SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT![]()
Bij een 8 moet je een jaar extra in militaire dienstquote:Op maandag 29 juli 2024 14:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou je bij een 8 uit het team gezet worden in Korea?
Net is gisteren. Strontpotted.quote:
Wie mag winnen?quote:Op maandag 29 juli 2024 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Korea - China
Turkije - Frankrijk
Daar moet U het mee doen
Ik heb wel zin in wat getuuterquote:
Naar Noord-Korea gestuurd voor een strafkamp?quote:
En niet zo'n goede van de Turken.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat was op zich een goede beurt van de Fransozen.
De druk van Ligue 1!quote:
Nouja, 57 scoren vind ik niet per se weggeven.quote:
Nouja China brons hoeft voor mij ook nietquote:
World Cups zijn als het goed is wel eens via Eurosport te volgen.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:34 schreef Bomenverzameling het volgende:
Weer super spannend. Deze sport mag best vaker op TV
Okee die zender heb ik echt te weinig aanquote:Op maandag 29 juli 2024 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
World Cups zijn als het goed is wel eens via Eurosport te volgen.
Ik heb gehoord dat het daar te zien is overigens, maar heb het eigenlijk nooit gezien daar en heb de TV er wel vaak op staanquote:Op maandag 29 juli 2024 16:35 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Okee die zender heb ik echt te weinig aan
Wij juichen voor koreaquote:Op maandag 29 juli 2024 16:37 schreef Bezsen het volgende:
Is er wel eens iemand die tijdens een perongeluk op een mens heeft geschoten?
Stokslagen van Erdogan als hij thuis komt.quote:
Mindtricks.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:38 schreef Szura het volgende:
Waarom wisselen die turken steeds de volgorde
Ivo is dan ook de fijnste Eurosportcommentator van allemaal.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:40 schreef WAvanBuren het volgende:
Op de één of andere manier neem ik Ivo nooit wat kwalijk als hij foutjes maakt in zijn commentaar.
16.48 maar gewoon wachtenquote:Op maandag 29 juli 2024 16:42 schreef DeLuna het volgende:
Hoe laat is nu de bronzen finale? Heb 16:45 staan maar dat lijkt me nu niet
Eensch.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ivo is dan ook de fijnste Eurosportcommentator van allemaal.
Fijne stem ook.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ivo is dan ook de fijnste Eurosportcommentator van allemaal.
Poolse kansen?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:11 schreef Szura het volgende:
Nou ff gauw afraffelen voor het kanovaren aub
Doet er wel eentje mee ja, geen idee wie er kans maaktquote:
Reeds besproken.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik mis die omroeper die het aantal punten in het Engels hard roept.
https://play.max.com/vide(...)3e-b0b1-3f5e8f8263e4quote:Op maandag 29 juli 2024 17:22 schreef franklop het volgende:
Niet te zien op hbo Max
De stream die er staat laat tennis zien
De krochten van hbo biedt uitkomstquote:
Echt zo.quote:
Ja, ff lekker op de achtergrond. Vlaggetje pas om 15.15 (en dan bij winst half uurtje later ofzo weer) deze sessiequote:
Woojin, d'Almeida en Gazoz he? Jammer dat onze maagdeneilandenman daar ook in zit (als ik het goed had)quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:10 schreef zorro28 het volgende:
Dit is overigens echt wel echt het kwart des doods.
Ja, sommigen nemen zichzelf iets te serieus.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik vind dat voorstellen ook wel bijzonder ja. Zie je bij andere sporten ook niet, eigenlijk.
Goed smeren!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:18 schreef Dagoduck het volgende:
Drinken jullie genoeg? Zet een pet op! Denk om de hitte!
Man uit Taiwan heeft alvast niet geluisterd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:18 schreef Dagoduck het volgende:
Drinken jullie genoeg? Zet een pet op! Denk om de hitte!
beter dan bij het volleyballen gisterenquote:
dat is voor de aanloop naar de mix dubbelquote:
Braziliaanse was sowieso leukerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lelijke bril van die Sloveense zeg.
Zonder bril was die Sloveense best leuk denk ik, maar die bril was echt ontzettend lelijkquote:
sorry maar neequote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder bril was die Sloveense best leuk denk ik, maar die bril was echt ontzettend lelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |