Ondertussen ook zin gekregen in zo'n cakerol voor bij de coffie.quote:
Volgens F1 zelf:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Misschien is dit al gevraagd hoor, maar was het niet altijd zo dat de snelste in Q3 de pole op zijn naam kreeg, zelfs als hij een gridstraf heeft en niet op P1 start in de race?
Want ik zie eigenlijk overal waar ik kijk dat de pole op naam staat van LeClerc. Dat klopt toch niet? De startgrid heeft niets te maken met wie daadwerkelijk pole position heeft gequalificeerd?
https://www.formula1.com/(...)e%20in%20qualifying.quote:Pole position
The first place on the starting grid, as awarded to the driver who recorded the fastest lap time in qualifying.
Happyquote:
Nope Position!quote:Op zondag 28 juli 2024 09:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Volgens F1 zelf:
[..]
https://www.formula1.com/(...)e%20in%20qualifying.
Dat betekent dat niemand pole position heeft
Nee, pole position is wie vooraan staat bij de start van de race.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Misschien is dit al gevraagd hoor, maar was het niet altijd zo dat de snelste in Q3 de pole op zijn naam kreeg, zelfs als hij een gridstraf heeft en niet op P1 start in de race?
Want ik zie eigenlijk overal waar ik kijk dat de pole op naam staat van LeClerc. Dat klopt toch niet? De startgrid heeft niets te maken met wie daadwerkelijk pole position heeft gequalificeerd?
Door vriendin gemaakte citroencake hierquote:Op zondag 28 juli 2024 09:35 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ondertussen ook zin gekregen in zo'n cakerol voor bij de coffie.![]()
[ afbeelding ]
F1 zelf zegt:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:36 schreef Danny het volgende:
Ook lekkerquote:Op zondag 28 juli 2024 09:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Door vriendin gemaakte citroencake hier
dus de pole komt om naam van leclerc (voor zijn stats) ondanks dat hij langzamer reed in de quali? Doesn't seem fair.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, pole position is wie vooraan staat bij de start van de race.
Is in het vorige deel een paar keer genoemd
Maxquote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Danny het volgende:
maar wie 'm bij z'n stats toegevoegd krijgt.
Max krijgt inderdaad wel de "Pirelli Pole Position award", die wordt uitgereikt aan degene die als snelste kwalificeerde, maar voor de officiële statistieken telt dit als een pole position voor Leclerc.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef Danny het volgende:
[..]
dus de pole komt om naam van leclerc (voor zijn stats) ondanks dat hij langzamer reed in de quali? Doesn't seem fair.
En waarom krijgt max dan wel de pole position award:
https://www.formula1.com/(...)g058HGavMUABzFTB1qcj
Ik bedoel dus niet wie van pole start (want dat is LeClerc vanwege de gridstraf van Max), maar wie 'm bij z'n stats toegevoegd krijgt.
duidelijk. oneerlijk, maar duidelijkquote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Max krijgt inderdaad wel de "Pirelli Pole Position award", die wordt uitgereikt aan degene die als snelste kwalificeerde, maar voor de officiële statistieken telt dit als een pole position voor Leclerc.
Dit is hoe het is, ik heb het ook niet bedacht.
maar dan kijk je dus naar de race positie poles.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Danny het volgende:
Je kunt in theorie poles op je naam hebben zonder ooit als snelste te qualificeren.
Pole position heeft in feite niks met de kwalificatie te maken. Het is gewoon een fysieke plaats op het asfalt.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:49 schreef Danny het volgende:
[..]
duidelijk. oneerlijk, maar duidelijk
In mijn herinnering was dat vroeger anders, maar heb inmiddels al voorbeelden gevonden van oudere soortgelijke situaties en het klopt inderdaad. Je kunt in theorie poles op je naam hebben zonder ooit als snelste te qualificeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |