Mijn jongste gaat 20 km verderop naar school maar die gaat met de trein.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb het net op Maps opgezocht. Iedere dag 40 km (20 heen, 20 terug). Als ik erover nadenk is dat best heftig, ik zou het vandaag niet met zulk gemak kunnen. Maar de jeugd vind ik behoorlijk verwend met hun e-bikes. Als m'n kinderen naar het middelbaar onderwijs gaan zal ik ze toch iets met trapondersteuning moeten geven of ze met het ov laten gaan.
(ik hoor het ze al zeggen: Pa, dat was dertig jaar geleden, ik ga echt niet zelf trappen, hoor.)
Het grappige is dat de reacties die ik hier lees heel erg vergelijkbaar zijn met toen ik een Yamaha Aerox op mijn 16de hadquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:12 schreef Peejtur het volgende:
No way. Gevaarlijke en lelijke dingen. Dan liever een scooter op moment dat ze mogen
Op je 16e.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:22 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Het grappige is dat de reacties die ik hier lees heel erg vergelijkbaar zijn met toen ik een Yamaha Aerox op mijn 16de had
Fatbikes zijn de nieuwe scooters
Dit dus. Ik zag laatst een moeder met een baby op een opgevoerde fatbike. Dat ik echt dacht "die heeft niet nagedacht".quote:Op woensdag 17 juli 2024 07:54 schreef maily het volgende:
[..]
Op je 16e.
Wat ik meestal op fatbikes zie rijden zijn kinderen van 12 en 13 jaar ....
Onlangs een ongeluk in Breda met twee kinderen van 8 en 13. En het mag ook gewoon, er is geen minumumleeftijd. Het is ook vrij gemakkelijk om erop te rijden als je kunt fietesen, wat iedere kleuter in Nederland kan.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 23:22 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Het grappige is dat de reacties die ik hier lees heel erg vergelijkbaar zijn met toen ik een Yamaha Aerox op mijn 16de had
Fatbikes zijn de nieuwe scooters
Van moof was ook softwarematig aan te passen dat een 25 kilometer fiets 37 kon gaan.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar dan gaat het alleen om 'illegale' fatbikes toch?
Vanmoof heeft bijvoorbeeld een turbo knop. Maakt niet uit hoe hard je trapt, je gaat automatisch op maximale snelheid.
Pislink was ik niet, want ik had het er eerder gewoon niet met hem over gehad daarvoor. Dus zou niet fair zijn om boos te worden op hem. Maar ik was wel geschrokken. (Maar was echt niet blij hoor, dacht eerst wel dat ik misschien een zeurouder was maar boeiend, dat is dan maar zo).quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:35 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik zou pislink zijn, zonder helm achterop een fatbike die 35 km pu gaat en dan ook nog met een 13-jarige bestuurder.
Mwah is echt wel een ander verhaal, kwestie van veiligheid en waar een kind van 13 wel of niet veilig mee om kan gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:42 schreef r_one het volgende:
Waren er x aantal jaren terug niet dezelfde soort meningen over (te) jonge kinderen en mobieltjes? Dat elke ouder zei: “Mijn kind?Egnie!!!!
Pas als ie 12 is en naar de middelbare school gaat, misschien
”.
En zie nu …..
10 jaar geleden waren elektrische fietsen volgens mij ook nog geen gemeengoed onder schoolgaande jongeren hoor.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb het net op Maps opgezocht. Iedere dag 40 km (20 heen, 20 terug). Als ik erover nadenk is dat best heftig, ik zou het vandaag niet met zulk gemak kunnen. Maar de jeugd vind ik behoorlijk verwend met hun e-bikes. Als m'n kinderen naar het middelbaar onderwijs gaan zal ik ze toch iets met trapondersteuning moeten geven of ze met het ov laten gaan.
(ik hoor het ze al zeggen: Pa, dat was dertig jaar geleden, ik ga echt niet zelf trappen, hoor.)
Klopt, toen was de keuze beperkt tot de fiets of gebracht worden.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:54 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
10 jaar geleden waren elektrische fietsen volgens mij ook nog geen gemeengoed onder schoolgaande jongeren hoor.
Mag zijn maar dat doet niets af aan het "Mijn kind? Nooit!" mantra.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Een mobieltje is geen ongeleid projectiel wat een opgevoerde fatbike met kleuter erop natuurlijk wel is.
En als die dingen niet zo simpel waren op te voeren, waren ze vast niet zo populair geweest.
Ik had het dan ook over kinderen (veel) jonger dan 13.quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah is echt wel een ander verhaal, kwestie van veiligheid en waar een kind van 13 wel of niet veilig mee om kan gaan.
Die mobieltjeskwestie is overigens al goed 20 jaar terug, en ja... mijn toen 13-jarige had 19 jaar geleden idd een mobiele telefoon.
Vind het toch een behoorlijk verschil, mobieltje vs fatbike. Mobieltjes zijn inmiddels gemeengoed geworden, fatbikes worden dat hopelijk nooit, althans, niet met 16 minners erop en de illegale opgevoerde shit waar ze nu op crossen. Met rijbewijs én helmplicht is het wat anders. Dan is de fatbike ook meteen een stuk onaantrekkelijker geworden voor de meesten.quote:Op donderdag 18 juli 2024 01:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag zijn maar dat doet niets af aan het "Mijn kind? Nooit!" mantra.
Daarbij, de combi fiets + mobiel is ook niet heel erg veilig.
Ik refereer dan ook aan de tijd dat mobieltjes nog geen gemeengoed waren, zeker niet voor 12 minners.quote:Op donderdag 18 juli 2024 11:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vind het toch een behoorlijk verschil, mobieltje vs fatbike. Mobieltjes zijn inmiddels gemeengoed geworden, fatbikes worden dat hopelijk nooit, althans, niet met 16 minners erop en de illegale opgevoerde shit waar ze nu op crossen.
"Als zoon 12 is en naar de middelbare school gaat, dan wil ik daar best over nadenken. Maar voor een 12 minner, nóóit."quote:Als zoon 16 is en een normale fatbike zou willen, dan wil ik daar best over nadenken. Maar voor een 16 minner, nóóit.
Chapeau maar jij/jouw zoon is de uitzondering op de regel; menig puber pleurt bijkans van de fiets omdat ze zo nodig hun o zo dierbare mobieltje in de hand moeten houden, ook bij wegrijden, remmen, afslaan en inhalen. Ik geef ze niet graag de kost .....quote:Er zijn trouwens telefoonhouders voor op de fiets. Veilig én handig. Zoon heeft er één op zn stuur. Fietst ermee rond en heeft 1 oortje in. Want dat was wel de afspraak: muziek prima maar met maar één oortje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |