Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden
Bandenslijtage.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race?
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben.
Red Bull had een update meegenomen maar die bleek niet te werken en sindsdien lopen ze dus achter op de rest.
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
quote:Op zondag 28 juli 2024 22:42 schreef Nober het volgende:
En alsnog een prima vraag.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden.
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentiequote:Op zondag 28 juli 2024 22:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren?
Ik denk dat het vooral zo was dat Mercedes en McLaren hun auto niet goed op orde hadden aan het begin van het seizoen. Dan hoeft RBR ook minder hard te lopen en heb je logischerwijs minder bandenslijtage. De problemen zijn ontstaan toen de andere teams een stap hebben gezet die RBR niet kon volgen, omdat hun auto al aan het plafond zat.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentie
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend.
Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:56 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht.
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdachtquote:Op zondag 28 juli 2024 22:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld.
Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten.
Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken,
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Vandaag in ieder geval 1 Ferrariquote:Op zondag 28 juli 2024 22:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari?
De anderen hebben gewoon grote stappen gemaakt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht
Ze zijn relatief gezien teruggezaktquote:Op zondag 28 juli 2024 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR.
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".quote:Op zondag 28 juli 2024 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn relatief gezien teruggezakt
Zou kunnenquote:Op zondag 28 juli 2024 23:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Gezien het allemaal Mercedes power is, is er geen update geweest aan de PU (technisch mag dit toch nog indien je het voor "betrouwbaarheid" doet)?
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallendquote:Op zondag 28 juli 2024 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto".
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallend
Dat is bullshit want dat had in Miami moeten zijn.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:17 schreef potjecreme het volgende:
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal?
[ x ]
Link?quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging.
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.quote:Op zondag 28 juli 2024 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als Newey dat zegt ben ik geneigd hem te geloven. Die man is niet achterlijk op het gebied van aerodynamica.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Of dat komt door verkeerde keuzes in ontwikkeling of een gedwongen wijziging in de wagen is niet te bewijzen.
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen.
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt.quote:Op zondag 28 juli 2024 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was.
ik denk een combinatie van, waardoor RBR relatief gezien teruggevallen isquote:Op zondag 28 juli 2024 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |