Vooral dat laatste denk ik, Amerikaanse economie is aan het haperen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:44 schreef byah het volgende:
Angst voor het midden oosten of de tegenvallende cijfers uit Amerika?
En op dit soort dagen komen ook altijd de doomsayers weer tevoorschijn vanuit hun schuilkelder.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:47 schreef Refragmental het volgende:
Laten we hopen dat dit het begin is van de crash.
Een correctie zat eraan te komen, deze bubbel kon niet blijven groeien.
Intussen staat VIX al op 64. Hoogste sinds begin 2020.
Je kunt niet ontkennen dat de markt de afgelopen jaren een ontzettend bubbel was.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En op dit soort dagen komen ook altijd de doomsayers weer tevoorschijn vanuit hun schuilkelder.
Als je de inflatie er vanaf trekt, valt dat nog best mee.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat de markt de afgelopen jaren een ontzettend bubbel was.
Als je dat decennia blijft roepen, dan komt er een keer of twee dat die bubbel spat inderdaad. Was jij geen GME-fanboy trouwens? Over echte bubbels gesproken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:49 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat de markt de afgelopen jaren een ontzettend bubbel was.
quote:Op maandag 30 maart 2009 22:21 schreef pberends het volgende:
NEW YORK (Dow Jones)--Investors should sell into the recent stock market rally, Morgan Stanley's strategist said Monday, arguing that it can't last as corporate earnings deteriorate further.
"We simply do not believe that the market has completely priced in the prospect of further earnings weakness or that it will, without interruption, look through this weakness to recovery," Morgan Stanley strategist Jason Todd wrote.
On March 18 the S&P 500 rallied 25% to above 800 points since its low of 666 on March 6 - a technical bull market - spurred by positive comments by bank chief executives about improving business conditions as well as a favorable market reaction to the government's efforts to support the financial system.
But the stock market started a second day of declines Monday, with the S&P 500 and the Dow Jones Industrial Average both falling more than 3% in morning trading, to 792 and 7547, respectively.
Todd said that when the S&P 500 is at 800 points and above, investors should sell into what he called a bear market rally. The rally is based on the growing belief that government actions have finally fixed the financial sector's worst problems, but Todd said that viewpoint overlooks a lack of support outside the financial sector, where earnings should worsen in coming quarters.
Stocks in several sectors appear overbought, he said, including in the information technology, industrials, materials, energy and consumer discretionary sectors.
Still, Todd said it's possible that 666 will mark the bottom in the S&P 500, even as the market retests its lows in the short term.
Gamestop heeft 4miljard op kas en heeft tijdens hun aandeelhoudersvergadering aangegeven te wachten op een "marktcorrectie" om dan vervolgens goedkoop bedrijven op te kopen. Voor hun is deze aankomende crash heel erg welkom.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je dat decennia blijft roepen, dan komt er een keer of twee dat die bubbel spat inderdaad. Was jij geen GME-fanboy trouwens? Over echte bubbels gesproken.
[..]
Nou ja, het énige goede dat die lui gedaan hebben is inderdaad emitteren tegen achterlijke koersen om vervolgens op een berg cash te zitten. Ik wil niet weten wat voor warrants en optieregelingen daarmee mensen ziljardair hebben gemaakt, maar bon, het is leuk gedaan. Maar nu hebben die mensen dus 4 miljard, leidden een bedrijf dat linea recta de kant van Blockbusters was opgegaan, en die moet je dan maar een blanco cheque geven omdat, wat precies? Of staan ze onder cash per aandeel, dan zou het nog te overwegen waard zijn, maar dan kan je nog beter gewoon een HAL of willekeurige holding die onder NAV noteert pakken. Die hebben nog de ervaring.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Gamestop heeft 4miljard op kas en heeft tijdens hun aandeelhoudersvergadering aangegeven te wachten op een "marktcorrectie" om dan vervolgens goedkoop bedrijven op te kopen. Voor hun is deze aankomende crash heel erg welkom.
Hoeveel bedrijven kunnen hetzelfde zeggen nu? Denk dat behoorlijk wat bedrijven nu zitten te zweten.
Genoeg mensen, waaronder ik, die genoeg geld hebben verdiend met de onverklaarbare pieken die om de zoveel tijd komen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het énige goede dat die lui gedaan hebben is inderdaad emitteren tegen achterlijke koersen om vervolgens op een berg cash te zitten. Ik wil niet weten wat voor warrants en optieregelingen daarmee mensen ziljardair hebben gemaakt, maar bon, het is leuk gedaan. Maar nu hebben die mensen dus 4 miljard, leidden een bedrijf dat linea recta de kant van Blockbusters was opgegaan, en die moet je dan maar een blanco cheque geven omdat, wat precies? Of staan ze onder cash per aandeel, dan zou het nog te overwegen waard zijn, maar dan kan je nog beter gewoon een HAL of willekeurige holding die onder NAV noteert pakken. Die hebben nog de ervaring.
Ik denk dat er wat angst is voor dat Iran gebeuren en die gooien wat bommen en dan is het weer klaar.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zit nog te twijfelen, Crown Castle houdt zich heel kranig overeind vandaag terwijl mijn tech ETF al 8,8% in de min staat. Misschien dat ik wat CC verkoop en die tech ETF bijkoop. Zie het niet zo donker in.
Ik heb ook geld verdiend met blackjack, zelfs met een 6 tegen de bank z'n aas, dat maakt het echter niet structureel winstgevend. Maar goed, ieder zijn ding, ik zit lekker vol leveraged in de markt nu dus what can I say.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Genoeg mensen, waaronder ik, die genoeg geld hebben verdiend met de onverklaarbare pieken die om de zoveel tijd komen.
Gamestop zit ook midden in een transformatie naar onder andere een e-commerce platform en hebben een winstgevend jaar achter de rug.
Cash per aandeel zit op de 11 dollar, koers staat nu op ong 18.
Ik hoop maar dat Jim Cramer z'n hart het houdt.quote:
Ik vind het vooral interessant om de reacties te lezenquote:Op maandag 5 augustus 2024 15:41 schreef Patroon het volgende:
Jongens geen paniek he, we roepen altijd allemaal dat het om de lange termijn gaat maar zodra de beurs even naar beneden gaat of keihard omhoog dan is het hier ontzettend druk. Op lange termijn maken deze ritjes omhoog of naar beneden niets uit.
Zonde van je tijd om hier mee bezig te zijn.
Hoezo? Dit zijn toch mooie koop momentjes juist? Natuurlijk niet alles meteen erin gooien.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2714852/9/25#p214578789]
Juist de leuke momenten dit toch. Weet je, als de (financiële) wereld echt kapot gaat, dan kan je toch maar beter zoveel mogelijk schulden hebben dan assets dus voor paniek is er toch geen plek.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:41 schreef Patroon het volgende:
Ben net een uur geleden in ASML gestaptquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |