Nee nee, Pérez ging iedereen ophouden zodat Max hem voorbij ging en de zege binnen was.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:08 schreef TheFreshPrince het volgende: [..] Het besluit zal inderdaad niet van deze race afhangen, dat is een optelsom van het hele seizoen en de afweging wat ze in plaats van Perez in die auto kunnen zetten. Feit is dat Perez ruim voor Max gestart is en ruim achter Max over de streep ging. Dat is niet heel best, Perez had op het podium moeten staan vanuit die positie.
Verkorte drs? Was die echt zoveel korter danquote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef Tarado het volgende:
Leuke race, knap van George, Red Bull zich wat teveel op McLaren gericht, al is dat wel begrijpelijk.
FIA zich als vanouds in de voet geschoten met die verkorte DRS.
Ook dat is niet geluktquote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee nee, Pérez ging iedereen ophouden zodat Max hem voorbij ging en de zege binnen was.
Voorheen mocht de DRS 200 meter na Raidillon open, nu na 300 meter.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verkorte drs? Was die echt zoveel korter dan
Meteen op kemmel al activatie zag ik
Ik heb echt de hele tijd gelet op Norris achter Max maar het was gewoon onmogelijk. Zo zonde. Ik had een scherpe fight willen zien.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef DKUp het volgende:
Goede race van Mercedes, moet gezegd worden. Voor de rest totaal niet boeiend.
Perez laat wel zien de slechtste rijder van de vier top teams te zijn.
Hoezo, DRS is toch om de races vermakelijker te maken?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef Tarado het volgende:
Leuke race, knap van George, Red Bull zich wat teveel op McLaren gericht, al is dat wel begrijpelijk.
FIA zich als vanouds in de voet geschoten met die verkorte DRS.
Paar jaar geleden moest je nog wachten met de inhaalactie om niet terugingehaald te worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh geinig. Dat was goed voor Max en George hebben we gezien dus.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorheen mocht de DRS 200 meter na Raidillon open, nu na 300 meter.
The zone, which is after the uphill Eau Rouge-Raidillon section of the track, has been reduced by 75 metres.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De vraag is of Max het überhaupt wilde, of dat-ie de DRS van Leclerc gebruikte om tegen Norris te verdedigen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:21 schreef DKUp het volgende:
Waarom lukte het Verstappen niet om Leclerc in te halen? Verkorte DRS zeker?
Uiteindelijk wel ja, maar je ziet dat ze maar wat doen bij de FIA.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh geinig. Dat was goed voor Max en George hebben we gezien dus.
Delta was niet groot genoeg. Hij wist ter nauwe nood überhaupt binnen de drs te komen, dan kan je hem daarna beter inzetten ter verdediging.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:21 schreef DKUp het volgende:
Waarom lukte het Verstappen niet om Leclerc in te halen? Verkorte DRS zeker?
Hetzelfde probleem wat Hamilton had met Russell.
Denk dat het niet kon, er voorbij is toch weer er voorbij.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is of Max het überhaupt wilde, of dat-ie de DRS van Leclerc gebruikte om tegen Norris te verdedigen.
Maar als Norris er dan ook voorbij komt, ben je een sitting duck.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat het niet kon, er voorbij is toch weer er voorbij.
Dat viel toch ook wel mee, die had hetzelfde probleem, ik meen dat hij zelfs een keer op 0,4s bij start finish zat en het nog niet luktequote:Op zondag 28 juli 2024 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als Norris er dan ook voorbij komt, ben je een sitting duck.
Balans vinden is lastig. Je wil niet dat het te makkelijk is, maar ook niet te moeilijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja, maar je ziet dat ze maar wat doen bij de FIA.
Ternauwernoodquote:Op zondag 28 juli 2024 17:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Delta was niet groot genoeg. Hij wist ter nauwe nood überhaupt binnen de drs te komen, dan kan je hem daarna beter inzetten ter verdediging.
Ja, omdat Verstappen DRS had dankzij Leclerc. Zonder DRS was Lando er wel langsgekomen, wellicht.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat viel toch ook wel mee, die had hetzelfde probleem, ik meen dat hij zelfs een keer op 0,4s bij start finish zat en het nog niet lukte
Banaanvraag looptquote:Op zondag 28 juli 2024 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ternauwernood
Kon het niet laten..![]()
Ik dacht ook 1 keer zonder, maar dat kan ik fout hebben.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, omdat Verstappen DRS had dankzij Leclerc. Zonder DRS was Lando er wel langsgekomen, wellicht.
Denk dat de kat nu nat is.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ternauwernood
Kon het niet laten..![]()
Dit is ook wel weer een mentaal tikje voor Norris, op P4 starten met voor vandaag de betere auto en dan 2 punten verliezen tov Verstappen die dat vanaf P11 deed.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:27 schreef Tijn het volgende:
Sinds McLaren hun auto aan de praat heeft (Miami) heeft Mercedes meer races gewonnen dan McLaren
Lando had exit laatste chicane en exit la source niet de tractie die max had.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, omdat Verstappen DRS had dankzij Leclerc. Zonder DRS was Lando er wel langsgekomen, wellicht.
Lando had op uitkomen T1 bij de start een momentje grind of zo.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is ook wel weer een mentaal tikje voor Norris, op P4 starten met voor vandaag de betere auto en dan 2 punten verliezen tov Verstappen die dat vanaf P11 deed.
Voor Max is het geweldig maar Norris had hier gewoon 3e of 4e moeten worden idd.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit is ook wel weer een mentaal tikje voor Norris, op P4 starten met voor vandaag de betere auto en dan 2 punten verliezen tov Verstappen die dat vanaf P11 deed.
Norris gaat ook echt geen kampioen worden tenzij hij een paar races wint waar Verstappen DNF heeft.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eerder in de race was de situatie andersom en kon Max ook niet voorbij Lando komen, ook vanwege een DRS-trein.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lando had exit laatste chicane en exit la source niet de tractie die max had.
Heb ik speciaal ff op gelet tijdens de kleine onboard van Norris, waarbij je de delta kon zien naar Max.
Als je als Verstappen dan een foutloze race rijdt, evenals Norris, dan komt er gewoon niemand voorbij.
Vraag voor een banaan?quote:
Wat ze perfect oplosten met een undercut. En Lando die langer doorreed kon dat niet corrigeren.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerder in de race was de situatie andersom en kon Max ook niet voorbij Lando komen, ook vanwege een DRS-trein.
Het verschil kruipt inmiddels naar de 80 punten, met nog 10 races te gaan. Verstappen gaat geen 8 punten per race aan Lando verliezen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Norris gaat ook echt geen kampioen worden tenzij hij een paar races wint waar Verstappen DNF heeft.
Laten we hopen van niet idd.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil kruipt inmiddels naar de 80 punten, met nog 10 races te gaan. Verstappen gaat geen 8 punten per race aan Lando verliezen.
Denk dat Max weleens voor het eerst Zandvoort niet kan winnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet idd.
En ook dat Max Zandvoort wint.
Ik zou dat niet te hard roepen. Gaat ongetwijfeld nog een motor moeten wisselen en een dnf is ook elke race gewoon mogelijk want het blijft een mechanische sport.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verschil kruipt inmiddels naar de 80 punten, met nog 10 races te gaan. Verstappen gaat geen 8 punten per race aan Lando verliezen.
Dat is wel redelijk zeker idd.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat Max weleens voor het eerst Zandvoort niet kan winnen.
Opent het stuur gewoon te vroeg lijkt het. Hele race weer weg door één foutje.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Oh mijn god.
Lando was op de launch best prima weg, niks mis mee.
Maar hij gaat gewoon veel te wijdEcht zo zonde.
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook eigenlijk, tenzij ze nog wat vinden.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kijk ik ga Max niet uitvlakken, ga ik nooit doen natuurlijk. Er kan van alles gebeuren. Maar die competiteveness van de auto maakt de F1 wel een stuk onvoorspelbaarder. En dat is wel top.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zou dat niet te hard roepen. Gaat ongetwijfeld nog een motor moeten wisselen en een dnf is ook elke race gewoon mogelijk want het blijft een mechanische sport.
[..]
Dat is wel redelijk zeker idd.
Leg eens even uit waarom niet dan? Ik vind het opzienbarend hoe makkelijk mensen eraan voorbij gaan dat RBR absoluut niet meer de snelste auto is. Max kan als hij even pech heeft zomaar nog een paar keer vijfde worden. Dan gaat het rap met de punten.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Qua motoren denk ik dat ze wel redelijk safe zitten nu hoor. 4 bruikbare motoren in de poule.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik zou dat niet te hard roepen. Gaat ongetwijfeld nog een motor moeten wisselen en een dnf is ook elke race gewoon mogelijk want het blijft een mechanische sport.
[..]
Dat is wel redelijk zeker idd.
