abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juli 2024 @ 09:43:52 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214443972
Hongarije laat Russen makkelijker toe: 'Directe bedreiging van onze veiligheid'

Opnieuw leidt de vriendschap tussen Hongarije en Rusland tot boosheid in Brussel. Drie dagen na het bezoek van premier Viktor Orbán aan president Vladimir Poetin trad nieuw beleid in werking waardoor Russen makkelijker in Hongarije kunnen komen werken.

Europarlementariërs vrezen dat Russen met kwade bedoelingen het Schengengebied in komen. "Russische staatsburgers krijgen zo carte blanche om zich door Europa te bewegen", zegt Raquel Garcia Hermida-van der Walle (D66). "Dit is een directe bedreiging voor onze veiligheid." De EU-politici pleiten voor stevige maatregelen tegen Hongarije, zoals het invoeren van grenscontroles.

Nationale Kaart

Hongarije kent al langer het zogenoemde Nationale Kaart-systeem, waarmee gastarbeiders die niet uit een EU-land komen toch makkelijk in Hongarije aan de slag kunnen. Hun families mogen mee. Deze regel geldt onder meer voor burgers van Servië en Oekraïne. Sinds 8 juli kunnen ook Belarussen en Russen aanspraak maken op zo'n kaart.

Garcia Hermida: "Dat is een veiligheidsrisico. Sinds de invasie van Oekraïne hebben we de controles juist aangescherpt voor Russische staatsburgers."

Arbeidsmigranten zónder de Nationale Kaart mogen alleen Hongarije binnen op uitnodiging van een Hongaarse werkgever. Bovendien is er een limiet aan het totaal aantal gastarbeiders, maar niet aan het aantal migranten met een Nationale Kaart, zegt de Hongaarse politicus en oud-Europarlementariër István Szent-Iványi. "Zij hebben een zeer bevoordeelde status."

Europarlementariër Jeroen Lenaers (CDA) denkt dat Rusland deze migratieroute kan gebruiken voor sabotage in pro-Oekraïense landen. "Orbán zet de deur wagenwijd open voor iedere Rus die naar Europa wil komen, zonder veiligheidsscreening of wat voor controle dan ook. We weten dat Rusland alle manieren gebruikt om bijvoorbeeld een spion te sturen of om mensen te sturen die onze samenlevingen ondermijnen."

Szent-Iványi beaamt dat die zorgen zeer reëel zijn. "Eerder hadden we hier de zogenoemde Russische 'spionnenbank' die onder invloed van de Russische geheime dienst bleek te staan. Na Amerikaanse druk is die vertrokken uit Boedapest."

'Gunst aan Poetin'

Terwijl Orbán normaal gesproken z'n best doet om migranten zoveel mogelijk tegen te houden, opent hij nu dus de grenzen voor Russische arbeidsmigranten en hun familie. Lenaers: "Dat Hongarije die mensen nodig heeft, is een fabeltje. Ze gooien de grenzen alleen open voor Rusland, daar zitten andere beweegredenen achter. Het is vooral een gunst aan president Poetin."

Het is niet voor het eerst dat Orbáns houding ten opzichte van Rusland hem op kritiek komt te staan vanuit Brussel. Hongarije lag lang dwars bij EU-sancties tegen Rusland en bij EU-steun voor Oekraïne. Tot ontsteltenis van de rest van de EU bracht Orbán recent zelfs een bezoek aan president Poetin. Dat lag extra gevoelig omdat Hongarije momenteel voorzitter is van de Europese Unie.

"Orbán is bezig met het ondermijnen van heel veel van de vrijheden en de fundamenten van de Europese Unie", zegt Garcia Hermida. Voor haar is de maat vol, nadat Hongarije ook regelmatig door de Europees Commissie berispt is voor schendingen van de rechtsstaat. "Orbán is een soort peuter die elke keer een waarschuwing krijgt van de ouders en uiteindelijk gebeurt er niets."

Grenscontroles met Hongarije?

Haar partij, D66, pleit ervoor Hongarije het EU-voorzitterschap te ontnemen. "We moeten snel en helder actie ondernemen, het stemrecht ontnemen van Hongarije in de Europese Raad en ook financiële consequenties hieraan verbinden."

Ook Lenaers wil Hongarije stevig straffen. Hij pleit ervoor het land tijdelijk uit de Schengenzone te gooien "door de interne grenscontroles met Hongarije opnieuw in te voeren. Totdat we daadwerkelijk gerustgesteld zijn dat dit geen manier is om via de achterdeur allemaal onwenselijke Russische staatsburgers in Europa te krijgen".

Nieuwsuur vroeg de Hongaarse regering via meerdere wegen om een reactie, maar kreeg daarop geen antwoord.
  zondag 28 juli 2024 @ 09:47:41 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214444019
quote:
"Russische staatsburgers krijgen zo carte blanche om zich door Europa te bewegen", zegt Raquel Garcia Hermida-van der Walle (D66). "Dit is een directe bedreiging voor onze veiligheid."
Talloze mensen reizen vrij door Europa. Elke dag. Die bedreiging is er eigenlijk altijd - in meer of mindere mate - al geweest.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 28 juli 2024 @ 10:37:26 #3
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_214444745
@thedeedster ja en?

Dat we al veel te veel immigranten binnenhalen waar teveel gespuis tussen zit betekent dat we dan maar NOG meer Paarden van Troje binnen moeten laten? Dat is een rare logica.

Ik zou eerder zeggen: dit wat Orban doet is absoluut geen goede zaak. En daarnaast moeten we natuurlijk ook meer doen dan we nu doen, aan de immigranten (met name vluchtelingen) die Europa nu (veelal op illegale wijze) binnenkomen.
Krekker is de bom!
  zondag 28 juli 2024 @ 10:52:32 #4
182233 thedeedster
pi_214444960
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:37 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster ja en?

Dat we al veel te veel immigranten binnenhalen waar teveel gespuis tussen zit betekent dat we dan maar NOG meer Paarden van Troje binnen moeten laten? Dat is een rare logica.

Ik zou eerder zeggen: dit wat Orban doet is absoluut geen goede zaak. En daarnaast moeten we natuurlijk ook meer doen dan we nu doen, aan de immigranten (met name vluchtelingen) die Europa nu (veelal op illegale wijze) binnenkomen.
Het is gewoon selectieve verontwaardiging. Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?

Dit gedrag is trouwens precies de reden dat ik een probleem heb met Brussel; een paar mensen uit het ene land willen voor het andere land bepalen wat ze wel of niet mogen doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:24:15 #5
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_214445383
@thedeedster je loopt gewoon maar wat populair klinkende onzin te roepen "mensen van D66". Ja, want de EU wordt volledig geregeerd door D66, natuurlijk joh.

Door Brussel is de massale instroom van asielzoekers ook erkend als probleem. Men probeert ook actie te ondernemen, alleen de werkelijke actie die men neemt is m.i. niet toerijkend

https://nos.nl/artikel/24(...)n-en-meloni-gaan-mee

Maar dat men het probleem niet effectief oplost betekent dus niet dat men het probleem niet erkent.

En Hongarije mag helemaal zelf weten wat ze willen, maar dan ook de grenzen dicht zoals voorgesteld, zodat de potentiele groep gevaarlijke Russen niet ook andere landen ongezien binnenkomt.
Krekker is de bom!
  zondag 28 juli 2024 @ 11:29:56 #6
182233 thedeedster
pi_214445485
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:24 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster je loopt gewoon maar wat populair klinkende onzin te roepen "mensen van D66". Ja, want de EU wordt volledig geregeerd door D66, natuurlijk joh.

Door Brussel is de massale instroom van asielzoekers ook erkend als probleem. Men probeert ook actie te ondernemen, alleen de werkelijke actie die men neemt is m.i. niet toerijkend

Maar dat men het probleem niet effectief oplost betekent dus niet dat men het probleem niet erkent.

En Hongarije mag helemaal zelf weten wat ze willen, maar dan ook de grenzen dicht zoals voorgesteld, zodat de potentiele groep gevaarlijke Russen niet ook andere landen ongezien binnenkomt.
Hoezo? De klager komt toch van die partij?

Vul niet zoveel dingen in voor een ander.

Ik ben trouwens helemaal niet begonnen over asielzoekers, dus waarom we bij hen terecht komen, is mij een raadsel.
pi_214445487
Vrede moeten we niet willen met ze allen.
pi_214445501
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:29 schreef Nober het volgende:
Vrede moeten we niet willen met ze allen.
De bal ligt bij Rusland.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214445507
Handig, meer Russische spionnen onder ons.
pi_214445527
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:31 schreef ikbenrond het volgende:
Handig, meer Russische spionnen onder ons.
Is volgens Rusbots dé manier om vrede te bereiken.
pi_214445531
Hongarije en de rest van de EU moeten zich maar eens grondig gaan bezinnen op de vraag hoe ze de toekomst voor zich zien. Waar wil en kan Hongarije bij horen? Bij het nationaal-conservatisme van Rusland of bij het pandemocratische liberalisme van de EU?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214445544
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het is gewoon selectieve verontwaardiging. Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?

Dit gedrag is trouwens precies de reden dat ik een probleem heb met Brussel; een paar mensen uit het ene land willen voor het andere land bepalen wat ze wel of niet mogen doen.
Ja, voor mensen uit Schengenlanden.
Zover ik weet is Rusland daar geen onderdeel van.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:33:42 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_214445546
@thedeedster

quote:
Vrij verkeer van mensen is een essentieel onderdeel van de huidige EU. Dus wat willen de mensen van D66 nou? Afschaffen? Of de ene keer wél en de andere keer níet?
Dit klopt trouwens ook niet wat je zegt.

Je verwart Schengenzone met EU:

https://www.rijksoverheid(...)-zijn-schengenlanden

quote:
Als burger van de EU geniet u het recht van vrij verkeer. Dit betekent dat u naar een ander EU-land mag reizen, en dat u daar mag werken en wonen. Als u burger bent van een Schengenland – de meeste EU-landen zijn ook Schengenlanden – mag u bovendien vrij en zonder grenscontroles naar andere Schengenlanden reizen.

https://european-union.eu(...)engenlanden%20reizen.
Vrij verkeer betekent dus dat je naar het ander land mag reizen, daar mag werken en wonen (dus geen visumaanvraag, etc). Dit betekent niet dat je aan de grens niet gecontroleerd zal worden.

quote:
Welke EU-landen zijn geen Schengenlanden
Deze EU-landen horen hier niet bij het Schengengebied:

Cyprus;
Ierland.
Welke niet-EU-landen zijn Schengenlanden
Deze landen horen niet bij de EU, maar wel bij het Schengengebied:

Liechtenstein;
Noorwegen;
IJsland;
Zwitserland.
Gedeeltelijke Schengenlanden
Bulgarije
Roemenië
Krekker is de bom!
  zondag 28 juli 2024 @ 11:34:44 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214445566
Ik denk dat de reeele dreiging van ‘loslopende’ Russen heel klein is. Er zal ongetwijfeld gespioneerd worden, maar dat hangt niet af van vrije toegang tot Hongarije.
Als D66 zich echt zo n zorgen maakte over onze veiligheid dan zouden ze iets moeten doen aan de talloze jonge mannen uit de derde wereld die hier illegaal verblijven.
Dagelijks lees ik over verkrachting, moord, beroving van deze groep. Nooit dat Russen dat doen.
The End Times are wild
  zondag 28 juli 2024 @ 11:35:47 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214445579
Haha, de hypocrisie is weer stuitend.

Er komen al decennialang enorme hoeveelheden migranten Europa binnen die de samenlevingen hier aantoonbaar onveiliger maken, maar pas als het Russen betreffen is het een probleem en moet de migratie worden afgeremd?

En dit komt dan ook nog van een D66'er, de partij die meermaals heeft aangekondigd juist meer migratie te willen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214445580
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de reeele dreiging van ‘loslopende’ Russen heel klein is. Er zal ongetwijfeld gespioneerd worden, maar dat hangt niet af van vrije toegang tot Hongarije.
Als D66 zich echt zo n zorgen maakte over onze veiligheid dan zouden ze iets moeten doen aan de talloze jonge mannen uit de derde wereld die hier illegaal verblijven.
Dagelijks lees ik over verkrachting, moord, beroving van deze groep. Nooit dat Russen dat doen.
De oorlog in Oekraïne is totaal langs je heengegaan de afgelopen jaren?
  zondag 28 juli 2024 @ 11:35:53 #17
182233 thedeedster
pi_214445582
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, voor mensen uit Schengenlanden.
Zover ik weet is Rusland daar geen onderdeel van.
Nou, waar zijn ze dan bang voor?

Of werkt een en ander niet zo goed in de praktijk?

edit; het is allemaal een storm in een glas water.
pi_214445590
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De bal ligt bij Rusland.
De bal ligt en lag nooit bij Nederland.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:36:46 #19
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_214445593
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:32 schreef Blastbeat het volgende:
Hongarije en de rest van de EU moeten zich maar eens grondig gaan bezinnen op de vraag hoe ze de toekomst voor zich zien. Waar wil en kan Hongarije bij horen? Bij het nationaal-conservatisme van Rusland of bij het pandemocratische liberalisme van de EU?
Overdrijven is ook een vak.

Zodra rechts de meerderheid grijpt is het nationaal-conservatisme ook gewoon de status quo in Europa, kwestie van tijd is het. wat ga je dan doen?
pi_214445602
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:35 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, waar zijn ze dan bang voor?

Of werkt een en ander niet zo goed in de praktijk?
Als Hongarije massaal Russen binnenlaat, dan werkt dat niet goed.
Vanuit Honga kan je zo de grens over rije.
pi_214445611
De enige reden dat de wereld weet wie Hongarije is, is omdat ze bij de EU zitten en nu aan het stoken zijn.

Verder een totaal niet boeiend land.

Maar de EU laat zich nu al veel en veel te lang gijzelen door deze semi dictator.

Trap die lui eruit.
pi_214445645
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:37 schreef dudewhereismycar het volgende:
De enige reden dat de wereld weet wie Hongarije is, is omdat ze bij de EU zitten en nu aan het stoken zijn.

Maar de EU laat zich nu al veel en veel te lang gijzelen door deze semi dictator.

Trap die lui eruit.
Je kan een EU-land niet uit de EU gooien, ze kunnen er zelf wel uitstappen.

Er is wel "artikel 7" dus je kan wel financieel straffen, bijvoorbeeld subsidies stopzetten.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:40:27 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214445648
quote:
Je hebt geen juist beeld van de EU. Het bestaan van deze unie wil niet zegen dat landen op nationaal gebied een liberaal of progressief beleid moeten voeren. Hongarije heeft momenteel een rechts en conservatieve regering, net bijvoorbeeld Italië dat heeft en Polen dat een lange tijd ook had.

[ Bericht 0% gewijzigd door HowardRoark op 28-07-2024 12:13:38 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 28 juli 2024 @ 11:41:31 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214445667
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De oorlog in Oekraïne is totaal langs je heengegaan de afgelopen jaren?
Ik heb het niet over het Russische leger, maar gewoon over individuen die hier komen werken, toerisme etc.
Ik ben nu trouwens in Griekenland en hier zie ik volop Russen. Ook Oekraïners. Die kunnen blijkbaar prima Co-existeren hier.
The End Times are wild
pi_214445679
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt geen juist beeld van de EU. Het bestaan van deze unie wil niet zegen dat landen op nationaal gebied een liberaal of progressief beleid moeten voeren. Hongarije heeft momenteel een rechts en conservatieve regering, net bijvoorbeeld Italië dat heeft en Poland dat een lange tijd ook had.
Dat is mijn stelling niet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 28 juli 2024 @ 11:43:08 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214445696
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:37 schreef dudewhereismycar het volgende:

Trap die lui eruit.
Waarom? Omdat Hongarije nationaal een ander beleid voert dat de progressieven in Brussel willen? Dat is niet het probleem van Hongarije. Brussel heeft niets te zeggen over het interne beleid van landen. Anders kunnen we nationale verkiezingen net zo goed afschaffen en Brussel meteen laten bepalen wie de lidstaten bestuurd.
pi_214445697
Kunnen we Hongarije niet ruilen voor Oekraïne?
pi_214445719
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:36 schreef Cruzinats het volgende:
Overdrijven is ook een vak.
Wat is daar overdreven aan? Hongarije distantieert zich steeds meer van de rest van de EU. Wat is er dan overdreven aan de vraag: hoe zien beide de samenwerking in de toekomst voor zich?
  zondag 28 juli 2024 @ 11:46:18 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214445759
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:44 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Wat is daar overdreven aan? Hongarije distantieert zich steeds meer van de rest van de EU. Wat is er dan overdreven aan de vraag: hoe zien beide de samenwerking in de toekomst voor zich?
Hongarije heeft gewoon het recht het eigen beleid uit te stippelen. De EU heeft niets te zeggen over met wie Hongarije wel en niet relaties wil onderhouden. De relatie tussen Hongarije en Rusland is trouwens eigenlijk alleen maar economisch van aard.
pi_214445796
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hongarije heeft gewoon het recht het eigen beleid uit te stippelen. De EU heeft niets te zeggen over met wie Hongarije wel en niet relaties wil onderhouden. De relatie tussen Hongarije en Rusland is trouwens eigenlijk alleen maar economisch van aard.
Nu ageer je wéér tegen iets wat ik helemaal niet beweer.
pi_214445822
Niets van 1956 geleerd, zie ik.
  zondag 28 juli 2024 @ 11:56:13 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214445927
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nu ageer je wéér tegen iets wat ik helemaal niet beweer.
Je stelt dat Hongarije zich steeds meer distantieert van de rest van de EU. Ik haak daar op in door te zeggen dat Hongarije het eigen beleid mag bepalen. Er is binnen de EU geen regel dat alle landen op één lijn zouden moeten liggen.

En mijn vorige post ging overigens ook in op iets dat jij zelf had gezegd. Daar stelde je namelijk dat Hongarije zich zou moeten bezinnen op waar het bij wil horen, het liberalisme van de EU of het nationaal conservatisme van Rusland.

Maar dit is dus niet hoe het werkt, landen in de EU zijn niet verplicht om een liberaal beleid te voeren omdat zij onderdeel zijn van de EU. Binnen de EU kunnen landen als de democratie dat beslist, gewoon een conservatief beleid voeren.
pi_214445946
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je stelt dat Hongarije zich steeds meer distantieert van de rest van de EU. Ik haak daar op in door te zeggen dat Hongarije het eigen beleid mag bepalen. Er is binnen de EU geen regel dat alle landen op één lijn zouden moeten liggen.

En mijn vorige post ging overigens ook in op iets dat jij zelf had gezegd. Daar stelde je namelijk dat Hongarije zich zou moeten bezinnen op waar het bij wil horen, het liberalisme van de EU of het nationaal conservatisme van Rusland.

Maar dit is dus niet hoe het werkt, landen in de EU zijn niet verplicht om een liberaal beleid te voeren omdat zij onderdeel zijn van de EU. Binnen de EU kunnen landen als de democratie dat beslist, gewoon een conservatief beleid voeren.
Als je jezelf herhaalt, dan is het nog steeds niet wat ik stelde.
pi_214445995
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:43 schreef Document1 het volgende:
Kunnen we Hongarije niet ruilen voor Oekraïne?
Oekraïne is een corrupt kutland.
pi_214446003
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:59 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Oekraïne is een corrupt kutland.
Oké en Hongarije niet?
  zondag 28 juli 2024 @ 12:03:32 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214446063
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:57 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Als je jezelf herhaalt, dan is het nog steeds niet wat ik stelde.
Wat stelde je dan wel? Ik haal namelijk letterlijke quotes uit jouw posts.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:06:27 #37
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214446101
quote:
In België zijn eergisteren drie Chechenen gearresteerd, verdacht van het voorbereiden van een aanslag.
are we infinite or am I alone
pi_214446107
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat stelde je dan wel? Ik haal namelijk letterlijke quotes uit jouw posts.
Dit:

quote:
Dus ik zeg niet dat ieder EU-lid progressief-liberaal moet zijn, dat Hongarije niet zelf gaat over zijn internationale betrekkingen en al die andere dingen die je erbij invult. Gewoon alleen bovenstaande.

Nee, helemaal niet spectaculair, geen radicale claim, weet ik. Maar maak dat er dan ook niet van.
  zondag 28 juli 2024 @ 12:14:49 #39
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214446222
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:06 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dit:
[..]
Dus ik zeg niet dat ieder EU-lid progressief-liberaal moet zijn, dat Hongarije niet zelf gaat over zijn internationale betrekkingen en al die andere dingen die je erbij invult. Gewoon alleen bovenstaande.

Nee, helemaal niet spectaculair, geen radicale claim, weet ik. Maar maak dat er dan ook niet van.
Als Hongarije moet kiezen tussen het nationaal conservatisme van Rusland en het liberalisme van de EU, hoe ziet dat er in de praktijk uit volgens jou? Wat zijn de interne gevolgen van Hongarije? Op dit moment is het namelijk een land dat een rechtse en conservatieve koers vaart.
pi_214446291
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Hongarije moet kiezen tussen het nationaal conservatisme van Rusland en het liberalisme van de EU, hoe ziet dat er in de praktijk uit volgens jou? Wat zijn de interne gevolgen van Hongarije? Op dit moment is het namelijk een land dat een rechtse en conservatieve koers vaart.
Ik stel dus: daar zouden Hongarije en de rest van de EU zich eens op moeten beraden. Hoe zien ze de gezamenlijke toekomst voor zich? Wil Orbán zich gaan conformeren aan Europese afspraken? Zo ja, kunnen ze hem daar dan aan houden? Zo nee, voelt de regering Orbán zich dan nog wel op zijn plek in de EU? Zo ja, dan moet hij zich ook conformeren aan Europese afspraken. Zo nee, is het dan misschien tijd voor een soort Huxit? Of een andere vorm van samenwerking? En als het allemaal doorslaat in de retoriek die Orbán doorgaans uitslaat, dan past een nadere samenwerking met Rusland misschien wel beter.
pi_214446294
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:24 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster je loopt gewoon maar wat populair klinkende onzin te roepen "mensen van D66". Ja, want de EU wordt volledig geregeerd door D66, natuurlijk joh.

Allemaal huichelarij. Ze willen die massa-immigratie ten koste van de eigen bevolking, omdat die protesteert en wil dat hun regeringen voor hun regeren gaan ze dan 7 jaar onderhandelen over een slap plan zodat die 7 jaar lang ongestoord doorgaat om daarna nauwelijks gestoord door te gaan.

quote:
Wat gaan die Russen doen dan, NordStream opblazen? Het vrij verkeer van personen is toch een pijler van de EU? Haatimams, zigeunerbendes, Noord-Afrikaanse criminele bendes, Albanese criminele bendes, plofkraakmarokkanen, moslimterroristen, groepsverkrachters, iedereen mag overal van binnenuit de rechtsorde van EU lidstaten komen bedreigen, maar Russen zijn het veiligheidsprobleem?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214446296
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, de hypocrisie is weer stuitend.

Er komen al decennialang enorme hoeveelheden migranten Europa binnen die de samenlevingen hier aantoonbaar onveiliger maken, maar pas als het Russen betreffen is het een probleem en moet de migratie worden afgeremd?

En dit komt dan ook nog van een D66'er, de partij die meermaals heeft aangekondigd juist meer migratie te willen.
Dus ik begrijp dat jij fel tegen deze actie van Hongarije bent? Of geldt jouw verontwaardiging enkel voor asielzoekers?

Voor alle duidelijkheid: ik ben groot voorstander van het rigoureus inperken van de asielinstroom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 28 juli 2024 @ 12:34:26 #43
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_214446444
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt als een bus.

Regelmatig om twee redenen zelf in het mooie Boedapest geweest. Onderhoud met Rusland (Poetin) om in gesprek te blijven en te zoeken naar oplossingen, meer ontspanning op centraal-Europees grondgebied genereren of behoud van economische betrekkingen en zulks, zijn een Hongaars goedrecht binnen de EU waar democratie immers een belangrijke rol speelt.

En het liefst zónder het wijzende vingertje van de EU, al ligt dat voor velen mss net even te gevoelig.
Tevens zijn de Russen die in Hongarije of elders in zakelijke sferen rondgaan, zoals wij hen al geruime tijd kennen in deze wereld, lang de rottigste niet. Zij trappen verder geen 'rotzooi' en hebben deze oorlog vast ook nooit gewild.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 28 juli 2024 @ 12:48:30 #44
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214446599
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:20 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik stel dus: daar zouden Hongarije en de rest van de EU zich eens op moeten beraden. Hoe zien ze de gezamenlijke toekomst voor zich? Wil Orbán zich gaan conformeren aan Europese afspraken? Zo ja, kunnen ze hem daar dan aan houden? Zo nee, voelt de regering Orbán zich dan nog wel op zijn plek in de EU? Zo ja, dan moet hij zich ook conformeren aan Europese afspraken. Zo nee, is het dan misschien tijd voor een soort Huxit? Of een andere vorm van samenwerking? En als het allemaal doorslaat in de retoriek die Orbán doorgaans uitslaat, dan past een nadere samenwerking met Rusland misschien wel beter.
Waarom zou Hongarije zich niet op zijn plek voelen in de EU? Het land is momenteel zelfs voorzitter van de EU. Dus welke Europese afspraken heb je het hier precies over? Deze kwestie heeft daar helemaal niets mee te maken, dit is in principe een interne aangelegenheid.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus ik begrijp dat jij fel tegen deze actie van Hongarije bent? Of geldt jouw verontwaardiging enkel voor asielzoekers?

Voor alle duidelijkheid: ik ben groot voorstander van het rigoureus inperken van de asielinstroom.
Ik vind dit inderdaad geen handige zet. Ik ben hier ook altijd open over mijn standpunt mbt het limiteren van de instroom van alle migranten en gezien de oorlog in Oekraïne en de frictie tussen het Westen en Rusland, ook zeker Russen.

Het is alleen opmerkelijk om te zien dat anderen nu ineens die zorgen delen als het over Russen gaat, dit waar deze mensen anders een groot voorstander zijn van meer migratie naar het Westen en Nederland.
pi_214446690
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:48 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou Hongarije zich niet op zijn plek voelen in de EU? Het land is momenteel zelfs voorzitter van de EU. Dus welke Europese afspraken heb je het hier precies over?
Deze bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/25(...)opese-migratieregels
Of nog een paar: https://www.eumonitor.eu/9353000/1/j9vvik7m1c3gyxp/vimofunw7xns
  zondag 28 juli 2024 @ 12:59:37 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214446749
quote:
Europarlementariërs vrezen dat Russen met kwade bedoelingen het Schengengebied in komen. "Russische staatsburgers krijgen zo carte blanche om zich door Europa te bewegen", zegt Raquel Garcia Hermida-van der Walle (D66). "Dit is een directe bedreiging voor onze veiligheid."
Ow nu opeens maakt d66 zich er wel druk om. Dat vrije verkeer van ongewensten :')

Ik heb nieuws voor die d66-dombo, lieden die de europese openbare veiligheid in gevaar brengen, gaan al jaren vrij rond.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 28 juli 2024 @ 13:01:12 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214446761
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:34 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Klopt als een bus.

Regelmatig om twee redenen zelf in het mooie Boedapest geweest. Onderhoud met Rusland (Poetin) om in gesprek te blijven en te zoeken naar oplossingen, meer ontspanning op centraal-Europees grondgebied genereren of behoud van economische betrekkingen en zulks, zijn een Hongaars goedrecht binnen de EU waar democratie immers een belangrijke rol speelt.

En het liefst zónder het wijzende vingertje van de EU, al ligt dat voor velen mss net even te gevoelig.
Tevens zijn de Russen die in Hongarije of elders in zakelijke sferen rondgaan, zoals wij hen al geruime tijd kennen in deze wereld, lang de rottigste niet. Zij trappen verder geen 'rotzooi' en hebben deze oorlog vast ook nooit gewild.
Rusland en russen moet je excommuniceren van alles en overal bij uitsluiten. Weg er mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 28 juli 2024 @ 13:03:04 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214446772
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:37 schreef KreKkeR het volgende:
@:thedeedster ja en?

Ik vraag me af of het een speciale selectie mensen betreft of dat iedere rus die naar het westen wil dit kan doen

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 09:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Talloze mensen reizen vrij door Europa. Elke dag. Die bedreiging is er eigenlijk altijd - in meer of mindere mate - al geweest.
russen die in hongarije een speciale status krijgen die mogen hier dus werken, net als bulgaren

Ik vraag me af of Putin hiermee niet in eigen voet schiet

Mogelijk denkt ie dat ie de EU aan het pesten is , maar dat kon weleens heel anders uitpakken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214446784
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:34 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Klopt als een bus.

Beetje weinig smileys broer.. ben je ziek?
pi_214446789
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ow nu opeens maakt d66 zich er wel druk om. Dat vrije verkeer van ongewensten :')

Ik heb nieuws voor die d66-dombo, lieden die de europese openbare veiligheid in gevaar brengen, gaan al jaren vrij rond.
Met het argument van deze Europarlementariër zouden we ook mohammed de nepvluchteling kunnen weren.
  zondag 28 juli 2024 @ 13:05:01 #51
323876 michaelmoore
pi_214446790
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:04 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Beetje weinig smileys broer.. ben je ziek?
zijn smiley generator is uitgezet door danny
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 28 juli 2024 @ 13:07:32 #52
323876 michaelmoore
pi_214446816
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
plofkraakmarokkanen, moslimterroristen, groepsverkrachters, iedereen mag overal van binnenuit de rechtsorde van EU lidstaten komen bedreigen, maar Russen zijn het veiligheidsprobleem?
als het mooie russinnen zijn dan zie ik geen enkele probleem, maar ik vrees dat het speciaal volk is dat bij internet bedrijven moet gaan werken als IT er
pi_214446821
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 11:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom? Omdat Hongarije nationaal een ander beleid voert dat de progressieven in Brussel willen? Dat is niet het probleem van Hongarije. Brussel heeft niets te zeggen over het interne beleid van landen. Anders kunnen we nationale verkiezingen net zo goed afschaffen en Brussel meteen laten bepalen wie de lidstaten bestuurd.
Waarom?

1. Er geen vrije pers meer is in Hongarije. Alles in handen van de huidige politieke macht.

2. Hongarije bewust keuzes door de rest van de EU dwarsbomen. Niet om een punt te maken, maar door middel van chantage druk uit te oefenen.

Beide niet EU waardig meer.
  zondag 28 juli 2024 @ 13:09:27 #54
323876 michaelmoore
pi_214446842
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:08 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Waarom?

1. Er geen vrije pers meer is in Hongarije. Alles in handen van de huidige politieke macht.

2. Hongarije bewust keuzes door de rest van de EU dwarsbomen. Niet om een punt te maken, maar door middel van chantage druk uit te oefenen.

Beide niet EU waardig meer.
in 2026 zijn er nieuwe verkiezingen in hongarije , laat de EU eens goed gaan opletten om deze dictator te weren
  zondag 28 juli 2024 @ 13:12:44 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214446876
quote:
Met de frictie tussen de EU en Hongarije ben ik bekend. Maar dit heeft toch helemaal niets te maken met het wel of niet toelaten van Russen? En ook blijkt hier niet uit dat Hongarije zich niet thuis zou voelen in de EU. Het land wil alleen intern rechts en conservatief beleid voeren.
pi_214446911
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met de frictie tussen de EU en Hongarije ben ik bekend. Maar dit heeft toch helemaal niets te maken met het wel of niet toelaten van Russen?
Vandaar dat ik het plaats in de context van de relatie die Hongarije met de EU heeft.
pi_214447451
quote:
_O-
  zondag 28 juli 2024 @ 14:11:12 #58
323876 michaelmoore
pi_214447646
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 13:54 schreef KvanG het volgende:

[..]
_O-
quote:

[..]
Waarom?

klopt die zijn opgeheven
als je maar niet over rusland of ukraine print dan gaat het wel
net als in Ruzzia zelf

Russen naar Europa en Hongaren naar de oorlog in Rusland , het kan verkeren
quote:
Is there a free press in Hungary?
According to numerous watchdog groups, press freedom has declined significantly under prime minister Viktor Orbán. In 2010,
Freedom House's press freedom index ranked Hungary's media as the world's 40th freest.
As of 2017, it had dropped to 87th freest, and Freedom House now says it is only "partly free."

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 15:07:46 ]
pi_214447804
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 12:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is toch wel bizar hypocriet inderdaad. Je mag van een parlementariër toch wel meer kritisch denkvermogen verwachten.
  zondag 28 juli 2024 @ 14:42:24 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_214448358
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:18 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dit is toch wel bizar hypocriet inderdaad. Je mag van een parlementariër toch wel meer kritisch denkvermogen verwachten.
D66’ers worden letterlijk volledig gehersenspoeld voordat ze iets mogen zeggen in het parlement.
The End Times are wild
pi_214450676
Haha, ze laten juist de migranten uit Afrika en het Midden-Oosten die al jarenlang onze samenlevingen terroriseren ongemoeid hun gang gaan en massaal toe maar als het blanke Russen betreft is het ineens een groot probleem! _O- Progressief liberalen at it again.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:20:02 #62
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214450710
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Russische arbeidsmigranten in Hongarije spionnen zouden kunnen zijn. Is hysterie.
pi_214450775
quote:
9s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:20 schreef Twiitch het volgende:
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Russische arbeidsmigranten in Hongarije spionnen zouden kunnen zijn. Is hysterie.
Toen de treinen in Frankrijk gesaboteerd waren schreeuwde progressief-FOK! ook moord en brand dat de Russen erachter zouden zitten. En wat blijkt, de sabotages schijnen wederom uit de linker hoek te komen. De hysterie en blinde Rusland-haat kent geen grenzen.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:33:03 #64
323876 michaelmoore
pi_214451031
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Toen de treinen in Frankrijk gesaboteerd waren schreeuwde progressief-FOK! ook moord en brand dat de Russen erachter zouden zitten. En wat blijkt, de sabotages schijnen wederom uit de linker hoek te komen. De hysterie en blinde Rusland-haat kent geen grenzen.
nou dit kan best tegen Poetin gaan werken , als Rusland een soort Noord Korea wil worden,
dan is het vrijlaten van Russen niet zo handig, sterker nog goed kans dat ze in het westen blijven en nooit meer terug gaan

Rusland krimpt al als als een gek met het aantal jonge slimme mensen

Vroeger had de Sovjet Unie een IJzeren Gordijn en dat was niet voor niets

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 16:39:43 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 16:33:18 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214451038
quote:

[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het mag duidelijk zijn dat het Kremlin op allerlei manieren probeert het Westen te ondermijnen en ook bondgenootschappen aangaat met andere partijen die het Westen niet goed gezind zijn. Denk bijvoorbeeld aan China of Iran.

De hysterie die er daarentegen over Russen in progressieve kringen is, lijkt inderdaad nogal overtrokken. Ik vind het ook geen handige zet van Hongarije dit, het is momenteel vragen om problemen. Maar dat er juist door de mensen die normaal inzetten op meer migratie en iedereen die zich daar tegen uitspreekt wegzet als 'racistisch', een roep is voor het sluiten van de grenzen om Russen de weren is wel bijzonder om te zien.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:40:41 #66
323876 michaelmoore
pi_214451226
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het
n. Maar dat er juist door de mensen die normaal inzetten op meer migratie en iedereen die zich daar tegen uitspreekt wegzet als 'racistisch', een roep is voor het sluiten van de grenzen om Russen de weren is wel bijzonder om te zien.
als het jonge russen zijn die willen werken, ben ik er niet eens op tegen, dan hoeven ze niet de gehaktmolen in
pi_214451275
quote:

[..]
Ik denk dat er meer dan genoeg redenen zijn voor het Westen om ons grote zorgen te maken om Rusland. Het mag duidelijk zijn dat het Kremlin op allerlei manieren probeert het Westen te ondermijnen en ook bondgenootschappen aangaat met andere partijen die het Westen niet goed gezind zijn. Denk bijvoorbeeld aan China of Iran.

De hysterie die er daarentegen over Russen in progressieve kringen is, lijkt inderdaad nogal overtrokken. Ik vind het ook geen handige zet van Hongarije dit, het is momenteel vragen om problemen. Maar dat er juist door de mensen die normaal inzetten op meer migratie en iedereen die zich daar tegen uitspreekt wegzet als 'racistisch', een roep is voor het sluiten van de grenzen om Russen de weren is wel bijzonder om te zien.
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog. Het is in ieders belang dat er water bij de wijn wordt gedaan door de verschillende partijen voordat het verder escaleert.
  zondag 28 juli 2024 @ 16:44:52 #68
323876 michaelmoore
pi_214451307
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog.
Rusland wordt dit spuugzat en ze zijn er haast helemaal aan , met 18% rente , om de koers van de waardeloze roebel te steunen _O- 8)7
pi_214451318
Schaamteloos :D. Dat ze het hun strot uit krijgen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_214451350
quote:

[..]
Ik snap wel dat Rusland verbonden sluit met die landen, de EU en VS zijn de complete rationaliteit verloren inzake dit gevaarlijke Oekraïne conflict. Er lijkt geen enkele vorm van dialoog en onderhandeling meer mogelijk te zijn om dit conflict z.s.m. te laten stoppen. De enige taal die nog gebezigd wordt is meer wapens, meer bloedvergieten en uiteindelijk een nog langere oorlog. Het is in ieders belang dat er water bij de wijn wordt gedaan door de verschillende partijen voordat het verder escaleert.
Rusland zou zich om te beginnen eens terug kunnen trekken uit Oekraïne, ipv de schuld bij de VS en de EU te leggen. :')
pi_214451466
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rusland zou zich om te beginnen eens terug kunnen trekken uit Oekraïne, ipv de schuld bij de VS en de EU te leggen. :')
Alsof Rusland zomaar zonder reden een land binnen valt. De aanleiding naar dit conflict heeft een lange geschiedenis en er valt best wat van te zeggen. Geloof je het narratief wat in Navo-kringen verteld wordt werkelijk? De Russen zijn geen heilige boontjes maar dat de Navo en EU van smetten vrij zijn is je reinste flauwekul en dat weet je diep vanbinnen zelf ook wel. Jarenlange stokerijen aan de grens van Rusland en intern in de Oekraïne hebben ons gebracht naar de situatie van vandaag de dag. Wees er maar trots op.
pi_214451607
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Alsof Rusland zomaar zonder reden een land binnen valt. De aanleiding naar dit conflict heeft een lange geschiedenis en er valt best wat van te zeggen. Geloof je het narratief wat in Navo-kringen verteld wordt werkelijk? De Russen zijn geen heilige boontjes maar dat de Navo en EU van smetten vrij zijn is je reinste flauwekul en dat weet je diep vanbinnen zelf ook wel. Jarenlange stokerijen aan de grens van Rusland en intern in de Oekraïne hebben ons gebracht naar de situatie van vandaag de dag. Wees er maar trots op.
Rusland heeft een reden. Het wil Oekraine inlijven. Meer is er niet en meer is er niet nodig.

Verder is je hele post een samenballing van Russische projectie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2024 16:58:42 ]
pi_214451614
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Alsof Rusland zomaar zonder reden een land binnen valt.
Nee, daar heeft Poetin een ontzettend lulverhaal over opgehangen. filmpje van het volledige lulverhaal in de link:
https://en.wikipedia.org/(...)he_events_in_Ukraine

quote:
De aanleiding naar dit conflict heeft een lange geschiedenis en er valt best wat van te zeggen. Geloof je het narratief wat in Navo-kringen verteld wordt werkelijk? De Russen zijn geen heilige boontjes maar dat de Navo en EU van smetten vrij zijn is je reinste flauwekul en dat weet je diep vanbinnen zelf ook wel.
Dat deEU en de NAVO niet van alle smetten vrij zouden zijn is geen enkel excuus voor Rusland om Oekraïne binnen te vallen. Zeker omdat voor Poetin sinds jaar en dag een dag waarin hij niet gejankd heeft over hoe oneerlijk het wel niet is dat de VS en de EU wel rijk en machtig zijn en invloed hebben en hij stukken minder.
quote:
Jarenlange stokerijen aan de grens van Rusland en intern in de Oekraïne hebben ons gebracht naar de situatie van vandaag de dag. Wees er maar trots op.
Welke precies? :D
  zondag 28 juli 2024 @ 17:04:05 #74
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214451747
Putin droomt weer van de grenzen van de USSR.
Delen van Oekraïne afstaan aan hem zal niet genoeg zijn. Dat weer oogluikend toestaan, zoals bij de Krim zal het westen duur komen te staan op den duur.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 28 juli 2024 @ 17:09:16 #75
323876 michaelmoore
pi_214451884
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Putin droomt weer van de grenzen van de USSR.
Delen van Oekraïne afstaan aan hem zal niet genoeg zijn. Dat weer oogluikend toestaan, zoals bij de Krim zal het westen duur komen te staan op den duur.
het kost rusland een miljoen jonge mensen
https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2034/
De Sovjet Unie was vroeger een Ubie met jonge bevolking die enorm veel kinderen maakten , dat gaat Rusland niet nadoen
pi_214451971
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 14:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
D66’ers worden letterlijk volledig gehersenspoeld voordat ze iets mogen zeggen in het parlement.
Ze zitten gewoon vast in hun eigen afkeer van alles wat enigszins Westers lijkt.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat we moeten optreden tegen Russische infiltratie door het beschermen van de Europese buitengrenzen. Maar dan moet dat wel voor alle groepen gelijk worden toegepast en niet op basis van een discriminatoir principe.
  zondag 28 juli 2024 @ 17:15:19 #77
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214452020
Het wordt tijd om Hongarije eruit te trappen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 28 juli 2024 @ 17:17:09 #78
323876 michaelmoore
pi_214452051
quote:
16s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Het wordt tijd om Hongarije eruit te trappen.
mooie jonge meiden zat laat maar hierheen komen , Putin zal er nog spijt van krijgen om de deur open te ztten
Kim il Un zou dat nooit doen

veel russische modellen van het platteland verdiene nu de kost in Thailand

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 18:23:34 ]
pi_214452052
quote:
Goh, LXIV praat het achterlijke gedrag van Orban en Rusland weer eens goed. Je verwacht het niet.
pi_214452098
quote:

[..]
Buigen voor Rusland is nooit een erg briljant idee gebleken. Waarom zou dat nu wel verstandig zijn?
  zondag 28 juli 2024 @ 17:32:39 #81
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_214452245
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 10:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit is de reden dat ik hekel heb aan de huidige EU.
Daarom was ik ook geen voorstander dat Nederland de EU in ging
Nog erger is dat we de burgers niet eens over konden beslissen.
pi_214452840
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
mooie jonge meiden zat laat maar hierheen komen , Putin zal er nog spijt van krijgen om de deur open te ztten
Kim il Un zou dat nooit doen

Ik vermoed dat als jonge Russen hier naartoe komen en ze settelen wat dat Poetin vervolgens hun zak mag opblazen omdat ze het hier veel beter naar de zin hebben. Goed voor hun uiteraard maar een probleem voor NL / Europapa qua hoge instroom.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_214452877
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat als jonge Russen hier naartoe komen en ze settelen wat dat Poetin vervolgens hun zak mag opblazen omdat ze het hier veel beter naar de zin hebben. Goed voor hun uiteraard maar een probleem voor NL / Europapa qua hoge instroom.
Minder groot probleem dan de instroom vanuit elders met veel lager opgeleide migranten dan de gemiddelde Rus en met een nog grotere culturele afstand.
pi_214452907
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:21 schreef KvanG het volgende:

[..]
Minder groot probleem dan de instroom vanuit elders met veel lager opgeleide migranten dan de gemiddelde Rus en met een nog grotere culturele afstand.
Ja zeker. Maar dat lijkt een onoplosbaar probleem cq een soort natuurwet. Communicerende vaten en warme lucht stroomt van warm naar koud tot een soort "evenwicht". We krijgen daar mee te maken en het eindigt is diepe misère vermoedelijk.

Het zal onze tijd wel duren maar onze jeugd heeft echt een uitdaging hier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 juli 2024 @ 18:25:17 #85
323876 michaelmoore
pi_214452922
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 18:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
ach die russische hoeren die vinden wel een asielplek / annex slaapplaats , dat komt wel goed

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2024 19:10:57 ]
pi_214453330
quote:

[..]

Wat is het probleem? Die landen mogen niet met elkaar samenwerken? Alleen een select clubje landen onder de paraplu van de VS mag militair/financieel/economisch/digitaal/cultureel/industrieel/technologisch samenklonteren om andere landen naar de vernietiging te helpen? Ik denk dat je de hypocrisie niet door hebt maar het is hier duidelijk meten met verschillende maatstaven. De Chinezen noemen landgenoten die hun benen wijd open doen voor partijen die de Chinezen hard in hun peopgaatje willen nemen Hanjians. Al generaties en generaties een probleem. Quislings is het Engelse woord. NSB'er is het Nederlandse woord. Het woord comprador geldt voor Aziaten die Europese zakelijke/geldelijke belangen dienen. Hongarije is een vervelende luis in de pels voor mensen die het liberalisme en atlantisme hard toejuichen want ze bukken niet 100%, maar ook niet meer dan dat. Ze laten bijvoorbeeld niet de Chinezen of Russen militair toe tot hun landgebied, maar gebruiken ze wel om hun handelspositie tegenover Brussel te vergroten. Je moet wat minder janken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 28-07-2024 20:15:20 ]
  zondag 28 juli 2024 @ 19:11:27 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214453439
quote:
Een goed geheugen kan je niet ontzegt worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 28 juli 2024 @ 19:16:05 #88
323876 michaelmoore
pi_214453491
quote:
ik denk dat russische arbeidsmigranten ok graag willlen helpen met het werk in nederland
pi_214460365
quote:

[..]
Ik ben verre van progressief, maar heb desondanks een gruwelijke kotshekel aan barbarenvolkeren als de Russen, Chinezen, Palestijnen, haatbaarden enz. met hun misdadige aard en chronische slachtofferrol.
pi_214462932
quote:
Alleen mogen de russen, alleen met toestemming van het Kremlin naarhet buitenland. Dus welke russen zullen geselecteerd worden?
pi_214464416
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Alleen mogen de russen, alleen met toestemming van het Kremlin naar het buitenland.
Bron?
  maandag 29 juli 2024 @ 16:50:22 #92
323876 michaelmoore
pi_214465623
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bron?
https://visaindex.com/vis(...)free-countries-list/

Hongarije staat er niet bij maar Servie wel , Moldavie ook
pi_214466673
Ze houden toch van migratie?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 29 juli 2024 @ 18:30:52 #94
323876 michaelmoore
pi_214466776
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 18:21 schreef Alarmonoff het volgende:
Ze houden toch van migratie?
In thailand wonen er nog duizende russinen
pi_214467168
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://visaindex.com/vis(...)free-countries-list/

Hongarije staat er niet bij maar Servie wel , Moldavie ook
Dat heeft niets te maken met toestemming van het Kremlin.
  maandag 29 juli 2024 @ 19:19:06 #96
323876 michaelmoore
pi_214467403
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:02 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat heeft niets te maken met toestemming van het Kremlin.
nou niet iedereen of de meesten , krijgen niet het internationale paspoort, wel het binnenlands paspoort
https://rusland-colleges.(...)russische-paspoorten

Het zelfde geld overigens in China, ben je lastig dan krijg je geen internationaal paspoort

quote:
Als sociale herkomst of buitenlandse contacten niet bevielen, kon je het wel vergeten. Velen verzonnen maar wat uit angst voor de gevolgen, vooral in de Sovjettijd.

Een Russisch paspoort heeft twee functies: identiteitsbewijs en reisdocument en het bestaat uit twee boekjes: het hierboven bedoelde binnenlandse paspoort en het internationale paspoort.

Het eerste geeft recht binnen Rusland en een paar bevriende landen zoals Wit-Rusland vrij te reizen. Het internationale paspoort heb je nodig als je bijvoorbeeld naar het Westen wilt, wat slechts een kleine minderheid doet.
quote:
Het internationale paspoort werd daarentegen steeds verder ingeperkt.
In de 19de eeuw gingen naar het oordeel van de regering teveel jonge intellectuelen naar het politiek vrijere Westen en de leeftijdsgrens werd daarom verhoogd naar 25 jaar.
Russen die nu in het Westen wonen moeten hun internationale paspoort elke tien jaar verlengen en hun binnenlandse paspoort bij hun 20ste en 45ste jaar.

Voor hun binnenlandse paspoort moeten ze eerst terug naar hun Russische adres zoals verplicht vermeld in het paspoort, en het daar ter plekke verlengen.

Alleen met een geldig binnenlands paspoort kunnen ze naar de Russische ambassade in hun domicilie om er hun internationale paspoort te verlengen.

Met beide paspoorten kunnen ze zich vrij in Rusland bewegen, zonder visum of verblijfsregistratie zoals geldt voor buitenlanders.
pi_214467430
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou niet iedereen of de meesten , krijgen niet het internationale paspoort, wel het binnenlands paspoort
https://rusland-colleges.(...)russische-paspoorten
Ja, hoeveel mensen hebben in Nederland alleen een identiteitskaart en geen paspoort? Is gewoon een kwestie van aanvragen en leges aftikken.
  maandag 29 juli 2024 @ 19:21:43 #98
323876 michaelmoore
pi_214467444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:20 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ja, hoeveel mensen hebben in Nederland alleen een identiteitskaart en geen paspoort? Is gewoon een kwestie van aanvragen en leges aftikken.
hier wel ja , In Ruzzia en China zeker niet
pi_214467456
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hier wel ja , In Ruzzia en China zeker niet
In Rusland in beginsel ook. China kan ik je niets over vertellen.
  maandag 29 juli 2024 @ 19:23:58 #100
323876 michaelmoore
pi_214467479
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:22 schreef KvanG het volgende:

[..]
In Rusland in beginsel ook. China kan ik je niets over vertellen.
Dat is het levensgrote probleem van vele gevluchtte russen , de verlenging
pi_214467488
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is het levensgrote probleem van vele gevluchtte russen , de verlenging
de verlenging waarvan?
  maandag 29 juli 2024 @ 19:25:08 #102
323876 michaelmoore
pi_214467495
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:24 schreef KvanG het volgende:

[..]
de verlenging waarvan?
van het paspoort, zonder paspoort kun je nergens meer heen

ben je overal illegaal
in de EU kan men asiel aanvragen

quote:
Tegenwoordig houden veel Russen hun hart vast of de Russische overheid hun verblijf in het Westen niet ook als maatschappelijk ongewenst gedrag gaat beschouwen en hen dwingt óf beide Russische paspoorten op te geven óf terug te keren naar het moederland.

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2024 19:31:39 ]
pi_214467607
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
van het paspoort, zonder paspoort kun je nergens meer heen
Voor mensen die legitieme redenen hebben om geen paspoort aan te kunnen vragen bestaan er alternatieve reisdocumenten.
quote:
ben je overal illegaal
Verblijfstatus hang niet noodzakelijk af van het beschikken over een reisdocument van een (buitenlandse) staat.

Russen kunnen gewoon naar de ambassade om hun paspoort te verlengen. Beter doen ze dat wel ruim van te voren i.v.m. lange wachrijen.

Belarus daarentegen is al een paar jaar gestopt met de meeste vormen van consulaire dienstverlening via haar diplomatieke vertegenwoordigheden in het buitenland. Belarussen kunnen dus, integenstelling tot Russen, niet naar de ambassade en voor vele van hun is het niet veilig om terug naar het vaderland te gaan.
  maandag 29 juli 2024 @ 19:38:41 #104
323876 michaelmoore
pi_214467682
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:33 schreef KvanG het volgende:

[..]
Russen kunnen gewoon naar de ambassade om hun paspoort te verlengen. Beter doen ze dat wel ruim van te voren i.v.m. lange wachrijen.
quote:
Het internationale paspoort werd daarentegen steeds verder ingeperkt.
In de 19de eeuw gingen naar het oordeel van de regering teveel jonge intellectuelen naar het politiek vrijere Westen en de leeftijdsgrens werd daarom verhoogd naar 25 jaar.
Russen die nu in het Westen wonen moeten hun internationale paspoort elke tien jaar verlengen en hun binnenlandse paspoort bij hun 20ste en 45ste jaar.

Voor hun binnenlandse paspoort moeten ze eerst terug naar hun Russische adres zoals verplicht vermeld in het paspoort, en het daar ter plekke verlengen.

Alleen met een geldig binnenlands paspoort kunnen ze naar de Russische ambassade in hun domicilie om er hun internationale paspoort te verlengen.

Met beide paspoorten kunnen ze zich vrij in Rusland bewegen, zonder visum of verblijfsregistratie zoals geldt voor buitenlanders.
terugkeren kan wel , verlengen niet

quote:
Vervangend reisdocument op basis van een Terug- en Overnameverzoek
EU d.d. 25 mei 2006. In werking getreden op 1 juni 2007. Terug- en Overnameverzoeken verlopen conform het Benelux Uitvoeringsprotocol d.d. 9 maart 2011. Deze is in werking getreden op 1 november 2011. Zie Overeenkomst 2007 Rusland.

Procedure Terug- en Overnameverzoek
De regievoerder dient een Terug- en Overnameverzoek in bij de directie Internationale Aangelegenheden. Het verzoek bevat de volgende stukken.

Tweetalig formulier Terug- en Overnameverzoek (per individu en zowel in het Engels als Russisch ingevuld), digitaal in Word-format.
1 recente digitale kleuren pasfoto.
1 set digitaal afgenomen vingerafdrukken.
Kopieën van documenten die de nationaliteit en/of identiteit van de vreemdeling ondersteunen, inclusief Nederlandse vertaling.
pi_214467786
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
terugkeren kan wel , verlengen niet
[..]

Dat verhaal waar jij op doelt is als je je niet hebt uitgeschreven voor vertrek naar het buitenland. Maar dat is in Nederland ook zo, als je ergens bij een gemeente staat ingeschreven kun je ook niet een paspoort verlengen op een ambassade.
  maandag 29 juli 2024 @ 19:48:42 #106
323876 michaelmoore
pi_214467800
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:47 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat verhaal waar jij op doelt is als je je niet hebt uitgeschreven voor vertrek naar het buitenland. Maar dat is in Nederland ook zo, als je ergens bij een gemeente staat ingeschreven kun je ook niet een paspoort verlengen op een ambassade.
nee het gaat om verlenging als je russische paspoort verlopen is

Ik kan mijn nederlands paspoort eeuwig verlengen wel 100 keer , of ik uitgeschreven ben of niet , doet er niet toe
Een Rus MOET terug, of hij verliest zijn paspoort

quote:

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2024 19:54:12 ]
pi_214467914
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ik kan mijn nederlands paspoort eeuwig verlengen wel 100 keer , of ik uitgeschreven ben of niet , doet er niet toe
Als je niet uitgeschreven bent dan MOET je gewoon terug naar Nederland. Anders heb je net als je Russische lotgenoot een verlopen paspoort.
  maandag 29 juli 2024 @ 20:00:49 #108
323876 michaelmoore
pi_214467980
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef KvanG het volgende:

[..]
Als je niet uitgeschreven bent dan MOET je gewoon terug naar Nederland. Anders heb je net als je Russische lotgenoot een verlopen paspoort.
nee dat is niet waar, je kunt gewoon verlengen of iedere ambassade
ook een kopie laten maken ,zelf gedaan
een rus niet
pi_214467994
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar
Jij wilt beweren dat Nederlandse ambassades paspoorten verlengen van landgenoten die niet uitgeschreven zijn? :?
  maandag 29 juli 2024 @ 20:03:22 #110
323876 michaelmoore
pi_214468025
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:01 schreef KvanG het volgende:

[..]
Jij wilt beweren dat Nederlandse ambassades paspoorten verlengen van landgenoten die niet uitgeschreven zijn? :?
ja inderdaad , uitschrijven is niet verplicht, , dan zou je verplicht moeten emigreren,
en je zorg verzekering kwijt zijn , alsmede toeslagen , uitkering en huurwoning
dat is gestoord
pi_214468067
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
uitschrijven is niet verplicht
Ik zou er nog maar goed de wet op na lezen. Als je minder dan 4 maanden in Nederland verblijft wordt je geacht je uit te schrijven. Als de gemeente er achter komt dat je je niet hebt uitgeschreven doen ze dat van ambtswege met bestemming onbekend.
  maandag 29 juli 2024 @ 20:52:24 #112
323876 michaelmoore
pi_214468801
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:06 schreef KvanG het volgende:

[..]
Ik zou er nog maar goed de wet op na lezen. Als je minder dan 4 maanden in Nederland verblijft wordt je geacht je uit te schrijven. Als de gemeente er achter komt dat je je niet hebt uitgeschreven doen ze dat van ambtswege met bestemming onbekend.
ja en, dan kun je nog wel paspoort verlengen , en een rus die kan dat niet , die moet terug naar ziin woonplaats in Ruzzia , die zit zonder paspoort , voor eeuwig

Je moet niet het onderwerp veranderen in een discussie
quote:

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2024 21:40:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')