abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214319583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:49 schreef fietsie het volgende:
mw Fietsie loopt, met 25 jaar autorij ervaring, op tegen de overduidelijk achter een bureau door met de NS en Arriva reizende theoretici bedachte "gevaarzettingen" aan.

Plaatjes waarin een ervaren bestuurder helemaal niets anders ziet dan in de praktijk zichzelf vanzelf ontrollende verkeerssituatie, maar waarin de bureauheld "het juiste antwoord" kan aanwijzen.

Een crosscheck bij de rijleraren leverde hetzelfde op: "Het CBR antwoord zal vast in theorie passen, maar in de praktijk...."
In dit kader zag ik vandaag deze oproep

“Dag mensen, mijn naam is Achmed Majid en ik ben verslaggever bij De Gelderlander. Momenteel schrijf ik een artikel over het autotheorie-examen van CBR. Die schijnt de afgelopen jaren een stuk moeilijker geworden zijn.

Ik zoek uit of dit examen inderdaad moeilijker is gemaakt en waarom dit gebeurd is. Voor mijn verhaal ben ik op zoek naar mensen die het theorie-examen al erg vaak moesten maken. (Meer dan zeven keer bijvoorbeeld).

Mocht je willen meewerken aan een artikel dan hoor ik het graag! Dat kan via een bericht op messenger of per mail “
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:56:24 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319614
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

“Dag mensen, mijn naam is Achmed Majid en ik ben verslaggever bij De Gelderlander. Momenteel schrijf ik een artikel over het autotheorie-examen van CBR. Die schijnt de afgelopen jaren een stuk moeilijker geworden zijn.

Ik zoek uit of dit examen inderdaad moeilijker is gemaakt en waarom dit gebeurd is. Voor mijn verhaal ben ik op zoek naar mensen die het theorie-examen al erg vaak moesten maken. (Meer dan zeven keer bijvoorbeeld).

Mocht je willen meewerken aan een artikel dan hoor ik het graag! Dat kan via een bericht op messenger of per mail “
2 onderwerpen mogen wat mij betreft -wel- zwaarder:
- Hoe herken ik een gelijkwaardige kruising
- Wist je al dat fietsers van rechts.... enz enz
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 17 juli 2024 @ 16:58:24 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ook enorm meespeelt dat verkeer iets bewegends is, en dat 1 stilstaand plaatje gevuld met instinkers gewoon niet lijkt op werkelijke verkeerssituaties.
En als de instinkers dan gestapeld zijn en je moet op zoek naar de meest negatieve situatie in een stel van 3, dan heb je niet getoetst of iemand veilig de weg op kan, maar of ie getraind heeft door hoepels te springen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214319701
Ooit eens een cursus herhaling theorie gaan volgen. Slaapverwekkend.
Na 2 van de 4 keer heb ik mij afgemeld. 8)7
pi_214319786
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
2 onderwerpen mogen wat mij betreft -wel- zwaarder:
- Hoe herken ik een gelijkwaardige kruising
- Wist je al dat fietsers van rechts.... enz enz
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg. Vooral als de lokale gemeente zelf in al haar wijsheid een rotonde ontwerpt met haaientanden voor fietsers (die alleen gelijkwaardig kruisend verkeer regelen), en een auto die een rotonde verlaat dus géén gelijkwaardig kruisend verkeer is. Of fietspad paralel aan weg, auto en fietser haaientanden, fietser gaat door en auto slaat af.
pi_214319850
Overigens gaat ProRail ook geen leuke week tegemoet denk ik. Het tunneltje met een max doorrijhoogte van 2.70m in mijn oude buurt, waar wekelijks boxwagens zich vastrijden, had van de week weer beet.

De boxwagens bleek 2.65 meter.
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:19:10 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319870
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens gaat ProRail ook geen leuke week tegemoet denk ik. Het tunneltje met een max doorrijhoogte van 2.70m in mijn oude buurt, waar wekelijks boxwagens zich vastrijden, had van de week weer beet.

De boxwagens bleek 2.65 meter.
Weg geasfalteerd? Of de fundering van het tunneltje aan het verzakken? ;)
pi_214319881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Weg geasfalteerd? Of de fundering van het tunneltje aan het verzakken? ;)
Spoortunnel, indien dat laatste dan heeft ProRail wel een nog groter probleem :D

Al staat het snelwegviaduct bij de hoofdweg ook al zeker een jaar gestut om die reden, dus wie weet :')
pi_214319884
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ben je stiekem één van mijn bakkerij buren?
Ik kan dat bevestigen nog ontkennen
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 17 juli 2024 @ 17:26:45 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214319941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik kan dat bevestigen nog ontkennen
Ik moet dan altijd denken aan een groot vraagteken, met schroefdraad, 2 ringen en een moer...
pi_214320082
Volgens de ANWB heeft het garagebedrijf de motor aan de zijkanten open gehad, nog niet kunnen ontdekken en aangegeven dat het minstens 830 euro gaat kosten.

"Ik lees dit en vind het zelf ook heel raar". Er is dus nog geen diagnose. Maar wel een bedrag. Dat meer kost dan mijn vorige grote beurt (minus dan de remklauw, maar wel vsnaar / olie / filters / variorollen / remblok / arbeid).

Ze gaan een gespecificeerde offerte opvragen, maar inmiddels heb ik ook het aanbod om de motor naar Gijon te verplaatsen op kosten van de ANWB maar dan vervalt daarmee wel ieder recht op pechhulp of repatriëring.

Als ik ook maar iets van een diagnose heb leg ik dat bij de monteur hier neer en dan maar verplaatsen want dit klopt voor geen meter.
pi_214320204
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Volgens de ANWB heeft het garagebedrijf de motor aan de zijkanten open gehad, nog niet kunnen ontdekken en aangegeven dat het minstens 830 euro gaat kosten.

"Ik lees dit en vind het zelf ook heel raar". Er is dus nog geen diagnose. Maar wel een bedrag. Dat meer kost dan mijn vorige grote beurt (minus dan de remklauw, maar wel vsnaar / olie / filters / variorollen / remblok / arbeid).

Ze gaan een gespecificeerde offerte opvragen, maar inmiddels heb ik ook het aanbod om de motor naar Gijon te verplaatsen op kosten van de ANWB maar dan vervalt daarmee wel ieder recht op pechhulp of repatriëring.

Als ik ook maar iets van een diagnose heb leg ik dat bij de monteur hier neer en dan maar verplaatsen want dit klopt voor geen meter.
En volgens de gps tracker is de motor sinds vrijdag onbewogen. Geen verplaatsing, geen poging tot starten en sinds hij van de druppellader af is zie ik alleen het stroomverbruik van de tracker.
pi_214320268
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En volgens de gps tracker is de motor sinds vrijdag onbewogen. Geen verplaatsing, geen poging tot starten en sinds hij van de druppellader af is zie ik alleen het stroomverbruik van de tracker.
Heb je dat aan de anwb gezegd?
pi_214320270
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Heb je dat aan de anwb gezegd?
Ja. Maar niet aan de garage, want zo is het veel duidelijker dat ze liegen.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 18:17:39 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214320344
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:54 schreef fietsie het volgende:

Wat is de meest veilige oplossing."

Een oplossing waarbij chauffeurs van Spareribexpress niet op dat stuk weg kunnen komen.

Volgens mij verloopt het gemiddelde sollicitatiegesprek dat als volgt:
"Hoeveel schadevrije jaren heb je?"
'Vier dagen'
"Aangenomen!"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:35:19 #166
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214320527
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik zou ‘m meteen laten verplaatsen naar de garage die je vertrouwt. Daarna ANWB opzeggen en motor in Spanje invoeren en gewoon Spaanse verzekering met pechhulp nemen. Heb je al een NIE?
Siesta & Fiesta!
pi_214320576
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:35 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik zou ‘m meteen laten verplaatsen naar de garage die je vertrouwt. Daarna ANWB opzeggen en motor in Spanje invoeren en gewoon Spaanse verzekering met pechhulp nemen. Heb je al een NIE?
Ik heb een nie ja, maar vooralsnog ben ik hier 'op vakantie' tot we iets gevonden hebben om te kopen. Ik heb wel een post maar geen inschrijvingsadres. En de originele uitlaat van de motor ligt in de opslag, die zal er ook op moeten voor import (al zijn die burgmans hier dermate algemeen dat dat ongetwijfeld via de garage hier te regelen valt). Verplaatsen gaat het nu ook worden.
  woensdag 17 juli 2024 @ 18:47:51 #168
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214320645
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb een nie ja, maar vooralsnog ben ik hier 'op vakantie' tot we iets gevonden hebben om te kopen. Ik heb wel een post maar geen inschrijvingsadres. En de originele uitlaat van de motor ligt in de opslag, die zal er ook op moeten voor import (al zijn die burgmans hier dermate algemeen dat dat ongetwijfeld via de garage hier te regelen valt). Verplaatsen gaat het nu ook worden.
Ik dacht dat je vol in de immigratiemodus zat.
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 18:49:07 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214320657
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Jij lijkt me niet echt het type dat om het mooie geluid een andere uitlaat monteert en een scooter is nou ook niet het meest sportieve type tweewieler :+ Vanwaar de andere uitlaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 17-07-2024 18:54:20 ]
pi_214320675
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:47 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik dacht dat je vol in de immigratiemodus zat.
Inschrijven op ons tijdelijke woonadres is niet mogelijk, dit is een perceel bouwgrond met een Horreo :) mocht het huis waar we nu naar kijken gekocht worden, dan hebben we wel al van de gemeente bevestigd dat we daar kunnen inschrijven voor de woonvergunning is verleend.
pi_214320696
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jij lijkt me niet echt het type dat om het mooie geluid een andere uitlaat monteert en een scooter is nou ook niet het meest sportieve type tweewieler :+ Vanwaar de andere uitlaat
De eerste eigenaar was wel zo'n type :D en ik en de andere vorige eigenaars hebben hem er vooral op laten zitten omdat hij véél lichter is. Overigens is de uitlaat Europees goedgekeurd, en alleen een zwaarder maar niet harder geluid. Maar voor import moet hij origineel zijn (en de trekhaak van de Ford transit moet er tzt dus ook af)

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 17-07-2024 18:54:52 (Ooops, wou m'n eigen reactie wijzigen ) ]
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 18:58:51 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214320751
Huh een trekhaak aan die scooter dacht ik? :+ Maar wat een idiote regels ook voor de trekhaak bijvoorbeeld.

In Frankrijk moeten volgens mij ook alle 4 banden van hetzelfde merk/type zijn dacht ik (ook als buitenlander) en mag er geen andere bandenmaat dan origineel onder liggen.
pi_214320790
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Als ik dat doe, eten we alleen maar pasta met whatever groente er in de koelkast ligt. Of friet.

Daarom maak ik een weekmenu. Ik vind het plannen ook heerlijk en door de week hoef ik alleen maar te doen wat er op mijn lijst staat.
Ja, dat is al beter inderdaad, maar ook als ik dat in het weekend probeer is het een flinke puzzel. De maaltijdboxleveranciers zijn op zich wel een aardige bron van recepten zag ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 16:18 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind het voor eten na het werk nog altijd echt onmisbaar dat er gewoon opties in de vriezer liggen. Qua creativiteit in de keuken is het dan nog altijd treurig, maar creativiteit kost gewoon teveel tijd.
En dit ja. En de lat iets lager op sommige dagen.
  woensdag 17 juli 2024 @ 19:06:48 #174
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_214320820
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Huh een trekhaak aan die scooter dacht ik? :+ Maar wat een idiote regels ook voor de trekhaak bijvoorbeeld.

In Frankrijk moeten volgens mij ook alle 4 banden van hetzelfde merk/type zijn dacht ik (ook als buitenlander) en mag er geen andere bandenmaat dan origineel onder liggen.
Het verschilt hier ook nog per C.O. (Bundesland).
Hier in Aragon is het lastiger dan in “buurland” Navarra, dus dan gaan de mensen 77km verderop importeren.
Siesta & Fiesta!
pi_214321019
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Als ik dat doe, eten we alleen maar pasta met whatever groente er in de koelkast ligt. Of friet.

Daarom maak ik een weekmenu. Ik vind het plannen ook heerlijk en door de week hoef ik alleen maar te doen wat er op mijn lijst staat.
Ook maar weer eens begonnen met een weekmenu. Misschien dat ik zo weer goed aan het koken kom en niet snel denk “er zit nog zelfgemaakte soep in de vriezer, broodje erbij en klaar” Is ook prima maar niet 3x per week
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')