Nee de mate van slijtage bepaalt of je eronder komt. En dan zit je dus fout. Daar moet je dus rekening mee houden.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik vind van wel, want de mate van slijtage op je band bepaalt dus blijkbaar of je wel of niet op het minimumgewicht zit.
Met andere woorden: je kan rubber als ballast gebruiken om boven die minimum te komen. En dat vind ik fout.
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee de mate van slijtage bepaalt of je eronder komt. En dan zit je dus fout. Daar moet je dus rekening mee houden.
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet.
Stel de Mercedes was hetzelfde gewicht zonder banden, maar had een betere tyre management. Dan had die misschien wel boven de minimum gezeten.
Mijn standpunt is dan ook: laat de minimum door een gewogen auto zonder banden bepalen.
Laten we een heel systeem aanpassen omdat merc de fout maaktquote:Op maandag 29 juli 2024 15:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden.
Gaat flink wat extra tijd kosten, wat vooral tijdens de kwalificatie een probleem is, want dat kan je een snelle ronde kosten.
Dus het huidige systeem is imho beter.
Waarschijnlik kan die wat beter uit de voeten met de losse achterkant.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perez
die gaat veel lachen en smilen en volgend jaar is hij uit de F1?quote:Op maandag 29 juli 2024 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perez
Staat in beidequote:
Mwa, dat niet maar het zou meer strategische mogelijkheden geven als de bandenslijtage niet meetelt.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Laten we een heel systeem aanpassen omdat merc de fout maakt
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1quote:Op maandag 29 juli 2024 15:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden.
Gaat flink wat extra tijd kosten, wat vooral tijdens de kwalificatie een probleem is, want dat kan je een snelle ronde kosten.
Dus het huidige systeem is imho beter.
Op een weegbrug lijkt me dat een stuk lastigerquote:Op maandag 29 juli 2024 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1
Naja, er komen natuurlijk auto's van verschillende teams bij zo'n weegbrug.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1
Is ook zo. Ik begrijp dat de huidige procedure qua praktische haalbaarheid waarschijnlijk het beste compromis is, maar het is toch zonde dat de bandenslijtage meetelt voor het minimumgewicht. Dat een coureur zonder overleg besluit een alternatieve strategie toe te passen en daarmee de race wint zou juist toegejuicht moeten worden en niet onmogelijk gemaakt door bureaucratisch geneuzel imho.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naja, er komen natuurlijk auto's van verschillende teams bij zo'n weegbrug.
Ik weet niet of ze allemaal dezelfde wielbout gebruiken maar als er iets beschadigt bij het (de)monteren of als een auto van de krik valt, wie draait er dan voor op?
Als je nog 4 minuten te gaan hebt in de kwalificatie en je in je inlap naar de pits zit dan is het iig niet iets waar je op zit te wachten, kost allemaal tijd.
Maar je kan als team natuurlijk zorgen dat je net wat meer gewicht meeneemt en niet zo op de grens rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook zo. Ik begrijp dat de huidige procedure qua praktische haalbaarheid waarschijnlijk het beste compromis is, maar het is toch zonde dat de bandenslijtage meetelt voor het minimumgewicht. Dat een coureur zonder overleg besluit een alternatieve strategie toe te passen en daarmee de race wint zou juist toegejuicht moeten worden en niet onmogelijk gemaakt door bureaucratisch geneuzel imho.
Is ook wel zo ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is niet raar. Merendeels conservatief. RB bevond zich in een crisis met Horner, RB was weer erg dominant, dan ga je niet een populaire coureur eruit gooien in tijden van crisis. Dan gaan de eigenaren en sponsoren zeker koppen laten rollen.
En Perez kan gewoon beter. Verstappen ook. Maar de familie Verstappen is te druk bezig met alles buiten het racen, denk Idem dito Perez. Uiteindelijk zijn het gewoon een stel proleten met Checo, Jos en Christiaan ALS de aantijgingen waar zijn die hun lul niet in hun broek kunnen houden
quote:Op maandag 29 juli 2024 17:07 schreef potjecreme het volgende:
Ik snap niet dat Tsunoda niet driver of the day is geworden.
[ x ]
Politieagent Wil had dat zeker gedaan. Gelijk ook een EMG voor iedereen er bijquote:Op maandag 29 juli 2024 12:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze hebben volkomen gelijk.
Gewoon meteen het hele team een DSQ geven, moeten ze maar beter opletten.
maar Rus weegt zoveel meer dan Ham, dat is echt niet eerlijk hoe jij het voorsteld.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet.
Stel de Mercedes was hetzelfde gewicht zonder banden, maar had een betere tyre management. Dan had die misschien wel boven de minimum gezeten.
Mijn standpunt is dan ook: laat de minimum door een gewogen auto zonder banden bepalen.
Het gewicht van de coureur staat er sowieso los van, want de auto wordt zwaarder gemaakt bij lichte coureurs om dat te compenseren.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
maar Rus weegt zoveel meer dan Ham, dat is echt niet eerlijk hoe jij het voorsteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |