abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214322710
Lieve BNW'ers,

De wereld maakt turbulente jaren door waarin we zijn geconfronteerd met zaken die we nooit hadden verwacht. Veel van die zaken hebben ook een weg gevonden naar BNW.

Maar als we heel eerlijk zijn naar elkaar, zijn veel van die zaken geen typische BNW onderwerpen.

We hebben daarom ook na goed overleg besloten om deze meestal politiek georiënteerde topics in BNW te gaan sluiten.

Dit zijn onder meer de topics over de VS en stem fraude, ook het Covid topic, en ja ook het Rusland vs Oekraine topic. Dit zijn geen BNW topics zoals BNW ooit bedoeld is.

We willen BNW weer terug naar hoe het ooit begon, zonder politiek geneuzel.

We realiseren ons dat dit wennen zal zijn voor een aantal van onze vaste bezoekers, maar FOK! biedt genoeg ruimte om in NWS, POL of elders topics te starten en je praat kwijt te kunnen.

Voor alle politieke en overige niet BNW berichten zal je dus zoals vroeger naar de overige sub forums moeten gaan.

BNW gaat weer terug "old skool". BNW en niks anders.

We laten de betreffende topics open tot de 25e deze maand en daarna gaan deze echt gesloten worden. Nieuwe topics over bovenstaande materie zullen we dan ook sluiten. Daar is nogmaals genoeg plek voor in andere sub forums op dit forum.

LYLT.
Lach met een schone bips
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:50:04 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214322765
Neem aan dat topics over stemfraude (waar vaak geen bewijs voor is) binnen de complottheorieën vallen. Volgens mij zitten ze daar in POL/NWS niet op te wachten toch? Waar moeten die heen? :@
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214322809
quote:
17s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:50 schreef Mikeytt het volgende:
Neem aan dat topics over stemfraude (waar vaak geen bewijs voor is) binnen de complottheorieën vallen. Volgens mij zitten ze daar in POL/NWS niet op te wachten toch? Waar moeten die heen? :@
Dat is geen BNW topic meer binnenkort, dus dat zal echt in de daarvoor geldende sub fora moeten. En als zaken binnen de policy passen van de betreffende sub fora zie ik daar ook geen problemen in.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 juli 2024 @ 21:53:17 #4
485843 crew  Jippie
pi_214322827
quote:
17s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:50 schreef Mikeytt het volgende:
Nieuwe gevallen/beschuldigingen in NWS, in de Vergaarbak is daar denk ik ook wel plaats voor.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 juli 2024 @ 21:56:01 #5
485843 crew  Jippie
pi_214322876
Medische vragen of eigen ervaringen met een Covid-19 infectie kunnen in LIF.
pi_214323059
Ja dat klinkt beide niet juist Jippie.. ONZ dan maar?
  woensdag 17 juli 2024 @ 22:29:45 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214323273
Als je dit leest:
quote:
Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.
Waarom passen bovenstaande onderwerpen dan niet meer? Waar zouden die dan wel besproken moeten worden? En wat zijn een paar voorbeelden van wel typisch BNW onderwerpen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 juli 2024 @ 22:32:18 #8
485843 crew  Jippie
pi_214323297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:29 schreef Perrin het volgende:
Als je dit leest:
[..]
Waarom passen bovenstaande onderwerpen dan niet meer? Waar zouden die dan wel besproken moeten worden? En wat zijn een paar voorbeelden van wel typisch BNW onderwerpen?
Het welkomstwoord wordt op 25 juli ook aangepast. Heb geduld.
  woensdag 17 juli 2024 @ 22:33:23 #9
38496 Perrin
pi_214323310
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het welkomstwoord wordt op 25 juli ook aangepast. Heb geduld.
En waarom passen deze onderwerpen hier niet meer? Wil je ze helemaal van Fok! weren? Welke topics zijn wél BNW-onderwerpen?
pi_214323385
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
En waarom passen deze onderwerpen hier niet meer? Wil je ze helemaal van Fok! weren? Welke topics zijn wél BNW-onderwerpen?
Idd, dit soort topics naar NWS en voorál POL verwijzen is in principe die topics hun nek omdraaien.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 juli 2024 @ 22:44:20 #11
485843 crew  Jippie
pi_214323425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
De tekst die je net aangaf is in 2019 voor het laatst aangepast, dus het werd sowieso tijd om eens naar het welkomstwoord te kijken.

In het nieuwe welkomstwoord zullen een aantal voorbeelden gegeven worden van welke onderwerpen wel welkom zijn.

Voor meer uitleg of een toelichting op deze beslissing kun je mailen naar forum@fok.nl
  woensdag 17 juli 2024 @ 22:44:52 #12
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_214323433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:40 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Idd, dit soort topics naar NWS en voorál POL verwijzen is in principe die topics hun nek omdraaien.
Ze niet verwijzen is vooral het oude BNW de nek omdraaien. En dat oude BNW is ook gemist.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 17 juli 2024 @ 22:45:21 #13
485843 crew  Jippie
pi_214323440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:40 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Zullen we dat eerst maar eens afwachten?
pi_214323661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 22:29 schreef Perrin het volgende:
Als je dit leest:
[..]
Lijkt mij ook ja. Ik neem aan dat men wist waar BNW vandaan komt. Namelijk van een boek over een maatschappij die volledig beheerst wordt door overheden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brave_New_World_(roman)
pi_214323706
Rome wilde ook terug naar een republiek en versnelde daarmee alleen maar het pad naar het keizerrijk. "Hoe het ooit begon" is romantisch maar de boel staat niet stil. Hoe graag ik ook grapjes maak over belachelijke theorieën is BNW wel degelijk de plaats om dat soort dingen te bespreken. Zowel in het belang van BNW als NWS/POL voor de 'flow' van de discussie ook.

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit een goed idee zou zijn. En laten we eerlijk zijn: in de uitleg staat daar ook niets over. Alleen dat 'we' terug willen naar een andere tijd. Waarom? En wat levert dat dan op, behalve nog minder verkeer op BNW?
Conscience do cost.
pi_214323876
Dus als ik het goed begrijp:

Bilderberg mag niet meer
Omvolking mag niet meer
Illuminati mag niet meer
Couwenhove Kalergiplan mag niet meer (samenhang met omvolking)
HAARP mag niet meer
Deep State mag niet meer

Dan kun je BNW net zo goed sluiten.

Roepen dat iets terug moet zoals het eerder was, is alsof je het ei opnieuw wilt uitvinden omdat je niet eens bent met het idee dat er een kip uit komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 18-07-2024 00:36:23 ]
Google is your friend, abuse your friends
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 18 juli 2024 @ 01:07:25 #17
485843 crew  Jippie
pi_214323970
Volgens mij zijn onderwerpen als Bilderberg, Stonehenge, Haarp, Illuminati, Nazca Lines, Guanabara Bay, maar ook de moord op John F Kennedy geen probleem.
We willen zeker verder met complotten, mysterieuze zaken en verborgen agenda's maar geen topics over hoe Biden de verkiezing heeft gestolen van Trump of dat Trump een pedoseksueel is. De moord op John F. Kennedy raakt ook politiek, maar heeft ruim 60 jaar geleden plaatsgevonden en nog zijn veel vragen onbeantwoord gebleven.

De scheidslijn tussen 'verdachtmakingen omdat het kan' en 'conspiracy' is flinterdun maar we gaan hem wel bewaken. De babbelbox blijft overigens gewoon open.

Vragen en opmerkingen kunnen jullie richten
aan forum@fok.nl
pi_214324000
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
We laten de betreffende topics open tot de 25e deze maand en daarna gaan deze echt gesloten worden.
Waarom topics sluiten in plaats van ze te verplaatsen naar waar ze volgens jullie wel thuis horen?
  donderdag 18 juli 2024 @ 01:52:46 #19
38496 Perrin
pi_214324009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 01:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waarom topics sluiten in plaats van ze te verplaatsen naar waar ze volgens jullie wel thuis horen?
Ja populaire topics sluiten en onderwerpen verboden verklaren lijkt me persoonlijk niet een manier om een discussieforum levend te houden. Ooit is in POL het POL-café ook zo de nek omgedraaid, het duurde jaren voor POL weer een beetje levendig werd.
pi_214324043
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 23:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Lijkt mij ook ja. Ik neem aan dat men wist waar BNW vandaan komt. Namelijk van een boek over een maatschappij die volledig beheerst wordt door overheden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brave_New_World_(roman)
Dit dus.

Hoe kan dan BNW niet meer over politiek en aanverwante complotten gaan?!

Jammer. Vooral in deze tijd dat Amerika zich van zijn corruptste kant laat zien..

Het einde van een tijdperk. -O-
pi_214324089
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2024 01:07 schreef Jippie het volgende:
Volgens mij zijn onderwerpen als Bilderberg, Stonehenge, Haarp, Illuminati, Nazca Lines, Guanabara Bay, maar ook de moord op John F Kennedy geen probleem.
"geen probleem" alsof de mysteries der aard in een stramien moeten worden geplaatst om gecontroleerd te worden.
Nog even en FOK! zélf wordt een onderwerp in BNW om de waarheid boven tafel te krijgen. Met vragen als:
Wordt FOK! betaald door de politiek in Nederland?
Moeten we mee met de hedendaagse gebruiken om een politiek standpunt in te nemen?
Waarom wordt de vrije meningsuiting ingeperkt door nieuwe regels?

quote:
We willen
Aha. Er wordt iets geëist. Er is dus een agenda aanwezig die dit nieuwe reglement vooruit schuift.
quote:
zeker verder met complotten, mysterieuze zaken en verborgen agenda's
Allen hebben een politieke insteek.
quote:
maar geen topics over hoe Biden de verkiezing heeft gestolen van Trump of dat Trump een pedoseksueel is.
Net zoals dit nieuwe reglement is de wijzende hand naar het tegenovergestelde van de eigen gewilde waarheid een politiek standpunt waartegen gewapend moet worden. Dat doet men door de pen te hanteren en te gaan schrijven. En nu wil het richtlijn aangevend team BNW van FOK! dat er niet meer over geschreven mag worden.
Je haalt de pen uit de hand van de samenzweringstheoreticus.
Ofwel, BNW verliest de eigen hoofdwaarde binnen het forum.

quote:
De moord op John F. Kennedy raakt ook politiek, maar heeft ruim 60 jaar geleden plaatsgevonden en nog zijn veel vragen onbeantwoord gebleven.
Het was een politieke moord, met politieke motieven, tegen een politieke figuur. De aanslag schrééuwt politiek.
Dat de leeftijd van de zaak potentieel drie generaties mensen oud is maakt het niet minder politiek.

quote:
De scheidslijn tussen 'verdachtmakingen omdat het kan' en 'conspiracy' is flinterdun bestaat niet
fixed that for you

quote:
maar we gaan hem wel bewaken.
BNW op FOK! is vanaf nu een conspiracy politiestaat op het internet. Gefeliciteerd, jullie hebben BNW om zeep geholpen.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 18 juli 2024 @ 07:25:45 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214324249
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juli 2024 01:07 schreef Jippie het volgende:
We willen zeker verder met complotten, mysterieuze zaken en verborgen agenda's maar geen topics over hoe Biden de verkiezing heeft gestolen van Trump of dat Trump een pedoseksueel is. De moord op John F. Kennedy raakt ook politiek, maar heeft ruim 60 jaar geleden plaatsgevonden en nog zijn veel vragen onbeantwoord gebleven.

De scheidslijn tussen 'verdachtmakingen omdat het kan' en 'conspiracy' is flinterdun maar we gaan hem wel bewaken. De babbelbox blijft overigens gewoon open.

Vragen en opmerkingen kunnen jullie richten
aan forum@fok.nl
Dus oude, uitgekauwde complottheorieën die bijna niemand meer bezighoudt mogen wel maar complottheorieën die mensen wel bezig houden zoals een nieuwe pizzagate of covidcomplotten die echt nog spelen mogen niet?

Ik snap de spagaat wel waar je in zit. De complothoek was vroeger een leuke plek waar je met elkaar de raarste theorieën kon bedenken en bespreken en is de laatste 10-15 haar compleet gekaapt. Eigenlijk wil je ook die complotten nog wel bespreken, maar heb je geen trek in de altright gekkies en de nare sfeer die ze meebrengen. Die hebben wereldwijd de complotscene gekaapt en dat is er veranderd.

Ik vraag me af of deze verandering daarmee gaat helpen. Bijvoorbeeld flat earthers zijn ook helemaal gekaapt door altright, daar gaat het er nou niet ineens anders aan toe omdat je de favoriete onderwerpen verbiedt. Nog los van de inconsistentie van het beleid als je alternatieve theorieën van de aanslag op Kennedy wel mag bespreken maar alternatieve theorieën van de aanslag op Trump niet.

Het wordt lastig. Ik hoop dat je het om kan draaien maar ik denk dat dit niet de oplossing is
Laffe huichelaar
  donderdag 18 juli 2024 @ 07:27:58 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214324257
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 01:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja populaire topics sluiten en onderwerpen verboden verklaren lijkt me persoonlijk niet een manier om een discussieforum levend te houden. Ooit is in POL het POL-café ook zo de nek omgedraaid, het duurde jaren voor POL weer een beetje levendig werd.
Mooi staaltje geschiedvervalsing
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 18 juli 2024 @ 07:55:36 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214324349
Probleem zit meer in al die onderwerpen die nu dubbel lopen

Daar is an sich niets mis mee omdat een ander forum vaak een ander publiek heeft maar het heeft in dit geval niets met bnw te maken

Oekraïne vs Rusland bv is Oekraïne vs Rusland alleen loopt het wat minder hard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214324391
Ik vind dit wel een rare/verdachte beleidswijziging eigenlijk.

Waarom nu al melden als het welkomstwoord etc nog veranderd moeten worden?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')