SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beiden Volvo. Lekkere bakken hoor. Ik rij zelf een Tesla Model Y LR AWD. Ding gaat als een raket. Thuis laden is top, al ben ik niet tevreden over de laadoplossing. Goed, die is via het werk dus ik had daar niet heel veel over te zeggen, maar dat ding kan nog niet alleen de overtollige zonnestroom benutten, dus ik moet het laden in de auto omlaag schroeven zodat niet ook nog stroom uit het stopcontact getrokken wordt.quote:
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier ook al 2 jaar een PHEV (Volvo V60 T8 Recharge). Zweedse import uit 2020, made in Göteborg.
Ik wil wel elektrisch gaan rijden maar uiteindelijk rij ik ook maar ~10.000 per jaar dus het is meer een hobby dan noodzaak
Binnenkort eens kijken naar de Polestar Engineered Optimisation voor deze auto, de automaat zou er o.a. beter van gaan schakelen. Die is nu wel eens wat te relaxed
Het elektrisch rijden is wel fijn, ik heb nog een simpele "granny charger" die met 2kW kan laden en als hij vol is kan ik er makkelijk m'n boodschappen mee doen of andere korte ritjes maken.
Heb een dak vol panelen dus het laden is overdag "gratis".Die polestar tuning maakt em volgens mij niet heel veel sneller. Wat ik zo gelezen heb win je het meeste in koppel. En schakelt ie optimaler, wat niet perse sportiever is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je zou kunnen doen is ff bij Heico kijken, die doen ook v60 (chip)tuning.
Hoeveel levert je dat nu ongeveer op per maand? Want je hebt het er wel vaak over. Dat je werkgever de elektriciteit betaald die je uit je zonnepanelen haaltquote:Op zondag 28 juli 2024 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
Mehhhhh, ik heb te weinig informatie om een fatsoenlijke excel te kunnen maken. Ik probeer in kaart te brengen wat het laden kost voor mijn werkgever vs wat het mij kost (want zonnepanelen) maar ik kom tot de conclusie dat ik te weinig data heb.
Ik weet namelijk niet exact hoeveel stroom van het totaal wat in de auto gaat afkomstig is van de zonnepanelen, dus ik weet niet hoeveel % van de kWh die op dagelijkse basis de auto in gaan afkomstig zijn van de zonnepanelen, want die kWh's kosten me niets, maar ik krijg er wel geld voor.
Omdat ik dat niet weet kan ik niet uitrekenen hoeveel geld ik meer krijg dan wat het me kost om de auto te laden. Daar gaat m'n gelikte Excel bestandje.![]()
Dat kan ik dus niet uitrekenen want te weinig gegevens.quote:Op zondag 28 juli 2024 19:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoeveel levert je dat nu ongeveer op per maand? Want je hebt het er wel vaak over. Dat je werkgever de elektriciteit betaald die je uit je zonnepanelen haalt.
Staat toch op je salarisstrook wat ze voor je stroom betalen? Dat je zelf het op de cent nauwkeurig wil weten, ok. Maar heb je het over 100tjes of 100den euro's per maand die je werkgever je betaald voor het thuis opladen?quote:Op zondag 28 juli 2024 20:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet uitrekenen want te weinig gegevens.
Ik heb de auto te kort om dat te weten. Nee, dat staat niet op de salarisstrook. Wat ik vergoed krijg is wat ik zelf opgeef dat ik zou moeten krijgen, wat weer gelijk is aan wat er in mijn energiecontract staat dat mijn tarief is, dus dát is niet het interessante gedeelte.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Staat toch op je salarisstrook wat ze voor je stroom betalen? Dat je zelf het op de cent nauwkeurig wil weten, ok. Maar heb je het over 100tjes of 100den euro's per maand die je werkgever je betaald voor het thuis opladen?
Ik heb daar geen ervaring mee, maar het is denk ik afhankelijk van wat voor auto het is en waar je heen wil gaan op vakantie. Ik ga persoonlijk nooit met de auto op vakantie. Ik heb een Tesla, en daarmee heb je dan het voordeel dat de laden mee gecalculeerd wordt in de route.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:10 schreef LoaLoa1 het volgende:
Ik krijg binnenkort een elektrische auto voor mijn werk waar ik eventueel ook privé mee mag rijden.
Hoe is de ervaring om met een EV op vakantie te gaan? Dat is wat mij laat twijfelen om die auto ook privé te rijden.
Iemand wijze woorden?
Dat is wel een goede opmerking, kijken of het laden mee gecalculeerd wordt. Als er gelijkwaardige auto's zijn waarbij dit mogelijk is, zou het zomaar doorslaggevend kunnen worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb daar geen ervaring mee, maar het is denk ik afhankelijk van wat voor auto het is en waar je heen wil gaan op vakantie. Ik ga persoonlijk nooit met de auto op vakantie. Ik heb een Tesla, en daarmee heb je dan het voordeel dat de laden mee gecalculeerd wordt in de route.
Ik weet niet hoe dat bij andere automerken is. Als je een auto krijgt van een merk dat dat ook doet is het wellicht te overzien, als je alles handmatig moet gaan doen wordt het al snel vervelend denk ik. En dan is het ook nog qua land anders hoeveel laadmogelijkheden er zijn.
Ja die laadstress is echt volkomen zinloos (bij ritten in Nederland). Ik weet niet wat jij voor auto krijgt, en ik ben verder niet thuis in andere auto's, dus ik weet niet welke auto's wel of niet het laden mee calculeren. Tesla doet dat wel en ik heb geen andere auto's overwogen, dus dat was voor mij geen 'ding' zeg maar.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:19 schreef LoaLoa1 het volgende:
[..]
Dat is wel een goede opmerking, kijken of het laden mee gecalculeerd wordt. Als er gelijkwaardige auto's zijn waarbij dit mogelijk is, zou het zomaar doorslaggevend kunnen worden.
Verder nog tips om op te letten? Ik ben een totale nOOb.... met laadstress 😂
Die snelheid van het tanken zit "in je hoofd" omdat je met een brandstofauto alleen bij een tankstation kan tanken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:49 schreef LoaLoa1 het volgende:
Ik weet dat het niet nodig is, maar het is het onbekende.
300 km per dag ligt niet dagelijks in de planning, af en toe, dus dan zou het goed moeten komen.
Als ik had mogen kiezen, had ik toch hybride gekozen vanwege de snelheid van brandstof tanken.... maar dat is mijn ongeduldigheid 🙈 (vloeken in de kerk, sorry) Misschien/hopelijk ben ik binnenkort helemaal om en totaal pro-EV.
Maar, welke auto is het nu dan? Want als het een Tesla is...dan hoef je je echt geen zorgen te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:49 schreef LoaLoa1 het volgende:
Ik weet dat het niet nodig is, maar het is het onbekende.
300 km per dag ligt niet dagelijks in de planning, af en toe, dus dan zou het goed moeten komen.
Als ik had mogen kiezen, had ik toch hybride gekozen vanwege de snelheid van brandstof tanken.... maar dat is mijn ongeduldigheid 🙈 (vloeken in de kerk, sorry) Misschien/hopelijk ben ik binnenkort helemaal om en totaal pro-EV.
Dat ben ik met je eens.. dat zou niet heel efficiënt zijn. Gelukkig zal ik geen kilometervreter worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die snelheid van het tanken zit "in je hoofd" omdat je met een brandstofauto alleen bij een tankstation kan tanken.
Als je thuis kan laden met een EV zal je maar heel weinig onderweg hoeven bijladen want je auto is dan iedere ochtend weer vol, dus dat is een niet bestaand probleem.
Als je een echte kilometervreter bent die 2x per week >500km op een dag voor z'n werk rijd dan ligt dat anders, dan is een EV misschien nog niet voor jou.
Ik vraag me wel af hoe efficiënt je baan is als je zoveel km per dag aflegt, werk je dan nog?
Ik ben aan het kijken naar de Hyundai Kona, Renault Scenic, Kia Niro en de Volvo EX30. Voorkeur ligt op dit moment bij e Kona vanwege de ruimte in de auto.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, welke auto is het nu dan? Want als het een Tesla is...dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
Met een elektrische Kona (64 kWh) kom je een heel eind, zelf haal ik al de hele zomer meer dan 500km range uit de accu. En in de winter haal ik ook makkelijk 450km met wekelijks de zelfde rit waarbij ik op een dag 350km tot 400km rijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:41 schreef LoaLoa1 het volgende:
Ik ben aan het kijken naar de Hyundai Kona, Renault Scenic, Kia Niro en de Volvo EX30. Voorkeur ligt op dit moment bij e Kona vanwege de ruimte in de auto.
Begrijp ik goed dat jij de elektrische Kona rijdt? Dus het aantal gehaalde km komt goed overeen met wat er opgegeven wordt? Dat zouwel goed zijn!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:45 schreef APK het volgende:
[..]
Met een elektrische Kona (64 kWh) kom je een heel eind, zelf haal ik al de hele zomer meer dan 500km range uit de accu. En in de winter haal ik ook makkelijk 450km met wekelijks de zelfde rit waarbij ik op een dag 350km tot 400km rijd.
Dan moet je niet continu (gewoon af en toe) als een idioot optrekken en niet ver boven de max snelheid rijden want dan zakt het wel. Kun je dus voor kiezen.
Ik ben een paar keer in België geweest en in Wallonië zijn de laadpalen niet overmatig aanwezig maar met een beetje planning kun je genoeg vinden.
In Nederland moet je je best doen om laadpalen te ontwijken, het staat er echt vol mee en als je niet thuis kunt laden hoef je je nergens zorgen over te maken. Het is in het begin wel even puzzelen om de juste laadpas / app te vinden als je graag altijd voordelig wilt laden.
Zelf zou ik echt niet meer terug willen naar een benzine auto vanwege het rij-comfort van elektrisch en het onderweg laden (die paar keer per jaar dat ik dat nodig heb) was ik zo aan gewend.
Ik heb inderdaad een elektrische Kona, niet het huidige model maar het facelift model en uit 2022.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 06:35 schreef LoaLoa1 het volgende:
Begrijp ik goed dat jij de elektrische Kona rijdt? Dus het aantal gehaalde km komt goed overeen met wat er opgegeven wordt? Dat zouwel goed zijn!
Nog een vraag... Hoe snel laad hij op naar 80%? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Wat betreft laadstress, die raak ik al langzaam kwijt door gebruikerservaringen van diverse mensen. Ook door jullie.
Bovenstaande info betreft snelladen, aan de paal in de straat hangt het van de snelheid van de paal af en meestal is dat 8kW - 11kWquote:Good to know on fast chargers:
Battery temp < 1 degC : max power 18 kW
1 degC > Battery temp > 5 degC: max power 25 kW
5 degC > Battery temp > 15 degC : max power 40 kW
15 degC > Battery temp > 25 degC: max power 50 kW (50kW chargers) or 56 kW (>100kW chargers)
Battery temp > 25 degC: max power > 70 kW (>100kW chargers)
Ga er vanuit dat een 20-80% lading ongeveer 45min duurt dan zit je goed.
De Citroen E-C3 stond hier eergisteren ofzo ietsje verderop in de straat te laden. Die lijkt dus wel geleverd te worden, al zegt 1 auto niets over de hoeveelheden waarin hij geleverd wordt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe staat het met de kleine en goedkope EV's, zoals de Citroën ë-C3? Ik heb begrepen dat de levering daarvan nog steeds wordt uitgesteld. Zo te zien zijn de enige EV's onder de 30.000 Euro die al leverbaar zijn de Dacia Spring, voor 19.000 Euro, en de Fiat 500e, voor 29.000 Euro. Dus eigenlijk alleen de Dacia Spring is goedkoop. Kom je die al tegen?
Ik dacht zelf eerst dat daar wel een grote markt voor zou zijn, maar die markt zit hem toch vooral bij de mensen met een eigen garage en zonnepanelen op het dak. Met alleen een oprit is het nog te doen, maar anders wordt het toch wel flink behelpen zolang de meeste parkeerplaatsen nog geen lader hebben. Kortom, de groep mensen die er het huis en het geld voor hebben, gaan voor een grotere EV en de mensen die dat niet hebben gaan liever voor een klein autootje met een verbrandingsmotor. En een elektrische fiets.
En tot voor kort waren de Chinese EV's natuurlijk ook heel betaalbaar en een stuk groter en luxer dan zo'n kleine Dacia of Fiat.
Volgens mij ben je goed voorbereid op weg met de keuze voor laadopties.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:51 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Helaas kan ik niet thuis laden, dus ben aangewezen op openbare laadpalen, maar gelukkig zijn er daarvan genoeg hier in de buurt (Utrecht stad). Enige wat ik nog enigszins verwarrend vind is te bepalen welke laadpassen en -apps nou handig zijn. Ik heb inmiddels een laaddruppel van ANWB en Laadkompas binnen en krijg een dezer dagen nog een laaddruppel van Vattenfal. Verder heb ik de apps van Tesla, FastNed en Ionity geďnstalleerd. Vermoed dat ik met deze combo voorlopig wel uit de voeten kan, maar adviezen hierin zijn welkom
Duidelijk verhaal. Dank daarvoor! Bij mij in de buurt staan voornamelijk palen van GreenFlux en een enkele van Vattenfall.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 02:29 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij ben je goed voorbereid op weg met de keuze voor laadopties.
Met Tesla / Ionity / Fastned voor snelladen kom je een heel eind in NL (en Europa) als je niet al in de buurt van je huis genoeg geladen hebt om thuis te komen na een flinke rit met jouw ID4.
Ik zit in dezelfde situatie als jij maar dan in Amsterdam, thuisladen kan niet dus ik moet openbaar laden.
Meestal is de laadpas of app van de laadpaalaanbieder de meest voordelige optie, wie dat in Utrecht is weet ik niet maar als je het deelt kan ik of iemand anders helpen zoeken naar de voordeligste optie.
ANWB-laadpas heb ik ook maar gebruik ik nooit, handig als alles faalt
Vattenfall is perfect voor Vattenfall gebied en waar ik woon is de app via Equans dan weer het voordeligst.
Zelf heb ik ook een druppel van E-Flux (Road), dat kost je per sessie 30ct bovenop de kosten van de laadpaalanbieder.
ANWB, Vattenfall en E-Flux hebben ook allemaal apps.
Misschien handig om de bovenstaande apps op je telefoon te hebben om in het begin te checken, je gaat niet failliet als je die gebruikt bij laadpalen van een andere aanbieder maar je leert er wel van en de apps laten duidelijk zien wat een laadsessie kan gaan kosten per kW (Of Kw, of kWH, KwH. Schiet niet in de stress van figuren die daar dan weer op gaan verbeteren als ze prima weten waar je op doelt.)
Klink eigenlijk best wel kut allemaal, maar het is best simpel en na een paar weken rij je met een big smile!
En je mag hier ook nergens 165 he. Al gaat mijn Tesla wel 200+ maar waarom zou ik dat doen, dan is ie veel te snel leeg.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:29 schreef nostra het volgende:
Polestar 2, bevalt redelijk goed. Automatische ingrepen staan veel te scherp ingesteld, waardoor je soms gecorrigeerd wordt terwijl dat totaal niet nodig is. Max snelheid van 165 is ook męh, al slurpt-ie daarboven toch veel te veel. Laadoplossing thuis in de parkeergarage en bij elk bedrijf binnen de groep, dus daar geen problemen mee.
Ik ben ook nog wel eens in Duitsland te vinden en dan is 160 eigenlijk een ruksnelheid, (veel) te langzaam om links te rijden, veel te snel om rechts te rijden, dus dat is dan ontzettend oplettend rijden. Maar inderdaad, na 100 kilometer sta je dan weer aan de paal. Maar toen ik een Tesla (en daarvoor een Cupra op benzine) had, was het eens in de zoveel tijd wél leuk.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En je mag hier ook nergens 165 he. Al gaat mijn Tesla wel 200+ maar waarom zou ik dat doen, dan is ie veel te snel leeg.
Ik helaas ook want schoonfamiliequote:Op maandag 28 oktober 2024 17:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben ook nog wel eens in Duitsland te vinden en dan is 160 eigenlijk een ruksnelheid, (veel) te langzaam om links te rijden, veel te snel om rechts te rijden, dus dat is dan ontzettend oplettend rijden. Maar inderdaad, na 100 kilometer sta je dan weer aan de paal. Maar toen ik een Tesla (en daarvoor een Cupra op benzine) had, was het eens in de zoveel tijd wél leuk.
Ja hoor, ik heb verder geen reden tot klagen. Heel gedoe om van de leasemaatschappij de reservesleutel te krijgen (anders kan je je telefoon niet koppelen), maar dat is uiteindelijk gelukt. Je moet niet te lang zijn, daar is de indeling aan de chauffeurskant te ingewikkeld voor. Maar ik ben 1,75, dus voor mij geen nadeel. En de benefits van de (nu nog) meestal beschikbare oplaadplekken in publieke parkeergelegenheden zijn ook altijd wel lekker.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik helaas ook want schoonfamiliemaar goed, ik ben niet zo van het veel te hard rijden. En nu met een EV let ik daar nog eens extra op. Maar, zo'n Polestar is wel een lekkere bak op zich toch?
Mja maar ik heb dan meestal weer geen zin in boetes voor te lang blijven staan terwijl die auto al lang vol is, en ik ga er zeker niet voor terug als ik ergens in de stad ben of whatever.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb verder geen reden tot klagen. Heel gedoe om van de leasemaatschappij de reservesleutel te krijgen (anders kan je je telefoon niet koppelen), maar dat is uiteindelijk gelukt. Je moet niet te lang zijn, daar is de indeling aan de chauffeurskant te ingewikkeld voor. Maar ik ben 1,75, dus voor mij geen nadeel. En de benefits van de (nu nog) meestal beschikbare oplaadplekken in publieke parkeergelegenheden zijn ook altijd wel lekker.
Mja, ik kan me niet voorstellen dat daar echt actief op gecontroleerd wordt als je snoer eraan hangt (dat ding kan ook spontaan ermee stoppen) en meestal brandt het lampje gewoon blauw, ook als-ie vol zit. In het buitenland schijn je wel op te moeten letten dat er (bij Tesla ook volgens mij) een idle tarief gerekend wordt als je wel 'hangt', maar niet laadt. Da's vrij vervelend als je dat niet weet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja maar ik heb dan meestal weer geen zin in boetes voor te lang blijven staan terwijl die auto al lang vol is, en ik ga er zeker niet voor terug als ik ergens in de stad ben of whatever.
Dus ik laad eigenlijk altijd thuis of bij de klant of op de zaak.
Transportschadequote:Op woensdag 20 november 2024 15:11 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Hebben mensen nog tips waar op te letten bij het ophalen van een nieuwe auto?
Dit lijkt me inderdaad wel een dingetje. Ik ga sowieso niet met de auto op vakantie, EV of niet, ik rij alleen maar met de auto naar de luchthaven, en dan laat ik 'm daar staan. Dat is echt prima te doen, maar met een EV op vakantie gaan lijkt me niet ideaal, tenzij je verzekerd bent van genoeg werkende laadpunten, dan zou ik er geen moeite mee hebben.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.
Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Zelfs op vakantie vond ik het wel meevallen. Het vergt wellicht een beetje planning, maar met snelladers ben je ook zo weer onderweg.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.
Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Officieel moet je natuurlijk elke 2,5uur pauzeren. Als je dan 15 - 30 minuten laadt dan zou dat in theorie geen langere reistijd betekenen.quote:Op woensdag 20 november 2024 18:46 schreef GotenSSJ het volgende:
Ik rij een Renault Megane E-tech (Iconic versie). Het bevalt allemaal prima, maar toen ik in Oktober naar Nederland ging met de auto vanuit Denemarken vond ik het toch allemaal niet zo prettig. Je bent zoveel langer onderweg als je met een EV op vakantie gaat, ten eerste heb je de laadstops natuurlijk maar ten tweede als je een keer tijd verliest kun je het ook niet meer goed maken omdat je de range zoveel naar beneden gaat als je wat harder rijdt dan 100. Dat is vrij vervelend als je bijna 1000km moet rijden.
Voor dagelijks woon/werk is het prima, als je een beetje slim bent met de tijden waarop je gaat laden bespaar je ook best wat, maar voor vakanties vond ik het echt gruwelijk irritant.
Je moet hier maar zin in hebben…quote:Op donderdag 21 november 2024 10:26 schreef devlinmr het volgende:
In de praktijk reed ik met 1 tank diesel gewoon 1200 km in 1 ruk met 1 of 2 pitstops van 5 minuten
Ja, ik heb dat inzicht wel, maar dat komt omdat ik zakelijk lease, dus ik activeer die laadpaal thuis met de laadpas, en ik kan inloggen op een 'mijn omgeving' waar ik de laadinfo kan zien.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:33 schreef Zwansen het volgende:
Kia EV3 besteld. De 81 kWh versie met 600+ actieradius. Benieuwd hoe dat gaat.
Verder is het een Private lease via ANWB en net nog een SEPP-subsidie. Levertijd april. Gelukkig een oprit thuis dus binnenkort maar eens kijken wat voor laadpaal ik moet hebben.
Jullie nog tips voor een laadpaal waar je ook inzicht hebt in de kosten die je maakt voor je auto? Thuis namelijk gescheiden rekeningen (wat betreft onze auto’s dan) en handig om een beetje inzicht te hebben in de laadkosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |