abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juli 2024 @ 18:33:18 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214375564

Paardensport! Eventing, Dressuur en Springen. We zijn er tov vier jaar geleden met drie volle teams bij. Eventing was vier jaar geleden teruggevallen tot één persoon met paard. Dat is dan ook eigenlijk het enige goede nieuws. Iedere medaille in deze sport is mooi meegenomen.

Het eventingteam bestaat uit:
• Janneke Boonzaaijer met ACSI Champ de Tailleur en reservepaard I'm Special
• Sanne de Jong met Enjoy en reservepaard Global Faerlie Flashy
• Raf Kooremans met Crossborder Radar Love
• Reserve, aanwezig in Parijs: Elaine Pen met Divali
• Niet meereizende reserve: Tim Lips met Eckinops D'am

Het dressuurteam bestaat uit:
• Dinja van Liere met Hermès en reservepaard Hartsuijker
• Hans Peter Minderhoud met Toto Jr
• Emmelie Scholtens met Indian Rock
• Reserve, aanwezig in Parijs: Edward Gal met Total US
• Niet meereizende reserve: Marlies van Baalen met Habibi DVB

Het springteam bestaat uit:
• Willem Greve met Grandorado TN en reservepaard Highway TN
• Harrie Smolders met Uricas vd Kattevennen en reservepaard Monaco
• Maikel van der Vleuten met Beauville Z en reservepaard O'Bailey vh Brouwershof
• Reserve, aanwezig in Parijs: Kim Emmen met Imagine
• Niet meereizende reserve: Mathijs van Asten met Sirocco
• Niet meereizende reserve: Jur Vrieling met Jourdain VDL

Vanuit de tuinen van Versailles dus.

Schema

Game On. w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport maandag 22 juli 2024 @ 18:37:19 #2
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214375604
Ik volg het dressuur niet op de voet. Verwachten we daar wat van of moeten we de gehaktmolen maar preventief van stal halen als vervanging van het strafkampje in Siberië?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  roze maandag 22 juli 2024 @ 18:39:18 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214375627
Oh leuk hier wil ik wel wat van volgen
Your beauty never ever scared me.
  maandag 22 juli 2024 @ 18:41:54 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_214375647
Wel echt een prachtige locatie voor gekozen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  roze maandag 22 juli 2024 @ 18:43:26 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214375663
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:41 schreef Fok-it het volgende:
Wel echt een prachtige locatie voor gekozen
Maar echt. O+
  Redactie Sport maandag 22 juli 2024 @ 18:45:02 #6
pi_214375675
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:39 schreef Ama het volgende:
Oh leuk hier wil ik wel wat van volgen
Jumping en Eventing (voornamelijk XCO) vind ik wel tof om te zien maar wel gevaarlijk voor de dieren, dat is altijd jammer :{ Dressuur vind ik dan weer niks aan en kijk ik hoogstens voor DE SPIEGEL
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juli 2024 @ 18:45:59 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_214375691
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik volg het dressuur niet op de voet. Verwachten we daar wat van of moeten we de gehaktmolen maar preventief van stal halen als vervanging van het strafkampje in Siberië?
https://www.rtvnoord.nl/s(...)-ga-toch-naar-parijs
Scholtens doet mee om de finale te halen :+
Iedere medaille op de Dressuur zou echt bijzonder zijn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  roze maandag 22 juli 2024 @ 18:47:31 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214375703
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Jumping en Eventing (voornamelijk XCO) vind ik wel tof om te zien maar wel gevaarlijk voor de dieren, dat is altijd jammer :{ Dressuur vind ik dan weer niks aan en kijk ik hoogstens voor DE SPIEGEL
Springen wil ik sowieso zien ja.
pi_214375754
Hebben we geen kans bij het springen, individueel of in teams?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Redactie Sport maandag 22 juli 2024 @ 18:54:35 #10
pi_214375760
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:53 schreef Felagund het volgende:
Springen wel lijkt me
pi_214375785
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Springen wel lijkt me
Ik zie het, bij het team staan we tweede bij de bookies, al zit daar natuurlijk wel veel onzekerheid in dat veel teams kunnen winnen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_214376119
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:45 schreef borisz het volgende:

[..]
https://www.rtvnoord.nl/s(...)-ga-toch-naar-parijs
Scholtens doet mee om de finale te halen :+
Iedere medaille op de Dressuur zou echt bijzonder zijn.
Stond het team niet 4e bij voorspellingen?

Ik heb dat iig maanden geleden al hier gelezen: https://eurodressage.com/(...)ays-team-predictions
4e betekent gewoon dat als 1 topteam echt onderpresteert, dat je een medaille kunt halen. Lijkt me niet onmogelijk.

Maar goed, springen vind ik leuk. Dressuur vindt mijn vrouw leuk, dus dat kijken we dan ook maar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214376154
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:53 schreef Felagund het volgende:
Ja
pi_214376190
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stond het team niet 4e bij voorspellingen?

Ik heb dat iig maanden geleden al hier gelezen: https://eurodressage.com/(...)ays-team-predictions
4e betekent gewoon dat als 1 topteam echt onderpresteert, dat je een medaille kunt halen. Lijkt me niet onmogelijk.

Maar goed, springen vind ik leuk. Dressuur vindt mijn vrouw leuk, dus dat kijken we dan ook maar.
Als je die voorspellingen bekijkt moet een paard bijna zijn potenbenen breken wil je een medaille kunnen halen. Dat gun je zo'n paard ook niet.
Album top 100 2024
pi_214376263
Versailles is wel een ideale plek voor de paarden.

Waarschijnlijk ga ik hier alleen de finales kijken van het springen maar wie weet zit er een mooie verrassing in.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:00:55 #16
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214384579
quote:
Dujardin withdraws from Olympics

Charlotte Dujardin has withdrawn from the Olympics over a video from four years ago showing her making “an error of judgement” during a coaching session.

Dujardin, a six-time Olympic medallist, has decided to pull out of all competition while the International Federation for Equestrian Sports (FEI) investigates the incident.

“What happened was completely out of character and does not reflect how I train my horses or coach my pupils, however there is no excuse,” she said in a statement.

“I am deeply ashamed and should have set a better example in that moment.” (PA Media)
quote:
Seriously big breaking news about Charlotte Dujardin. She had a chance to surpass Laura Trott as Great Britain’s most decorated female Olympian at her fourth Games.

“I am sincerely sorry for my actions and devastated that I have let everyone down, including Team GB, fans and sponsors,” continues Dujardin’s statement.

“I will cooperate fully with the FEI, British Equestrian Federation and British Dressage during their investigations, and will not be commenting further until the process is complete.”

More to follow …
https://www.theguardian.c(...)ons-live#maincontent
are we infinite or am I alone
pi_214384671
Dan ben ik natuurlijk ook benieuwd wat voor video dat dan was. Paardje slaan?
  dinsdag 23 juli 2024 @ 17:22:20 #18
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_214384727
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:13 schreef kilon het volgende:
Dan ben ik natuurlijk ook benieuwd wat voor video dat dan was. Paardje slaan?
lijkt het wel op, gezien haar statement
pi_214384919
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 18:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heerlijk genieten van de moderne meerkamp.

*O*
pi_214385173
quote:
Ze zouden zich allemaal terug moeten trekken, aangezien ze allemaal slecht met hun paarden omgaan en in sommige gevallen ronduit mishandelen. Bij iedereen wordt in meer of mindere mate getraind met de rollkurmethode, wat een lijdensweg is voor de paarden. Dat paardensport, en dan met name dressuur, nog olympisch mag zijn is schandalig.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 20:56:09 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214386902
quote:
GB dressage star Charlotte Dujardin banned from Olympics over alleged horse mistreatment
FEI imposes six-month suspension over coaching video

One of Team GB’s biggest stars, Charlotte Dujardin, has been banned from the Paris Olympics after a video emerged of her allegedly abusing a horse.

The 39-year-old, who has won six Olympic medals in London, Rio and Tokyo, has been suspended for six months after reportedly whipping the legs of a horse while in a coaching session several years ago.

Dujardin withdrew from the Games on Tuesday afternoon hours before the International Federation for Equestrian Sports said she was suspended for six months “effective immediately from the date of notification, 23 July 2024”.

In a statement issued before the FEI decision, Dujardin had admitted that was “no excuse” for her behaviour and that she was “deeply ashamed” of the error of judgment.
However it has left Team GB officials reeling only three days before the Games is due to start.

The suspension was confirmed by the FEI, which said in a statement that it had received a video on Monday.
“On 22 July 2024, the FEI received a video depicting Ms. Dujardin engaging in conduct contrary to the principles of horse welfare,” it said. “This video was submitted to the FEI by a lawyer representing an undisclosed complainant. According to the information received, the footage was allegedly taken several years ago during a training session conducted by Ms. Dujardin at a private stable.

“Upon receiving the video, the FEI promptly initiated an investigation,” it added. “Subsequently, Ms. Dujardin confirmed that she is the individual depicted in the video and acknowledged that her conduct was inappropriate.

“The FEI condemns any conduct contrary to the welfare of horses and has robust rules in place to address such behaviour. Our commitment to ensuring the highest standards of equine welfare and sportsmanship remains unwavering.”
[..]
https://www.theguardian.c(...)-over-coaching-video
are we infinite or am I alone
pi_214389482
Bestialiteit?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_214390195
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:28 schreef Felagund het volgende:

[..]
Als je die voorspellingen bekijkt moet een paard bijna zijn potenbenen breken wil je een medaille kunnen halen. Dat gun je zo'n paard ook niet.
Of 1 van de grote namen moet uitvallen.

Becky Moody is niet slecht, maar niet beter dan de Nederlandse deelnemers. Natuurlijk staan de Britten met Hester en Fry wel nog steeds boven Nederland, maar waar het gat in de voorspelling meer dan 10 punten was, gaat het nu richting de 5 normaal gesproken. En dat is met topdagen van de Nederlanders en een grote fout bij de Britten nog niet eens onoverbrugbaar.

De klacht bij de FEI waardoor Dujardin is geschorst kwam trouwens bij een Nederlandse advocaat namens een anonieme cliënt vandaan: https://www.horses.nl/dre(...)-video-van-training/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214391605
twitter
pi_214392232
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:43 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Ze moeten haar zweepslagen geven.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: