Red Bull in die tank!quote:Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, maar als je niet vooruit te branden bent in de bochten heb je nog niets
Ja laten we dit zondagavond even evalueren dan. Ik doe een voorspelling tvp mezelf even hier, ok?quote:Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, maar als je niet vooruit te branden bent in de bochten heb je nog niets
Eerst die training afwachten. En het is nog sprintweekend ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:35 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja laten we dit zondagavond even evalueren dan. Ik doe een voorspelling tvp mezelf even hier, ok?
Goddank weet ik dat dat niet zo is, anders had je me goed te pakkenquote:Op maandag 22 juli 2024 23:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eerst die training afwachten. En het is nog sprintweekend ook.
De stewards reageren niet op eigen initiatief op wat ze zien, maar op team reports. Vandaar dat rijders overtredingen melden op de radio.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En een rijder is helemaal niet verplicht om zo'n situatie te melden, die probeert dan vooral z'n concurrent te naaien.
Als het echt een overtreding is dan zien de stewards dat zelf ook wel, hoeft er niemand te zeggen "hee, heb je dat gezien?"
Gefrustreerde rijders doen dat vooral.
Ja, Max heeft dat ook meer dan eens gedaan maar die is op dat moment meer bezig met z'n concurrent dan met racen en dat is niet goed.
En Norris is ook vaak best lang bezig met dat soort dingen, Max krijgt dan van GP te horen dat z'n klacht genoteerd is en dat ie zich moet focussen op die plek terugkrijgen.
Maar Norris is gewoon ronden lang daarmee bezig, ook met dat Piastri voorlaten: eerst net doen alsof hij niks gehoord heeft, daarna moeilijk doen en protesteren.
Als ie de plek meteen had teruggegeven had hij op de baan duidelijk kunnen maken dat hij sneller was dan Piastri.
Dan had het team ook wel moeten kiezen om Norris de overwinning te laten pakken.
En eigenlijk had Norris gewoon keihard "NO!" moeten roepen, net zoals Max een keer deed toen die duidelijk sneller was dan z'n collega.
Was een beetje gemeen hequote:Op maandag 22 juli 2024 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goddank weet ik dat dat niet zo is, anders had je me goed te pakken
Onzin, die kijken de hele race live op meerdere camera's mee.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De stewards reageren niet op eigen initiatief op wat ze zien, maar op team reports. Vandaar dat rijders overtredingen melden op de radio.
Eigenlijk was ik in de war met volgend jaarquote:
Zij kunnen natuurlijk nooit alles precies volgen. De stewards worden altijd pas aan het werk gezet als de wedstrijdleider daartoe opdracht geeft.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Onzin, die kijken de hele race live op meerdere camera's mee.
Het is HUN werk om op de regels te letten, niet dat van de coureurs.
Verstappen werd van de baan geduwd terwijl hij voor Norris lag, dus hij had gewoon gelijk. Daarbij was het in de eerste bocht en wordt er meestal niets mee gedaan. De stewards reageerden puur op het gejank van Norris.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan je eraan ergeren, maar commentaar van een coureur op wat er gebeurt is in veel gevalle uiterst functioneel. Kijk maar eens naar gisteren bocht 1. Max die de positie buiten de baan pakt. Norris is eigenlijk verplicht dat te melden, anders is er kans dat er niks mee wordt gedaan.
quote:I got to the braking zone, and then Max appeared, to overtake the car behind me, so I moved over to defend.
Daarom heb ik Spa uitgesloten van bezoek volgend jaarquote:Op maandag 22 juli 2024 23:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eigenlijk was ik in de war met volgend jaar
Nog een keer onzin, de stewards is een team van mensen, de wedstrijdleiding is 1 persoon die door mensen om zich heen van alles op de hoogte wordt gehouden.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zij kunnen natuurlijk nooit alles precies volgen. De stewards worden altijd pas aan het werk gezet als de wedstrijdleider daartoe opdracht geeft.
En daarom is de melding van Norris het melden waard geweest, want het team McLaren heeft dat meteen aan de wedstrijdleiding doorgegeven. Erg slim dus.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Verstappen werd van de baan geduwd terwijl hij voor Norris lag, dus hij had gewoon gelijk. Daarbij was het in de eerste bocht en wordt er meestal niets mee gedaan. De stewards reageerden puur op het gejank van Norris.
Tuurlijk bewoog Hamilton om te verdedigen. Maar niet op een gevaarlijke manier.quote:Net zoals hij gelijk had bij het incident met Hamilton. Die zei dat hij niet bewoog onder het remmen, om tijdens de persconferentie te zeggen dat hij bewoog om zich te verdedigen. Om even daarna gewoon in te sturen alsof er geen Verstappen was. Dat deed hij zelf toch beter met Norris in Oostenrijk.
[..]
Alleen won Verstappen geen positie, want hij lag er al voor.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En daarom is de melding van Norris het melden waard geweest, want het team McLaren heeft dat meteen aan de wedstrijdleiding doorgegeven. Erg slim dus.
En in deze sport mag je gewoon geen posities buiten de baan pakken. Is altijd verboden geweest, en zal het altijd blijven. Daarom is het goed dat Max de positie teruggaf.
Maar wel onder het remmen, dus hij loog gewoon toen hij zei dat hij dat niet deed.quote:[..]
Tuurlijk bewoog Hamilton om te verdedigen. Maar niet op een gevaarlijke manier.
Je spreekt jezelf tegen..quote:Op maandag 22 juli 2024 23:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En daarom is de melding van Norris het melden waard geweest, want het team McLaren heeft dat meteen aan de wedstrijdleiding doorgegeven. Erg slim dus.
En in deze sport mag je gewoon geen posities buiten de baan pakken. Is altijd verboden geweest, en zal het altijd blijven. Daarom is het goed dat Max de positie teruggaf.
[..]
Tuurlijk bewoog Hamilton om te verdedigen. Maar niet op een gevaarlijke manier.
Hij lag misschien een fractie voor, maar er komt ook een bocht aan waardoor je heen moet. En veilig. En dat kon hem nooit lukken want je kan niet met 3 auto's door die bocht 1 heen.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen won Verstappen geen positie, want hij lag er al voor.
[..]
Maar wel onder het remmen, dus hij loog gewoon toen hij zei dat hij dat niet deed.
Dan had Lando Max dus voor moeten laten, Max lag er immers voor en dan had Max die bocht ook prima kunnen halen.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij lag misschien een fractie voor, maar er komt ook een bocht aan waardoor je heen moet. En veilig. En dat kon hem nooit lukken want je kan niet met 3 auto's door die bocht 1 heen.
Niet als hij geen ruimte krijgt. Wat hij zou moeten krijgen, omdat hij voor Norris lag. Net zoals Norris geen ruimte kreeg van Piastri, die de eigenlijke schuldige was en zijn plaats had op moeten geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij lag misschien een fractie voor, maar er komt ook een bocht aan waardoor je heen moet. En veilig. En dat kon hem nooit lukken want je kan niet met 3 auto's door die bocht 1 heen.
Kijk op papier heb je op zich misschien gelijk, maar even vanuit een reeel oogpunt: Piastri kan nooit weten dat Verstappen nog weer eens naast Norris zit. Dus die gaat daar geen rekening mee houden. En stel hij had dat wel gedaan dan had die zo’n slechte exit gehad dat die sowieso geen kans meer had.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als hij geen ruimte krijgt. Wat hij zou moeten krijgen, omdat hij voor Norris lag. Net zoals Norris geen ruimte kreeg van Piastri, die de eigenlijke schuldige was en zijn plaats had op moeten geven.
Piastri drukte Lando naar buiten inderdaad. Onboard te zien, van bovenaf te zien. 6x in beeld geweest, in iedere samenvatting te vinden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:03 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet als hij geen ruimte krijgt. Wat hij zou moeten krijgen, omdat hij voor Norris lag. Net zoals Norris geen ruimte kreeg van Piastri, die de eigenlijke schuldige was en zijn plaats had op moeten geven.
Neequote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Norris kreeg trouwens volgens mij best oké ruimte van Pastri volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |