abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214407127
quote:
Arno woont in straat waar grote prijs valt, maar heeft net andere postcode: 'Nooit geweten'

ZOETERMEER - Het zal je maar gebeuren. Je doet al dertig jaar trouw mee aan de Postcode Loterij in de hoop dat er in jouw straat ooit een mooie prijs valt. Op een dag zie je opeens Gaston Starreveld in je straat. Is het moment dan eindelijk daar? Helaas: ze zijn er niet voor jou, maar voor de overburen aan de andere kant van de straat. Dat overkwam Arno Oudshoorn (76) uit Zoetermeer.

'Ik voel me bedonderd', zegt Arno. Hij woont al sinds 1992 in de Robijn in Zoetermeer, waar afgelopen week een aantal bewoners flink in de prijzen viel bij de Postcode Loterij. Maar liefst 325.000 euro mochten zij ontvangen. Maar helaas voor Arno hoorde zijn kant van de straat daar niet bij.

'Mijn kant heeft blijkbaar een andere letterreeks in de postcode dan de overkant. Ik heb dat nooit geweten', legt Arno uit. 'Maar dan moeten ze het geen straatprijs noemen, maar een postcodeprijs. Want de Robijn is ook mjn straat.'

Huilende mensen
Terwijl de ene kant van de straat afgelopen woensdag feestvierde, was de sfeer aan de andere kant allesbehalve vrolijk. 'Mensen stonden hier te huilen', vertelt Arno. 'Er kwam een cameraploeg en de mensen aan onze kant werden naar binnen gejaagd. Ik vind het zo schandalig', verzucht hij.

Arno benadrukt dat hij zijn overburen het geld absoluut gunt. Waar het voor hem wringt, is dat de helft van de straat is uitgesloten. En dat terwijl ook daar meerdere mensen wonen die al jaren trouw meedoen aan de loterij. 'De Robijn heeft zo'n dertig woningen en is maar honderd meter lang. Ik snap niet dat ze dan vijftien woningen uitsluiten. Dat noem ik verlakkerij.'

HEMA-bon
Een belletje naar de Postcode Loterij zelf leverde Arno weinig op. 'Ik kreeg te horen dat ik een HEMA-bon van 10 euro kon krijgen', lacht hij. Maar achter die lach gaat boosheid schuil. 'Ik heb er geen goed woord voor over. Een vriend van mij doet ook al 25 jaar mee. Hij had twee loten en werd met niks afgescheept.'

Arno zegt zelf inmiddels wel te heroverwegen of hij in de toekomst nog meedoet aan de Postcode Loterij. 'Vanwege het geld dat ik eraan uitgeef, denk ik dat er maar mee stop. Ze komen geen tweede keer in de Robijn. In Rokkeveen heb je ook dit soort straten met twee postcodes, dus als hij daar valt, worden mensen ook benadeeld!'

Begrip voor teleurstelling
De Postcode Loterij begrijpt de teleurstelling van Arno. 'De postcode van een deelnemer vormt het lotnummer', legt een woordvoerder uit. 'Daardoor win je samen met je buren en heet de prijs de PostcodeStraatprijs.' Ze hoopt dat Arno bij een volgende trekking wel in de prijzen valt.
Denk dat Arno helemaal gaat flippen als hij doorkrijgt dat hij meebetaalt heeft aan de prijs van zijn overburen. Zeg het hem naar niet. _O-
pi_214407146
Dat is in alle straten zo! Behalve op pleinen!

Dit niet weten :')
  donderdag 25 juli 2024 @ 19:00:21 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_214407208
quote:
Je doet al dertig jaar trouw mee aan de Postcode Loterij
Domme lul.
pi_214407215
Walgelijk club.

twitter

twitter

twitter
  donderdag 25 juli 2024 @ 19:52:36 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_214407981
Het heet toch ook de postcodeloterij? :{
pi_214408050
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:52 schreef kwiwi het volgende:
Het heet toch ook de postcodeloterij? :{
Ja anders zou het de straatloterij heten
pi_214408060
Dit is niet echt toch? Elke mongool snapt toch dat dit op postcode gaat? Dit is weldegelijke achterlijkheid gecombineerd met afgunst en een slachtoffercomplex. Walgelijk om zo te zijn, vies karakter heb je dan.
pi_214408071
quote:
Op een dag zie je opeens Gaston Starreveld in je straat.
Afschuwelijk.
pi_214408107
quote:
'Mijn kant heeft blijkbaar een andere letterreeks in de postcode dan de overkant. Ik heb dat nooit geweten', legt Arno uit.
Ja maar dat is toch heel normaal? Ik snap niet hoe je 76 jaar hebt kunnen leven zonder er ooit, al was het maar bij toeval, achter te komen dat niet de hele straat dezelfde cijfers/lettercombinatie heeft.
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:03:28 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214408137
Ik zou verhuizen.
Naar de overkant.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_214408191
Boeiend. Boomers hebben al geld zat.
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:07:10 #13
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_214408197
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja maar dat is toch heel normaal? Ik snap niet hoe je 76 jaar hebt kunnen leven zonder er ooit, al was het maar bij toeval, achter te komen dat niet de hele straat dezelfde cijfers/lettercombinatie heeft.
De postcode bestaat nog niet eens 76 jaar....
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_214408208
quote:
Arno zegt zelf inmiddels wel te heroverwegen of hij in de toekomst nog meedoet aan de Postcode Loterij. 'Vanwege het geld dat ik eraan uitgeef, denk ik dat er maar mee stop. Ze komen geen tweede keer in de Robijn.
Na 30 jaar gokken snapt hij nog erg weinig van kansberekening.
pi_214408240
Verder zijn loterijen gewoon een belasting op domheid.
pi_214408291
Stel dat Arno die 30 jaar lang iedere maand 25 had ingelegd in een S&P500 ETF, dan had hij nu minimaal 35.000 gehad.
Nu heeft hij duizenden Euro's uitgegeven en er niets voor teruggekregen.
pi_214408317
H Arno, kijk eens dom.

Ja ho maar.
pi_214408356
Dit is dezelfde categorie mensen die in december mee gaan spelen en denken dat de PostcodeKanjer gelijk verdeeld wordt onder alle winnaars.
pi_214408422
Mijn zusje had dat laatst. Daarna heb ik loten voor alle postcodes in mijn straat gekocht.

pi_214408426
Ook echt de media opzoeken :')

Is er dan niet iemand in de naaste omgeving van die oude man die hem even uitlegt hoe de POSTCODEloterij precies werkt?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_214408568
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:20 schreef potjecreme het volgende:
Mijn zusje had dat laatst. Daarna heb ik loten voor alle postcodes in mijn straat gekocht.

[ afbeelding ]

Ik heb een lot voor iedere postcode in Nederland.
Altijd prijs *O*
pi_214408701
Dan kan je er daarna beter mee stoppen met deze loterij.
De wiskundige kans dat ze weer in jouw straat zullen komen is eigenlijk nihil.
pi_214408735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verder zijn loterijen gewoon een belasting op domheid.
Eens. Maar deze is veel smeriger: doordat iedereen een lotnummer heeft (zijn postcode) kan je hem dus wel echt verliezen door geen loten te kopen. Bij bijvoorbeeld de staatloterij kan dat niet
pi_214408743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dan kan je er daarna beter mee stoppen met deze loterij.
De wiskundige kans dat ze weer in jouw straat zullen komen is eigenlijk nihil.
De kans op winnen is nog steeds even groot.

(of beter gezegd: klein)
pi_214408767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:39 schreef Shotty het volgende:

[..]
Eens. Maar deze is veel smeriger: doordat iedereen een lotnummer heeft (zijn postcode) kan je hem dus wel echt verliezen door geen loten te kopen. Bij bijvoorbeeld de staatloterij kan dat niet
Als je niet meespeelt, kan je ook niet verliezen.
pi_214408790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De kans op winnen is nog steeds even groot.

(of beter gezegd: klein)
Qua kans berekening dat ze weer daar zullen komen? Nee, zo werkt het wiskundig gewoon niet.
Dat kan je omdraaien zo van het zal 100x goed gaan, dan 1x niet.
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:42:22 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214408791
Als Belg heb ik weer wat bijgeleerd. Wij hebben slechts 1184 postcodes.Wist niet dat het in Nederland zo gedetailleerd was (maximaal circa 25 adressen dezelfde postcode).
are we infinite or am I alone
  donderdag 25 juli 2024 @ 20:59:31 #28
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_214409205
Ergens blijft het raar dat de postcodeloterij postcodes mag gebruiken als lotnummers. Waarmee je extra druk zet op mensen om mee te doen, omdat het een loterij is waarbij je ook kan zien dat niet meedoen je miljoenen heeft gekost (al is de kans groter dat je morgen om het leven komt door een eenzijdig fietsongeval).
pi_214409230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:42 schreef crystal_meth het volgende:
Als Belg heb ik weer wat bijgeleerd. Wij hebben slechts 1184 postcodes.Wist niet dat het in Nederland zo gedetailleerd was (maximaal circa 25 adressen dezelfde postcode).
Wij hebben 676 keer zoveel combinaties… ;)
pi_214409232
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je niet meespeelt, kan je ook niet verliezen.
In het geval van de postcodeloterij dus wel. Dat is het smerige. Ik mag morgen ook geen burgerservicenummerloterij beginnen. En dan langsgaan bij de 'winnaar' die helaas niet meespeelt, om hem mede te delen dat hij een miljoen euro gewonnen had als hij mee had gedaan.
pi_214409288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:07 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
In het geval van de postcodeloterij dus wel. Dat is het smerige. Ik mag morgen ook geen burgerservicenummerloterij beginnen. En dan langsgaan bij de 'winnaar' die helaas niet meespeelt, om hem mede te delen dat hij een miljoen euro gewonnen had als hij mee had gedaan.
Postcodeloterij komt ook niet specifiek bij jou langs maar in de straat, voor de mensen die wl meespelen.

En als je niet meedoet heb je ook niet verloren want je had dat lotnummer niet, je had namelijk geen lot, want je deed niet mee en hebt dus ook geen lot gekocht.
pi_214409339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:06 schreef VEM2012 het volgende:
Ergens blijft het raar dat de postcodeloterij postcodes mag gebruiken als lotnummers. Waarmee je extra druk zet op mensen om mee te doen, omdat het een loterij is waarbij je ook kan zien dat niet meedoen je miljoenen heeft gekost (al is de kans groter dat je morgen om het leven komt door een eenzijdig fietsongeval).
Dat kun je bij andere loterijen ook zien, ze maken gewoon bekend welke prijzen er gevallen zijn. Dat kan wel of niet in jouw buurt zijn.
pi_214409358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:10 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Postcodeloterij komt ook niet specifiek bij jou langs maar in de straat, voor de mensen die wl meespelen.

En als je niet meedoet heb je ook niet verloren want je had dat lotnummer niet, je had namelijk geen lot, want je deed niet mee en hebt dus ook geen lot gekocht.
Jij snapt niet dat het mentaal doorwerkt?
pi_214409383
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:11 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat kun je bij andere loterijen ook zien, ze maken gewoon bekend welke prijzen er gevallen zijn. Dat kan wel of niet in jouw buurt zijn.
Ja, wat maakt dat uit? Het is niet alsof ik dat lot had gekregen als ik naar de sigarenboer was gereden. Dat lot is gekoppeld aan het moment, niet de locatie.
pi_214409384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:07 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
En de BSN nummer loterij mag volgens mij gerust, als mensen maar wel een lot kopen. Koop je die niet dan kun je ook niet winnen. En dan nog is het anders, je BSN nummer is van jou specifiek, een postcode duidt alleen een locatie aan.
pi_214409411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij snapt niet dat het mentaal doorwerkt?
Nee. Als je wil winnen moet je meedoen/betalen. Doe je dat niet dan win je ook niet. Ik snap het inderdaad niet. Als hier morgen de straat een miljoen wint lig ik er geen minuut om wakker want ik heb bewust gekozen niet mee te doen.
pi_214409438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, wat maakt dat uit? Het is niet alsof ik dat lot had gekregen als ik naar de sigarenboer was gereden. Dat lot is gekoppeld aan het moment, niet de locatie.
Misschien had je dat lot wel gekregen, dat weet je van tevoren niet, net als dat je van tevoren nooit kan weten dat hij op jouw postcode valt. Het blijft achteraf gelul/spijt.
pi_214409639
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:10 schreef GerryDV het volgende:

[..]

Je speelt echter in feite wel mee als je geen lot koopt; je kunt ook winnen, alleen krijg je dan geen prijs uitbetaald.
pi_214409668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Je speelt echter in feite wel mee als je geen lot koopt; je kunt ook winnen, alleen krijg je dan geen prijs uitbetaald.
Je speelt niet mee als je geen lot koopt en je kan dus ook niet winnen.
pi_214409692
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je speelt niet mee als je geen lot koopt en je kan dus ook niet winnen.
In feite wel.
Zo werkt het mentaal door, in ieder geval, voor veel mensen.

De Nationale Chantageloterij. Verbieden.
pi_214409705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:29 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
In feite wel.
Zo werkt het mentaal door, in ieder geval, voor veel mensen.

De Nationale Chantageloterij. Verbieden.
Geen last van.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 21:34:53 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214409782
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:53 schreef Alpha0 het volgende:

'Ik voel me bedonderd', zegt Arno. Hij woont al sinds 1992 in de Robijn in Zoetermeer
hij zou bedonderd zijn als hij daar is gaan wonen in de wetenschap dat die prijs op 'de Robijn' zou vallen

verder is de prijs gewoon niet op zijn postcode gevallen dus hij moet niet zo zeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214410120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Als ik een 9-darter gooi in mn schuur zou ik dus ook boos moeten zijn op de PDC want die geven daar in een wedstrijd een aardig bedrag voor. Moet je wel meedoen.
pi_214410155
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:14 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nee.
Dan mis je empathisch vermogen.
pi_214410177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:51 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Als ik een 9-darter gooi in mn schuur zou ik dus ook boos moeten zijn op de PDC want die geven daar in een wedstrijd een aardig bedrag voor. Moet je wel meedoen.
:')

Kudo's.
pi_214410200
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:16 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Misschien had je dat lot wel gekregen, dat weet je van tevoren niet, net als dat je van tevoren nooit kan weten dat hij op jouw postcode valt. Het blijft achteraf gelul/spijt.
Het punt is dat je bij een postcode achteraf weet dat je als je wel mee had gedaan miljonair was geweest.

Nou is dat allemaal niet zo heel bijzonder, maar zeker mensen die niet zoveel financile armslag hebben zijn geneigd te denken dat het hun hele leven zou hebben verbeterd. En dat is gewoon geen lekker gevoel.
pi_214410561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:11 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Bij andere loterijen moet je actief zoeken. Bij de Postcodeloterij komen ze met grote cheques door je straat.
pi_214411051
Gokken en dan klagen dat je niks wint :')
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 22:36:29 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214411059
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 22:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bij andere loterijen moet je actief zoeken. Bij de Postcodeloterij komen ze met grote cheques door je straat.
je postcode, niet je straat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')