Precies sommige mensen doen blijkbaar niet aan afschrijving.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:
Die rode uit Emmen? Als je de 1750 TBi invoert in een koerslijst komt er idd rond de 9k uit, zelfs een 2012 exemplaar met een ton op de teller.
En wat is er zo speciaal aan? Zelfs de 3 liter 6 cilinders staan rond de 10k te koop.
Dan gaat dat nog niet lukken tegen de aanschafprijs.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:21 schreef D. het volgende:
Als je wilt verzekeren tegen de hogere waarde moet je 'm dus tegen taxatiewaarde verzekeren.
En dat is idd gebruikelijk bij hobbyauto's, bij beperkte kilometers.
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijsquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:33 schreef dop het volgende:
[..]
Dan gaat dat nog niet lukken tegen de aanschafprijs.
Er is vast een alfa club in Nederland, daar zou ik eens rond vragen. Daar zitten de fans met ervaring.
Geen ervaring mee dus ik zal je op je blauwe ogen geloven.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door dop op 25-07-2024 17:43:26 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Een niet al te gangbare Ferrari is een jaartje na aanschaf meestal al veel meer waard dan wat de eerste eigenaar ervoor neertelde.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijs
Als je dan ook de premie betaalt van een veel duurdere auto dan zie ik het probleem niet.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef dop het volgende:
[..]
Geen ervaring mee dus ik zal je op je blauwe ogen geloven.
Maar zijn er ook verzekeraars die hier in mee gaan?
Dat lijkt me namelijk sterk.
Ik heb ooit mijn hobbyauto laten verzekeren. Laat ik het erop houden dat ik zo ongeveer zelf de waarde heb aangegevenquote:Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef dop het volgende:
[..]
Geen ervaring mee dus ik zal je op je blauwe ogen geloven.
Maar zijn er ook verzekeraars die hier in mee gaan?
Dat lijkt me namelijk sterk.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:38 schreef dop het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Geen ervaring mee dus ik zal je op je blauwe ogen geloven.
Maar zijn er ook verzekeraars die hier in mee gaan?
Dat lijkt me namelijk sterk.Die van mij van 89 (niets bijzonders verder) is gekocht voor ¤3.500 en getaxeerd / verzekerd voor ¤5.500.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij redelijk normaal (met een gecertificeerd rapport uiteraard).I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
Dat kan een soort witwas systeem in de dop worden.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je dan ook de premie betaalt van een veel duurdere auto dan zie ik het probleem niet.
Het moet uiteraard wel enigszins realistisch zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:42 schreef dop het volgende:
[..]
Dat kan een soort witwas systeem in de dop worden.
Oplichting licht dan wel erg op de loer. Verzekeraars zijn niet gek.
Denk dat TS met die 25k taxatiewaarde bedoeld. Als je deze VC wil verzekeren op basis van die waarde heb je taxatie nodig en kan je 'm als oldtimer in de verzekering doen. Je hebt dan bij veel verzekeraars de keuze uit 7.500 km of onbeperkt. 7.500km omdat de meeste oldtimers af en toe gebruikt worden op een zonnige dag óf een optocht...quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:09 schreef dop het volgende:
Waar uit blijkt de veel hogere dagwaarde?
Haal je aanschafwaarde en dagwaarde niet door elkaar?
Zit je nog wel met de voorwaarden, zakelijk gebruik én kilometers...quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:34 schreef boegschroef het volgende:
Kuipers auto verzekeringen zijn dacht ik ook alleen voor hobby gebruik.
Het beste wat je kan doen is de auto laten taxeren door een door jou verzekeringsmaatschappij geaccepteerde taxateur. Als je hem daar all risk verzekerd zit je dan altijd veilig, dat heb ik ook met mijn db9 gedaan, dagwaarde 10k taxatie 60k, verzekering (interpolis) garandeerd dan bij totaal verlies de taxatie waarde.
Dit is ook míjn ervaring ....de taxateur vroeg MIJ wat het bedrag moest worden ....quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:40 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb ooit mijn hobbyauto laten verzekeren. Laat ik het erop houden dat ik zo ongeveer zelf de waarde heb aangegeven
Ik heb ooit een volvo 480 als youngtimer verzekerd gehad. Daar mocht ik alleen tussen mei en september de weg mee op. Een expert van die verzekering had de waarde vastgesteld. Die Volvo 480 was uit 1986 en had destijds een sloopwaarde. De taxateur had de waarde vastgesteld op 7500 euro. Maar die volvo 480 was dan ook in nieuwstaat.quote:Op donderdag 25 juli 2024 22:32 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Denk dat TS met die 25k taxatiewaarde bedoeld. Als je deze VC wil verzekeren op basis van die waarde heb je taxatie nodig en kan je 'm als oldtimer in de verzekering doen. Je hebt dan bij veel verzekeraars de keuze uit 7.500 km of onbeperkt. 7.500km omdat de meeste oldtimers af en toe gebruikt worden op een zonnige dag óf een optocht...
Meestal daar waar je de youngtimer verzekering wil afsluiten gebruiken hun eigen experts die de waarde vaststellen. Dus zomaar laten taxeren hoger dan de aanschafprijs zal moeilijk worden omdat de verzekeringspartij dit dan maar moet goedkeuren.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijs
Zo werkt het niet. Dan zou ik dus een auto kopen en door een niet erkende taxateur(van je verzekering)laten taxeren op een veel hoger bedrag dan de aanschafprijs en na een maand even de auto compleet de vernieling inrijden en een mooi bedrag opstrijken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je dan ook de premie betaalt van een veel duurdere auto dan zie ik het probleem niet.
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 10:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee. TBI is motor en Ti is speciale uitvoering en onderstel.
Ik haal niet uit de TS of die 25.000 euro de aanschafwaarde is. Vaak ik het bij youngtimers zo dat het een kwestie is van wat men wil geven.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.
Want het blijft een 1.7 4-cilinder, terwijl je voor 10k ook een V6 3.2 hebt?
En een ander onderstel zou je eventueel ook op een andere Brera kunnen monteren toch? Zal alleen een kwestie zijn van andere veren en dempers? Dat heeft toch geen waarde van 15k?
Er is aan de auto op zichzelf niet iets speciaals. Het is een youngtimer, waarbij in geval van zakelijke aanschaf de bijtelling privégebruik 35% van de dagwaarde bedraagt. Zo'n auto koop je dan voor bijvoorbeeld 25k, maar de bijtelling wordt berekend over 10k en wordt vervolgens elk jaar lager. De fiscus kijkt namelijk simpelweg naar de economische waarde van de auto, niet naar een taxatierapport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.
Want het blijft een 1.7 4-cilinder, terwijl je voor 10k ook een V6 3.2 hebt?
En een ander onderstel zou je eventueel ook op een andere Brera kunnen monteren toch? Zal alleen een kwestie zijn van andere veren en dempers? Dat heeft toch geen waarde van 15k?
Over het algemeen zijn verzekeraars niet erg happig op dit soort dingen, want fraudegevoelig. Vraagt dus wel wat gedoe normaal gesproken.quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:35 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt best een auto laten taxeren voor hoger dan de aanschafprijs
Je hoeft je bonnetje niet te laten zien hequote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn verzekeraars niet erg happig op dit soort dingen, want fraudegevoelig. Vraagt dus wel wat gedoe normaal gesproken.
De V6 is een Opel (motor). Daarom hebben die ook een lagere waarde. Alleen dit type is volledig Alfa.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat is dan zo speciaal aan? Niet om af te zeiken want vind het mooie auto, maar ben serieus benieuwd.
Want het blijft een 1.7 4-cilinder, terwijl je voor 10k ook een V6 3.2 hebt?
En een ander onderstel zou je eventueel ook op een andere Brera kunnen monteren toch? Zal alleen een kwestie zijn van andere veren en dempers? Dat heeft toch geen waarde van 15k?
Zo cliche dat mensen dat zeggen als je een Alfa koopt. Ik rijd al 18 jaar Alfa's en in totaal 1 keer pech gehad.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
Goede pechhulp is bij deze auto belangrijker.
Waarom? Als je gewoon de premie betaalt voor iets van 25.000 of 50.000 euro dan is dat toch prima?quote:Op donderdag 25 juli 2024 17:42 schreef dop het volgende:
Dat kan een soort witwas systeem in de dop worden.
Oplichting licht dan wel erg op de loer. Verzekeraars zijn niet gek.
Wat maakt dit geval anders indien de auto wel echt die waarde heeft? Daar hoort een premie bij die je betaalt toch? Ik zie denk ik de extra kronkel niet die de verzekering wel ziet...quote:Op vrijdag 26 juli 2024 14:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Dan zou ik dus een auto kopen en door een niet erkende taxateur(van je verzekering)laten taxeren op een veel hoger bedrag dan de aanschafprijs en na een maand even de auto compleet de vernieling inrijden en een mooi bedrag opstrijken.
Bitch!quote:
En? Wie is de verzekeraar geworden dan?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens is het probleem inmiddels opgelost en een verzekeraar gevonden die allrisk gaat verzekeren tegen de aanschafwaarde.
Bedankt voor alle goede tips! Not.
Maar die stonden wel op het Alfaforum gelukkig.
Ik koop een wrak voor ¤1000quote:Op maandag 29 juli 2024 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarom? Als je gewoon de premie betaalt voor iets van 25.000 of 50.000 euro dan is dat toch prima?
Verder geen verstand van hoor maar bij een hoge waarde hoort een hoge premie. Ik zou daar geen probleem van maken als verzekeringsmaatschappij.
Zie #41. Had zoiets ook bedacht. Maar ik heb er altijd een beetje moeite mee dat systemen gebaseerd zijn op wantrouwen. Maar blijkbaar is dat nodig.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:49 schreef dop het volgende:
Geen rocket science dat veel zekeraars het risico op oplichting verlagen als ze niet over verzekeren.
het staat je vrij om verzekeraar te worden en het anders te doen, maar ik denk dat je snel gaat leren dat je je klanten niet persoonlijk kent en dus ook niet op basis van vertrouwen kunt verzekeren.quote:Op maanda,g 29 juli 2024 19:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie #41. Had zoiets ook bedacht. Maar ik heb er altijd een beetje moeite mee dat systemen gebaseerd zijn op wantrouwen. Maar blijkbaar is dat nodig.
Dekt die verzekering ook het verschil dagwaarde/aanschafwaarde in geval van een verhaalbare schade?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens is het probleem inmiddels opgelost en een verzekeraar gevonden die allrisk gaat verzekeren tegen de aanschafwaarde.
Bedankt voor alle goede tips! Not.
Maar die stonden wel op het Alfaforum gelukkig.
Zo werkt het niet, want de verzekeraar wil de aankoopfactuur zien. Van een Bovag.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:49 schreef dop het volgende:
[..]
Ik koop een wrak voor ¤1000
Ik verzeker hem voor ¤50.000
Ik betaal een paar maanden premie om hem vervolgens plat te rijden of te laten stelen.
Even wat waar door ik de volledige verzekerings waarde kan incasseren.
Dan verdien ik er prima aan, zeer aantrekkelijk om zo de boel te flessen.
Verzeker je de werkelijke (de taxatie) waarde dan is de kans klein dat je dit doet want je schiet er niets mee op het kost je zelfs geld.
Geen rocket science dat veel zekeraars het risico op oplichting verlagen als ze niet over verzekeren.
Ik spaar dinky toys. Die kan ik verzekeren tegen diefstal(inbraak, brand). Stel, ik zeg tegen een verzekeraar dat dinky toy met het nummer 267 500 euro waard is omdat ik dat voor die dinky heb betaaldquote:Op maandag 29 juli 2024 19:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat maakt dit geval anders indien de auto wel echt die waarde heeft? Daar hoort een premie bij die je betaalt toch? Ik zie denk ik de extra kronkel niet die de verzekering wel ziet...
Edit: of het moet zijn dat de "incentive" voor de eigenaar niet in verhouding is bij die 2 gevallen.
Dus ik denk dat je gelijk hebt hier.
Mijn reactie was overbodig je had het verhaal al veel beter neergezet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 01:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik spaar dinky toys. Die kan ik verzekeren tegen diefstal(inbraak, brand). Stel, ik zeg tegen een verzekeraar dat dinky toy met het nummer 267 500 euro waard is omdat ik dat voor die dinky heb betaald
Dan zal er toch echt een taxateur kijken of dit wel die waarde heeft. Misschien heb ik wel 400 euro te veel betaalt en blijkt die waarde maar 100 euro te zijn. Schakel ik geen taxateur in dan kan ik wel mijn inboedel op die 500 euro laten zetten voor die dinky maar dan ben ik oververzekerd. Maw ik zal nooit die 500 euro krijgen.
En bij de yountimer die ik ooit heb gehad had ik een taxatie rapport moeten laten maken door de verzekeraar waar ik die verzekering wilde afsluiten. Die bepaalde de waarde(een heel rapport met foto's)en daar betaalde ik voor. Mocht ik 4000 euro meer hebben betaalt bij aanschaf is dat jammer. Hij had destijds de waarde op 7.500 euro geschat. No way dat ik dan die auto op 25.000 euro kan laten verzekeren. Overigens zou je dan ook gek zijn om dan die auto te laten verzekeren op 25.000 euro. Je krijgt immers maar 7.500 euro bij een onherstelbare schade
Uiteindelijk gaat het bij een youngtimer om de staat en heeft het vooral een emotionele waarde. Het is ook meestal de emotionele waarde die veel belangrijker is. Zeker destijds in mijn geval omdat er voor een volvo 480 nog nauwelijks onderdelen te vinden waren en dat zelfs bij een sloop. Ja, leuk die 7.500 euro maar emotioneel gezien een ramp omdat er geen gelijke vervanging kon komen.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik zeg niet dat die Alfa geen 25.000 euro waard is.
Ik zeg alleen, als een auto een dagwaarde heeft van 3000 euro en het is een youngtimer moet er een rapport zijn dat aangeeft dat die auto 25.000 euro waard is. Je kunt niet zomaar zonder bewijs zelf even een waarde bepalen. Ook al zou je zelf mogelijk te veel betalen bij aanschaf. Als je van plan bent een yountimer of oldtimer te kopen is het wel zo handig om te kijken of er een taxatie kan plaats vinden alvorens je koopt.
Nog een voorbeeld. En dan met een droomauto. Een mooiere bestaat er niet.:)
https://www.marktplaats.n(...)egrale-in-nieuwstaat
Een lancia Delta hf integrale. Daar trek je de bakstenen mee uit de weg.
Alvorens je deze auto koopt kun je maar beter vooraf een taxatie rapport laten opmaken om de waarde te bepalen. Mogelijk is hij meer waard of juist minder. Alle reparaties en restauraties zijn leuk maar krijg je nooit terug. Koop ik deze auto zonder taxatie en laat hem achteraf taxeren kan ik geluk hebben dat hij meer waard is of juist minder en dan betaal ik dus te veel. Hoeft geen probleem te zijn als je emotioneel deze auto graag zou willen hebben en hebt geld zat.. Maar ik kan niet zomaar zeggen dat deze auto 50.000 euro waard is zonder taxatie.
Overigens weet ik niet of je zo een taxatierapport om een bepaalde tijd weer opnieuw moet laten opmaken. Ik had dat destijds niet gedaan. Heb die Volvo 480 circa 8 jaar in mijn bezit gehad.
En mijn Honda Civic van 18 jaar oud die dan geen youngtimer is kon ik niet All Risk laten verzekeren. Die was te oud en kon alleen maar WA verzekerd worden ondanks de staat waarin deze zich bevind. Bij youngtimers en oldtimers werkt het anders en veelal door taxatie omdat er geen dagwaarde te vinden is.
Hier nog een discussie in het volvo forum mbt taxatie waar ik ooit lid van was.
https://www.volvo480forum.com/index.php?topic=8070.15
Het verhaal van Ewoud om het taxatierapport op te laten nemen in de polis zo had ik het in iedergeval ook gedaan. Het was ook een eis van de verzekering.
Gewoon bij Univé. Hoewel het een grote maatschappij is, is het een van de weinigen die deze mogelijkheid hebben. Had deze ook gevonden via iemand met young- en oldtimers op het Alfaforum.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
En? Wie is de verzekeraar geworden dan?
Wil je dat delen?
Wij vonden een verzekeraar voor een young timer, die voor plezier rijdt.
Via een taxateur, die een andere dan eerst aanbeval.
Zo gauw weet ik de naam niet. Wie het wil weten, dan hoor ik het wel…
Sportwagenplis.nl of alpina die verzekeren obv taxatiewaarde. Meestal ook prima premies. Gewone verzekeraars kunnen niet obv taxatiewaarde verzekeren en zit je inderdaad met gewone afschrijving bij schade, dat werkt niet bij dit soort auto’s.quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgende week ga ik mijn nieuwe auto ophalen, een Alfa Brera 1750 TBI Ti uit 2009. Dit is een youngtimer, met een hoge aanschafwaarde (¤ 25.000). De normale dagwaarde voor een Alfa Brera uit 2009 is ¤ 8.000.
Dit is mijn enige auto en ik ga deze voor dagelijks gebruik gebruiken (zakelijk).
Nu is het verzekeren een probleem. Een normale verzekering keert bij schade alleen de dagwaarde uit. En een youngtimerverzekering, die wel de hoge waarde aanhoudt is alleen voor hobbymatig gebruik.
Iemand tips voor een normale verzekering die wel de hoge dagwaarde aan wil houden?
Het is dus gelukt tegen aanschafwaarde bij Univé. Die geldt voor drie jaar, daarna vindt taxatie plaats. Prima geregeld dus.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:13 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Sportwagenplis.nl of alpina die verzekeren obv taxatiewaarde. Meestal ook prima premies. Gewone verzekeraars kunnen niet obv taxatiewaarde verzekeren en zit je inderdaad met gewone afschrijving bij schade, dat werkt niet bij dit soort auto’s.
Vaak is het dan wel een vereiste dat je bij een dealer of bovag bedrijf hebt gekocht, heb je die gecheckt of dit bij Univé ook zo is?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is dus gelukt tegen aanschafwaarde bij Univé. Die geldt voor drie jaar, daarna vindt taxatie plaats. Prima geregeld dus.
Wat voor een Civic had je? Een EK? Was mijn eerste auto, nooit weg moeten doenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 01:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik spaar dinky toys. Die kan ik verzekeren tegen diefstal(inbraak, brand). Stel, ik zeg tegen een verzekeraar dat dinky toy met het nummer 267 500 euro waard is omdat ik dat voor die dinky heb betaald
Dan zal er toch echt een taxateur kijken of dit wel die waarde heeft. Misschien heb ik wel 400 euro te veel betaalt en blijkt die waarde maar 100 euro te zijn. Schakel ik geen taxateur in dan kan ik wel mijn inboedel op die 500 euro laten zetten voor die dinky maar dan ben ik oververzekerd. Maw ik zal nooit die 500 euro krijgen.
En bij de yountimer die ik ooit heb gehad had ik een taxatie rapport moeten laten maken door de verzekeraar waar ik die verzekering wilde afsluiten. Die bepaalde de waarde(een heel rapport met foto's)en daar betaalde ik voor. Mocht ik 4000 euro meer hebben betaalt bij aanschaf is dat jammer. Hij had destijds de waarde op 7.500 euro geschat. No way dat ik dan die auto op 25.000 euro kan laten verzekeren. Overigens zou je dan ook gek zijn om dan die auto te laten verzekeren op 25.000 euro. Je krijgt immers maar 7.500 euro bij een onherstelbare schade
Uiteindelijk gaat het bij een youngtimer om de staat en heeft het vooral een emotionele waarde. Het is ook meestal de emotionele waarde die veel belangrijker is. Zeker destijds in mijn geval omdat er voor een volvo 480 nog nauwelijks onderdelen te vinden waren en dat zelfs bij een sloop. Ja, leuk die 7.500 euro maar emotioneel gezien een ramp omdat er geen gelijke vervanging kon komen.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik zeg niet dat die Alfa geen 25.000 euro waard is.
Ik zeg alleen, als een auto een dagwaarde heeft van 3000 euro en het is een youngtimer moet er een rapport zijn dat aangeeft dat die auto 25.000 euro waard is. Je kunt niet zomaar zonder bewijs zelf even een waarde bepalen. Ook al zou je zelf mogelijk te veel betalen bij aanschaf. Als je van plan bent een yountimer of oldtimer te kopen is het wel zo handig om te kijken of er een taxatie kan plaats vinden alvorens je koopt.
Nog een voorbeeld. En dan met een droomauto. Een mooiere bestaat er niet.:)
https://www.marktplaats.n(...)egrale-in-nieuwstaat
Een lancia Delta hf integrale. Daar trek je de bakstenen mee uit de weg.
Alvorens je deze auto koopt kun je maar beter vooraf een taxatie rapport laten opmaken om de waarde te bepalen. Mogelijk is hij meer waard of juist minder. Alle reparaties en restauraties zijn leuk maar krijg je nooit terug. Koop ik deze auto zonder taxatie en laat hem achteraf taxeren kan ik geluk hebben dat hij meer waard is of juist minder en dan betaal ik dus te veel. Hoeft geen probleem te zijn als je emotioneel deze auto graag zou willen hebben en hebt geld zat.. Maar ik kan niet zomaar zeggen dat deze auto 50.000 euro waard is zonder taxatie.
Overigens weet ik niet of je zo een taxatierapport om een bepaalde tijd weer opnieuw moet laten opmaken. Ik had dat destijds niet gedaan. Heb die Volvo 480 circa 8 jaar in mijn bezit gehad.
En mijn Honda Civic van 18 jaar oud die dan geen youngtimer is kon ik niet All Risk laten verzekeren. Die was te oud en kon alleen maar WA verzekerd worden ondanks de staat waarin deze zich bevind. Bij youngtimers en oldtimers werkt het anders en veelal door taxatie omdat er geen dagwaarde te vinden is.
Hier nog een discussie in het volvo forum mbt taxatie waar ik ooit lid van was.
https://www.volvo480forum.com/index.php?topic=8070.15
Het verhaal van Ewoud om het taxatierapport op te laten nemen in de polis zo had ik het in iedergeval ook gedaan. Het was ook een eis van de verzekering.
Inderdaad, moet bij een Bovag bedrijf, maar dat was het.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:53 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Vaak is het dan wel een vereiste dat je bij een dealer of bovag bedrijf hebt gekocht, heb je die gecheckt of dit bij Univé ook zo is?
Super gave auto wel hoor zo’n Brera!
Die Civic heb ik nog altijd en is mijn dagelijkse en hoop mijn laatste auto voor voornamelijk woon werk verkeer. Die had ik gekocht nadat mijn Saab uit 1999 te veel onderhoud nodig had en daardoor niet meer rendabel was. Toen ik die kocht was die Civic al circa 16 jaren oud maar wel in nieuwstaat. Civic sdr 1.8. De volvo 480 was ooit mijn hobby en heb ik niet meer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:55 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Wat voor een Civic had je? Een EK? Was mijn eerste auto, nooit weg moeten doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |