt aanspreken zodat 'het' zich niet gekwetst voelt. Zo van "Jij hebt niet dezelfde problemen als ik, dus jij bent veel gelukkiger dan ik en dat is niet eerlijk!"

Dat het verder voor geen meter klinkt en ze zichzelf alleen maar voor lul zetten, hebben ze niet eens door.
pi_214509164
Ik zou zeggen werk aan je eigen onzekerheid in plaats van je gevoelens een ander op te leggen.

Je bent een man? Dan ben je een hij / hem / meneer of zelfs een u.

Thats it.
pi_214511036
Ik vind hun/hen en die/diens echt niet klinken en ben wat conservatief ingesteld als het gaat om taalveranderingen.

Echter als iemand graag zo aangesproken wordt dan ga ik daar verder geen groot punt van maken en probeer ik daar rekening mee te houden.

Ik zal wel bij diegene aangeven dat het mogelijk is dat ik me nog wel een paar keer ga verspreken puur omdat ik het zo altijd geleerd heb (en dus niet om te pesten of omdat ik het onzin vind) en hoop dus ook dat diegene met mijn onbewuste versprekingen rekening houdt.
pi_214515524
Als het ding is waar je het meest druk over maakt is of mensen je goede pronouns gebruiken dan mag ik je feliciteren, dan heb je echt een prachtig leven
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:18:31 #67
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_214519074
Ik geloof zelf dat mensen er heel graag in geloven dat er meer 'is' zodat het minder confrontered voor henzelf is.
eigenlijk zijn er maar twee, of drie varianten.
Lachen joh.
pi_214528227
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dus vroeger projecteerden ze hun eigen gangbare maatschappelijke ideëen op de jagers-verzamelaars, en nu die zijn veranderd zien ze opeens dingen die meer bij de huidige gedachten van paleontologen over de maatschappij passen?
Ik zie eerder een onderscheid tussen iemand die (nu, niet vroeger) pretendeert iets zeker te weten zonder dat er enige data over is, en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten en vervolgens wat speculeert op basis van wetenschappelijke feiten over andere traditionele samenlevingen over de hele wereld die mogelijk meer zeggen over hoe er vroeger tegen zulke zaken werd aangekeken dan onze huidige westerse samenleving.
pi_214528238
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?
pi_214534619
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
Ik zie eerder een onderscheid tussen iemand die (nu, niet vroeger) pretendeert iets zeker te weten zonder dat er enige data over is, en iemand die juist aangeeft dat we er niets over weten en vervolgens wat speculeert op basis van wetenschappelijke feiten over andere traditionele samenlevingen over de hele wereld die mogelijk meer zeggen over hoe er vroeger tegen zulke zaken werd aangekeken dan onze huidige westerse samenleving.
Wie zegt ons dat ze het nu wél weten?

Hadden we niet zogenaamd negers met blauwe ogen tijdens de laatste Ijstijd in Groot Brittannië zogenaamd een tijdje terug?
pi_214534738
Ik doe er niet aan mee.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_214534796
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:13 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar waarom zou je iemand bewust willen kwetsen?
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.
Ook een beetje een vervelende tactiek, anderen schuldgevoel willen aanpraten omdat je zelf mentaal niet sterk genoeg bent.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:54:48 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214536024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 08:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Het is een keuze om jezelf gekwetst te voelen.
Ook een beetje een vervelende tactiek, anderen schuldgevoel willen aanpraten omdat je zelf mentaal niet sterk genoeg bent.
Zelf niet mentaal sterk genoeg zijn om om te gaan met het gegeven dat anderen zich geen "hij" of "zij" maar iets anders voelen?
Dat is immers waar de werkelijke mentale armoede zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 09:58:05 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214536081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
En hoe zou jij die Algerijnse bokster aanspreken dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214536336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
En hoe zou jij die Algerijnse bokster aanspreken dan?
In het Engels. Ik vermoed dat zij geen Nederlands spreekt, en ik spreek geen Arabisch. <grapje>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')