abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 09:08:31 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214335288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:04 schreef fietsie het volgende:
Nog 3 uurtjes, dan ben ik 3 weken vrij.
Als je Windows update al wat eerder geloof ik :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214335293
Poes moest een paar nachtjes uit logeren (dat kan gelukkig gewoon bij mn ouders, niet dat ze dat relaxed vindt, maar die zorgen gegarandeerd beter voor dr dan wij :@ ) maar heeft me inmiddels weer vergeven O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 19 juli 2024 @ 09:10:11 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214335299
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Windows 10, en dan met een specifieke update, begreep ik.

Dit soort dingen maken ook dat grote bedrijven moeten balanceren tussen wel updaten, maar niet direct, en ook niet heel veel later..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_214335414
Mogguh.

@Kaatje1 jij bent wel thuis in de lapjes en stofjes…
Nu ben ik op zoek naar een dun heel soepel vallende katoen van hooguit 25 cm x 25 cm. Waar kan ik dat vinden?
Het is om een split te maken in 2 broekspijpen.
pi_214335436
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:29 schreef AnneX het volgende:
Mogguh.

@:Kaatje1 jij bent wel thuis in de lapjes en stofjes…
Nu ben ik op zoek naar een dun heel soepel vallende katoen van hooguit 25 cm x 25 cm. Waar kan ik dat vinden?
Het is om een split te maken in 2 broekspijpen.
Ik zou even naar een markt gaan, dan kan je het voelen. Heel soepel vallend vind ik katoen niet, dan is viscose fijner. Wat voor kleur moet het zijn en moet het effen? Dan kan ik hier in de grote graaibak kijken en opsturen
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 19 juli 2024 @ 09:56:44 #281
63722 z80
I fink you freaky
pi_214335661
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dit soort dingen maken ook dat grote bedrijven moeten balanceren tussen wel updaten, maar niet direct, en ook niet heel veel later..
Ik kijk eerst even op fok. Zie dit langs komen en :? Zwiept tweakers aan, ook niets. :?
Kijk op de telefaag, wel groot een MS verstoring. Natuurlijk achter een paywall.
Maar als ik dit heel snel lees, dan is het geen update die de boel plat legt maar de "wolk" de weg is gedreven.

Na de koffie maar eens verder gaan spitten wat er uit ligt en hoeveel last ik daar van ge krijgen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214335674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:56 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik kijk eerst even op fok. Zie dit langs komen en :? Zwiept tweakers aan, ook niets. :?
Kijk op de telefaag, wel groot een MS verstoring. Natuurlijk achter een paywall.
Maar als ik dit heel snel lees, dan is het geen update die de boel plat legt maar de "wolk" de weg is gedreven.

Na de koffie maar eens verder gaan spitten wat er uit ligt en hoeveel last ik daar van ge krijgen.
Alleen een probleem als je beveiliging bij CrowdStrike ligt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 19 juli 2024 @ 10:02:49 #283
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_214335722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:56 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik zie twee grote problemen passeren, waarbij er 1 speelt rond een update, die niet alleen de directe klanten van CrowdStrike raakt, maar ook klanten die diensten aan derden leveren.
En een Azure storing waarvan ik nog weinig goede bronnen kan vinden, maar die behoorlijk huishoudt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 19 juli 2024 @ 10:08:30 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214335781
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:08 schreef derLudolf het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:10 schreef fietsie het volgende:
Het is geen Windows update. Het is een CrowdStrike update. Als je geen CrowdStrike gebruikt kun je gewoon doorFok!ken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 19 juli 2024 @ 10:08:41 #285
63722 z80
I fink you freaky
pi_214335783
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Alleen een probleem als je beveiliging bij CrowdStrike ligt.
Dat had ik inmiddels ook gevonden. Hier heb ik gelukkig geen last van.
Maar antivirus en blauwe schermen is helaas niet iets nieuws. En kan een heleboel werk opleveren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 10:09:41 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214335792
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:08 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat had ik inmiddels ook gevonden. Hier heb ik gelukkig geen last van.
Maar antivirus en blauwe schermen is helaas niet iets nieuws. En kan een heleboel werk opleveren.
Ja. Maar nu is het gewoon wachten. Tenzij je bij CrowdStrike werkt :P
  vrijdag 19 juli 2024 @ 10:10:53 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214335802
NS en Politie hebben er geen last van in ieder geval.
pi_214335903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja. Maar nu is het gewoon wachten. Tenzij je bij CrowdStrike werkt :P
En hoe lullig wanneer je degene bent die de verkeerde toets heeft ingedrukt :o
pi_214336077
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
NS en Politie hebben er geen last van in ieder geval.

Iemand in één van mijn WhatsApp groepen: "Yes, alle projecten liggen stil sinds 6 uur vanochtend, voor iedereen die vandaag in de lift vast komt te zitten, vestig je hoop niet op de intercomverbinding, want ook het klantverkeer van een niet nader genoemde liftfabrikant ligt eruit."
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_214336107
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Iemand in één van mijn WhatsApp groepen: "Yes, alle projecten liggen stil sinds 6 uur vanochtend, voor iedereen die vandaag in de lift vast komt te zitten, vestig je hoop niet op de intercomverbinding, want ook het klantverkeer van een niet nader genoemde liftfabrikant ligt eruit."
Note to self, geen liften vandaag :+
Mijn trein rijdt gelukkig ook gewoon.
pi_214336189
quote:

[..]
Ik zou daar sowieso geen hoop op vestigen, ik ben bij een oud werkgever ooit opzoek geweest naar een reeks telefoonnummers die we wel hadden maar niet wisten waarvoor. Uiteindelijk de communicatieknop van de lift ingedrukt om te zien of hun meldkamer daar een nummer zou zien horende bij de lift.

Er werd nooit opgenomen, half uur lang laten overgaan :')
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214336194
quote:

[..]
Dank, ik neem de trap zo meteen
pi_214336196
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik zou daar sowieso geen hoop op vestigen, ik ben bij een oud werkgever ooit opzoek geweest naar een reeks telefoonnummers die we wel hadden maar niet wisten waarvoor. Uiteindelijk de communicatieknop van de lift ingedrukt om te zien of hun meldkamer daar een nummer zou zien horende bij de lift.

Er werd nooit opgenomen, half uur lang laten overgaan :')
:D dus dat nummer klopte waarschijnlijk niet eens meer
pi_214336200
'als het weer werkt moet waarschijnlijk alles eerst opnieuw geimaged worden' aldus de chat met de oud collegas.
pi_214336219
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D dus dat nummer klopte waarschijnlijk niet eens meer
Het uitgaande nummer niet nee :D of kone had een bedrijfsuitje die dag.
pi_214336253
Ja dank Kaatje voor meedenken💐
Een kussenhoes 😂

En het is begonnen: de opbouw voor een feestje boom boom boom voor zaterdagavond: plankieren, de tent en electronica voor de dj, de biertaps, de aggregaten, de schermen, de toiletwagen en alles. De heftrucks rijden af en aan.
De overige jeugd hangt op de bankjes in afwachting van actie.
Het themafeestje van gisteravond hakt er natuurlijk ook behoorlijk in.

Het is fantastisch hoe 150 jongelui van 14 - 25 zich inspannen - met veel bier, cola en broodjes frikandel - om 100 kinderen een geweldige vakantieweek te bezorgen met iedere dag fietsen, tijdritten, bergklassement, dijkklassement, ploegentijdrit.
De ouders van de kinderen hebben ook meegefietst, en in commissies gezeten.
pi_214336551
Ooh Au dat was ik vergeten…de opbouw gebeurt natuurlijk! met luide muziek. 😎
Gelukkig ben ik straks het dorp uit: theedrinken bij de Turkse studente.
pi_214336709
Geen…
pi_214336710
zin…
pi_214336713
In…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')