abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 oktober 2024 @ 09:24:16 #26
6941 APK
Factual, I think.
pi_215359812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 06:35 schreef LoaLoa1 het volgende:

Begrijp ik goed dat jij de elektrische Kona rijdt? Dus het aantal gehaalde km komt goed overeen met wat er opgegeven wordt? Dat zouwel goed zijn!
Nog een vraag... Hoe snel laad hij op naar 80%? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Wat betreft laadstress, die raak ik al langzaam kwijt door gebruikerservaringen van diverse mensen. Ook door jullie.
Ik heb inderdaad een elektrische Kona, niet het huidige model maar het facelift model en uit 2022.
Snelladen gaat niet supersnel en de snelheid neemt af naarmate de accu voller is.
Fastned heeft voor de meeste auto's informatie over de laadsnelheid, hier de snelheid / laadcurve van de Kona: https://support.fastned.n(...)405121276945-Hyundai

Dit heb ik ooit ergens van het Internet geplukt:

quote:
Good to know on fast chargers:

Battery temp < 1 degC : max power 18 kW

1 degC > Battery temp > 5 degC: max power 25 kW

5 degC > Battery temp > 15 degC : max power 40 kW

15 degC > Battery temp > 25 degC: max power 50 kW (50kW chargers) or 56 kW (>100kW chargers)

Battery temp > 25 degC: max power > 70 kW (>100kW chargers)

Ga er vanuit dat een 20-80% lading ongeveer 45min duurt dan zit je goed.
Bovenstaande info betreft snelladen, aan de paal in de straat hangt het van de snelheid van de paal af en meestal is dat 8kW - 11kW
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_215370521
Hoe staat het met de kleine en goedkope EV's, zoals de Citroën ë-C3? Ik heb begrepen dat de levering daarvan nog steeds wordt uitgesteld. Zo te zien zijn de enige EV's onder de 30.000 Euro die al leverbaar zijn de Dacia Spring, voor 19.000 Euro, en de Fiat 500e, voor 29.000 Euro. Dus eigenlijk alleen de Dacia Spring is goedkoop. Kom je die al tegen?

Ik dacht zelf eerst dat daar wel een grote markt voor zou zijn, maar die markt zit hem toch vooral bij de mensen met een eigen garage en zonnepanelen op het dak. Met alleen een oprit is het nog te doen, maar anders wordt het toch wel flink behelpen zolang de meeste parkeerplaatsen nog geen lader hebben. Kortom, de groep mensen die er het huis en het geld voor hebben, gaan voor een grotere EV en de mensen die dat niet hebben gaan liever voor een klein autootje met een verbrandingsmotor. En een elektrische fiets.

En tot voor kort waren de Chinese EV's natuurlijk ook heel betaalbaar en een stuk groter en luxer dan zo'n kleine Dacia of Fiat.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:51:20 #28
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_215372302
Begin deze maand heb ik de knoop doorgehakt en ook een BEV gekocht. Voor mij is het de Volkswagen ID.4 geworden en de voorlopig geplande leverdatum staat op eind november. Zal voor mij de eerste keer elektrisch rijden worden, dus ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Helaas kan ik niet thuis laden, dus ben aangewezen op openbare laadpalen, maar gelukkig zijn er daarvan genoeg hier in de buurt (Utrecht stad). Enige wat ik nog enigszins verwarrend vind is te bepalen welke laadpassen en -apps nou handig zijn. Ik heb inmiddels een laaddruppel van ANWB en Laadkompas binnen en krijg een dezer dagen nog een laaddruppel van Vattenfal. Verder heb ik de apps van Tesla, FastNed en Ionity geïnstalleerd. Vermoed dat ik met deze combo voorlopig wel uit de voeten kan, maar adviezen hierin zijn welkom :)
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:36:10 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215372692
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe staat het met de kleine en goedkope EV's, zoals de Citroën ë-C3? Ik heb begrepen dat de levering daarvan nog steeds wordt uitgesteld. Zo te zien zijn de enige EV's onder de 30.000 Euro die al leverbaar zijn de Dacia Spring, voor 19.000 Euro, en de Fiat 500e, voor 29.000 Euro. Dus eigenlijk alleen de Dacia Spring is goedkoop. Kom je die al tegen?

Ik dacht zelf eerst dat daar wel een grote markt voor zou zijn, maar die markt zit hem toch vooral bij de mensen met een eigen garage en zonnepanelen op het dak. Met alleen een oprit is het nog te doen, maar anders wordt het toch wel flink behelpen zolang de meeste parkeerplaatsen nog geen lader hebben. Kortom, de groep mensen die er het huis en het geld voor hebben, gaan voor een grotere EV en de mensen die dat niet hebben gaan liever voor een klein autootje met een verbrandingsmotor. En een elektrische fiets.

En tot voor kort waren de Chinese EV's natuurlijk ook heel betaalbaar en een stuk groter en luxer dan zo'n kleine Dacia of Fiat.
De Citroen E-C3 stond hier eergisteren ofzo ietsje verderop in de straat te laden. Die lijkt dus wel geleverd te worden, al zegt 1 auto niets over de hoeveelheden waarin hij geleverd wordt.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 02:29:20 #30
6941 APK
Factual, I think.
pi_215377821
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:51 schreef PressPlayOnTape het volgende:

Helaas kan ik niet thuis laden, dus ben aangewezen op openbare laadpalen, maar gelukkig zijn er daarvan genoeg hier in de buurt (Utrecht stad). Enige wat ik nog enigszins verwarrend vind is te bepalen welke laadpassen en -apps nou handig zijn. Ik heb inmiddels een laaddruppel van ANWB en Laadkompas binnen en krijg een dezer dagen nog een laaddruppel van Vattenfal. Verder heb ik de apps van Tesla, FastNed en Ionity geïnstalleerd. Vermoed dat ik met deze combo voorlopig wel uit de voeten kan, maar adviezen hierin zijn welkom :)
Volgens mij ben je goed voorbereid op weg met de keuze voor laadopties.
Met Tesla / Ionity / Fastned voor snelladen kom je een heel eind in NL (en Europa) als je niet al in de buurt van je huis genoeg geladen hebt om thuis te komen na een flinke rit met jouw ID4.

Ik zit in dezelfde situatie als jij maar dan in Amsterdam, thuisladen kan niet dus ik moet openbaar laden.
Meestal is de laadpas of app van de laadpaalaanbieder de meest voordelige optie, wie dat in Utrecht is weet ik niet maar als je het deelt kan ik of iemand anders helpen zoeken naar de voordeligste optie.

ANWB-laadpas heb ik ook maar gebruik ik nooit, handig als alles faalt :+
Vattenfall is perfect voor Vattenfall gebied en waar ik woon is de app via Equans dan weer het voordeligst.

Zelf heb ik ook een druppel van E-Flux (Road), dat kost je per sessie 30ct bovenop de kosten van de laadpaalanbieder.

ANWB, Vattenfall en E-Flux hebben ook allemaal apps.
Misschien handig om de bovenstaande apps op je telefoon te hebben om in het begin te checken, je gaat niet failliet als je die gebruikt bij laadpalen van een andere aanbieder maar je leert er wel van en de apps laten duidelijk zien wat een laadsessie kan gaan kosten per kW (Of Kw, of kWH, KwH. Schiet niet in de stress van figuren die daar dan weer op gaan verbeteren als ze prima weten waar je op doelt.)

Klink eigenlijk best wel kut allemaal, maar het is best simpel en na een paar weken rij je met een big smile! :Y)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:47:44 #31
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_215378725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 02:29 schreef APK het volgende:

[..]
Volgens mij ben je goed voorbereid op weg met de keuze voor laadopties.
Met Tesla / Ionity / Fastned voor snelladen kom je een heel eind in NL (en Europa) als je niet al in de buurt van je huis genoeg geladen hebt om thuis te komen na een flinke rit met jouw ID4.

Ik zit in dezelfde situatie als jij maar dan in Amsterdam, thuisladen kan niet dus ik moet openbaar laden.
Meestal is de laadpas of app van de laadpaalaanbieder de meest voordelige optie, wie dat in Utrecht is weet ik niet maar als je het deelt kan ik of iemand anders helpen zoeken naar de voordeligste optie.

ANWB-laadpas heb ik ook maar gebruik ik nooit, handig als alles faalt :+
Vattenfall is perfect voor Vattenfall gebied en waar ik woon is de app via Equans dan weer het voordeligst.

Zelf heb ik ook een druppel van E-Flux (Road), dat kost je per sessie 30ct bovenop de kosten van de laadpaalanbieder.

ANWB, Vattenfall en E-Flux hebben ook allemaal apps.
Misschien handig om de bovenstaande apps op je telefoon te hebben om in het begin te checken, je gaat niet failliet als je die gebruikt bij laadpalen van een andere aanbieder maar je leert er wel van en de apps laten duidelijk zien wat een laadsessie kan gaan kosten per kW (Of Kw, of kWH, KwH. Schiet niet in de stress van figuren die daar dan weer op gaan verbeteren als ze prima weten waar je op doelt.)

Klink eigenlijk best wel kut allemaal, maar het is best simpel en na een paar weken rij je met een big smile! :Y)
Duidelijk verhaal. Dank daarvoor! Bij mij in de buurt staan voornamelijk palen van GreenFlux en een enkele van Vattenfall.

Ik rijd nu inmiddels een kleine 10 jaar in een VW Passat Variant uit 2010, dus was wel toe aan iets nieuws. Kan dan ook niet wachten tot het moment van het telefoontje van de dealer, dat ie klaarstaat :)
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_215403041
Polestar 2, bevalt redelijk goed. Automatische ingrepen staan veel te scherp ingesteld, waardoor je soms gecorrigeerd wordt terwijl dat totaal niet nodig is. Max snelheid van 165 is ook mêh, al slurpt-ie daarboven toch veel te veel. Laadoplossing thuis in de parkeergarage en bij elk bedrijf binnen de groep, dus daar geen problemen mee.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 17:40:11 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215403120
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:29 schreef nostra het volgende:
Polestar 2, bevalt redelijk goed. Automatische ingrepen staan veel te scherp ingesteld, waardoor je soms gecorrigeerd wordt terwijl dat totaal niet nodig is. Max snelheid van 165 is ook mêh, al slurpt-ie daarboven toch veel te veel. Laadoplossing thuis in de parkeergarage en bij elk bedrijf binnen de groep, dus daar geen problemen mee.
En je mag hier ook nergens 165 he. Al gaat mijn Tesla wel 200+ maar waarom zou ik dat doen, dan is ie veel te snel leeg. :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215403157
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
En je mag hier ook nergens 165 he. Al gaat mijn Tesla wel 200+ maar waarom zou ik dat doen, dan is ie veel te snel leeg. :P
Ik ben ook nog wel eens in Duitsland te vinden en dan is 160 eigenlijk een ruksnelheid, (veel) te langzaam om links te rijden, veel te snel om rechts te rijden, dus dat is dan ontzettend oplettend rijden. Maar inderdaad, na 100 kilometer sta je dan weer aan de paal. Maar toen ik een Tesla (en daarvoor een Cupra op benzine) had, was het eens in de zoveel tijd wél leuk.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 17:48:45 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215403179
quote:
12s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ben ook nog wel eens in Duitsland te vinden en dan is 160 eigenlijk een ruksnelheid, (veel) te langzaam om links te rijden, veel te snel om rechts te rijden, dus dat is dan ontzettend oplettend rijden. Maar inderdaad, na 100 kilometer sta je dan weer aan de paal. Maar toen ik een Tesla (en daarvoor een Cupra op benzine) had, was het eens in de zoveel tijd wél leuk.
Ik helaas ook want schoonfamilie :') maar goed, ik ben niet zo van het veel te hard rijden. En nu met een EV let ik daar nog eens extra op. Maar, zo'n Polestar is wel een lekkere bak op zich toch?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215403227
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik helaas ook want schoonfamilie :') maar goed, ik ben niet zo van het veel te hard rijden. En nu met een EV let ik daar nog eens extra op. Maar, zo'n Polestar is wel een lekkere bak op zich toch?
Ja hoor, ik heb verder geen reden tot klagen. Heel gedoe om van de leasemaatschappij de reservesleutel te krijgen (anders kan je je telefoon niet koppelen), maar dat is uiteindelijk gelukt. Je moet niet te lang zijn, daar is de indeling aan de chauffeurskant te ingewikkeld voor. Maar ik ben 1,75, dus voor mij geen nadeel. En de benefits van de (nu nog) meestal beschikbare oplaadplekken in publieke parkeergelegenheden zijn ook altijd wel lekker.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 17:55:30 #37
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215403243
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja hoor, ik heb verder geen reden tot klagen. Heel gedoe om van de leasemaatschappij de reservesleutel te krijgen (anders kan je je telefoon niet koppelen), maar dat is uiteindelijk gelukt. Je moet niet te lang zijn, daar is de indeling aan de chauffeurskant te ingewikkeld voor. Maar ik ben 1,75, dus voor mij geen nadeel. En de benefits van de (nu nog) meestal beschikbare oplaadplekken in publieke parkeergelegenheden zijn ook altijd wel lekker.
Mja maar ik heb dan meestal weer geen zin in boetes voor te lang blijven staan terwijl die auto al lang vol is, en ik ga er zeker niet voor terug als ik ergens in de stad ben of whatever.

Dus ik laad eigenlijk altijd thuis of bij de klant of op de zaak.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215403277
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mja maar ik heb dan meestal weer geen zin in boetes voor te lang blijven staan terwijl die auto al lang vol is, en ik ga er zeker niet voor terug als ik ergens in de stad ben of whatever.

Dus ik laad eigenlijk altijd thuis of bij de klant of op de zaak.
Mja, ik kan me niet voorstellen dat daar echt actief op gecontroleerd wordt als je snoer eraan hangt (dat ding kan ook spontaan ermee stoppen) en meestal brandt het lampje gewoon blauw, ook als-ie vol zit. In het buitenland schijn je wel op te moeten letten dat er (bij Tesla ook volgens mij) een idle tarief gerekend wordt als je wel 'hangt', maar niet laadt. Da's vrij vervelend als je dat niet weet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:02:45 #39
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_215403301
Rijd hier sinds februari 2020 een Hyundai Kona electric. Op zich prima tevreden. Heb er nu 245000 km op zitten en t enige wat vervangen is is de corner verlichting en een lampje van de kentekenplaat. Verder niets. Accu capaciteit is nog altijd vrijwel hetzelfde als in t begin. In de zomer iets van 480, in de winter iets van 400. Auto gaat er binnenkort uit en dan komt er als t goed is een nieuwe Renault 5 voor in de plaats. Laden doe ik thuis of bij klanten. Zit een simkaart tussen waarmee ik het laden tegen 45 cent per kwh terug krijg.
Wakadoodle!
  woensdag 20 november 2024 @ 15:11:25 #40
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_215635009
Ik mag zaterdag mijn op 2 oktober bestelde Volkswagen ID.4 ophalen :) Dat is allemaal sneller gegaan dan verwacht, maar je hoort mij niet klagen! Wel wordt het voor mij de eerste keer dat ik een nieuwe auto ga rijden en dus ook ga ophalen. Hebben mensen nog tips waar op te letten bij het ophalen van een nieuwe auto?
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_215635051
Rij nu bijna een jaar een 2e hands model 3 LR Dual Motor.
Hiervoor een lync.
Moet zeggen dat het me heel erg bevalt
Vakantie ook geen enkel probleem van huis naar Schiphol gaat prima op 1 lading en ook retour Düsseldorf was geen probleem. ;)
Heb nu 2x bij een Tesla laadpunt geladen, verder alles gewoon thuis
pi_215636854
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2024 15:11 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Hebben mensen nog tips waar op te letten bij het ophalen van een nieuwe auto?
Transportschade

:T
  woensdag 20 november 2024 @ 18:46:06 #43
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_215636873
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.

Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Moderator donderdag 21 november 2024 @ 09:30:59 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215640728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.

Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Dit lijkt me inderdaad wel een dingetje. Ik ga sowieso niet met de auto op vakantie, EV of niet, ik rij alleen maar met de auto naar de luchthaven, en dan laat ik 'm daar staan. Dat is echt prima te doen, maar met een EV op vakantie gaan lijkt me niet ideaal, tenzij je verzekerd bent van genoeg werkende laadpunten, dan zou ik er geen moeite mee hebben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215640937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.

Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Zelfs op vakantie vond ik het wel meevallen. Het vergt wellicht een beetje planning, maar met snelladers ben je ook zo weer onderweg.
pi_215641349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.

Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Officieel moet je natuurlijk elke 2,5uur pauzeren. Als je dan 15 - 30 minuten laadt dan zou dat in theorie geen langere reistijd betekenen.

In de praktijk reed ik met 1 tank diesel gewoon 1200 km in 1 ruk met 1 of 2 pitstops van 5 minuten
  Moderator vrijdag 29 november 2024 @ 10:31:49 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215714049
Nou, zojuist voor het eerst (dumb) Summon gebruikt. Parkeervakken in een parkeergarage zijn erg krap, dus auto achteruit uit het vak laten rijden. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_215725854
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:26 schreef devlinmr het volgende:
In de praktijk reed ik met 1 tank diesel gewoon 1200 km in 1 ruk met 1 of 2 pitstops van 5 minuten
Je moet hier maar zin in hebben…
  zaterdag 30 november 2024 @ 19:33:18 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215726201
Kia EV3 besteld. De 81 kWh versie met 600+ actieradius. Benieuwd hoe dat gaat. :)

Verder is het een Private lease via ANWB en net nog een SEPP-subsidie *O*. Levertijd april. Gelukkig een oprit thuis dus binnenkort maar eens kijken wat voor laadpaal ik moet hebben.

Jullie nog tips voor een laadpaal waar je ook inzicht hebt in de kosten die je maakt voor je auto? Thuis namelijk gescheiden rekeningen (wat betreft onze auto’s dan) en handig om een beetje inzicht te hebben in de laadkosten. :P
  Moderator zaterdag 30 november 2024 @ 19:37:22 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215726268
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:33 schreef Zwansen het volgende:
Kia EV3 besteld. De 81 kWh versie met 600+ actieradius. Benieuwd hoe dat gaat. :)

Verder is het een Private lease via ANWB en net nog een SEPP-subsidie *O*. Levertijd april. Gelukkig een oprit thuis dus binnenkort maar eens kijken wat voor laadpaal ik moet hebben.

Jullie nog tips voor een laadpaal waar je ook inzicht hebt in de kosten die je maakt voor je auto? Thuis namelijk gescheiden rekeningen (wat betreft onze auto’s dan) en handig om een beetje inzicht te hebben in de laadkosten. :P
Ja, ik heb dat inzicht wel, maar dat komt omdat ik zakelijk lease, dus ik activeer die laadpaal thuis met de laadpas, en ik kan inloggen op een 'mijn omgeving' waar ik de laadinfo kan zien.

Maar op de paal zelf, dat weet ik niet.

Edit: ik weet niet hoe dat werkt bij een EV3, maar ik heb mijn Tesla geintegreerd in mijn Home Assistant omgeving, dus ik kan ook dáár zien hoeveel er geladen wordt. En dat dan dus live, per uur, dag, maand, jaar, whatever.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')