Het is bijzonder om te zien dat 3 tot 4 teams zo enorm kunnen strijden om een tiende, dat maakt het mooi en spannend inderdaad.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kijk ik ga Max niet uitvlakken, ga ik nooit doen natuurlijk. Er kan van alles gebeuren. Maar die competiteveness van de auto maakt de F1 wel een stuk onvoorspelbaarder. En dat is wel top.
Dat zal toch een keer moeten als de GP Zandvoort op de kalender wil blijven.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is er niet een team wat ineens consequent wins pakt. Mercedes nu even 3 uit 4, maar dat maakt het juist moeilijker voor Lando om in te closen op Max.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Leg eens even uit waarom niet dan? Ik vind het opzienbarend hoe makkelijk mensen eraan voorbij gaan dat RBR absoluut niet meer de snelste auto is. Max kan als hij even pech heeft zomaar nog een paar keer vijfde worden. Dan gaat het rap met de punten.
Wel geilquote:Op zondag 28 juli 2024 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kapot rubber is nooit handig @:de_boswachter
Volgens mij zijn er twee sowieso niet meer bruikbaar.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Qua motoren denk ik dat ze wel redelijk safe zitten nu hoor. 4 bruikbare motoren in de poule.
Je bent opeens een halve Brit geworden of was je dat al en verklaart dat je fascinatie met de Britse coureurs?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is er niet een team wat ineens consequent wins pakt. Mercedes nu even 3 uit 4, maar dat maakt het juist moeilijker voor Lando om in te closen op Max.
Max heeft deze championship lijkt mij al in de tas, vooral als ze de edge op de rest hebben op strategie.
Tenzij McLaren echt een opleving gaat krijgen.
Nee, maar de Engelse taal heeft echt geweldige uitdrukkingen om bepaalde zaken in F1 te beschrijven, vandaar het sporadische gebruik ervan.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:48 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je bent opeens een halve Brit geworden of was je dat al en verklaart dat je fascinatie met de Britse coureurs?
Hoe oud ben je? 17?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nee, maar de Engelse taal heeft echt geweldige uitdrukkingen om bepaalde zaken in F1 te beschrijven, vandaar het sporadische gebruik ervan.
Neem ik ook een beetje over van figuren als Brundle en Palmer. Gave gasten.
Denk dat Max dit niet geweldig gaat vinden. Gaat nog lastig genoeg worden om de titel te pakken als Norris z'n race starts niet constant meer verpest.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor Max is het geweldig maar Norris had hier gewoon 3e of 4e moeten worden idd.
Of Lando moet nog wat verbeteren, met McLaren zit het wel goed, hebben het beste pakket.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is er niet een team wat ineens consequent wins pakt. Mercedes nu even 3 uit 4, maar dat maakt het juist moeilijker voor Lando om in te closen op Max.
Max heeft deze championship lijkt mij al in de tas, vooral als ze de edge op de rest hebben op strategie.
Tenzij McLaren echt een opleving gaat krijgen.
Klopt niet helemaal, gisteren was Red Bull met Verstappen ruim de snelste en natuurlijk is dat grotendeels Verstappen maar ook Perez was voor zijn doen snel. Probleem tov vooral vorig jaar is dat ze het qua afstelling en strategie echt optimaal moeten hebben om te winnen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Leg eens even uit waarom niet dan? Ik vind het opzienbarend hoe makkelijk mensen eraan voorbij gaan dat RBR absoluut niet meer de snelste auto is. Max kan als hij even pech heeft zomaar nog een paar keer vijfde worden. Dan gaat het rap met de punten.
Vooral omdat McLaren er niet uithaalt wat erin zit. Sinds Miami hebben ze een snellere auto dan RBR. Sinds die race is Max alleen maar uitgelopen op Lando, op een enkele uitzondering na.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat meer neerwaartse druk doet wonderen in de regen en natuurlijk bandentemperatuur.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, gisteren was Red Bull met Verstappen ruim de snelste en natuurlijk is dat grotendeels Verstappen maar ook Perez was voor zijn doen snel. Probleem tov vooral vorig jaar is dat ze het qua afstelling en strategie echt optimaal moeten hebben om te winnen.
Maar zonder motorwissel had Verstappen hier gewonnen.
Het is alleen dat Norris geen 7 overwinningen gaat pakken.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Scorpie het volgende:
Max kan echt wel het kampioenschap kwijtraken, ik schat de kans nu 60/40 in dat hij hem over de streep trekt maar van dominantie is geen sprake meer, laat staan dat ik snel overwinningen zie komen.
Ach Sjorsquote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Russell te licht. Hamilton overwinning incoming.
https://www.fia.com/sites(...)ar%20Number%2063.pdf
Daar staat normaal gesproken maar één straf opquote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Alweer gesaboteerd.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Iets anders dan DSQ is eigenlijk niet mogelijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar staat normaal gesproken maar één straf op
Dan is de auto van Lewis natuurlijk ook te licht wellicht.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ook ingegeven door die slechte FP2 met minder vleugel op de long runs dan, vorig jaar reed Verstappen iedereen zoek in de 2e sector, ook met minder vleugel, dat lukt nu niet meer op die manier.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat meer neerwaartse druk doet wonderen in de regen en natuurlijk bandentemperatuur.
Ja dat is een DSQ.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nee zo werkt dat niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan is de auto van Lewis natuurlijk ook te licht wellicht.
Logisch en te verwachten. Anders was die eenstopper nooit geslaagd.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nat en kwalificatiequote:Op zondag 28 juli 2024 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, gisteren was Red Bull met Verstappen ruim de snelste en natuurlijk is dat grotendeels Verstappen maar ook Perez was voor zijn doen snel. Probleem tov vooral vorig jaar is dat ze het qua afstelling en strategie echt optimaal moeten hebben om te winnen.
Maar zonder motorwissel had Verstappen hier gewonnen.
De auto was dus op gewicht, maar de extra brandstof mag kennelijk niet meegerekend worden in de metingenquote:Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iets anders dan DSQ is eigenlijk niet mogelijk.
Ze hebben niet dezelfde auto?quote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Oei, lullig maar dat is diskwalificatie, gaan ze z'n auto ook nog wegen nu, of doen ze dat altijd met de top 3?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja, beetje raar. Alsof Mercedes niet zou weten wat de procedure is.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De auto was dus op gewicht, maar de extra brandstof mag kennelijk niet meegerekend worden in de metingen
Aantal mensen in dit topic hebben hongerquote:
Die happen op allesquote:Op zondag 28 juli 2024 18:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Aantal mensen in dit topic hebben honger
Nee, zeker niet qua gewicht aangezien alle auto's onder het minimumgewicht zitten en ze zandzakken plaatsen om het kloppend te krijgen.quote:
Vandaar dat telefoontjequote:Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef -XOR- het volgende:
Denk dat Toto de FIA heeft gevraagd de auto nog eens goed te wegen.
Volgens het bericht is dat ook gedaan en zijn de weegschalen ook opnieuw gecalibreerdquote:Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef -XOR- het volgende:
Denk dat Toto de FIA heeft gevraagd de auto nog eens goed te wegen.
quote:Op zondag 28 juli 2024 18:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Aantal mensen in dit topic hebben honger
Is die ook gewogen?quote:Op zondag 28 juli 2024 17:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan is de auto van Lewis natuurlijk ook te licht wellicht.
Dan hebben ze het randje te veel opgezocht. Normaal pikken ze na de race ook nog veel rubber op, maar dat gebeurt niet op Spaquote:Op zondag 28 juli 2024 18:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, beetje raar. Alsof Mercedes niet zou weten wat de procedure is.
Dan deel ik ook al popcorn uit en heb ik de bbq aanstaanquote:
Dat is bij Sjors niet geluktquote:Op zondag 28 juli 2024 18:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee, zeker niet qua gewicht aangezien alle auto's onder het minimumgewicht zitten en ze zandzakken plaatsen om het kloppend te krijgen.
1,5kg is best wat. Te weinig brandstof over dan denk ik.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is die ook gewogen?
1.5 kg, het lijkt me niet dat je dat er aan marbles bij kunt rijden in de uitloopronde die hier niet is.
Dat is een behoorlijk verschil inderdaad, lijkt me niet dat Mercedes zo een fout zou maken.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is die ook gewogen?
1.5 kg, het lijkt me niet dat je dat er aan marbles bij kunt rijden in de uitloopronde die hier niet is.
We worden hier goed bediendquote:Op zondag 28 juli 2024 18:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan deel ik ook al popcorn uit en heb ik de bbq aanstaan
Ze zorgt zo goed voor onsquote:
1,5 na uithalen van brandstofquote:Op zondag 28 juli 2024 18:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
1,5kg is best wat. Te weinig brandstof over dan denk ik.
nee, genoeg over, maar de auto zonder de minimale hoeveelheid brandstof was 1,5 kg te lichtquote:Op zondag 28 juli 2024 18:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
1,5kg is best wat. Te weinig brandstof over dan denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |