abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214468204
Opeens hebben steeds meer mensen pronouns.

Ik voel me niet thuis met hij/hem, maar ik zou eigenlijk ook niet weten met welke ik mij wel thuis voel.

In een zekere zin willen mensen met pronouns meer vrijheid creëren en erkenning, maar er zijn er eigenlijk geen voor mensen die er gewoonweg niet uitkomen, maar ook niet de standaard willen..

Ik denk dus eigenlijk dat dit soort dingen juist ook schadelijk kunnen werken, we willen meer inclusiviteit, maar daarmee sluiten we dus ook weer mensen buiten of dwingen we mensen die niet kunnen kiezen tot het maken van keuzes.

Ik denk dat er te weinig wordt gepraat over dat soort dingen, over mensen die telkens buiten de boot vallen, omdat de bewegingen best snel gaan.
pi_214468564
Ja. Door meer opties toe te voegen worden de oorspronkelijke hokjes veel scherper gedefinieerd, waardoor de vrijheid om jezelf te zijn binnen dat hokje afneemt. Heel jammer inderdaad.
pi_214468601
Persoonlijke voornaamwoorden bedoel je, en die had iedereen al hoor. En je mag ook gewoon zelf iets verzinnen, neem een voorbeeld aan vreer verkerke. https://www.transgenderne(...)-maakten-in-de-taal/
  Moderator maandag 29 juli 2024 @ 21:25:11 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214469502
Ik word ook kotsmisselijk van die pronouns. Maar wat doe je er tegen?
Gewoon dat soort volk mijden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 29 juli 2024 @ 21:30:35 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214469596
De enige grens is je fantasie he. Maar je moet je natuurlijk realiseren dat in het echte leven vrijwel niemand je bij voornaamwoorden die niet al bestaan zal noemen.
pi_214469749
Als je liever met battie/boy wordt aangesproken dan wil ik daar best rekening mee houden hoor
pi_214470417
Ik vind het maar een hoop gezever...

-rest van de rant was een beetje dom :@ -

[ Bericht 61% gewijzigd door Luuntje op 29-07-2024 22:36:14 ]
Life is a highway...let's ride it!
pi_214470593
Je kunt je ook gewoon niet zo aanstellen. Niet meedoen met de 'hype' en dit modeverschijnsel. En je een voorstellen dat je 10.000 jaar geleden was geboren. Dan had je hier niet eens aan gedacht. Sterker nog, dan zou je iemand keihard uitlachen als hij met zijn pronouns komt aanzetten.

Dus zet het gewoon uit je hoofd. Ben je geboren met XY en heb je een pik? Dan ben je gewoon een man. Dus 'hij'. Als je je daar niet fijn bij voelt, dan zet maar eens kritische vraagtekens bij je eigen gedachten. Waarom doe ik zo?

Het is maar een woord. Stel je niet zo aan. Het leven is te kort om met dit soort zaken bezig te zijn.
pi_214470687
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:13 schreef Luuntje het volgende:
Ik vind het maar een hoop gezever...hetzelfde als dat non-binair gedoe. Je bent als 1 persoon altijd 1 dus binair.
Die onderbouwing _O-

De definitie van een binair systeem is juist dat er twee mogelijkheden zijn. Iemand die non-binair is zegt dus niet tot die twee mogelijkheden te behoren.
pi_214470728
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 22:34 schreef Sephael het volgende:

[..]
Die onderbouwing _O-

De definitie van een binair systeem is juist dat er twee mogelijkheden zijn. Iemand die non-binair is zegt dus niet tot die twee mogelijkheden te behoren.
U hebt geheel gelijk :@

Binair en mps door elkaar gehaald.... :@
Life is a highway...let's ride it!
  maandag 29 juli 2024 @ 22:39:58 #12
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_214470759
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:16 schreef Abid-Meher het volgende:
Opeens hebben steeds meer mensen pronouns.

Ik voel me niet thuis met hij/hem, maar ik zou eigenlijk ook niet weten met welke ik mij wel thuis voel.

In een zekere zin willen mensen met pronouns meer vrijheid creëren en erkenning, maar er zijn er eigenlijk geen voor mensen die er gewoonweg niet uitkomen, maar ook niet de standaard willen..

Ik denk dus eigenlijk dat dit soort dingen juist ook schadelijk kunnen werken, we willen meer inclusiviteit, maar daarmee sluiten we dus ook weer mensen buiten of dwingen we mensen die niet kunnen kiezen tot het maken van keuzes.

Ik denk dat er te weinig wordt gepraat over dat soort dingen, over mensen die telkens buiten de boot vallen, omdat de bewegingen best snel gaan.
In wat voor deel van de wereld leef je dan? Ik moet de eerste nog tegen komen.
  maandag 29 juli 2024 @ 22:43:13 #13
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_214470791
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:25 schreef onlogisch het volgende:
Ik word ook kotsmisselijk van die pronouns. Maar wat doe je er tegen?
Gewoon dat soort volk mijden.
Gaat een beetje moeilijk als het bijvoorbeeld je leidinggevende of collega is met wie je noodgedwongen veelvuldig contact moet hebben vanwege het werk.
Om over familie en aanhang nog maar te zwijgen.
pi_214471043
Ik begrijp de OP niet helemaal. Je wilt je oude voornaamwoorden niet meer, maar je weet niet welke je dan wel wilt? Maar dan vraag ik me af, wat brengt je dan precies op de gedachte dat je die oude niet meer wilt hebben dan?
  maandag 29 juli 2024 @ 23:22:18 #15
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_214471111
Het grappigste aan voornaamwoorden is dat ze gebruikt worden als jij er niet bij bent.
Prrrrr
pi_214471477
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo mee. Zolang het me geen geld kost hoe een ander genoemd wilt worden zal het me een rotzorg zijn.
pi_214473042
Moet zeggen dat er in mijn omgeving best veel transpersonen zijn (snel uit mijn hoofd ken ik er vier) en ik heb meer dan eens ruzie gehad doordat ik me (onbedoeld) blijf vergissen. Als ik iemand tien of vijftien jaar als man ken (ken ze enkel van man naar vrouw) dan duurt het even een tijdje voordat ik netjes zij zeg. Net zoals enthousiast iemand tegenkomen en dan per ongeluk met de oude naam begroeten. Ik doe mijn best, maar ik faal soms onbewust

Maar komt ook wel door mijn opvoeding. Mijn vader was ook trans, maar die bleef (ondanks zijn boosheid) papa, hij en hem (maar dat was begin jaren '90, heel andere tijden)

Ik vergeet mensen ook altijd te vragen of ze hij/zij/het/whatever willen zijn. Het komt gewoon niet in mij op om dat te vragen aan mensen.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 09:54:55 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214473141
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vergeet mensen ook altijd te vragen of ze hij/zij/het/whatever willen zijn. Het komt gewoon niet in mij op om dat te vragen aan mensen.
Is dat niet ook de verantwoordelijkheid van de mensen die bij andere voornaamwoorden genoemd willen worden dan zeg maar op het oog aannemelijk is?
pi_214473169
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:54 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Is dat niet ook de verantwoordelijkheid van de mensen die bij andere voornaamwoorden genoemd willen worden dan zeg maar op het oog aannemelijk is?
Denk het wel
Al heb ik het idee dat het gelijk met voorstellen gaat...
maar ik ben ook wel een botte boer hoor
  dinsdag 30 juli 2024 @ 09:59:53 #20
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214473217
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 09:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Denk het wel
Al heb ik het idee dat het gelijk met voorstellen gaat...
maar ik ben ook wel een botte boer hoor
Ik ben er ook slecht in omdat het me vrijwel nooit gebeurt dat iemand andere voornaamwoorden wil. Ik ken wel een transvrouw, maar het is (voor mij dan) duidelijk dat ze een vrouw is dus spreek ik haar automatisch zo aan, aangezien ze zich presenteert als vrouw naar de buitenwereld.
Maar misschien bega ik wel dagelijks een faux pas op dat gebied.
pi_214473219
Ik heb wel een keer met een mond vol tanden gestaan: ik heb toen ik jong was een tijd kort haar gehad.
Op een feestje had ik een leuk jurkje aan, voelde me mooi en goed. Kwam er iemand naar me toe om te vragen hoe ver ik in min transitie zat. Omdat diegene me trans eruit vond zien, want ik niet het standaard mode kapsel had. En diegene vond het discriminatie omdat ik me beledigd voelde. Zoiets vraag je toch niet aan iemand die je helemaal niet kent.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:03:17 #22
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_214473247
Ga de mijne veranderen in HIj/Hem in plaats van hij/hem.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  dinsdag 30 juli 2024 @ 10:05:44 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_214473270
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb wel een keer met een mond vol tanden gestaan: ik heb toen ik jong was een tijd kort haar gehad.
Op een feestje had ik een leuk jurkje aan, voelde me mooi en goed. Kwam er iemand naar me toe om te vragen hoe ver ik in min transitie zat. Omdat diegene me trans eruit vond zien, want ik niet het standaard mode kapsel had. En diegene vond het discriminatie omdat ik me beledigd voelde. Zoiets vraag je toch niet aan iemand die je helemaal niet kent.
Nee, dat vind ik ook een tamelijk onbeschofte vraag.
pi_214473291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:05 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Nee, dat vind ik ook een tamelijk onbeschofte vraag.
Dat dus

Inmiddels heb ik netjes lang haar tot halverwege mijn rug ;)
pi_214473486
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijkt mij gewoon iemand die zat te neten, zij het door alcohol of gewoon kinderachtige humor, ik zou gewoon omdraaien en niet reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')