Er is meer in de juridische wereld dan alleen een wetboek.quote:
Leuk jurisprudentie gebaseerd op niksquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Er is meer in de juridische wereld dan alleen een wetboek.
Hint: artikel 4.1
(zoek zelf maar uit wáárvan)
Jurisprudentie is wéér wat anders.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:05 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Leuk jurisprudentie gebaseerd op niks
quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:03 schreef r_one het volgende:
Daarnaast vermoed ik 138/139 Sr maar dat blijft een vermoeden zolang jij niet prijsgeeft wat de conducteur vroeg (en daarmee jouw probleem, niet mijn).
wat zei die conducteur nou?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
- Er is geen we
- Jij bepaalt helemaal niks
Oh damn. Ik moest lang zoeken welke 4.1 🤣quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Er is meer in de juridische wereld dan alleen een wetboek.
Hint: artikel 4.1
(zoek zelf maar uit wáárvan)
Daarnaast vermoed ik 138/139 Sr maar dat blijft een vermoeden zolang jij niet prijsgeeft wat de conducteur vroeg (en daarmee jouw probleem, niet mijn).
Jawel hoor: degenen met wie je hier interactie hebt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
- Er is geen we
- Jij bepaalt helemaal niks
Waar ging de vraag dan wel over als je niet aan het zwartrijden was?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die had ik al laten zien en de vraag ging daar niet over
* onschuldquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:25 schreef shazaam het volgende:
Ervanuit gaande dat de OP geheel naar waarheid is moet je het volgende doen TS:
- aangifte doen van mishandeling, de politie kan niet weigeren die op te nemen, daar zijn ze meerdere malen voor op de vingers getikt
- zsm een advocaat inhuren, en die advocaat moet zsm de beelden van de bodycams vorderen, daar zal dan jouw verhaal uit blijken
- tevens doe je een klacht bij de NS, die zullen intern onderzoek doen en zullen nogmaals de bodycams bekijken.
En ja, ik ben ook benieuwd wat die conducteur vroeg, en hoe het zo kon escaleren. En nee, ik neem ook niet zomaar aan dat jij daar volledig je handen in * kan wassen.
Hebben wij wel dezelfde bron (Sr)?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh damn. Ik moest lang zoeken welke 4.1 🤣
138 lijkt mij sterk
Overigens denk ik dat er wel een artikel 73 van toepassing is hier. In 101 staat er toch max 2 maanden voor.
Nee, die derde alinea is zeker geen strafrechtquote:
Dat zegt niks.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:44 schreef Origami94 het volgende:
nee het is geen art 139 sr want ik was al uitgestapt, heeft iemand uberhaupt de OP gelezen?
quote:Op maandag 22 juli 2024 13:26 schreef Origami94 het volgende:
.
edit: OP terug gezet.
Bericht 99% gewijzigd door CoolGuy op 22-07-2024 14:15:11
De ironiequote:
Hoe lang doe je er over om dit soort dingen te verzinnen? Ik vind het verhaal goed bedacht, alleen jammer dat je vergeet te vermelden wat de conducteur tegen je gezegd heeft.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:44 schreef Origami94 het volgende:
nee het is geen art 139 sr want ik was al uitgestapt, heeft iemand uberhaupt de OP gelezen?
Maar die artikel 73 wel. Zullen we ruilen? Jij zegt wat de vraag was zeg ik van welke wet.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:44 schreef Origami94 het volgende:
De begin stappen zijn TS al uitgelegd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
@:r_one jij lijkt ter zake kundig(er). Wellicht dat TS, als hij een punt heeft iets aan jouw input zou kunnen hebben qua hoe deze situatie aan te vliegen.
Je bedoelt dat als ik met een mes in de coupe zou staan zwaaien dat een conducteur zou vragen of ik deze weg wil leggen en de politie en eventueel DSI niet zouden interfereren? En ik alleen voor mishandeling op het matje zou moeten komen? Als ik al zou vrij komen uit voorarrest.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:33 schreef Shotty het volgende:
[..]
De begin stappen zijn TS al uitgelegd.
Zonder dat we weten wat de conducteur aan TS vroeg, kunnen we verder alleen maar gissen over wat de vervolgstappen en gevolgen zijn.
Zelf begin ik te vermoeden dat TS met een mes oid heeft staan zwaaien in de trein (gezien de enigste reden dat 139 SR niet geld volgens TS “omdat hij al uitgestapt was”).
Maar ja, blijft gissen dus.
Maareh een vraag/aanwijzing van een conducteur negeren is zelden een goed idee. Of dit een vraag uit een bevoegdheid is, kan ik alleen bekijken als de vraag bekend is.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als ik met een mes in de coupe zou staan zwaaien dat een conducteur zou vragen of ik deze weg wil leggen en de politie en eventueel DSI niet zouden interfereren? En ik alleen voor mishandeling op het matje zou moeten komen? Als ik al zou vrij komen uit voorarrest.
Dat is dus het probleem. Conducteurs hebben geen bevoegdheid om staande te houden of een gewelds monopolie.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maareh een vraag/aanwijzing van een conducteur negeren is zelden een goed idee. Of dit een vraag uit een bevoegdheid is, kan ik alleen bekijken als de vraag bekend is.
Wederspannigheid bij de staandehouding daarna kan wel voor geweld zorgen. Dus, wat was de vraag nu?
Leer eens fatsoenlijk Nederlands, imb....quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Conducteurs hebben geen bevoegdheid om staande te houden of een gewelds monopolie.
Ja, nou heb je hem, hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leer eens fatsoenlijk Nederlands, imb....
Als ik het even samenvat: je hebt je misdragen in de trein, conducteur zegt er wat van, je negeert de conducteur, je verzet je of loopt weg als de spoorwegpolitie komt, gaat dan klagen als ze je hardhandig aanpakken en zoals sommige mensen altijd doen ga je daarna het slachtoffer spelen. Hoe ver zit ik er naast?quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Conducteurs hebben geen bevoegdheid om staande te houden of een gewelds monopolie.
Sinds wanneer hebben conducteurs geen bevoegdheid meer om aanwijzingen te geven?quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je niet wil dat we gaan gokken, kan je natuurlijk ook gewoon vertellen wat er gevraagd is he?quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als ik met een mes in de coupe zou staan zwaaien dat een conducteur zou vragen of ik deze weg wil leggen en de politie en eventueel DSI niet zouden interfereren? En ik alleen voor mishandeling op het matje zou moeten komen? Als ik al zou vrij komen uit voorarrest.
Je hebt met een mes staan zwaaien?quote:Op woensdag 24 juli 2024 19:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |