quote:Nu heeft het merk razendsnel excuses aangeboden en besloten Bella Hadid te lozen als het gezicht van de campagne. Bella, de Amerikaanse dochter van een Palestijnse vader, haar zus Gigi en vader Mohamed Hadid zijn berucht om hun antisemitische uitlatingen op sociale media.
Zo moest Mohamed recent nog zijn excuses aanbieden aan het pro-Israëlische lid van het Huis van Afgevaardigden Ritchie Torres. Hadid noemde de zwarte en openlijk homoseksuele Torres een ‘rioolrat’, ‘een slaaf’ en vroeg hem of hij niet beter een baan ‘als uitsmijter in een homobar’ kon zoeken. Dochter Bella is bekend van de bekende uitspraken van Israël als ‘apartheids-‘ en ‘genocidestaat’, maar ook van krankzinnige opmerkingen als ‘Jezus was een Palestijn’.
https://niw.nl/adidas-sch(...)r-72-retro-campagne/
als ik bij de PR afdeling had gezeten dan zou ik er niet blij mee zijn geweest, vanwege de afkomst en de link van die schoenen met die aanslagenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ten eerste is ze half Palestijns, ten tweede, wat heeft ze te maken met de zwarte september beweging uit de jaren 70 van de vorige eeuw?
Als het enkel om haar afkomst gaat is het eigenlijk gewoon discriminatie. Ze wordt op de terroristen hoop gegooid.
En zie de post van Aether, volkomen terechtquote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ten eerste is ze half Palestijns, ten tweede, wat heeft ze te maken met de zwarte september beweging uit de jaren 70 van de vorige eeuw?
Als het enkel om haar afkomst gaat is het eigenlijk gewoon discriminatie. Ze wordt op de terroristen hoop gegooid.
Lol, de laatste 10 jaar worden mensen geweerd uit reclames, series en films vanwege hun witte huisdkleur en afkomst, maar nu is het pas discriminatie natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien slim om je als topmodel niet zo politiek uit te laten, en niet mee gaan doen met pro-palestijnse demonstraties?quote:...het topmodel heeft al herhaaldelijk deelgenomen aan pro-Palestijnse manifestaties. Israël heeft haar al vaker beschuldigd van anti-Israëlische en antisemitische standpunten.
geloof niet dat dat waar isquote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:50 schreef Tekaschi het volgende:
Lol, de laatste 10 jaar worden mensen geweerd uit reclames, series en films vanwege hun witte huisdkleur en afkomst, maar nu is het pas discriminatie natuurlijk.
OK, maar die schoenen stonden toch buiten de aanval. Het zijn leuke retro schoenen en waren nooit een politiek of ideologisch statement.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:43 schreef sp3c het volgende:
ik wilde eigenlijk iets zeggen over #fophef enzo maar toen las ik
[..]
zou het palestijnse model ook ff in een andere campagne zetten
als je Olympische spelen van Munchen zegt dan is het eerste wat iedereen zegt 'van die Palestijnse aanslagen toch?'quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:55 schreef Za het volgende:
[..]
OK, maar die schoenen stonden toch buiten de aanval. Het zijn leuke retro schoenen en waren nooit een politiek of ideologisch statement.
Het zou toch te zot zijn wanneer zij haar mening niet zou mogen uiten?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:54 schreef capricia het volgende:
Uit de OP:
Misschien slim om je als topmodel niet zo politiek uit te laten, en niet mee gaan doen met pro-palestijnse demonstraties?
Actie - reactie.
Maar niemand zegt Adidas SL72.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:57 schreef sp3c het volgende:
als je Olympische spelen van Munchen zegt dan is het eerste wat iedereen zegt 'van die Palestijnse aanslagen toch?'
die kun je echt niet los van elkaar zien hoor
Vast, en dat mag ze ook gewoon doen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou toch te zot zijn wanneer zij haar mening niet zou mogen uiten?
Tuurlijk mag ze dat. Dat doet ze dan ook al jaren. En zelf zit ze er niet mee dat ze daardoor klussen misloopt.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het zou toch te zot zijn wanneer zij haar mening niet zou mogen uiten?
https://www.elle.com/nl/l(...)alestina-steun-ramy/quote:Maar niet alleen online wordt haar pro-Palestina houding niet gewaardeerd, ook in de modewereld is niet iedereen een voorstander. 'Ik realiseer me dat ik niet op deze aarde ben om model te zijn. Ik heb zo veel geluk en ben zo gezegd dat ik in een positie zit waar ik me kan uitspreken zoals ik doe. En echt, wat is het nadeel hiervan? Dat ik een klus verlies?'
Nou, opgelost, iedereen blijquote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk mag ze dat. Dat doet ze dan ook al jaren. En zelf zit ze er niet mee dat ze daardoor klussen misloopt.
Dat is de consequentie van haar handelen. Dat begrijpt zij heel goed.
Uit 2022:
[..]
https://www.elle.com/nl/l(...)alestina-steun-ramy/
Dan zeg ik: Weer die Palestijnen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je Olympische spelen van Munchen zegt dan is het eerste wat iedereen zegt 'van die Palestijnse aanslagen toch?'
die kun je echt niet los van elkaar zien hoor
Juist. Het is dan ook ophef om niets. Zelf zit zij er niet mee.quote:
Ik ken die groep ook niet anders dan van toen ik kind was, en de NOS nog een beetje objectief was, van het journaal als de fijne club die weer eens een schoolbus met kinderen opgeblazen had.quote:
ik weet niet precies wat je argument is hierquote:
Sure, puur toeval van zo'n miljardenbedrijf, kan gebeuren toch?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:08 schreef opgebaarde het volgende:
Het is mij niet helder of dat half Palestijnse model ook echt antisemitische uitspraken heeft gedaan of dat zij zich inzet voor een onafhankelijke staat. Een substantiële groep mensen wil iedereen die iets van sympathie voor het lot van de Palestijn heeft dus direct weg te zetten als jodenhater. Dat klopt niet, het zijn twee verschillende zaken.
Adidas krijgt op de socials de wind van voren en termen als racisme zijn niet van de lucht. Adidas heeft abusievelijk een domme keuze gemaakt om voor deze schoen die hoorde bij de OS van 1972 te kiezen voor deze dame, niks ergs aan. Ik neem aan dat zij ook niet door had welke schoen zij aan het promoten was
Waarom zou je? Als ik toch miljoenen op de bank had zou ik ook lekker zeggen waar ik zelf zin in heb wanneer ik er zelf zin in heb.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 14:54 schreef capricia het volgende:
Uit de OP:
[..]
Misschien slim om je als topmodel niet zo politiek uit te laten, en niet mee gaan doen met pro-palestijnse demonstraties?
Actie - reactie.
waaruit blijkt nog meer dar Adidas joden haat?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sure, puur toeval van zo'n miljardenbedrijf, kan gebeuren toch?
Ik ga zo in mijn slavenhandelaarsoutfit naar Keti Koti, waarom zou iemand daar de link met slavernij mee leggen?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |