Ja klopt, maar die komt er deze week nog niet en de was komt er wel.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:31 schreef CoolGuy het volgende:
Nieuwe wasmachine kopen is het makkelijkst.
Vandaag besteld morgen in huis he.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar die komt er deze week nog niet en de was komt er wel.
Jullir werken echt de HELE dag? Allebei?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werk morgen en mijn partner ook, bedankt voor de tip waar ik niet om vroeg.
Weg van 8.00 tot 18.30 ongeveer als je het echt heel graag wil weten. Bedankt voor deze wederom altijd nuttige bijdrage.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:35 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Jullir werken echt de HELE dag? Allebei?
Jeetje zeg
Je kan tijdvakken kiezen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik werk morgen en mijn partner ook, bedankt voor de tip waar ik niet om vroeg.
Op tijd wassen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Makkelijkst is om ze binnenstebuiten te dragen. Dan kan je er een dag extra mee doen.
Voor de volgende keer gewoon zorgen dat je veel reserve hebt en op tijd wassen. Als onze machine nu kapotgaat kunnen we nog twee weken door denk ik.
Je hebt toch wel 7 onderbroeken per persoon?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op tijd wassen?Ik was iedere dag vd week en mijn mand is op dit moment nagenoeg leeg. Maar we gaan de wasmachine pas volgende week in huis hebben.
Bij mijn dochter gaan er soms op een slechte dag wel 2 of 3 onderbroeken in. En mijn man doucht sochtends, sport, en dan savonds weer, ikzelf douche elke dag dus na 5 dagen is dat een hoop wasgoed.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je hebt toch wel 7 onderbroeken per persoon?
Hier overheen gelezen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Op tijd wassen?Ik was iedere dag vd week en mijn mand is op dit moment nagenoeg leeg. Maar we gaan de wasmachine pas volgende week in huis hebben.
quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:37 schreef Mylene het volgende:
Naar de wasstraat, tankstations, daar staan wasmachines waar je muntjes in kan doen zoals een wasserette.
Zeg dan gewoon meteen dat je te skeer bent om fatsoenlijke service af te nemen en te betalen voor een tijdvak in de avond.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Veruit lang niet bij elke bestelling kun je een gewenst exact tijdstip aangeven. En neem lekker een abo. Kun je me op foe zetten. Wat ik nu ook ga doen.
Met kleding aan douchen is het meteen gewassen..quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Bij mijn dochter gaan er soms op een slechte dag wel 2 of 3 onderbroeken in. En mijn man doucht sochtends, sport, en dan savonds weer, ikzelf douche elke dag dus na 5 dagen is dat een hoop wasgoed.
Dat inderdaad. Gewoon een andere wasmachine gebruiken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:47 schreef Hiddendoe het volgende:
@:roos94: Ouders, buren, eventueel een collega?
Mja, doe het liever zelf hoorquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:47 schreef Hiddendoe het volgende:
@:roos94: Ouders, buren, eventueel een collega?
Ik lees online dat je het juist met koud of lauwwarm water moet?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:47 schreef marc0871 het volgende:
Zoals ik het doe;
'S ochtends zet ik het in de emmers in de week, met heet water en wat wasmiddel.
Even doorwerken en laten staan.
'S avonds voor het douchen uit, wring ik het uit aan de douchestang en spoel nog 2 keer met heet, schoon water.
Klein spul, washandjes, onderbroeken en sokken, doe ik ook nog weleens in de wasbak in de badkamer.
Dat kan niet, want je werkt de hele dag.quote:
Welkom in yet another roos94-topic.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat kan niet, want je werkt de hele dag.
Kijk, als je geen enkele tip in overweging neemt, dan zoek je volgens mij ook geen oplossing...
Ik proef een snufje passieve agressiequote:Op donderdag 18 juli 2024 10:46 schreef Karina het volgende:
Er zijn ook van die zaken hoe heet het ook alweer: Oh ja wasserettes. En anders koop je wat doekjes en onderbroeken bij. Oh wacht dat kan niet want je werkt de hele dag.
Jij vroeg om tips.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik lees online dat je het juist met koud of lauwwarm water moet?
Kijk. Doe ik het toch niet zo heel gekquote:Op donderdag 18 juli 2024 10:54 schreef Isdatzo het volgende:
ChatGPT zegt:
Handwassen van kleding die hoge temperatuursreiniging vereist, zoals beddengoed, vaatdoekjes en ondergoed, kan een uitdaging zijn, maar het is zeker mogelijk met de juiste technieken. Hier zijn enkele stappen en tips om dit effectief te doen:
Benodigdheden:
Emmer of grote bak: Zorg dat deze schoon is.
Zeep of wasmiddel: Gebruik een zeep die geschikt is voor de handwas.
Kokend water: Om bacteriën te doden en vlekken te verwijderen.
Rubberen handschoenen: Om je handen te beschermen tegen heet water en reinigingsmiddelen.
Borstel of spons: Voor het schrobben van hardnekkige vlekken.
Witte azijn of soda: Voor extra reinigingskracht en om geuren te neutraliseren.
Stappenplan:
Voorbereiding:
Vul een emmer of grote bak met kokend water. Laat het een beetje afkoelen totdat het water nog heet is, maar niet zo heet dat het gevaarlijk is om ermee te werken (rond de 60-70°C is ideaal).
Zeep toevoegen:
Voeg een geschikte hoeveelheid wasmiddel of zeep toe aan het hete water. Gebruik een wasmiddel dat geschikt is voor hoge temperaturen en handwas.
Voorweken:
Doe de te wassen items in het hete water en laat ze ongeveer 30 minuten tot een uur weken. Dit helpt om bacteriën te doden en vuil los te maken.
Schrobben en wassen:
Na het weken, schrob je de items goed met een borstel of spons. Besteed extra aandacht aan plekken met hardnekkige vlekken.
Draai en wring de items voorzichtig uit om het vuil en het water eruit te krijgen.
Spoelen:
Spoel de items grondig uit in schoon, warm water. Herhaal dit totdat alle zeepresten verdwenen zijn.
Desinfecteren (optioneel):
Voor extra desinfectie kun je een scheutje witte azijn of een oplossing van soda (natriumbicarbonaat) toevoegen aan het spoelwater. Laat de items nog een keer kort weken en spoel ze daarna goed uit.
Drogen:
Wring de kledingstukken goed uit en hang ze op om te drogen. Beddengoed en dikke stoffen kunnen buiten aan de waslijn worden gehangen voor de beste resultaten.
Tips:
Temperatuurcontrole: Zorg ervoor dat je de temperatuur van het water kunt regelen om brandwonden te voorkomen.
Kleurvaste kleding: Controleer of de kleding kleurvast is voordat je heet water gebruikt om te voorkomen dat de kleuren vervagen of doorlopen.
Regelmatig reinigen: Als je regelmatig handmatig wast, kunnen minder hete temperaturen vaak voldoende zijn, vooral als je kleding niet erg vuil is.
Met deze stappen kun je ervoor zorgen dat je beddengoed, vaatdoekjes en ondergoed grondig schoon worden, zelfs zonder wasmachine.
quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:09 schreef PzKpfw het volgende:
Geen goede buren/familie in de buurt waar je even gebruik kunt maken van een wasmachine?
quote:
TS heeft een fatbike.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:13 schreef maily het volgende:
Ondergoed en vuile sokken kunnen ook in een goed dichtgebonden vuilniszak met sop achterin de auto.
Door het schommelen wordt de was makkelijker schoon.
Dat dus.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:19 schreef Lienekien het volgende:
Biotex groen kopen. In de week zetten, kan ook prima met goed warm water.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |