abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214388258
Gewoon moord. Nog niet eens "suicide by cop". Geen gevaar , maar meteen doodschieten.

En ja, het gebeurt vaak. Ze zijn er op getraind eerst te schieten en dan pas na te denken, omdat het wapen vaak een vuurwapen is in plaats van een pan heet water. Dus als je niet meteen schiet, ga je er zelf aan.

Ik heb dat trouwens wel eens per ongeluk over me heen gekregen en alhoewel het heel pijnlijk was, heeft het geen blijvende schade aangebracht.
pi_214388265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hmm- dat zou kunnen. Het artikel in de OP lijkt echter ook te denken dat ze de agenten ‘waarschuwde’. Ik begrijp eigenlijk sowieso niet zo goed waarom ze water aan het koken was. Als ik zou denken dat er een indringer in mijn huis was, zou ik zeker niet rustig gaan lopen kokerellen.

Tegelijkertijd zie ik totaal niet in hoe ze een bedreiging was nadat ze onder het aanrecht gedoken was. Het lijkt me zeer lastig vanuit die positie water over iemand heen te gooien.
Juist vanuit een positie waarbij je verend omhoog komt kan je ver gooien met een pan kokend water.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 22:56:35 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388296
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:22 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Hoeveel zijn er dan neergeschoten? Want er wonen natuurlijk ook veel meer blanken in de VS.

Maar meteen alles op huidskleur gooien is inderdaad wat sneu.
425 blanken, 229 zwarten. Natuurlijk zijn er procentueel veel meer blanken dan zwarten in de VS. Dus verhoudingsgewijs worden er meer zwarten dan blanken door de politie doodgeschoten in de VS. Maar zwarten komen verhoudingsgewijs weer veel vaker in aanraking met justitie, wat de kans dat een zwart persoon door een politiekogel doodgaat weer aanmerkelijk verhoogt.

Het ging me slechts om de formulering:

"Masseys dood is de laatste in een reeks van incidenten in de VS waarbij zwarte mensen door de politie worden gedood."

Alsof dit uitzonderlijke 'incidenten' zijn waarbij alleen zwarten door de politie worden gedood. :')
pi_214388345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Juist vanuit een positie waarbij je verend omhoog komt kan je ver gooien met een pan kokend water.
Dat is ook wel weer zo. Ik vind het sowieso lastig om te zien wat er nou precies gebeurt. Ik hoop dat het heel nauwkeurig uitgezocht gaat worden.
pi_214388350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:37 schreef 3rr0r het volgende:
Videolink in OP werkt niet meer, maar hier bij de NOS

https://nos.nl/artikel/25(...)t-in-haar-huis-in-vs

Hier is het ongelukkig want ze bleek dus niet alles op een rijtje te hebben in de bovenkamer, anders was het gewoon een fuck around, find out. Agent hoeft zich ook niet te laten verminken door kokend water.
Dat gebeurde helemaal niet. De politie maakte soort van grappend een opmerking over. Zij ook maar dat werd meteen als dreiging aangemerkt.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:02:47 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214388356
Tja
pi_214388387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Maar dat deed ze niet.

twitter

twitter
pi_214388401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat is ook wel weer zo. Ik vind het sowieso lastig om te zien wat er nou precies gebeurt. Ik hoop dat het heel nauwkeurig uitgezocht gaat worden.
Helemaal mee eens. Ik kan ook niet zien wat er precies is voorgevallen echt vlak voor en op het moment van schieten.

Hoop dat de toedracht door goed onderzoek wel duidelijk zal worden voor alle partijen. Het zal je (verwarde) moeder, dochter etc. maar wezen die op deze nare manier aan haar einde komt.

Tenzij er echt aanwijzingen zijn is het zeer triest en kwalijk om dit tot een raciale kwestie te maken, maar hoogstwaarschijnlijk is dit wel de reden dat het incident in het Nederlandse nieuws terecht is gekomen.
pi_214388410
twitter

twitter
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:11:46 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214388420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 22:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Gewoon moord. Nog niet eens "suicide by cop". Geen gevaar , maar meteen doodschieten.

En ja, het gebeurt vaak. Ze zijn er op getraind eerst te schieten en dan pas na te denken, omdat het wapen vaak een vuurwapen is in plaats van een pan heet water. Dus als je niet meteen schiet, ga je er zelf aan.

Ik heb dat trouwens wel eens per ongeluk over me heen gekregen en alhoewel het heel pijnlijk was, heeft het geen blijvende schade aangebracht.
Hoe kom je er nou bij dat ze "erop getraind zijn om eerst te schieten en dan pas na te denken?"
pi_214388430
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Maar dat deed ze niet.

[ x ]

[ x ]
Dit kan goed zo zijn. Ik ben niet in staat om dit te beoordelen en laat dit graag over aan deskundigen en de rechter. Politieagenten moeten wel in een milliseconde soms zaken beoordelen en ik neem aan dat dit ook zal worden meegewogen.

Overigens dat zij zegt 'I'm sorry' betekent in mijn ogen niets . Genoeg mensen die direct daarna nog rare fratsen uithalen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:16:32 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_214388459
@Isdatzo zie hier het huidskleur denken.

Waarom deze twee zaken (witteblanke agent en zwarte vrouw) in Godsnaam vermeld moeten worden anders dan ondersteuning van een gewenst narratief is diep triest.

In 2023 zijn er in Amerika in totaal, let wel in totaal, 229 zwarten doodgeschoten door de politie tegenover 425 blanken. Er zijn bijna 5 keer zoveel keer blanken als zwarten. Dit betekent dat naar rato zwarten ~2,5 keer vaker worden doodgeschoten dan blanken. Is dat schokkend veel meer? Zeg het maar.

Bedenk allereerst dat deze cijfers ALLE doden door politieschoten bevatten, dus ook tijdens arrestaties van gewapende criminelen, moordenaars etc. Als je de crime rate erbij gaat halen zie je dat er MEER zwarten worden gearresteerd voor moord dan blanken. Oftewel: een meer dan 5 keer zo hoog moordpercentage. Is die 2,5 keer vaker naar rato doodgeschoten worden door de politie dan nog zo gek? Zeg het maar. Bedenk dan dat bij al deze 229 zwarte doden door agenten ook zwarte agenten, Native agenten, Aziatische agenten of Hispanic agenten kunnen hebben geschoten.

https://ucr.fbi.gov/crime(...)ages/tables/table-43

https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

http://visualcapitalist.c(...)hite%3A%2060.1%25%20(Non-,Asian%3A%205.6%25

Hieronder verder.

Hoeveel zwarte doden zijn er in 2022 door moord? 10.470. Het percentage black on black bij moord is 80-90%.

Zelfs bij een conservatief percentage van 80% heb je als zwarte een (0,8 x 10.470) / 229 = 36,58 keer hogere kans om door een andere zwarte vermoord te worden dan door een agent.

Wat kunnen we concluderen? De echte moordenaars van zwarten in Amerika zijn andere zwarten en niet agenten.

Wat kunnen we nog meer concluderen? De waarheid sneuvelt al snel bij een gewenst narratief en daarom leunen woke journalisten nooit op de juiste cijfers. De moordenaar van de journalistieke waarheid is in dit geval weer eens de NOS. Maar de waarheid kan snel worden hersteld met behulp van enkele snelle cijfers. Fuck you NOS en je kut woke redactie.

https://www.statista.com/(...)thnicity-and-gender/

https://www.ojp.gov/ncjrs(...)olitical-perspective

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 23-07-2024 23:35:25 ]
pi_214388476
Triggerhappy kortzichtig dom volkje met hun eeuwige stijve om het tweede amendement, het is ook gewoon puur compensatiegedrag.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_214388494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:11 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe kom je er nou bij dat ze "erop getraind zijn om eerst te schieten en dan pas na te denken?"
Dat staat in mijn post? Omdat veel Amerikanen een vuurwapen hebben, heb je weinig tijd om te reageren?

Terzijde: politiebureaus kunnen daar heel goedkoop verouderd militair materieel kopen, wat ze ook doen. Hun oplossing is dus meer bepantsering en zwaardere wapens, in plaats van de-escalatie lessen. "Do it to them, before they do it to you!"
pi_214388525
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:16 schreef Richestorags het volgende:
@:isdatzo zie hier het huidskleur denken.

Waarom deze twee zaken (witteblanke agent en zwarte vrouw) in Godsnaam vermeld moeten worden anders dan ondersteuning van een gewenst narratief is diep triest.

In 2023 zijn er in Amerika in totaal, let wel in totaal, 229 zwarten doodgeschoten tegenover 425 blanken. Er zijn bijna 5 keer zoveel keer blanken als zwarten. Dit betekent dat naar rato zwarten ~2,5 keer vaker worden doodgeschoten dan blanken. Is dat schokkend veel meer? Zeg het maar.

Bedenk allereerst dat deze cijfers ALLE doden door politieschoten bevatten, dus ook tijdens arrestaties van gewapende criminelen, moordenaars etc. Als je de crime rate erbij gaat halen zie je dat er MEER zwarten worden gearresteerd voor moord dan blanken. Oftewel: een meer dan 5 keer zo hoog moordpercentage. Is die 2,5 keer vaker naar rato doodgeschoten worden door de politie dan nog zo gek? Zeg het maar. Bedenk dan dat bij al deze 229 zwarte doden door agenten ook zwarte agenten, Native agenten, Aziatische agenten of Hispanic agenten kunnen hebben geschoten.

https://ucr.fbi.gov/crime(...)ages/tables/table-43

https://www.statista.com/(...)y-us-police-by-race/

http://visualcapitalist.c(...)hite%3A%2060.1%25%20(Non-,Asian%3A%205.6%25

Hieronder verder.

Hoeveel zwarte doden zijn er in 2022 door moord? 10.470. Het percentage black on black bij moord is 80-90%.

Zelfs bij een conservatief percentage van 80% heb je als zwarte een (0,8 x 10.470) / 229 = 36,58 keer hogere kans om door een andere zwarte vermoord te worden dan door een agent.

Wat kunnen we concluderen? De echte moordenaars van zwarten in Amerika zijn andere zwarten en niet agenten.

Wat kunnen we nog meer concluderen? De waarheid sneuvelt al snel bij een gewenst narratief en daarom leunen woke journalisten nooit op de juiste cijfers. De moordenaar van de journalistieke waarheid is in dit geval weer eens de NOS. Maar de waarheid kan snel worden hersteld met behulp van enkele snelle cijfers. Fuck you NOS en je kut woke redactie.

https://www.statista.com/(...)thnicity-and-gender/

https://www.ojp.gov/ncjrs(...)olitical-perspective
Is dat met of zonder de inzet van SWAT teams?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:30:12 #66
396550 Richestorags
pi_214388551
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat staat in mijn post? Omdat veel Amerikanen een vuurwapen hebben, heb je weinig tijd om te reageren?

Terzijde: politiebureaus kunnen daar heel goedkoop verouderd militair materieel kopen, wat ze ook doen. Hun oplossing is dus meer bepantsering en zwaardere wapens, in plaats van de-escalatie lessen. "Do it to them, before they do it to you!"
De-escalatie past niet bij het dog eat dog samenleving type dat Amerika is gecombineerd met hun obsessie voor wapens en enorm hoge moordpercentage.

Bijna 25.000 moorden in een jaar.

Ze hebben niet de luxe zoals de NL politie om één keer te schieten.

Europese agenten zouden zeer snel een zware dobber voor hun kiezen krijgen als ze gaan werken in Amerika en highway stops etc. moeten gaan doen.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:34:50 #67
396550 Richestorags
pi_214388597
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Is dat met of zonder de inzet van SWAT teams?
Goede vraag, geen idee. Het aantal echt twijfelachtige doden schijnt maar iets van 15 per jaar te zijn. Op een bevolking van 41 miljoen.
pi_214388599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)t-in-haar-huis-in-vs
[..]
Als zwart persoon ben je niet veilig in de VS.
De zogenaamde "Wat zou je doen als de politie er niet was??" retoriek gaat teniet. Ze belt de politie omdat ze een indringer in huis dacht te hebben en wordt vervolgens door een bloeddorstig varken vermoord omdat ze een pan koken water vast heeft. :r
WALGELIJK!
Schandalig hoe de NOS hier net doet alsof dit alleen zwarte mensen treft. Totaal niet waar. Relatief gezien nav het aantal interacties met agenten loop je als zwarte man of vrouw zelfs iets minder risico dan als blanke.

Het probleem is dus algemeen: de politie in de VS is te zwaar bewapend en te slecht getraind. Huidskleur is op dit gebied irrelevant.

En de NOS weet dat natuurlijk ook wel, of hoort dat te weten. Maar ja, relletjes leveren meer aandacht op dan feiten…
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:36:13 #69
396550 Richestorags
pi_214388613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Schandalig hoe de NOS hier net doet alsof dit alleen zwarte mensen treft. Totaal niet waar. Relatief gezien nav het aantal interacties met agenten loop je als zwarte man of vrouw zelfs iets minder risico dan als blanke.

Het probleem is dus algemeen: de politie in de VS is te zwaar bewapend en te slecht getraind. Huidskleur is op dit gebied irrelevant.

En de NOS weet dat natuurlijk ook wel, of hoort dat te weten. Maar ja, relletjes leveren meer aandacht op dan feiten…
Zie mijn post hierboven.
pi_214388646
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zie mijn post hierboven.
Ik had er al een like aan gespendeerd.

Ja, het is gewoon te zot voor woorden. Ik weet het, jij weet het, velen weten het… maar bij de NOS weten ze dit zogenaamd niet.

De NOS is simpelweg zeer onbetrouwbaar geworden. Bizar. Dat was ooit zeer neutraal.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:43:46 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214388681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 21:53 schreef Repentless het volgende:
Gek, ik zie alleen een politieagent die op bizarre, schandalige wijze en volstrekt onnodig een vrouw vrijwel point blank doodschiet.

Maar blijkbaar moet ik vooral zien hoe een 'witte agent' een 'zwarte vrouw' doodschiet.
Huidskleur doet er toe. Als het er toe kan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_214388710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Goede vraag, geen idee. Het aantal echt twijfelachtige doden schijnt maar iets van 15 per jaar te zijn. Op een bevolking van 41 miljoen.
Maar dan is de vraag natuurlijk wat twijfelachtig is. Er zijn bijvoorbeeld hele brede zelfverdedigingswetten, die burgers toestaat mensen dood te schieten als ze zich bedreigd voelen, en vaak ook als ze denken dat iemand iets misdadigs aan het doen is. Aan de oost- en westkust krijgt de persoon die beschoten wordt meestal het voordeel van de twijfel, in het midden en zuiden de schieter.

Sterker nog: als jij samen met een paar vrienden inbreekt en de huiseigenaar schiet 1 van jullie dood, dan is hij onschuldig en worden jullie aangeklaagd voor medeplichtigheid aan doodslag. Want het is jullie schuld dat die vriend daar was toen hij dood werd geschoten.

Ook voor agenten heb je zo heel veel hele soepele regels, of regels die zelden op worden gevolgd. Als jij de sheriff bent in een klein stadje in het midden van het land en je schiet iemand dood, gaat niemand je aanklagen of zelfs maar een onderzoek instellen. Behalve als het groot in het nieuws komt en zelfs dan heb je maar weinig te duchten. Je kunt bijvoorbeeld claimen dat je vrij had en handelde als een burger. Meestal komt dat niet eens in de statistieken terecht.

Groot grijs gebied.

Ik zou het heel interessant vinden om een mooie spreadsheet met al die cijfers te zien, maar ik vind de officiële cijfers met zoveel vrijheid en zulke wetgeving twijfelachtig,.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:51:22 #73
396550 Richestorags
pi_214388731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik had er al een like aan gespendeerd.

Ja, het is gewoon te zot voor woorden. Ik weet het, jij weet het, velen weten het… maar bij de NOS weten ze dit zogenaamd niet.

De NOS is simpelweg zeer onbetrouwbaar geworden. Bizar. Dat was ooit zeer neutraal.
Blijven exposen. Blijven exposen.

Dit is te doorgeslagen feminiene invloed op de journalistiek. Bijna alle journalisten zijn tegenwoordig vrouw. Gevoel wordt belangrijker dan cijfers (ratio). Dit is een duidelijk voorbeeld van wat er gebeurt als dat dus uit balans raakt.

Let wel, ik zeg niet dat de oude, andere kant van de pendulum goed was (alleen maar mannen). Dat is net zo goed een disbalans.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:54:10 #74
396550 Richestorags
pi_214388757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dan is de vraag natuurlijk wat twijfelachtig is. Er zijn bijvoorbeeld hele brede zelfverdedigingswetten, die burgers toestaat mensen dood te schieten als ze zich bedreigd voelen, en vaak ook als ze denken dat iemand iets misdadigs aan het doen is. Aan de oost- en westkust krijgt de persoon die beschoten wordt meestal het voordeel van de twijfel, in het midden en zuiden de schieter.

Sterker nog: als jij samen met een paar vrienden inbreekt en de huiseigenaar schiet 1 van jullie dood, dan is hij onschuldig en worden jullie aangeklaagd voor medeplichtigheid aan doodslag. Want het is jullie schuld dat die vriend daar was toen hij dood werd geschoten.

Ook voor agenten heb je zo heel veel hele soepele regels, of regels die zelden op worden gevolgd. Als jij de sheriff bent in een klein stadje in het midden van het land en je schiet iemand dood, gaat niemand je aanklagen of zelfs maar een onderzoek instellen. Behalve als het groot in het nieuws komt en zelfs dan heb je maar weinig te duchten. Je kunt bijvoorbeeld claimen dat je vrij had en handelde als een burger. Meestal komt dat niet eens in de statistieken terecht.

Groot grijs gebied.

Ik zou het heel interessant vinden om een mooie spreadsheet met al die cijfers te zien, maar ik vind de officiële cijfers met zoveel vrijheid en zulke wetgeving twijfelachtig,.
Eens. Amerika is sowieso een raar land wat dat betreft. Er vinden ook schokkend veel moorden plaats op Native reservaten. Dit vanwege de enorm complexe jurisdictie daar, de grootte en de isolatie. Niemand geeft ook ene fuck om de zoveelste Native vrouw die wordt vermoord. Los van dat ze elkaar nogal veel vermoorden is een reservaat ook een playground voor creeps en seriemoordenaars.
pi_214389843
twitter

Is wel zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')