Precies sommige mensen doen blijkbaar niet aan afschrijving.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Die rode uit Emmen? Als je de 1750 TBi invoert in een koerslijst komt er idd rond de 9k uit, zelfs een 2012 exemplaar met een ton op de teller.
En wat is er zo speciaal aan? Zelfs de 3 liter 6 cilinders staan rond de 10k te koop.
Dan gaat dat nog niet lukken tegen de aanschafprijs.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:21 schreef D. het volgende:
Als je wilt verzekeren tegen de hogere waarde moet je 'm dus tegen taxatiewaarde verzekeren.
En dat is idd gebruikelijk bij hobbyauto's, bij beperkte kilometers.
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijsquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:33 schreef dop het volgende:
[..]
Dan gaat dat nog niet lukken tegen de aanschafprijs.
Er is vast een alfa club in Nederland, daar zou ik eens rond vragen. Daar zitten de fans met ervaring.
Geen ervaring mee dus ik zal je op je blauwe ogen geloven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door dop op 25-07-2024 17:43:26 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Een niet al te gangbare Ferrari is een jaartje na aanschaf meestal al veel meer waard dan wat de eerste eigenaar ervoor neertelde.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Als je dan ook de premie betaalt van een veel duurdere auto dan zie ik het probleem niet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef dop het volgende:
[..]
Geen ervaring mee dus ik zal je op je blauwe ogen geloven.
Maar zijn er ook verzekeraars die hier in mee gaan?
Dat lijkt me namelijk sterk.
Ik heb ooit mijn hobbyauto laten verzekeren. Laat ik het erop houden dat ik zo ongeveer zelf de waarde heb aangegevenquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef dop het volgende:
[..]
Dat lijkt me namelijk sterk.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef dop het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dat lijkt me namelijk sterk.Die van mij van 89 (niets bijzonders verder) is gekocht voor ¤3.500 en getaxeerd / verzekerd voor ¤5.500.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij redelijk normaal (met een gecertificeerd rapport uiteraard).I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
Dat kan een soort witwas systeem in de dop worden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je dan ook de premie betaalt van een veel duurdere auto dan zie ik het probleem niet.
Het moet uiteraard wel enigszins realistisch zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:42 schreef dop het volgende:
[..]
Dat kan een soort witwas systeem in de dop worden.
Oplichting licht dan wel erg op de loer. Verzekeraars zijn niet gek.
Denk dat TS met die 25k taxatiewaarde bedoeld. Als je deze VC wil verzekeren op basis van die waarde heb je taxatie nodig en kan je 'm als oldtimer in de verzekering doen. Je hebt dan bij veel verzekeraars de keuze uit 7.500 km of onbeperkt. 7.500km omdat de meeste oldtimers af en toe gebruikt worden op een zonnige dag óf een optocht...quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:09 schreef dop het volgende:
Waar uit blijkt de veel hogere dagwaarde?
Haal je aanschafwaarde en dagwaarde niet door elkaar?
Zit je nog wel met de voorwaarden, zakelijk gebruik én kilometers...quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:34 schreef boegschroef het volgende:
Kuipers auto verzekeringen zijn dacht ik ook alleen voor hobby gebruik.
Het beste wat je kan doen is de auto laten taxeren door een door jou verzekeringsmaatschappij geaccepteerde taxateur. Als je hem daar all risk verzekerd zit je dan altijd veilig, dat heb ik ook met mijn db9 gedaan, dagwaarde 10k taxatie 60k, verzekering (interpolis) garandeerd dan bij totaal verlies de taxatie waarde.
Dit is ook míjn ervaring ....de taxateur vroeg MIJ wat het bedrag moest worden ....quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:40 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb ooit mijn hobbyauto laten verzekeren. Laat ik het erop houden dat ik zo ongeveer zelf de waarde heb aangegeven
Ik heb ooit een volvo 480 als youngtimer verzekerd gehad. Daar mocht ik alleen tussen mei en september de weg mee op. Een expert van die verzekering had de waarde vastgesteld. Die Volvo 480 was uit 1986 en had destijds een sloopwaarde. De taxateur had de waarde vastgesteld op 7500 euro. Maar die volvo 480 was dan ook in nieuwstaat.quote:Op donderdag 25 juli 2024 22:32 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Denk dat TS met die 25k taxatiewaarde bedoeld. Als je deze VC wil verzekeren op basis van die waarde heb je taxatie nodig en kan je 'm als oldtimer in de verzekering doen. Je hebt dan bij veel verzekeraars de keuze uit 7.500 km of onbeperkt. 7.500km omdat de meeste oldtimers af en toe gebruikt worden op een zonnige dag óf een optocht...
Meestal daar waar je de youngtimer verzekering wil afsluiten gebruiken hun eigen experts die de waarde vaststellen. Dus zomaar laten taxeren hoger dan de aanschafprijs zal moeilijk worden omdat de verzekeringspartij dit dan maar moet goedkeuren.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Dan zou ik dus een auto kopen en door een niet erkende taxateur(van je verzekering)laten taxeren op een veel hoger bedrag dan de aanschafprijs en na een maand even de auto compleet de vernieling inrijden en een mooi bedrag opstrijken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je dan ook de premie betaalt van een veel duurdere auto dan zie ik het probleem niet.
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee. TBI is motor en Ti is speciale uitvoering en onderstel.
Ik haal niet uit de TS of die 25.000 euro de aanschafwaarde is. Vaak ik het bij youngtimers zo dat het een kwestie is van wat men wil geven.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.
Want het blijft een 1.7 4-cilinder, terwijl je voor 10k ook een V6 3.2 hebt?
En een ander onderstel zou je eventueel ook op een andere Brera kunnen monteren toch? Zal alleen een kwestie zijn van andere veren en dempers? Dat heeft toch geen waarde van 15k?
Er is aan de auto op zichzelf niet iets speciaals. Het is een youngtimer, waarbij in geval van zakelijke aanschaf de bijtelling privégebruik 35% van de dagwaarde bedraagt. Zo'n auto koop je dan voor bijvoorbeeld 25k, maar de bijtelling wordt berekend over 10k en wordt vervolgens elk jaar lager. De fiscus kijkt namelijk simpelweg naar de economische waarde van de auto, niet naar een taxatierapport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.
En een ander onderstel zou je eventueel ook op een andere Brera kunnen monteren toch? Zal alleen een kwestie zijn van andere veren en dempers? Dat heeft toch geen waarde van 15k?
Over het algemeen zijn verzekeraars niet erg happig op dit soort dingen, want fraudegevoelig. Vraagt dus wel wat gedoe normaal gesproken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Je hoeft je bonnetje niet te laten zien hequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn verzekeraars niet erg happig op dit soort dingen, want fraudegevoelig. Vraagt dus wel wat gedoe normaal gesproken.
De V6 is een Opel (motor). Daarom hebben die ook een lagere waarde. Alleen dit type is volledig Alfa.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zo cliche dat mensen dat zeggen als je een Alfa koopt. Ik rijd al 18 jaar Alfa's en in totaal 1 keer pech gehad.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
Goede pechhulp is bij deze auto belangrijker.
Waarom? Als je gewoon de premie betaalt voor iets van 25.000 of 50.000 euro dan is dat toch prima?quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:42 schreef dop het volgende:
Dat kan een soort witwas systeem in de dop worden.
Oplichting licht dan wel erg op de loer. Verzekeraars zijn niet gek.
Wat maakt dit geval anders indien de auto wel echt die waarde heeft? Daar hoort een premie bij die je betaalt toch? Ik zie denk ik de extra kronkel niet die de verzekering wel ziet...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Dan zou ik dus een auto kopen en door een niet erkende taxateur(van je verzekering)laten taxeren op een veel hoger bedrag dan de aanschafprijs en na een maand even de auto compleet de vernieling inrijden en een mooi bedrag opstrijken.
Bitch!quote:
En? Wie is de verzekeraar geworden dan?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens is het probleem inmiddels opgelost en een verzekeraar gevonden die allrisk gaat verzekeren tegen de aanschafwaarde.
Bedankt voor alle goede tips! Not.
Maar die stonden wel op het Alfaforum gelukkig.
Ik koop een wrak voor ¤1000quote:Op maandag 29 juli 2024 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarom? Als je gewoon de premie betaalt voor iets van 25.000 of 50.000 euro dan is dat toch prima?
Verder geen verstand van hoor maar bij een hoge waarde hoort een hoge premie. Ik zou daar geen probleem van maken als verzekeringsmaatschappij.
Zie #41. Had zoiets ook bedacht. Maar ik heb er altijd een beetje moeite mee dat systemen gebaseerd zijn op wantrouwen. Maar blijkbaar is dat nodig.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:49 schreef dop het volgende:
Geen rocket science dat veel zekeraars het risico op oplichting verlagen als ze niet over verzekeren.
het staat je vrij om verzekeraar te worden en het anders te doen, maar ik denk dat je snel gaat leren dat je je klanten niet persoonlijk kent en dus ook niet op basis van vertrouwen kunt verzekeren.quote:Op maanda,g 29 juli 2024 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #41. Had zoiets ook bedacht. Maar ik heb er altijd een beetje moeite mee dat systemen gebaseerd zijn op wantrouwen. Maar blijkbaar is dat nodig.
Dekt die verzekering ook het verschil dagwaarde/aanschafwaarde in geval van een verhaalbare schade?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens is het probleem inmiddels opgelost en een verzekeraar gevonden die allrisk gaat verzekeren tegen de aanschafwaarde.
Bedankt voor alle goede tips! Not.
Maar die stonden wel op het Alfaforum gelukkig.
Zo werkt het niet, want de verzekeraar wil de aankoopfactuur zien. Van een Bovag.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:49 schreef dop het volgende:
[..]
Ik koop een wrak voor ¤1000
Ik verzeker hem voor ¤50.000
Ik betaal een paar maanden premie om hem vervolgens plat te rijden of te laten stelen.
Even wat waar door ik de volledige verzekerings waarde kan incasseren.
Dan verdien ik er prima aan, zeer aantrekkelijk om zo de boel te flessen.
Verzeker je de werkelijke (de taxatie) waarde dan is de kans klein dat je dit doet want je schiet er niets mee op het kost je zelfs geld.
Geen rocket science dat veel zekeraars het risico op oplichting verlagen als ze niet over verzekeren.
Ik spaar dinky toys. Die kan ik verzekeren tegen diefstal(inbraak, brand). Stel, ik zeg tegen een verzekeraar dat dinky toy met het nummer 267 500 euro waard is omdat ik dat voor die dinky heb betaaldquote:Op maandag 29 juli 2024 19:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat maakt dit geval anders indien de auto wel echt die waarde heeft? Daar hoort een premie bij die je betaalt toch? Ik zie denk ik de extra kronkel niet die de verzekering wel ziet...
Edit: of het moet zijn dat de "incentive" voor de eigenaar niet in verhouding is bij die 2 gevallen.
Dus ik denk dat je gelijk hebt hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |