Talloze mensen reizen vrij door Europa. Elke dag. Die bedreiging is er eigenlijk altijd - in meer of mindere mate - al geweest.quote:"Russische staatsburgers krijgen zo carte blanche om zich door Europa te bewegen", zegt Raquel Garcia Hermida-van der Walle (D66). "Dit is een directe bedreiging voor onze veiligheid."
Het is gewoon selectieve verontwaardiging. Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?quote:Op zondag 28 juli 2024 10:37 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster ja en?
Dat we al veel te veel immigranten binnenhalen waar teveel gespuis tussen zit betekent dat we dan maar NOG meer Paarden van Troje binnen moeten laten? Dat is een rare logica.
Ik zou eerder zeggen: dit wat Orban doet is absoluut geen goede zaak. En daarnaast moeten we natuurlijk ook meer doen dan we nu doen, aan de immigranten (met name vluchtelingen) die Europa nu (veelal op illegale wijze) binnenkomen.
Hoezo? De klager komt toch van die partij?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:24 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster je loopt gewoon maar wat populair klinkende onzin te roepen "mensen van D66". Ja, want de EU wordt volledig geregeerd door D66, natuurlijk joh.
Door Brussel is de massale instroom van asielzoekers ook erkend als probleem. Men probeert ook actie te ondernemen, alleen de werkelijke actie die men neemt is m.i. niet toerijkend
https://nos.nl/artikel/24(...)n-en-meloni-gaan-mee
Maar dat men het probleem niet effectief oplost betekent dus niet dat men het probleem niet erkent.
En Hongarije mag helemaal zelf weten wat ze willen, maar dan ook de grenzen dicht zoals voorgesteld, zodat de potentiele groep gevaarlijke Russen niet ook andere landen ongezien binnenkomt.
Is volgens Rusbots dé manier om vrede te bereiken.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:31 schreef ikbenrond het volgende:
Handig, meer Russische spionnen onder ons.
Ja, voor mensen uit Schengenlanden.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is gewoon selectieve verontwaardiging. Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?
Dit gedrag is trouwens precies de reden dat ik een probleem heb met Brussel; een paar mensen uit het ene land willen voor het andere land bepalen wat ze wel of niet mogen doen.
Dit klopt trouwens ook niet wat je zegt.quote:Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?
Vrij verkeer betekent dus dat je naar het ander land mag reizen, daar mag werken en wonen (dus geen visumaanvraag, etc). Dit betekent niet dat je aan de grens niet gecontroleerd zal worden.quote:Als burger van de EU geniet u het recht van vrij verkeer. Dit betekent dat u naar een ander EU-land mag reizen, en dat u daar mag werken en wonen. Als u burger bent van een Schengenland – de meeste EU-landen zijn ook Schengenlanden – mag u bovendien vrij en zonder grenscontroles naar andere Schengenlanden reizen.
https://european-union.eu(...)engenlanden%20reizen.
quote:Welke EU-landen zijn geen Schengenlanden
Deze EU-landen horen hier niet bij het Schengengebied:
Cyprus;
Ierland.
Welke niet-EU-landen zijn Schengenlanden
Deze landen horen niet bij de EU, maar wel bij het Schengengebied:
Liechtenstein;
Noorwegen;
IJsland;
Zwitserland.
Gedeeltelijke Schengenlanden
Bulgarije
Roemenië
De oorlog in Oekraïne is totaal langs je heengegaan de afgelopen jaren?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de reeele dreiging van ‘loslopende’ Russen heel klein is. Er zal ongetwijfeld gespioneerd worden, maar dat hangt niet af van vrije toegang tot Hongarije.
Als D66 zich echt zo n zorgen maakte over onze veiligheid dan zouden ze iets moeten doen aan de talloze jonge mannen uit de derde wereld die hier illegaal verblijven.
Dagelijks lees ik over verkrachting, moord, beroving van deze groep. Nooit dat Russen dat doen.
Nou, waar zijn ze dan bang voor?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, voor mensen uit Schengenlanden.
Zover ik weet is Rusland daar geen onderdeel van.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:32 schreef Blastbeat het volgende:
Hongarije en de rest van de EU moeten zich maar eens grondig gaan bezinnen op de vraag hoe ze de toekomst voor zich zien. Waar wil en kan Hongarije bij horen? Bij het nationaal-conservatisme van Rusland of bij het pandemocratische liberalisme van de EU?
Als Hongarije massaal Russen binnenlaat, dan werkt dat niet goed.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, waar zijn ze dan bang voor?
Of werkt een en ander niet zo goed in de praktijk?
Je kan een EU-land niet uit de EU gooien, ze kunnen er zelf wel uitstappen.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
De enige reden dat de wereld weet wie Hongarije is, is omdat ze bij de EU zitten en nu aan het stoken zijn.
Verder een totaal niet boeiend land.
Maar de EU laat zich nu al veel en veel te lang gijzelen door deze semi dictator.
Trap die lui eruit.
Je hebt geen juist beeld van de EU. Het bestaan van deze unie wil niet zegen dat landen op nationaal gebied een liberaal of progressief beleid moeten voeren. Hongarije heeft momenteel een rechts en conservatieve regering, net bijvoorbeeld Italië dat heeft en Polen dat een lange tijd ook had.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:32 schreef Blastbeat het volgende:
Hongarije en de rest van de EU moeten zich maar eens grondig gaan bezinnen op de vraag hoe ze de toekomst voor zich zien. Waar wil en kan Hongarije bij horen? Bij het nationaal-conservatisme van Rusland of bij het pandemocratische liberalisme van de EU?
Ik heb het niet over het Russische leger, maar gewoon over individuen die hier komen werken, toerisme etc.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De oorlog in Oekraïne is totaal langs je heengegaan de afgelopen jaren?
Dat is mijn stelling niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je hebt geen juist beeld van de EU. Het bestaan van deze unie wil niet zegen dat landen op nationaal gebied een liberaal of progressief beleid moeten voeren. Hongarije heeft momenteel een rechts en conservatieve regering, net bijvoorbeeld Italië dat heeft en Poland dat een lange tijd ook had.
Waarom? Omdat Hongarije nationaal een ander beleid voert dat de progressieven in Brussel willen? Dat is niet het probleem van Hongarije. Brussel heeft niets te zeggen over het interne beleid van landen. Anders kunnen we nationale verkiezingen net zo goed afschaffen en Brussel meteen laten bepalen wie de lidstaten bestuurd.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
De enige reden dat de wereld weet wie Hongarije is, is omdat ze bij de EU zitten en nu aan het stoken zijn.
Verder een totaal niet boeiend land.
Maar de EU laat zich nu al veel en veel te lang gijzelen door deze semi dictator.
Trap die lui eruit.
Wat is daar overdreven aan? Hongarije distantieert zich steeds meer van de rest van de EU. Wat is er dan overdreven aan de vraag: hoe zien beide de samenwerking in de toekomst voor zich?quote:
Hongarije heeft gewoon het recht het eigen beleid uit te stippelen. De EU heeft niets te zeggen over met wie Hongarije wel en niet relaties wil onderhouden. De relatie tussen Hongarije en Rusland is trouwens eigenlijk alleen maar economisch van aard.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:44 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Wat is daar overdreven aan? Hongarije distantieert zich steeds meer van de rest van de EU. Wat is er dan overdreven aan de vraag: hoe zien beide de samenwerking in de toekomst voor zich?
Nu ageer je wéér tegen iets wat ik helemaal niet beweer.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hongarije heeft gewoon het recht het eigen beleid uit te stippelen. De EU heeft niets te zeggen over met wie Hongarije wel en niet relaties wil onderhouden. De relatie tussen Hongarije en Rusland is trouwens eigenlijk alleen maar economisch van aard.
Je stelt dat Hongarije zich steeds meer distantieert van de rest van de EU. Ik haak daar op in door te zeggen dat Hongarije het eigen beleid mag bepalen. Er is binnen de EU geen regel dat alle landen op één lijn zouden moeten liggen.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Nu ageer je wéér tegen iets wat ik helemaal niet beweer.
Als je jezelf herhaalt, dan is het nog steeds niet wat ik stelde.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je stelt dat Hongarije zich steeds meer distantieert van de rest van de EU. Ik haak daar op in door te zeggen dat Hongarije het eigen beleid mag bepalen. Er is binnen de EU geen regel dat alle landen op één lijn zouden moeten liggen.
En mijn vorige post ging overigens ook in op iets dat jij zelf had gezegd. Daar stelde je namelijk dat Hongarije zich zou moeten bezinnen op waar het bij wil horen, het liberalisme van de EU of het nationaal conservatisme van Rusland.
Maar dit is dus niet hoe het werkt, landen in de EU zijn niet verplicht om een liberaal beleid te voeren omdat zij onderdeel zijn van de EU. Binnen de EU kunnen landen als de democratie dat beslist, gewoon een conservatief beleid voeren.
Oekraïne is een corrupt kutland.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:43 schreef Document1 het volgende:
Kunnen we Hongarije niet ruilen voor Oekraïne?
Wat stelde je dan wel? Ik haal namelijk letterlijke quotes uit jouw posts.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:57 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Als je jezelf herhaalt, dan is het nog steeds niet wat ik stelde.
In België zijn eergisteren drie Chechenen gearresteerd, verdacht van het voorbereiden van een aanslag.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de reeele dreiging van ‘loslopende’ Russen heel klein is. Er zal ongetwijfeld gespioneerd worden, maar dat hangt niet af van vrije toegang tot Hongarije.
Als D66 zich echt zo n zorgen maakte over onze veiligheid dan zouden ze iets moeten doen aan de talloze jonge mannen uit de derde wereld die hier illegaal verblijven.
Dagelijks lees ik over verkrachting, moord, beroving van deze groep. Nooit dat Russen dat doen.
Dit:quote:Op zondag 28 juli 2024 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat stelde je dan wel? Ik haal namelijk letterlijke quotes uit jouw posts.
Dus ik zeg niet dat ieder EU-lid progressief-liberaal moet zijn, dat Hongarije niet zelf gaat over zijn internationale betrekkingen en al die andere dingen die je erbij invult. Gewoon alleen bovenstaande.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:32 schreef Blastbeat het volgende:
Als Hongarije moet kiezen tussen het nationaal conservatisme van Rusland en het liberalisme van de EU, hoe ziet dat er in de praktijk uit volgens jou? Wat zijn de interne gevolgen van Hongarije? Op dit moment is het namelijk een land dat een rechtse en conservatieve koers vaart.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Dit:
[..]
Dus ik zeg niet dat ieder EU-lid progressief-liberaal moet zijn, dat Hongarije niet zelf gaat over zijn internationale betrekkingen en al die andere dingen die je erbij invult. Gewoon alleen bovenstaande.
Nee, helemaal niet spectaculair, geen radicale claim, weet ik. Maar maak dat er dan ook niet van.
Ik stel dus: daar zouden Hongarije en de rest van de EU zich eens op moeten beraden. Hoe zien ze de gezamenlijke toekomst voor zich? Wil Orbán zich gaan conformeren aan Europese afspraken? Zo ja, kunnen ze hem daar dan aan houden? Zo nee, voelt de regering Orbán zich dan nog wel op zijn plek in de EU? Zo ja, dan moet hij zich ook conformeren aan Europese afspraken. Zo nee, is het dan misschien tijd voor een soort Huxit? Of een andere vorm van samenwerking? En als het allemaal doorslaat in de retoriek die Orbán doorgaans uitslaat, dan past een nadere samenwerking met Rusland misschien wel beter.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als Hongarije moet kiezen tussen het nationaal conservatisme van Rusland en het liberalisme van de EU, hoe ziet dat er in de praktijk uit volgens jou? Wat zijn de interne gevolgen van Hongarije? Op dit moment is het namelijk een land dat een rechtse en conservatieve koers vaart.
Allemaal huichelarij. Ze willen die massa-immigratie ten koste van de eigen bevolking, omdat die protesteert en wil dat hun regeringen voor hun regeren gaan ze dan 7 jaar onderhandelen over een slap plan zodat die 7 jaar lang ongestoord doorgaat om daarna nauwelijks gestoord door te gaan.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:24 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster je loopt gewoon maar wat populair klinkende onzin te roepen "mensen van D66". Ja, want de EU wordt volledig geregeerd door D66, natuurlijk joh.
Door Brussel is de massale instroom van asielzoekers ook erkend als probleem. Men probeert ook actie te ondernemen, alleen de werkelijke actie die men neemt is m.i. niet toerijkend
https://nos.nl/artikel/24(...)n-en-meloni-gaan-mee
Maar dat men het probleem niet effectief oplost betekent dus niet dat men het probleem niet erkent.
Wat gaan die Russen doen dan, NordStream opblazen? Het vrij verkeer van personen is toch een pijler van de EU? Haatimams, zigeunerbendes, Noord-Afrikaanse criminele bendes, Albanese criminele bendes, plofkraakmarokkanen, moslimterroristen, groepsverkrachters, iedereen mag overal van binnenuit de rechtsorde van EU lidstaten komen bedreigen, maar Russen zijn het veiligheidsprobleem?quote:En Hongarije mag helemaal zelf weten wat ze willen, maar dan ook de grenzen dicht zoals voorgesteld, zodat de potentiele groep gevaarlijke Russen niet ook andere landen ongezien binnenkomt.
Dus ik begrijp dat jij fel tegen deze actie van Hongarije bent? Of geldt jouw verontwaardiging enkel voor asielzoekers?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, de hypocrisie is weer stuitend.
Er komen al decennialang enorme hoeveelheden migranten Europa binnen die de samenlevingen hier aantoonbaar onveiliger maken, maar pas als het Russen betreffen is het een probleem en moet de migratie worden afgeremd?
En dit komt dan ook nog van een D66'er, de partij die meermaals heeft aangekondigd juist meer migratie te willen.
Klopt als een bus.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hongarije heeft gewoon het recht het eigen beleid uit te stippelen. De EU heeft niets te zeggen over met wie Hongarije wel en niet relaties wil onderhouden. De relatie tussen Hongarije en Rusland is trouwens eigenlijk alleen maar economisch van aard.
Waarom zou Hongarije zich niet op zijn plek voelen in de EU? Het land is momenteel zelfs voorzitter van de EU. Dus welke Europese afspraken heb je het hier precies over? Deze kwestie heeft daar helemaal niets mee te maken, dit is in principe een interne aangelegenheid.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik stel dus: daar zouden Hongarije en de rest van de EU zich eens op moeten beraden. Hoe zien ze de gezamenlijke toekomst voor zich? Wil Orbán zich gaan conformeren aan Europese afspraken? Zo ja, kunnen ze hem daar dan aan houden? Zo nee, voelt de regering Orbán zich dan nog wel op zijn plek in de EU? Zo ja, dan moet hij zich ook conformeren aan Europese afspraken. Zo nee, is het dan misschien tijd voor een soort Huxit? Of een andere vorm van samenwerking? En als het allemaal doorslaat in de retoriek die Orbán doorgaans uitslaat, dan past een nadere samenwerking met Rusland misschien wel beter.
Ik vind dit inderdaad geen handige zet. Ik ben hier ook altijd open over mijn standpunt mbt het limiteren van de instroom van alle migranten en gezien de oorlog in Oekraïne en de frictie tussen het Westen en Rusland, ook zeker Russen.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus ik begrijp dat jij fel tegen deze actie van Hongarije bent? Of geldt jouw verontwaardiging enkel voor asielzoekers?
Voor alle duidelijkheid: ik ben groot voorstander van het rigoureus inperken van de asielinstroom.
Deze bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/25(...)opese-migratieregelsquote:Op zondag 28 juli 2024 12:48 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou Hongarije zich niet op zijn plek voelen in de EU? Het land is momenteel zelfs voorzitter van de EU. Dus welke Europese afspraken heb je het hier precies over?
Ow nu opeens maakt d66 zich er wel druk om. Dat vrije verkeer van ongewenstenquote:Europarlementariërs vrezen dat Russen met kwade bedoelingen het Schengengebied in komen. "Russische staatsburgers krijgen zo carte blanche om zich door Europa te bewegen", zegt Raquel Garcia Hermida-van der Walle (D66). "Dit is een directe bedreiging voor onze veiligheid."
Rusland en russen moet je excommuniceren van alles en overal bij uitsluiten. Weg er mee.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
Regelmatig om twee redenen zelf in het mooie Boedapest geweest. Onderhoud met Rusland (Poetin) om in gesprek te blijven en te zoeken naar oplossingen, meer ontspanning op centraal-Europees grondgebied genereren of behoud van economische betrekkingen en zulks, zijn een Hongaars goedrecht binnen de EU waar democratie immers een belangrijke rol speelt.
En het liefst zónder het wijzende vingertje van de EU, al ligt dat voor velen mss net even te gevoelig.
Tevens zijn de Russen die in Hongarije of elders in zakelijke sferen rondgaan, zoals wij hen al geruime tijd kennen in deze wereld, lang de rottigste niet. Zij trappen verder geen 'rotzooi' en hebben deze oorlog vast ook nooit gewild.
Ik vraag me af of het een speciale selectie mensen betreft of dat iedere rus die naar het westen wil dit kan doenquote:Op zondag 28 juli 2024 10:37 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster ja en?
Dat we al veel te veel immigranten binnenhalen waar teveel gespuis tussen zit betekent dat we dan maar NOG meer Paarden van Troje binnen moeten laten? Dat is een rare logica.
Ik zou eerder zeggen: dit wat Orban doet is absoluut geen goede zaak. En daarnaast moeten we natuurlijk ook meer doen dan we nu doen, aan de immigranten (met name vluchtelingen) die Europa nu (veelal op illegale wijze) binnenkomen.
russen die in hongarije een speciale status krijgen die mogen hier dus werken, net als bulgarenquote:Op zondag 28 juli 2024 09:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Talloze mensen reizen vrij door Europa. Elke dag. Die bedreiging is er eigenlijk altijd - in meer of mindere mate - al geweest.
Beetje weinig smileys broer.. ben je ziek?quote:Op zondag 28 juli 2024 12:34 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
Regelmatig om twee redenen zelf in het mooie Boedapest geweest. Onderhoud met Rusland (Poetin) om in gesprek te blijven en te zoeken naar oplossingen, meer ontspanning op centraal-Europees grondgebied genereren of behoud van economische betrekkingen en zulks, zijn een Hongaars goedrecht binnen de EU waar democratie immers een belangrijke rol speelt.
En het liefst zónder het wijzende vingertje van de EU, al ligt dat voor velen mss net even te gevoelig.
Tevens zijn de Russen die in Hongarije of elders in zakelijke sferen rondgaan, zoals wij hen al geruime tijd kennen in deze wereld, lang de rottigste niet. Zij trappen verder geen 'rotzooi' en hebben deze oorlog vast ook nooit gewild.
Met het argument van deze Europarlementariër zouden we ook mohammed de nepvluchteling kunnen weren.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow nu opeens maakt d66 zich er wel druk om. Dat vrije verkeer van ongewensten
Ik heb nieuws voor die d66-dombo, lieden die de europese openbare veiligheid in gevaar brengen, gaan al jaren vrij rond.
zijn smiley generator is uitgezet door dannyquote:Op zondag 28 juli 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Beetje weinig smileys broer.. ben je ziek?
als het mooie russinnen zijn dan zie ik geen enkele probleem, maar ik vrees dat het speciaal volk is dat bij internet bedrijven moet gaan werken als IT erquote:Op zondag 28 juli 2024 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
plofkraakmarokkanen, moslimterroristen, groepsverkrachters, iedereen mag overal van binnenuit de rechtsorde van EU lidstaten komen bedreigen, maar Russen zijn het veiligheidsprobleem?
Waarom?quote:Op zondag 28 juli 2024 11:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom? Omdat Hongarije nationaal een ander beleid voert dat de progressieven in Brussel willen? Dat is niet het probleem van Hongarije. Brussel heeft niets te zeggen over het interne beleid van landen. Anders kunnen we nationale verkiezingen net zo goed afschaffen en Brussel meteen laten bepalen wie de lidstaten bestuurd.
in 2026 zijn er nieuwe verkiezingen in hongarije , laat de EU eens goed gaan opletten om deze dictator te werenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:08 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom?
1. Er geen vrije pers meer is in Hongarije. Alles in handen van de huidige politieke macht.
2. Hongarije bewust keuzes door de rest van de EU dwarsbomen. Niet om een punt te maken, maar door middel van chantage druk uit te oefenen.
Beide niet EU waardig meer.
Met de frictie tussen de EU en Hongarije ben ik bekend. Maar dit heeft toch helemaal niets te maken met het wel of niet toelaten van Russen? En ook blijkt hier niet uit dat Hongarije zich niet thuis zou voelen in de EU. Het land wil alleen intern rechts en conservatief beleid voeren.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:55 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/25(...)opese-migratieregels
Of nog een paar: https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vimofunw7xns
Vandaar dat ik het plaats in de context van de relatie die Hongarije met de EU heeft.quote:Op zondag 28 juli 2024 13:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met de frictie tussen de EU en Hongarije ben ik bekend. Maar dit heeft toch helemaal niets te maken met het wel of niet toelaten van Russen?
quote:Op zondag 28 juli 2024 13:08 schreef dudewhereismycar het volgende:
1. Er geen vrije pers meer is in Hongarije. Alles in handen van de huidige politieke macht.
quote:
klopt die zijn opgehevenquote:Op zondag 28 juli 2024 13:08 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom?
quote:Is there a free press in Hungary?
According to numerous watchdog groups, press freedom has declined significantly under prime minister Viktor Orbán. In 2010,
Freedom House's press freedom index ranked Hungary's media as the world's 40th freest.
As of 2017, it had dropped to 87th freest, and Freedom House now says it is only "partly free."
Dit is toch wel bizar hypocriet inderdaad. Je mag van een parlementariër toch wel meer kritisch denkvermogen verwachten.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow nu opeens maakt d66 zich er wel druk om. Dat vrije verkeer van ongewensten
Ik heb nieuws voor die d66-dombo, lieden die de europese openbare veiligheid in gevaar brengen, gaan al jaren vrij rond.
D66’ers worden letterlijk volledig gehersenspoeld voordat ze iets mogen zeggen in het parlement.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:18 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dit is toch wel bizar hypocriet inderdaad. Je mag van een parlementariër toch wel meer kritisch denkvermogen verwachten.
Toen de treinen in Frankrijk gesaboteerd waren schreeuwde progressief-FOK! ook moord en brand dat de Russen erachter zouden zitten. En wat blijkt, de sabotages schijnen wederom uit de linker hoek te komen. De hysterie en blinde Rusland-haat kent geen grenzen.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:20 schreef Twiitch het volgende:
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Russische arbeidsmigranten in Hongarije spionnen zouden kunnen zijn. Is hysterie.
nou dit kan best tegen Poetin gaan werken , als Rusland een soort Noord Korea wil worden,quote:Op zondag 28 juli 2024 16:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toen de treinen in Frankrijk gesaboteerd waren schreeuwde progressief-FOK! ook moord en brand dat de Russen erachter zouden zitten. En wat blijkt, de sabotages schijnen wederom uit de linker hoek te komen. De hysterie en blinde Rusland-haat kent geen grenzen.
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het mag duidelijk zijn dat het Kremlin op allerlei manieren probeert het Westen te ondermijnen en ook bondgenootschappen aangaat met andere partijen die het Westen niet goed gezind zijn. Denk bijvoorbeeld aan China of Iran.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toen de treinen in Frankrijk gesaboteerd waren schreeuwde progressief-FOK! ook moord en brand dat de Russen erachter zouden zitten. En wat blijkt, de sabotages schijnen wederom uit de linker hoek te komen. De hysterie en blinde Rusland-haat kent geen grenzen.
als het jonge russen zijn die willen werken, ben ik er niet eens op tegen, dan hoeven ze niet de gehaktmolen inquote:Op zondag 28 juli 2024 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het
n. Maar dat er juist door de mensen die normaal inzetten op meer migratie en iedereen die zich daar tegen uitspreekt wegzet als 'racistisch', een roep is voor het sluiten van de grenzen om Russen de weren is wel bijzonder om te zien.
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog. Het is in ieders belang dat er water bij de wijn wordt gedaan door de verschillende partijen voordat het verder escaleert.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het mag duidelijk zijn dat het Kremlin op allerlei manieren probeert het Westen te ondermijnen en ook bondgenootschappen aangaat met andere partijen die het Westen niet goed gezind zijn. Denk bijvoorbeeld aan China of Iran.
De hysterie die er daarentegen over Russen in progressieve kringen is, lijkt inderdaad nogal overtrokken. Ik vind het ook geen handige zet van Hongarije dit, het is momenteel vragen om problemen. Maar dat er juist door de mensen die normaal inzetten op meer migratie en iedereen die zich daar tegen uitspreekt wegzet als 'racistisch', een roep is voor het sluiten van de grenzen om Russen de weren is wel bijzonder om te zien.
Rusland wordt dit spuugzat en ze zijn er haast helemaal aan , met 18% rente , om de koers van de waardeloze roebel te steunenquote:Op zondag 28 juli 2024 16:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog.
Rusland zou zich om te beginnen eens terug kunnen trekken uit Oekraïne, ipv de schuld bij de VS en de EU te leggen.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog. Het is in ieders belang dat er water bij de wijn wordt gedaan door de verschillende partijen voordat het verder escaleert.
Alsof Rusland zomaar zonder reden een land binnen valt. De aanleiding naar dit conflict heeft een lange geschiedenis en er valt best wat van te zeggen. Geloof je het narratief wat in Navo-kringen verteld wordt werkelijk? De Russen zijn geen heilige boontjes maar dat de Navo en EU van smetten vrij zijn is je reinste flauwekul en dat weet je diep vanbinnen zelf ook wel. Jarenlange stokerijen aan de grens van Rusland en intern in de Oekraïne hebben ons gebracht naar de situatie van vandaag de dag. Wees er maar trots op.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland zou zich om te beginnen eens terug kunnen trekken uit Oekraïne, ipv de schuld bij de VS en de EU te leggen.
Rusland heeft een reden. Het wil Oekraine inlijven. Meer is er niet en meer is er niet nodig.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alsof Rusland zomaar zonder reden een land binnen valt. De aanleiding naar dit conflict heeft een lange geschiedenis en er valt best wat van te zeggen. Geloof je het narratief wat in Navo-kringen verteld wordt werkelijk? De Russen zijn geen heilige boontjes maar dat de Navo en EU van smetten vrij zijn is je reinste flauwekul en dat weet je diep vanbinnen zelf ook wel. Jarenlange stokerijen aan de grens van Rusland en intern in de Oekraïne hebben ons gebracht naar de situatie van vandaag de dag. Wees er maar trots op.
Nee, daar heeft Poetin een ontzettend lulverhaal over opgehangen. filmpje van het volledige lulverhaal in de link:quote:Op zondag 28 juli 2024 16:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alsof Rusland zomaar zonder reden een land binnen valt.
Dat deEU en de NAVO niet van alle smetten vrij zouden zijn is geen enkel excuus voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen. Zeker omdat voor Poetin sinds jaar en dag een dag waarin hij niet gejankd heeft over hoe oneerlijk het wel niet is dat de VS en de EU wel rijk en machtig zijn en invloed hebben en hij stukken minder.quote:De aanleiding naar dit conflict heeft een lange geschiedenis en er valt best wat van te zeggen. Geloof je het narratief wat in Navo-kringen verteld wordt werkelijk? De Russen zijn geen heilige boontjes maar dat de Navo en EU van smetten vrij zijn is je reinste flauwekul en dat weet je diep vanbinnen zelf ook wel.
Welke precies?quote:Jarenlange stokerijen aan de grens van Rusland en intern in de Oekraïne hebben ons gebracht naar de situatie van vandaag de dag. Wees er maar trots op.
het kost rusland een miljoen jonge mensenquote:Op zondag 28 juli 2024 17:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Putin droomt weer van de grenzen van de USSR.
Delen van Oekraïne afstaan aan hem zal niet genoeg zijn. Dat weer oogluikend toestaan, zoals bij de Krim zal het westen duur komen te staan op den duur.
Ze zitten gewoon vast in hun eigen afkeer van alles wat enigszins Westers lijkt.quote:Op zondag 28 juli 2024 14:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
D66’ers worden letterlijk volledig gehersenspoeld voordat ze iets mogen zeggen in het parlement.
mooie jonge meiden zat laat maar hierheen komen , Putin zal er nog spijt van krijgen om de deur open te zttenquote:Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Het wordt tijd om Hongarije eruit te trappen.
Goh, LXIV praat het achterlijke gedrag van Orban en Rusland weer eens goed. Je verwacht het niet.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
Buigen voor Rusland is nooit een erg briljant idee gebleken. Waarom zou dat nu wel verstandig zijn?quote:Op zondag 28 juli 2024 16:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog. Het is in ieders belang dat er water bij de wijn wordt gedaan door de verschillende partijen voordat het verder escaleert.
Dit is de reden dat ik hekel heb aan de huidige EU.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is gewoon selectieve verontwaardiging. Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?
Dit gedrag is trouwens precies de reden dat ik een probleem heb met Brussel; een paar mensen uit het ene land willen voor het andere land bepalen wat ze wel of niet mogen doen.
Ik vermoed dat als jonge Russen hier naartoe komen en ze settelen wat dat Poetin vervolgens hun zak mag opblazen omdat ze het hier veel beter naar de zin hebben. Goed voor hun uiteraard maar een probleem voor NL / Europapa qua hoge instroom.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
mooie jonge meiden zat laat maar hierheen komen , Putin zal er nog spijt van krijgen om de deur open te ztten
Kim il Un zou dat nooit doen
Minder groot probleem dan de instroom vanuit elders met veel lager opgeleide migranten dan de gemiddelde Rus en met een nog grotere culturele afstand.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als jonge Russen hier naartoe komen en ze settelen wat dat Poetin vervolgens hun zak mag opblazen omdat ze het hier veel beter naar de zin hebben. Goed voor hun uiteraard maar een probleem voor NL / Europapa qua hoge instroom.
Ja zeker. Maar dat lijkt een onoplosbaar probleem cq een soort natuurwet. Communicerende vaten en warme lucht stroomt van warm naar koud tot een soort "evenwicht". We krijgen daar mee te maken en het eindigt is diepe misère vermoedelijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:21 schreef KvanG het volgende:
[..]
Minder groot probleem dan de instroom vanuit elders met veel lager opgeleide migranten dan de gemiddelde Rus en met een nog grotere culturele afstand.
ach die russische hoeren die vinden wel een asielplek / annex slaapplaats , dat komt wel goedquote:Op zondag 28 juli 2024 18:18 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als jonge Russen hier naartoe komen en ze settelen wat dat Poetin vervolgens hun zak mag opblazen omdat ze het hier veel beter naar de zin hebben. Goed voor hun uiteraard maar een probleem voor NL / Europapa qua hoge instroom.
Wat is het probleem? Die landen mogen niet met elkaar samenwerken? Alleen een select clubje landen onder de paraplu van de VS mag militair/financieel/economisch/digitaal/cultureel/industrieel/technologisch samenklonteren om andere landen naar de vernietiging te helpen? Ik denk dat je de hypocrisie niet door hebt maar het is hier duidelijk meten met verschillende maatstaven. De Chinezen noemen landgenoten die hun benen wijd open doen voor partijen die de Chinezen hard in hun peopgaatje willen nemen Hanjians. Al generaties en generaties een probleem. Quislings is het Engelse woord. NSB'er is het Nederlandse woord. Het woord comprador geldt voor Aziaten die Europese zakelijke/geldelijke belangen dienen. Hongarije is een vervelende luis in de pels voor mensen die het liberalisme en atlantisme hard toejuichen want ze bukken niet 100%, maar ook niet meer dan dat. Ze laten bijvoorbeeld niet de Chinezen of Russen militair toe tot hun landgebied, maar gebruiken ze wel om hun handelspositie tegenover Brussel te vergroten. Je moet wat minder janken.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het mag duidelijk zijn dat het Kremlin op allerlei manieren probeert het Westen te ondermijnen en ook bondgenootschappen aangaat met andere partijen die het Westen niet goed gezind zijn. Denk bijvoorbeeld aan China of Iran.
De hysterie die er daarentegen over Russen in progressieve kringen is, lijkt inderdaad nogal overtrokken. Ik vind het ook geen handige zet van Hongarije dit, het is momenteel vragen om problemen. Maar dat er juist door de mensen die normaal inzetten op meer migratie en iedereen die zich daar tegen uitspreekt wegzet als 'racistisch', een roep is voor het sluiten van de grenzen om Russen de weren is wel bijzonder om te zien.
Een goed geheugen kan je niet ontzegt worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:20 schreef Twiitch het volgende:
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Russische arbeidsmigranten in Hongarije spionnen zouden kunnen zijn. Is hysterie.
ik denk dat russische arbeidsmigranten ok graag willlen helpen met het werk in nederlandquote:Op zondag 28 juli 2024 16:20 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben verre van progressief, maar heb desondanks een gruwelijke kotshekel aan barbarenvolkeren als de Russen, Chinezen, Palestijnen, haatbaarden enz. met hun misdadige aard en chronische slachtofferrol.quote:Op zondag 28 juli 2024 16:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen mogen de russen, alleen met toestemming van het Kremlin naarhet buitenland. Dus welke russen zullen geselecteerd worden?quote:Op zondag 28 juli 2024 16:20 schreef Twiitch het volgende:
Bron?quote:Op maandag 29 juli 2024 13:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Alleen mogen de russen, alleen met toestemming van het Kremlin naar het buitenland.
https://visaindex.com/vis(...)free-countries-list/quote:
In thailand wonen er nog duizende russinenquote:
Dat heeft niets te maken met toestemming van het Kremlin.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://visaindex.com/vis(...)free-countries-list/
Hongarije staat er niet bij maar Servie wel , Moldavie ook
nou niet iedereen of de meesten , krijgen niet het internationale paspoort, wel het binnenlands paspoortquote:Op maandag 29 juli 2024 19:02 schreef KvanG het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met toestemming van het Kremlin.
quote:Als sociale herkomst of buitenlandse contacten niet bevielen, kon je het wel vergeten. Velen verzonnen maar wat uit angst voor de gevolgen, vooral in de Sovjettijd.
Een Russisch paspoort heeft twee functies: identiteitsbewijs en reisdocument en het bestaat uit twee boekjes: het hierboven bedoelde binnenlandse paspoort en het internationale paspoort.
Het eerste geeft recht binnen Rusland en een paar bevriende landen zoals Wit-Rusland vrij te reizen. Het internationale paspoort heb je nodig als je bijvoorbeeld naar het Westen wilt, wat slechts een kleine minderheid doet.
quote:Het internationale paspoort werd daarentegen steeds verder ingeperkt.
In de 19de eeuw gingen naar het oordeel van de regering teveel jonge intellectuelen naar het politiek vrijere Westen en de leeftijdsgrens werd daarom verhoogd naar 25 jaar.
Russen die nu in het Westen wonen moeten hun internationale paspoort elke tien jaar verlengen en hun binnenlandse paspoort bij hun 20ste en 45ste jaar.
Voor hun binnenlandse paspoort moeten ze eerst terug naar hun Russische adres zoals verplicht vermeld in het paspoort, en het daar ter plekke verlengen.
Alleen met een geldig binnenlands paspoort kunnen ze naar de Russische ambassade in hun domicilie om er hun internationale paspoort te verlengen.
Met beide paspoorten kunnen ze zich vrij in Rusland bewegen, zonder visum of verblijfsregistratie zoals geldt voor buitenlanders.
Ja, hoeveel mensen hebben in Nederland alleen een identiteitskaart en geen paspoort? Is gewoon een kwestie van aanvragen en leges aftikken.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou niet iedereen of de meesten , krijgen niet het internationale paspoort, wel het binnenlands paspoort
https://rusland-colleges.(...)russische-paspoorten
hier wel ja , In Ruzzia en China zeker nietquote:Op maandag 29 juli 2024 19:20 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ja, hoeveel mensen hebben in Nederland alleen een identiteitskaart en geen paspoort? Is gewoon een kwestie van aanvragen en leges aftikken.
In Rusland in beginsel ook. China kan ik je niets over vertellen.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier wel ja , In Ruzzia en China zeker niet
Dat is het levensgrote probleem van vele gevluchtte russen , de verlengingquote:Op maandag 29 juli 2024 19:22 schreef KvanG het volgende:
[..]
In Rusland in beginsel ook. China kan ik je niets over vertellen.
de verlenging waarvan?quote:Op maandag 29 juli 2024 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is het levensgrote probleem van vele gevluchtte russen , de verlenging
van het paspoort, zonder paspoort kun je nergens meer heenquote:
quote:Tegenwoordig houden veel Russen hun hart vast of de Russische overheid hun verblijf in het Westen niet ook als maatschappelijk ongewenst gedrag gaat beschouwen en hen dwingt óf beide Russische paspoorten op te geven óf terug te keren naar het moederland.
Voor mensen die legitieme redenen hebben om geen paspoort aan te kunnen vragen bestaan er alternatieve reisdocumenten.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van het paspoort, zonder paspoort kun je nergens meer heen
Verblijfstatus hang niet noodzakelijk af van het beschikken over een reisdocument van een (buitenlandse) staat.quote:ben je overal illegaal
quote:Op maandag 29 juli 2024 19:33 schreef KvanG het volgende:
[..]
Russen kunnen gewoon naar de ambassade om hun paspoort te verlengen. Beter doen ze dat wel ruim van te voren i.v.m. lange wachrijen.
terugkeren kan wel , verlengen nietquote:Het internationale paspoort werd daarentegen steeds verder ingeperkt.
In de 19de eeuw gingen naar het oordeel van de regering teveel jonge intellectuelen naar het politiek vrijere Westen en de leeftijdsgrens werd daarom verhoogd naar 25 jaar.
Russen die nu in het Westen wonen moeten hun internationale paspoort elke tien jaar verlengen en hun binnenlandse paspoort bij hun 20ste en 45ste jaar.
Voor hun binnenlandse paspoort moeten ze eerst terug naar hun Russische adres zoals verplicht vermeld in het paspoort, en het daar ter plekke verlengen.
Alleen met een geldig binnenlands paspoort kunnen ze naar de Russische ambassade in hun domicilie om er hun internationale paspoort te verlengen.
Met beide paspoorten kunnen ze zich vrij in Rusland bewegen, zonder visum of verblijfsregistratie zoals geldt voor buitenlanders.
quote:Vervangend reisdocument op basis van een Terug- en Overnameverzoek
EU d.d. 25 mei 2006. In werking getreden op 1 juni 2007. Terug- en Overnameverzoeken verlopen conform het Benelux Uitvoeringsprotocol d.d. 9 maart 2011. Deze is in werking getreden op 1 november 2011. Zie Overeenkomst 2007 Rusland.
Procedure Terug- en Overnameverzoek
De regievoerder dient een Terug- en Overnameverzoek in bij de directie Internationale Aangelegenheden. Het verzoek bevat de volgende stukken.
Tweetalig formulier Terug- en Overnameverzoek (per individu en zowel in het Engels als Russisch ingevuld), digitaal in Word-format.
1 recente digitale kleuren pasfoto.
1 set digitaal afgenomen vingerafdrukken.
Kopieën van documenten die de nationaliteit en/of identiteit van de vreemdeling ondersteunen, inclusief Nederlandse vertaling.
Dat verhaal waar jij op doelt is als je je niet hebt uitgeschreven voor vertrek naar het buitenland. Maar dat is in Nederland ook zo, als je ergens bij een gemeente staat ingeschreven kun je ook niet een paspoort verlengen op een ambassade.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
terugkeren kan wel , verlengen niet
[..]
nee het gaat om verlenging als je russische paspoort verlopen isquote:Op maandag 29 juli 2024 19:47 schreef KvanG het volgende:
[..]
Dat verhaal waar jij op doelt is als je je niet hebt uitgeschreven voor vertrek naar het buitenland. Maar dat is in Nederland ook zo, als je ergens bij een gemeente staat ingeschreven kun je ook niet een paspoort verlengen op een ambassade.
quote:Russen die nu in het Westen wonen moeten hun internationale paspoort elke tien jaar verlengen en hun binnenlandse paspoort bij hun 20ste en 45ste jaar.
Als je niet uitgeschreven bent dan MOET je gewoon terug naar Nederland. Anders heb je net als je Russische lotgenoot een verlopen paspoort.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ik kan mijn nederlands paspoort eeuwig verlengen wel 100 keer , of ik uitgeschreven ben of niet , doet er niet toe
nee dat is niet waar, je kunt gewoon verlengen of iedere ambassadequote:Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef KvanG het volgende:
[..]
Als je niet uitgeschreven bent dan MOET je gewoon terug naar Nederland. Anders heb je net als je Russische lotgenoot een verlopen paspoort.
Jij wilt beweren dat Nederlandse ambassades paspoorten verlengen van landgenoten die niet uitgeschreven zijn?quote:
ja inderdaad , uitschrijven is niet verplicht, , dan zou je verplicht moeten emigreren,quote:Op maandag 29 juli 2024 20:01 schreef KvanG het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat Nederlandse ambassades paspoorten verlengen van landgenoten die niet uitgeschreven zijn?
Ik zou er nog maar goed de wet op na lezen. Als je minder dan 4 maanden in Nederland verblijft wordt je geacht je uit te schrijven. Als de gemeente er achter komt dat je je niet hebt uitgeschreven doen ze dat van ambtswege met bestemming onbekend.quote:
ja en, dan kun je nog wel paspoort verlengen , en een rus die kan dat niet , die moet terug naar ziin woonplaats in Ruzzia , die zit zonder paspoort , voor eeuwigquote:Op maandag 29 juli 2024 20:06 schreef KvanG het volgende:
[..]
Ik zou er nog maar goed de wet op na lezen. Als je minder dan 4 maanden in Nederland verblijft wordt je geacht je uit te schrijven. Als de gemeente er achter komt dat je je niet hebt uitgeschreven doen ze dat van ambtswege met bestemming onbekend.
quote:Voor hun binnenlandse paspoort moeten ze eerst terug naar hun Russische adres zoals verplicht vermeld in het paspoort, en het daar ter plekke verlengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |