abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214405203
Via marktplaats een brievenbus pakje verstuurd via dhl. Nu melding gehad dat het terug naar mij wordt verzonden.

Geen idee hoe en waarom want het past dus gewoon in de brievenbus. Gok wel weer incompetentie bij de bezorgers. Maar dat is voor klb.

De koper heeft nu gevraagd of ik hem zijn geld terug kan geven omdat hij op vakantie is en dus niet meer optijd is om het pakje nogmaals in ontvangst te nemen als ik het opnieuw zou opsturen.

Aan de ene kant gun ik de verkoper zijn geld terug omdat hij zijn pakje niet heeft, maar aan de andere kant is verkocht gewoon verkocht en mag hij het met dhl uitvechten.

Wat zouden jullie doen?
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:20:12 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214405224
Afspreken dat je het opstuurt als hij terug is van vakantie?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 juli 2024 @ 15:20:30 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214405227
Als je een aso bent dan hou je het geld en anders niet
Je bent een waardeloze agent.
pi_214405247
Jij bent de Opdrachtgever van DHL. Dus hij heeft niets met DHL uit te vechten

Daarnaast kom jij als je het pakket niet bij hem bezorgd een overeenkomst niet na

Dus, als je pakket terug is. Geld terug.
pi_214405266
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:18 schreef 111210 het volgende:
is verkocht gewoon verkocht en mag hij het met dhl uitvechten.
Zo werkt het niet natuurlijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214405287
De koper heeft de keuze tussen DHL en PostNL. Hij kiest voor DHL of was dat jouw keuze?

PostNL is niet alles maar als je ondanks alle klachten nog met DHL iets laat versturen kies je er ook wel zelf voor.

Gewoon opnieuw opsturen zou ik doen.
pi_214405289
Je krijgt het toch gewoon terug? En ook nog binnen 14 dagen?
Ben je dan niet ook gewoon verplicht om de koop te laten ontbinden?

Weet het niet zeker, maar het is zeker het netste om te doen.
De koper kan hier ook niets aan doen en jij bent de opdrachtgever van de pakketdienst.
pi_214405305
Was t een zakelijke of particuliere verkoop?
pi_214405338
Bij verkoop van particulier aan particulier is verzenden het risico van de koper.
Wil je dat als koper voorkomen, moet je het ophalen.

Op dat vlak verschilt het van kopen als particulier bij een bedrijf, waar het bedrijf zorg moet dragen voor de correcte verzending.

https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen

Maar in dit geval is er (nog) niets verdwenen of beschadigd, het verkochte artikel komt weer terug bij de verkoper.

Ik zou me flexibel opstellen en voorstellen om:
- het pakket opnieuw te versturen ná de vakantie van de koper
of
- het geld terug te storten

Geeft je ook weer "5 sterren" als je het goed afhandelt ;)
pi_214405457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij verkoop van particulier aan particulier is verzenden het risico van de koper.
Wil je dat als koper voorkomen, moet je het ophalen.

Op dat vlak verschilt het van kopen als particulier bij een bedrijf, waar het bedrijf zorg moet dragen voor de correcte verzending.

https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen

Maar in dit geval is er (nog) niets verdwenen of beschadigd, het verkochte artikel komt weer terug bij de verkoper.

Ik zou me flexibel opstellen en voorstellen om:
- het pakket opnieuw te versturen ná de vakantie van de koper
of
- het geld terug te storten

Geeft je ook weer "5 sterren" als je het goed afhandelt ;)
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
pi_214405472
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Zakelijke transactie heb je gelijk. Particulier geen poot om op te staan.
pi_214406316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Je kan natuurlijk ook m'n aangehaalde bron raadplegen voor je op mij reageert ;)
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:28:07 #13
18653 crew  D.
pi_214406342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Als je via MP verstuurt kan dat via het MP systeem. Dan is de koper de opdrachtgever.
pi_214406353
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan natuurlijk ook m'n aangehaalde bron raadplegen voor je op mij reageert ;)
Hij heeft het pakket terug, vandaar dat ik zeg, er is niets weg.

Dat is een kwestie van opnieuw opsturen. Je bron heeft het over kwijt of beschadigingen toch?

Of ben je van mening dat de koper die porto moet vergoeden? @TS vroeg je om het te verzenden of mocht die ook ophalen?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:28 schreef D. het volgende:

[..]
Als je via MP verstuurt kan dat via het MP systeem. Dan is de koper de opdrachtgever.
En dat is niet aangegeven in op toch?
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:29:44 #15
18653 crew  D.
pi_214406360
Ook biedt MP koperbescherming, dan betaalt de koper meer voor de verzekering dat ie geld terug krijgt als er iets mis gaat.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:30:37 #16
18653 crew  D.
pi_214406371
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hij heeft het pakket terug, vandaar dat ik zeg, er is niets weg.

Dat is een kwestie van opnieuw opsturen. Je bron heeft het over kwijt of beschadigingen toch?

Of ben je van mening dat de koper die porto moet vergoeden? @:TS vroeg je om het te verzenden of mocht die ook ophalen?
[..]
En dat is niet aangegeven in op toch?
Er staat 'via MP'
pi_214406379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:52 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Zakelijke transactie heb je gelijk. Particulier geen poot om op te staan.
Dus je vind de niet nagekomen transactie (nu ts het pakket gewoon heeft en het kan afleveren/laten ophalen) het probleem van de koper?
pi_214406390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:30 schreef D. het volgende:

[..]
Er staat 'via MP'
Ja, dat kan nog zijn dat er verkocht is en los verzonden etc. Dus @111210 is de invulling van D goed?
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:38:55 #19
18653 crew  D.
pi_214406427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, dat kan nog zijn dat er verkocht is en los verzonden etc. Dus @:111210 is de invulling van D goed?
Er staat niet dat ie het los heeft verzonden, er staat dat ie het via MP met DHL heeft gedaan :Y

Geld terug van het artikel is wel zo netjes, de verzendkosten heeft TS niet gemaakt, dus is ook niet aan TS om die te vergoeden. Lees ook niet in de OP dat de koper daarom vraagt trouwens.
pi_214406452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus je vind de niet nagekomen transactie (nu ts het pakket gewoon heeft en het kan afleveren/laten ophalen) het probleem van de koper?
Inderdaad. De transactie is door verkoper nagekomen maar de gekozen bezorgdienst komt zijn afspraak niet na (om welke reden dan ook). Dat lijkt me met een particuliere overeenkomst een probleem van de koper ja.
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:49:56 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:29 schreef D. het volgende:
Ook biedt MP koperbescherming, dan betaalt de koper meer voor de verzekering dat ie geld terug krijgt als er iets mis gaat.
Maar er is niks mis gegaan (!). In de zin dat het pakket kwijt is of zwaar beschadigd oid. Waardoor de overeenkomst niet nagekomen kan worden door de verkoper en de koper met lege handen zou staan.

Het pakket gaat gewoon retour verkoper. Die dan én het geld heeft voor de verkochte waar én de verkochte waar. En de overeenkomst niet nakomt terwijl hij dat dus wel gewoon kan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:50:28 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:41 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Inderdaad. De transactie is door verkoper nagekomen maar de gekozen bezorgdienst komt zijn afspraak niet na (om welke reden dan ook). Dat lijkt me met een particuliere overeenkomst een probleem van de koper ja.
De overeenkonst is in dit geval NIET nagekomen door de verkoper.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:51:14 #23
18653 crew  D.
pi_214406534
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar er is niks mis gegaan (!). In de zin dat het pakket kwijt is of zwaar beschadigd oid. Waardoor de overeenkomst niet nagekomen kan worden door de verkoper en de koper met lege handen zou staan.

Het pakket gaat gewoon retour afzender. Die dan én het geld heeft voor de verkochte waar én de verkochte waar. En de overeenkomst niet nakomt terwijl hij dat dus wel gewoon kan.
Als de verkoper het pakket retour krijgt zou ik toch wel spreken van 'iets mis gegaan' :Y
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:51:21 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214406536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:30 schreef Electric_Eye het volgende:
De koper heeft de keuze tussen DHL en PostNL. Hij kiest voor DHL of was dat jouw keuze?

PostNL is niet alles maar als je ondanks alle klachten nog met DHL iets laat versturen kies je er ook wel zelf voor.

Gewoon opnieuw opsturen zou ik doen.
Hier is DHL eigenlijk de enige die alles netjes doet. Ligt net aan de bezorger die je wijk doet.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:52:25 #25
18653 crew  D.
pi_214406543
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De overeenkonst is in dit geval NIET nagekomen door de verkoper.
De overeenkomst is dat hij het zal verzenden, het bezorgen ligt niet in de handen van TS
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:52:56 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:51 schreef D. het volgende:

[..]
Als de verkoper het pakket retour krijgt zou ik toch wel spreken van 'iets mis gegaan' :Y
Ik niet, juridisch gezien dan. De verkoper kan de overeenkomst nog gewoon nakomen. De koper kan de gekochte waar nog gewoon ontvangen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:53:36 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:52 schreef D. het volgende:

[..]
De overeenkomst is dat hij het zal verzenden, het bezorgen ligt niet in de handen van TS
Nee. De overeenkomst is dat hij het goed levert. Dat heeft hij niet gedaan.
Het is een koopovereenkomst.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:54:17 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406558
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Hier is DHL eigenlijk de enige die alles netjes doet. Ligt net aan de bezorger die je wijk doet.
Hier juist de enige die er een puinzooi van maakt :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:54:41 #29
18653 crew  D.
pi_214406562
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. De overeenkomst is dat hij het goed levert. Dat heeft hij niet gedaan.
Eh, nee, misschien moet je de kleine lettertjes eens lezen
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:55:29 #30
18653 crew  D.
pi_214406572
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik niet, juridisch gezien dan. De verkoper kan de overeenkomst nog gewoon nakomen. De koper kan de gekochte waar nog gewoon ontvangen.
Als ie nogmaals verzendkosten aftikt wil TS dat vast voor 'm doen :Y
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:56:55 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214406583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:29 schreef D. het volgende:
Ook biedt MP koperbescherming, dan betaalt de koper meer voor de verzekering dat ie geld terug krijgt als er iets mis gaat.
Als daar hier sprake van was, dan hoefde TS niet te beslissen om wel of niet het geld terug te storten, dan kreeg de koper dus al zijn geld terug.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:59:07 #32
18653 crew  D.
pi_214406592
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als daar hier sprake van was, dan hoefde TS niet te beslissen om wel of niet het geld terug te storten, dan kreeg de koper dus al zijn geld terug.
Klopt. Zich daar niet voor indekken was de keuze van de koper :Y
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:59:10 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214406594
Heb je het al terug? Klinkt een beetje scammig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 25 juli 2024 @ 17:59:32 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406595
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:54 schreef D. het volgende:

[..]
Eh, nee, misschien moet je de kleine lettertjes eens lezen
Welke, deze? https://help.marktplaats.(...)cherming-voor-kopers

Daar staat dit:
quote:
De verkoper krijgt pas uitbetaald als jij binnen 7 dagen na betaling hebt aangegeven dat je het product hebt ontvangen en goedgekeurd.
Overigens lijkt het me sterk dat dat ad hand is. Als TS zijn geld nog niet had zou hij anders reageren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:00:30 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:59 schreef D. het volgende:

[..]
Klopt. Zich daar niet voor indekken was de keuze van de koper :Y
Uhm, nee hoor :D
De verkoper moet de (koop)overeenkomst gewoon nakomen. En dat kan hij ook
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214406600
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. De overeenkomst is dat hij het goed levert. Dat heeft hij niet gedaan.
Het is een koopovereenkomst.
Zolang het geen zakelijke transactie is, is de verplichting dat hij verzend. Dat koper niet kan ontvanger is niet de schuld van de verkoper. Dan had koper gewoon het item moeten gaan halen.
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:02:00 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:00 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Zolang het geen zakelijke transactie is, is de verplichting dat hij verzend. Dat koper niet kan ontvanger is niet de schuld van de verkoper. Dan had koper gewoon het item moeten gaan halen.
Het goed is noch zoek, noch onherstelbaar beschadigd. Verkoper kan gewoon leveren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:03:08 #38
18653 crew  D.
pi_214406616
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welke, deze? https://help.marktplaats.(...)cherming-voor-kopers

Daar staat dit:
[..]
Overigens lijkt het me sterk dat dat ad hand is. Als TS zijn geld nog niet had zou hij anders reageren.
Nee, het gedeelte waar de koper een overeenkomst afsluit met de vervoerder waar jij nu het mis gaat de verkoper voor verantwoordelijk wilt houden :Y
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:07:37 #39
18653 crew  D.
pi_214406639
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uhm, nee hoor :D
De verkoper moet de (koop)overeenkomst gewoon nakomen. En dat kan hij ook

De verkoper IS zijn deel van de overeenkomst al nagekomen. Het verzenden.

En nee, opnieuw verzenden valt niet onder de oorspronkelijke overeenkomst.
Al wil TS juist wel verzenden, maar de koper wil liever geld terug.
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:08:34 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406645
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:03 schreef D. het volgende:

[..]
Nee, het gedeelte waar de koper een overeenkomst afsluit met de vervoerder waar jij nu het mis gaat de verkoper voor verantwoordelijk wilt houden :Y
Nogmaals: kopersbescherming hier duidelijk NIET VAN TOEPASSING. TS heeft zijn geld al.

Verder is er NIKS misgegaan. Verkoper kan gewoon nog leveren. En dient dat ook te doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:50 #41
18653 crew  D.
pi_214406665
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nogmaals: kopersbescherming hier duidelijk NIET VAN TOEPASSING. TS heeft zijn geld al.

Verder is er NIKS misgegaan. Verkoper kan gewoon nog leveren. En dient dat ook te doen.
Dit topic gaat juist over dat er iets is misgegaan. Als je blijft roepen dat er niets is misgegaan dan zijn we uitgepraat.
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:12:46 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406678
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:07 schreef D. het volgende:

[..]
De verkoper IS zijn deel van de overeenkomst al nagekomen. Het verzenden.

En nee, opnieuw verzenden valt niet onder de oorspronkelijke overeenkomst.

Al wil TS juist wel verzenden, maar de koper wil liever geld terug.
Bron?

En TS wil niet opnieuw verzendrn zoals ik de OP lees.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 18:14:54 #43
18653 crew  D.
pi_214406691
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bron?

En TS wil.niet opnieuw verzendrn zoals ik de OP lees.
Bron?
Jij hamert zo op dat ie opnieuw MOET verzenden. Zoek daar zelf een bron voor :{w
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:15:10 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:10 schreef D. het volgende:

[..]
Dit topic gaat juist over dat er iets is misgegaan. Als je blijft roepen dat er niets is misgegaan dan zijn we uitgepraat.
Dat zijn we zeker als jij blijft volhouden dat er juridisch gezien iets is misgegaan. Ik zie je bron(nen) graag tegemoet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 25 juli 2024 @ 18:16:21 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214406704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:14 schreef D. het volgende:

[..]
Jij hamert zo op dat ie opnieuw MOET verzenden. Zoek daar zelf een bron voor :{w
Nee, nee, nee. JIJ stelt dat er alleen een verzendverplichting zou zijn. En dat het retour verkoper komen vh goed dat niets aan afdoet.

Jij stelt, jij bewijst.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214406706
wacht nog maar even af. Je hebt de melding pas enkele uren.

Laatst had ik dezelfde situatie en was het pakket naar een servicepoint gebracht.
Het leek er de hele tijd op alsof het pakket retour afzender ging, maar kwam alsnog bij een afhaalpunt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_214406707
Toch wel benieuwd. Stel de koper wil het ophalen, werk je daar dan aan mee @111210?
pi_214407099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:30 schreef Electric_Eye het volgende:
De koper heeft de keuze tussen DHL en PostNL. Hij kiest voor DHL of was dat jouw keuze?

PostNL is niet alles maar als je ondanks alle klachten nog met DHL iets laat versturen kies je er ook wel zelf voor.

Gewoon opnieuw opsturen zou ik doen.
Ik heb al veel klachten gehad over PostNL en nog nooit ook maar het begin van een klacht over DHL. Op 2 heel verschillende woonlocaties. Ik zou altijd voor DHL kiezen als ik de keus had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214407439
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb al veel klachten gehad over PostNL en nog nooit ook maar het begin van een klacht over DHL. Op 2 heel verschillende woonlocaties. Ik zou altijd voor DHL kiezen als ik de keus had.
PostNL gaat hier juist heel goed.
Ben ik er niet, gaat het pakket naar het afhaalpunt, geen gedoe met buren.

Heb al een paar keer meegemaakt dat DHL het pakket niet ophaalt (bus vol?) en het daarom meer dan 3 of 4 werkdagen onderweg is.
Daarnaast leggen ze pakketten op de vreemdste plekken of wordt het bij buren bezorgd.
Nog vervelender is de melding dat het bezorgd is terwijl je niets ontvangen hebt, bij je buren gaat rondvragen en het pakket een dag later alsnog écht bezorgd wordt.
Of je geeft een locatie aan waar het neergelegd mag worden en het ligt alsnog bij je voordeur (en het is een vrij veilig buurt maar dat houdt geen regen tegen).

Al ik enigszins de kans heb vermijd ik DHL als de pest. Bij pakketjes uit het buitenland is het niet altijd te voorkomen / kiezen helaas.
  donderdag 25 juli 2024 @ 19:20:12 #50
381112 PressPlayOnTape
Loading.. Ready... Run!
pi_214407450
Ach DHL, de pauper onder de bezorgdiensten. Laatst via MP een pakketje gekocht en ervoor gekozen om het in een pakketautomaat te laten bezorgen. Dag later de melding dat het retour afzender ging zonder enige opgaaf van reden. Erachteraan gemaild en toen bleek dat het terugging omdat de pakketautomaat vol zat, terwijl 5 meter verderop notabene een DHL pakketpunt zit.

Met DHL contact opgenomen om mijn geld terug te krijgen en na moeilijk doen over dit verzoek, wilden ze mij uit coulance ¤ 3,40 terugstorten. Terwijl de verzending ¤ 3,99 was… Nu is dit slechts 59 cent, maar het slaat als een tang op een varken dat ze niet het volledige bedrag terugstorten na het niet nakomen van hun eigen verplichting.

Kortom, ik doe in geen geval meer zaken met die paupers van DHL. Oplichters zijn het.
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.
pi_214407480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
PostNL gaat hier juist heel goed.
Ben ik er niet, gaat het pakket naar het afhaalpunt, geen gedoe met buren.

Heb al een paar keer meegemaakt dat DHL het pakket niet ophaalt (bus vol?) en het daarom meer dan 3 of 4 werkdagen onderweg is.
Daarnaast leggen ze pakketten op de vreemdste plekken of wordt het bij buren bezorgd.
Nog vervelender is de melding dat het bezorgd is terwijl je niets ontvangen hebt, bij je buren gaat rondvragen en het pakket een dag later alsnog écht bezorgd wordt.

Al ik enigszins de kans heb vermijd ik DHL als de pest. Bij pakketjes uit het buitenland is het niet altijd te voorkomen / kiezen helaas.
Exact dezelfde ervaringen. Al moet ik zeggen dat het in de huidige woonplaats wel beter gaat.

Zakelijk al 2 keer een pakket met flinke waarde kwijt geraakt als koper. Verkoper moet dan in actie maar meer dan een melding maken kunnen zij ook niet.
pi_214407526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 19:20 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Ach DHL, de pauper onder de bezorgdiensten. Laatst via MP een pakketje gekocht en ervoor gekozen om het in een pakketautomaat te laten bezorgen. Dag later de melding dat het retour afzender ging zonder enige opgaaf van reden. Erachteraan gemaild en toen bleek dat het terugging omdat de pakketautomaat vol zat, terwijl 5 meter verderop notabene een DHL pakketpunt zit.

Met DHL contact opgenomen om mijn geld terug te krijgen en na moeilijk doen over dit verzoek, wilden ze mij uit coulance ¤ 3,40 terugstorten. Terwijl de verzending ¤ 3,99 was… Nu is dit slechts 59 cent, maar het slaat als een tang op een varken dat ze niet het volledige bedrag terugstorten na het niet nakomen van hun eigen verplichting.

Kortom, ik doe in geen geval meer zaken met die paupers van DHL. Oplichters zijn het.
Mijn ervaring is dus totaal andersom. Ik laat het meeste ook in een pakketautomaat bezorgen, maar als die vol is komt het altijd bij de winkel 50m verderop. Op de afgesproken dag. PostNL is al regelmatig wat kwijt geraakt of heeft zeer vaak ongeveer een week vertraging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214409294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:16 schreef investeerdertje het volgende:
Toch wel benieuwd. Stel de koper wil het ophalen, werk je daar dan aan mee @:111210?
Ja hoor, was ook mijn eerste vraag aan koper, maar hij koos voor verzending.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:07 schreef D. het volgende:

[..]
De verkoper IS zijn deel van de overeenkomst al nagekomen. Het verzenden.

En nee, opnieuw verzenden valt niet onder de oorspronkelijke overeenkomst.
Al wil TS juist wel verzenden, maar de koper wil liever geld terug.
Als ik het terug krijg wil ik het best nogmaals verzenden omdat ik er nu zelf ook niks meer aan heb. Die kosten a 4 of 5 euro wil ik er ook best voor aftikken, dat is het probleem niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 18:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het goed is noch zoek, noch onherstelbaar beschadigd. Verkoper kan gewoon leveren.
Vooralsnog ligt het pakket bij DHL en zou je kunnen zeggen dat het zoek is.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welke, deze? https://help.marktplaats.(...)cherming-voor-kopers

Daar staat dit:
[..]
Overigens lijkt het me sterk dat dat ad hand is. Als TS zijn geld nog niet had zou hij anders reageren.
Heb het geld direct ontvangen, want ging via marktplaats

quote:
16s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb je het al terug? Klinkt een beetje scammig.
nope

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar er is niks mis gegaan (!). In de zin dat het pakket kwijt is of zwaar beschadigd oid. Waardoor de overeenkomst niet nagekomen kan worden door de verkoper en de koper met lege handen zou staan.

Het pakket gaat gewoon retour verkoper. Die dan én het geld heeft voor de verkochte waar én de verkochte waar. En de overeenkomst niet nakomt terwijl hij dat dus wel gewoon kan.
Geen idee, ik heb het pakket zelf niet terug gehad en ook geen bericht dat het al bij het pakketpunt ligt. Het ligt nu dus ergens bij DHL al 2 dagen.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, dat kan nog zijn dat er verkocht is en los verzonden etc. Dus @:111210 is de invulling van D goed?
via een betaalverzoek van uitmarktplaats, met een qr code afgegeven bij het pakketpunt
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus je vind de niet nagekomen transactie (nu ts het pakket gewoon heeft en het kan afleveren/laten ophalen) het probleem van de koper?
Ik zie niet helemaal in wat "niet nagekomen" is. Ik heb het pakket netjes verstuurd met de barcode die ik van koper gekregen heb via marktplaats, die heeft mij een koop verzoek of hoe zoiets ook heet gestuurd.

Van daaruit heb ik netjes mijn werk gedaan, want het is afgegeven bij een pakketpunt en ik heb het bewijsje meegekregen.

Wat er daarna gebeurt is kan ik niets over zeggen, of het is fout gegaan bij de bezorger, of het is geweigerd door koper. Feit is dat koper zijn geld terug wil omdat hij nu met vakantie gaat en het pakket niet meer kan aannemen mocht het nogmaals naar hem gestuurd worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 17:28 schreef D. het volgende:

[..]
Als je via MP verstuurt kan dat via het MP systeem. Dan is de koper de opdrachtgever.
Dit dus

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het pakket komt terug bij ts. Hoezo heeft de verzender dan niet het probleem? Ts is in deze de opdrachtgever dus hij moet maar gaan klagen dat hij zijn porto terug krijgt
Porto is gewoon door de koper betaald via marktplaats betaling.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij verkoop van particulier aan particulier is verzenden het risico van de koper.
Wil je dat als koper voorkomen, moet je het ophalen.

Op dat vlak verschilt het van kopen als particulier bij een bedrijf, waar het bedrijf zorg moet dragen voor de correcte verzending.

https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen

Maar in dit geval is er (nog) niets verdwenen of beschadigd, het verkochte artikel komt weer terug bij de verkoper.

Ik zou me flexibel opstellen en voorstellen om:
- het pakket opnieuw te versturen ná de vakantie van de koper
of
- het geld terug te storten

Geeft je ook weer "5 sterren" als je het goed afhandelt ;)
Mijn eerste keuze is het ook gewoon weer terug sturen naar verkoper, ik kan er niks aan doen dat hij nu met vakantie gaat. En ik moet er een stuk voor omrijden om het pakket straks op te halen bij een pakketpunt wat niet in de buurt is en nogmaals versturen.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:32 schreef Electric_Eye het volgende:
Was t een zakelijke of particuliere verkoop?
gewoon particulier

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:30 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Je krijgt het toch gewoon terug? En ook nog binnen 14 dagen?
Ben je dan niet ook gewoon verplicht om de koop te laten ontbinden?

Weet het niet zeker, maar het is zeker het netste om te doen.
De koper kan hier ook niets aan doen en jij bent de opdrachtgever van de pakketdienst.
Geen idee of de koper er iets aan kan doen of dat hij ervan af ziet en het pakket bv niet aangenomen heeft.
Ik krijg het idd terug, maar heb er tegen de tijd dat ik het terug heb ook niks meer aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:23 schreef investeerdertje het volgende:
Jij bent de Opdrachtgever van DHL. Dus hij heeft niets met DHL uit te vechten

Daarnaast kom jij als je het pakket niet bij hem bezorgd een overeenkomst niet na

Dus, als je pakket terug is. Geld terug.
Het pakket is om de een of andere reden teruggestuurd naar mij, kan zijn dat hij niet thuis was of iets bv.
Het pakket gaat overigens terug naar het afgiftepunt waar ik het afgegeven heb en dat zit niet hier in de buurt.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:20 schreef Lienekien het volgende:
Afspreken dat je het opstuurt als hij terug is van vakantie?
Ja dat wil hij niet omdat hij dan niks meer aan de inhoud van pakket heeft.
  donderdag 25 juli 2024 @ 21:16:19 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214409443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:10 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja hoor, was ook mijn eerste vraag aan koper, maar hij koos voor verzending.
[..]
Als ik het terug krijg wil ik het best nogmaals verzenden omdat ik er nu zelf ook niks meer aan heb. Die kosten a 4 of 5 euro wil ik er ook best voor aftikken, dat is het probleem niet.
[..]
Vooralsnog ligt het pakket bij DHL en zou je kunnen zeggen dat het zoek is.
[..]
Heb het geld direct ontvangen, want ging via marktplaats
[..]
nope
[..]
Geen idee, ik heb het pakket zelf niet terug gehad en ook geen bericht dat het al bij het pakketpunt ligt. Het ligt nu dus ergens bij DHL al 2 dagen.
[..]
via een betaalverzoek van uitmarktplaats, met een qr code afgegeven bij het pakketpunt
[..]
Ik zie niet helemaal in wat "niet nagekomen" is. Ik heb het pakket netjes verstuurd met de barcode die ik van koper gekregen heb via marktplaats, die heeft mij een koop verzoek of hoe zoiets ook heet gestuurd.

Van daaruit heb ik netjes mijn werk gedaan, want het is afgegeven bij een pakketpunt en ik heb het bewijsje meegekregen.

Wat er daarna gebeurt is kan ik niets over zeggen, of het is fout gegaan bij de bezorger, of het is geweigerd door koper. Feit is dat koper zijn geld terug wil omdat hij nu met vakantie gaat en het pakket niet meer kan aannemen mocht het nogmaals naar hem gestuurd worden.
[..]
Dit dus
[..]
Porto is gewoon door de koper betaald via marktplaats betaling.
[..]
Mijn eerste keuze is het ook gewoon weer terug sturen naar verkoper, ik kan er niks aan doen dat hij nu met vakantie gaat. En ik moet er een stuk voor omrijden om het pakket straks op te halen bij een pakketpunt wat niet in de buurt is en nogmaals versturen.
[..]
gewoon particulier
[..]
Geen idee of de koper er iets aan kan doen of dat hij ervan af ziet en het pakket bv niet aangenomen heeft.
Ik krijg het idd terug, maar heb er tegen de tijd dat ik het terug heb ook niks meer aan.
[..]
Het pakket is om de een of andere reden teruggestuurd naar mij, kan zijn dat hij niet thuis was of iets bv.
Het pakket gaat overigens terug naar het afgiftepunt waar ik het afgegeven heb en dat zit niet hier in de buurt.
[..]
Ja dat wil hij niet omdat hij dan niks meer aan de inhoud van pakket heeft.
Sowieso niks overmaken tot je het terug hebt en heel goed bekeken lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214409826
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 21:10 schreef 111210 het volgende:
Ja dat wil hij niet omdat hij dan niks meer aan de inhoud van pakket heeft.
Ik zou van andermans probleem niet mijn probleem maken.
pi_214417583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij verkoop van particulier aan particulier is verzenden het risico van de koper.
Wil je dat als koper voorkomen, moet je het ophalen.

Op dat vlak verschilt het van kopen als particulier bij een bedrijf, waar het bedrijf zorg moet dragen voor de correcte verzending.

https://www.ictrecht.nl/blog/is-een-particuliere-verkoper-aansprakelijk-voor-kwijtgeraakte-bestellingen

Maar in dit geval is er (nog) niets verdwenen of beschadigd, het verkochte artikel komt weer terug bij de verkoper.

Ik zou me flexibel opstellen en voorstellen om:
- het pakket opnieuw te versturen ná de vakantie van de koper
of
- het geld terug te storten

Geeft je ook weer "5 sterren" als je het goed afhandelt ;)
Indeed,dit soort dit dingen moet je gewoon altijd netjes oplossen(als je moraal hebt)verkoper denkt er met het verhaal af te komen dat het verkocht is,dat is wel zo ,maar er is nog niets ontvangen.Een reputatie als goede verkoper ga je veel meer mee winnen dan een slchte verkoper,sommigen willen dat vaak niet inzien.
pi_214417600
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:18 schreef 111210 het volgende:
Via marktplaats een brievenbus pakje verstuurd via dhl. Nu melding gehad dat het terug naar mij wordt verzonden.

Geen idee hoe en waarom want het past dus gewoon in de brievenbus. Gok wel weer incompetentie bij de bezorgers. Maar dat is voor klb.

De koper heeft nu gevraagd of ik hem zijn geld terug kan geven omdat hij op vakantie is en dus niet meer optijd is om het pakje nogmaals in ontvangst te nemen als ik het opnieuw zou opsturen.

Aan de ene kant gun ik de verkoper zijn geld terug omdat hij zijn pakje niet heeft, maar aan de andere kant is verkocht gewoon verkocht en mag hij het met dhl uitvechten.

Wat zouden jullie doen?
Momenteel kun je beter met geen een dienst wat versturen,want het is een rommelttje.(ik ben een insider)
pi_214460267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 18:25 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Momenteel kun je beter met geen een dienst wat versturen,want het is een rommelttje.(ik ben een insider)
Dit is echt voor het eerst dat er iets zoals dit is gebeurt, verstuur en ontvang regelmatig pakketjes en naast vertragingen of gewoon voor de deur zetten heb ik niet eerder meegemaakt dat een brievenbus pakje op retour gezet wordt en nergens meer te vinden is.

Maar goed, marktplaats zegt zoek het uit bij dhl en dhl zegt dat een retour zending 10 dagen kan duren.

Zal mij benieuwen, ik heb nog niks retour en de koper heeft het ook nooit ontvangen.
pi_214462694
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:02 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit is echt voor het eerst dat er iets zoals dit is gebeurt, verstuur en ontvang regelmatig pakketjes en naast vertragingen of gewoon voor de deur zetten heb ik niet eerder meegemaakt dat een brievenbus pakje op retour gezet wordt en nergens meer te vinden is.

Maar goed, marktplaats zegt zoek het uit bij dhl en dhl zegt dat een retour zending 10 dagen kan duren.

Zal mij benieuwen, ik heb nog niks retour en de koper heeft het ook nooit ontvangen.
ja je zal meemaken dat er ten eerste een hele tijd overheen gaat en ook het ontwijken,geld ontvangen zijn ze goed in ,maar daarna.Laat je niet afschepen.
pi_214463689
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 12:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja je zal meemaken dat er ten eerste een hele tijd overheen gaat en ook het ontwijken,geld ontvangen zijn ze goed in ,maar daarna.Laat je niet afschepen.
Ja ik heb het geld al ontvangen, dus voor de koper is het zuur.

Maar goed, eigen risico en hij wilde geen kopersbescherming.
pi_214471991
Kuddo's voor @TS voor de heldere en complete toelichting in post #53 ^O^

TS hoeft overigens niet mee te werken aan ontbinding van de koopovereenkomst (want dat is wat de koper klaarblijkelijk wil), koop = koop!
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')