abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214369024
Misschien bekeek ik het een beetje teveel vanuit mijn eigen situatie dat ik er wel eens aan denk om na mijn pensioen in Spanje te gaan wonen. Ik heb toch weinig dat me aan Nederland bindt.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:17:09 #52
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214369086
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Misschien bekeek ik het een beetje teveel vanuit mijn eigen situatie dat ik er wel eens aan denk om na mijn pensioen in Spanje te gaan wonen. Ik heb toch weinig dat me aan Nederland bindt.
Dat kan goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juli 2024 @ 23:24:00 #53
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_214369162
quote:
3s.gif Op zondag 21 juli 2024 18:49 schreef Socios het volgende:
McKinsey voorspelt maar.
2030 is al over 6 jaar, he... In 6 jaar tovert niemand er ineens anderhalf miljoen kundige en vaardige werkers erbij. Dus ja, ik snap het wel. Ik werk zelf in de ICT, ga over 7 jaar met pensioen, maar in mijn geval gaat het goed, onze zoon heeft mij opgevolgd en werkt ook in de ICT. Onze dochter is bakker geworden. Beide kinderen doen dus uiterst nuttig werk en zo hoort het ook. Maar hele volksstammen en ook de overheid snappen het niet. Het onderwijs is uitgekleed en mensen staan nu niet bepaald te trappelen om leerkracht te worden, want tegenwoordig het een regerechte kutbaan, nog slecht betaald ook. Pas als het vak van leerkracht weer leuk wordt en goed wordt beloond, stromen er weer mensen in, niet eerder. Maar maak dat de politiek maar wijs. Het is op dat niveau, dat er wat moet gebeuren. En dan is er nog de oorlog tussen de schoolboeken-boeren. Overheid, centraliseer dat in godsnaam weer, want nu is het een puinhoop. Die bedrijven staan elkaar naar het leven en scholen krijgen zonder overdrijven zelfs bedreigingen als ze geen boeken wensen af te nemen. Dit kan zo niet langer. De boeken zelf zijn ook qua leerstof totaal onvoldoende. Zo slecht zelfs, dat zondag met Lubach er een item over had. Hij liet geen spaan heel van die bedrijven.

Kortom, er valt veel te verbeteren hier. En daarna is het wachten op de generatie die van school komt en iets fatsoenlijks gaat doen voor de maatschappij. Maar dat duurt nog jaren. Dus ja, we zitten nog jaren met een tekort. Een groot tekort. En pas als er correctieve actie vanuit de overheid komt, verandert er wat. En niet eerder.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:25:20 #54
472044 Ghost_Buster
pi_214369176
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 18:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
conclusie:

een 10 miljoen mensen moeten de AOW premie , WW premie , Zorgkosten, Pensioenpremie opbrengen voor 8 miljoen inactieven
Pensioen bouw je op voor jezelf. Het is ingehouden, uitgesteld loon. Zoek maar op.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:30:21 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214369239
quote:
3s.gif Op zondag 21 juli 2024 18:49 schreef Socios het volgende:
McKinsey voorspelt maar.
En dan komt de factuur. Gebakken lucht verkopers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:30:32 #56
472044 Ghost_Buster
pi_214369241
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:49 schreef Nobu het volgende:
Arbeid is in Nederland dus veel te goedkoop.
Ik vraag meteen loonsverhoging aan.
Kijken wat de baas ervan vindt.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:31:41 #57
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214369253
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2024 21:37 schreef Cockwhale het volgende:
Wat heeft de loonsverhoging van ambtenaren te maken met dit onderwerp? :')
er zijn al veel en veel te veel ambtenaren , waarom moeten die er 8,5 % bij krijgen??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 21 juli 2024 @ 23:32:03 #58
472044 Ghost_Buster
pi_214369258
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:55 schreef Nobu het volgende:

[..]
Er is geen tekort aan mensen.
Klopt. Er is zelfs een overschot. Allemaal mensen die geen flikker kunnen. Of willen.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:34:06 #59
472044 Ghost_Buster
pi_214369285
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is zeker waar

broer is zelfstandig installateur van warmtepompen en aircos, zijn vrouw is maar druk met dikke facturen schrijven voor de BV
Ik denk dat ie ook wel heel wat werk contant afrekent
opleiding 3 jaar LTS zonder diploma
Klopt helemaal. Ik werk al decennia in de ICT. Laatste jaren bij een bedrijf met 100000 man en we komen nog steeds gigantisch mensen tekort. Echt bizar gewoon.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:37:18 #60
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214369337
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:55 schreef Nobu het volgende:

[..]
Er is geen tekort aan mensen.
mensen zoals ik zijn er meer dan zat er die komen er steeds meer bij , iedere eengezins huis woont er eentje met dank aan de VVD
In 2040 zijn er zelfs 6 miljoen van die aan alle kanten de staatskas leeg trekken

echt volledig leeg de AOW pot de Zorg pot en de Pensioenpot
  zondag 21 juli 2024 @ 23:39:47 #61
472044 Ghost_Buster
pi_214369368
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O is dat jouw conclusie

ik dacht dat het door de Brexit kwam, door de conservatieves cameroun en may
Deels ook. Maar GB is zo'n beetje overspoeld, onder de voet gelopen door allochtonen de afgelopen jaren. Iedereen kent nog wel de beelden van de puinhopen bij calais. En waarom GB? Omdat zij een debiele wet hebben die zegt, dat elke asielzoeker die in GB voet aan wal zet, automatisch inwoner van dat land is. En daarom hangen ze onder vrachtwagens, zitten ze in containers en noem maar op. Alles, alles om daar maar binnen te komen. Krankzinnig.
pi_214369391
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:34 schreef Ghost_Buster het volgende:
Klopt helemaal. Ik werk al decennia in de ICT. Laatste jaren bij een bedrijf met 100000 man en we komen nog steeds gigantisch mensen tekort. Echt bizar gewoon.
Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat de ICT best wel een conjunctuurgevoelige bedrijfstak is. Er mag in de ICT nu dan wel een gigantisch tekort aan mensen zijn, dat is ook wel eens anders geweest. Er zijn ook periodes geweest waarin veel ICT-ers werkloos waren of noodgedwongen dan maar ander werk gingen doen.
  zondag 21 juli 2024 @ 23:50:21 #63
472044 Ghost_Buster
pi_214369443
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat de ICT best wel een conjunctuurgevoelige bedrijfstak is. Er mag in de ICT nu dan wel een gigantisch tekort aan mensen zijn, dat is ook wel eens anders geweest. Er zijn ook periodes geweest waarin veel ICT-ers werkloos waren of noodgedwongen dan maar ander werk gingen doen.
Ik ben boven de 60, maar heb in mijn hele loopbaan van nu 43 jaar geen seconde zonder werk gezeten. Integendeel, ik werkte vaak te hard en moet ook nu nog steeds op mezelf letten, want de druk blijft onverminderd hoog. ik ken de verhalen en heb ze zelf ook toendertijd zien vertrekken, maar dat waren allemaal mensen die toch al weinig met ICT hadden of het gewoon niet begrepen. Rond de eeuwwisseling was het helemaal feest. Iedere jandoedel die wist hoe een computer aan moest, kon zich aanmelden en kreeg meteen een auto. De sollicitatie was hier en daar letterlijk in de showroom. Paar maanden later vielen ze een voor een door de mand, want toen er gepresteerd moest worden, kwam de aap uit de mouw en weg waren ze. :D
  zondag 21 juli 2024 @ 23:53:20 #64
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214369458
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
ICT. De industrie die outsourcing bijkans heeft uitgevonden…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214369525
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:50 schreef Ghost_Buster het volgende:
Iedere jandoedel die wist hoe een computer aan moest, kon zich aanmelden en kreeg meteen een auto. De sollicitatie was hier en daar letterlijk in de showroom. Paar maanden later vielen ze een voor een door de mand, want toen er gepresteerd moest worden, kwam de aap uit de mouw en weg waren ze. :D
Eerlijk gezegd komt het mij een beetje onbegrijpelijk over dat sollicitanten in de ICT in die tijd kennelijk nauwelijks werden geselecteerd op hun vakkennis of relevante werkervaring.
pi_214369564
Overigens kan ik me wel een reden bedenken waarom er een tekort is aan mensen in de ICT. Het beroep wordt door vrouwen niet sexy gevonden. Mannen die in de ICT werken, hebben bij vrouwen al gauw het imago van nerd en worden daarom niet aantrekkelijk gevonden. Nu vinden vrouwen het uiteraard wel aantrekkelijk als je een goede baan hebt met een vast contract tegen een goed salaris, dus dat compenseert het dan wel weer, maar op zich maakt het werken in de ICT een man voor vrouwen minder aantrekkelijk.

Ook de hoge werkdruk maakt het voor vrouwen minder aantrekkelijk om een relatie te beginnen met een man die in de ICT werkt. De hoge werkdruk zal er vaak in resulteren dat er 's avonds overgewerkt moet worden omdat een bepaalde opdracht nu eenmaal af moet en dat een voorgenomen avondje uit met vrouw of vriendin daarvoor afgezegd moet worden. Vrouwen vinden dat natuurlijk ook niet aantrekkelijk.
  maandag 22 juli 2024 @ 05:54:12 #67
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_214370193
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 00:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Overigens kan ik me wel een reden bedenken waarom er een tekort is aan mensen in de ICT. Het beroep wordt door vrouwen niet sexy gevonden. Mannen die in de ICT werken, hebben bij vrouwen al gauw het imago van nerd en worden daarom niet aantrekkelijk gevonden. Nu vinden vrouwen het uiteraard wel aantrekkelijk als je een goede baan hebt met een vast contract tegen een goed salaris, dus dat compenseert het dan wel weer, maar op zich maakt het werken in de ICT een man voor vrouwen minder aantrekkelijk.

Ook de hoge werkdruk maakt het voor vrouwen minder aantrekkelijk om een relatie te beginnen met een man die in de ICT werkt. De hoge werkdruk zal er vaak in resulteren dat er 's avonds overgewerkt moet worden omdat een bepaalde opdracht nu eenmaal af moet en dat een voorgenomen avondje uit met vrouw of vriendin daarvoor afgezegd moet worden. Vrouwen vinden dat natuurlijk ook niet aantrekkelijk.
Dat is inmiddels wel veranderd voor een aanzienlijk aantal mensen in de IT.

Ik denk eerder dat het tekort aan mensen komt doordat er veelal gevist wordt in de poel van hoog opgeleide lui.

In de IT heb je ook genoeg mensen die een MBO diploma hebben maar gewoon capabel genoeg zijn om als sys/cloud admin aan de slag te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door The-BFG op 22-07-2024 05:59:51 ]
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 22 juli 2024 @ 06:18:27 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_214370216
Als McKinsy het goede voorbeeld geeft en zichzelf opheft wil ik overwegen dit artikel verder te lezen.

Nutteloze consultancy- en adviesbureautjes :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_214370269
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2024 05:54 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat is inmiddels wel veranderd voor een aanzienlijk aantal mensen in de IT.

Ik denk eerder dat het tekort aan mensen komt doordat er veelal gevist wordt in de poel van hoog opgeleide lui.

In de IT heb je ook genoeg mensen die een MBO diploma hebben maar gewoon capabel genoeg zijn om als sys/cloud admin aan de slag te gaan.
In veel vacatures zie je tegenwoordig ook gewoon 'denkniveau' staan ipv een harde opleidingseis en veel nice-to-haves'. Dat geeft doorgaans ook wel aan dat men inziet dat er krapte is en dat ze niet voor de meest lullige functies bizarre eisen kunnen stellen.

Maar een tekort / overschot in de IT is ongeveer net zo generiek en nietszeggend als een tekort / overschot aan mensen in de zorg. Er is heel veel diversiteit in de IT qua functies zowel inhoudelijk als qua niveau.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214370319
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 06:18 schreef MichaelScott het volgende:
Als McKinsy het goede voorbeeld geeft en zichzelf opheft wil ik overwegen dit artikel verder te lezen.

Nutteloze consultancy- en adviesbureautjes :')
Dit
Hallo
pi_214370334
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn al veel en veel te veel ambtenaren , waarom moeten die er 8,5 % bij krijgen??
Omdat die al jaren amper loonsverhoging hebben gekregen en daarnaast ten opzichte van de commerciėle tegenhanger van dezelfde functie minder betaald krijgen.
pi_214370360
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 23:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Om jou te irriteren.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 22-07-2024 09:22:40 ]
  maandag 22 juli 2024 @ 07:39:33 #73
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214370387
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 19:02 schreef BEFEM het volgende:
https://www.werf-en.nl/ga(...)-mckinsey-voorspelt/

Hier staat kritiek op het rapport die volgens mij ook wel hout snijdt. Erg onrealistische cijfers :')
'Zal allemaal wel meevallen' is de meest geroepen zin voor een catastrofe
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214370458
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 07:39 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
'Zal allemaal wel meevallen' is de meest geroepen zin voor een catastrofe
Er moeten in 5 jaar tijd 1 miljoen onvervulde vacatures bijkomen zonder dat er nu grote economische groei ons te wachten staat de komende jaren. Bedenk zelf maar of dat realistisch is of niet.
  maandag 22 juli 2024 @ 08:12:27 #75
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_214370536
Wat een achterlijk rapport _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')