Nee, tuurlijk zijn ze niet allemaal logisch, maar het is maar om een voorbeeld te geven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zijn wel erg veel disciplines en bij het wielrennen zijn die misschien niet allemaal logisch of nuttig. Een tijdrit van 100 km bergop lijkt me ook nogal dodelijk
Maar een klimtijdrit zowel op het WK als de OS zou ik best logisch vinden. Ook de ploegentijdrit zou best op de OS mogen, eventueel zowel bij de mannen en de vrouwen als gemengd. Dan inderdaad nog een vlakke wegrit en een wegrit met echte bergen erin (overigens is dat wel potentieel chaos met zulke kleine teams en zo'n klein peloton). Een klein organisatorisch probleem is dan weer dat je niet in elk land bergen hebt. In Nederland en zelfs België zou een klimtijdrit best lastig worden.
Het wegwielrennen heeft in elk geval wel erg weinig disciplines als je het vergelijkt met het zwemmen of de atletiek, zoveel is zeker.
Vroegâh had je een ploegentijdit van 100 km, goud in 1968 met o.a. Zoetemelk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat zijn wel erg veel disciplines en bij het wielrennen zijn die misschien niet allemaal logisch of nuttig. Een tijdrit van 100 km bergop lijkt me ook nogal dodelijk
Maar een klimtijdrit zowel op het WK als de OS zou ik best logisch vinden. Ook de ploegentijdrit zou best op de OS mogen, eventueel zowel bij de mannen en de vrouwen als gemengd. Dan inderdaad nog een vlakke wegrit en een wegrit met echte bergen erin (overigens is dat wel potentieel chaos met zulke kleine teams en zo'n klein peloton). Een klein organisatorisch probleem is dan weer dat je niet in elk land bergen hebt. In Nederland en zelfs België zou een klimtijdrit best lastig worden.
Het wegwielrennen heeft in elk geval wel erg weinig disciplines als je het vergelijkt met het zwemmen of de atletiek, zoveel is zeker.
Naja schietsport moet sowieso niet op de OS vind ik. Hoewel ik dan wel weer voor snooker en pool ben, waarvoor je op vergelijkbare wijze zou kunnen zeggen dat het niet echt een (fysieke) sport is ...quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk zijn ze niet allemaal logisch, maar het is maar om een voorbeeld te geven.
Bij vechtsporten of schietsport kun je helemaal los gaan qua onderdelen aangezien er bijzonder veel verschillende wapens zijn.
Misschien is een melee wel wat voor de olympische spelen:
Dus dan kan geen enkele atleet iets met het gewonnen geld doen, want ze moeten hun trots / bewijs van olympische winst verkopen als ze het nodig denken te hebben.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is het eigenlijk niet vreemd dat gouden medailles op de Spelen niet van puur goud zijn? Met de huidige goudprijs zouden ze dan meer dan 35.000 euro waard zijn. Heb je meteen je prijzengeld in die medaille zitten.
Dat hoeft niet op de tweedehands markt lijkt me. Maar het is inderdaad wel zo, dat ze dan hun bewijs van prestatie verkopen ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 09:54 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Dus dan kan geen enkele atleet iets met het gewonnen geld doen, want ze moeten hun trots / bewijs van olympische winst verkopen als ze het nodig denken te hebben.
Lijkt me verre van wenselijk dat dit gewoon op de 2de hands markt bepaald wordt.
Dan weten ook dieven zeker bij wie ze zeker moeten langsgaan voor een raid.
BMX-Roeien-BMXquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 08:48 schreef PippenScottie het volgende:
Ik vind de combo goud, zilver en brons per dag een mooi streven.
Hoe gaan we vandaag aan die medailles komen?
Roeien-BMX-Jumping ofzo lijkt me waarschijnlijker.quote:
Mooie klus voor oceans 16 om die ergens te rovenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:10 schreef DutchSL het volgende:
Als je uitgaat van 35.000 per gouden medaille dan zou alleen gouden medailles maken de organisatie al 11.5 miljoen kosten.
Veel meer. Aan een hockeyteam wordt niet 1 gouden medaille uitgereikt, maar een stuk of 20.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:10 schreef DutchSL het volgende:
Als je uitgaat van 35.000 per gouden medaille dan zou alleen gouden medailles maken de organisatie al 11.5 miljoen kosten.
Waarom enkel brons bij tennis?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tennis: Singles (V):
B: Polen
Jumping teams:
G: Groot-Brittannië
Z: VS
B: Frankrijk
Strijd om goud is morgen pas.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:02 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Waarom enkel brons bij tennis?
Inderdaad, stomme fout haha.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Veel meer. Aan een hockeyteam wordt niet 1 gouden medaille uitgereikt, maar een stuk of 20.
De magie van Spelen mogen organiseren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:56 schreef Em31 het volgende:
Frankrijk heeft ondertussen Tokyo geëvenaard
Gelukkig hebben ze bij het atletiek geen Marchand-achtig figuur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:56 schreef Em31 het volgende:
Frankrijk heeft ondertussen Tokyo geëvenaard
Die hebben hun beste dagen wel gehad ja, al zullen die de laatste dagen nog wel terugkomen voor de teamsportenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:58 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze bij het atletiek geen Marchand-achtig figuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |