Waar heb je die geopend? Bij DeGiro kan dat niet toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb binnen een half jaar na hun geboorte al 3 aandelenrekeningen voor ze gemaakt. En daar storten we elke maand wat op wat ik 2 keer per jaar omzet in aandelen. Waarom heb je er 18 jaar meegewacht?
Als je het aan de hoeveelheid onderhoudsbeurten zou moeten afmeten, had inmiddels zo ongeveer alles moeten kunnen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar heb je die geopend? Bij DeGiro kan dat niet toch?
Gewoon, bij de rabobank. Staat op hun naam, gekoppeld aan ons overzicht en krijgen ze bij 18 jaar zeggenschap over.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar heb je die geopend? Bij DeGiro kan dat niet toch?
Filmpjes gezien, dank. Wist niet dat dit speelde. Als dit wat meer naar buiten komt dan kan er nog wel een daling aan komen bij Intel.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het pensioenbelegging is, kan je ook in ETF's blijven, wel wat veiliger.
Wil je wat in die tech sector dan bijvoorbeeld SPDR MSCI World Technology (IE00BYTRRD19).
ETF's zijn saai en saai is goed.
Intel zal inderdaad nog wel een dood aandeel zijn voorlopig.
En het is ook nog afwachten hoe de problemen met de 13e and 14e generatie CPU problemen worden afgehandeld, dat kan nog wel geld en merkschade gaan kosten.
Veel bedrijven die er problemen mee hebben zullen ook overstappen op AMD (zie ook 3e video).
Intel was altijd zwaar de baas over AMD.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 23:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het pensioenbelegging is, kan je ook in ETF's blijven, wel wat veiliger.
Wil je wat in die tech sector dan bijvoorbeeld SPDR MSCI World Technology (IE00BYTRRD19).
ETF's zijn saai en saai is goed.
Intel zal inderdaad nog wel een dood aandeel zijn voorlopig.
En het is ook nog afwachten hoe de problemen met de 13e and 14e generatie CPU problemen worden afgehandeld, dat kan nog wel geld en merkschade gaan kosten.
Veel bedrijven die er problemen mee hebben zullen ook overstappen op AMD (zie ook 3e video).
Goodwill wordt onder IFRS juist niet afgeschreven, alleen impaired.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Intel was altijd zwaar de baas over AMD.
Ze zitten op veel cash...
Ze zitten nu rond een dollar EPS.... Op 20 dollar voor een aandeel...
120 miljard aan equity...
97 miljard aan beurswaarde.
Ze doen aan IFRS dus al het goodwill wordt er door de accountant uit gesloopt.... Echt veel downside potentieel zie ik niet. Dan moeten ze echt slechte producten blijven leveren.
Dat was het ideequote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Goodwill wordt onder IFRS juist niet afgeschreven, alleen impaired.
Vroegâh boekte je die onzin gewoon direct van het EV af, geen bullshit op de balans en klaar. Totdat de IASB dacht aan mark-to-market te kunnen gaan doen. Boekhouders die op salescongres gaan.quote:
Maar dat werkt ook wel zo met bijzondere waardeverminderingen toch. Reele waarde immers.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Vroegâh boekte je die onzin gewoon direct van het EV af, geen bullshit op de balans en klaar. Totdat de IASB dacht aan mark-to-market te kunnen gaan doen. Boekhouders die op salescongres gaan.
Klopt, maar het punt is dat zo'n reële waarde godsonmogelijk is om te bepalen. Of beter gezegd: binnen een bepaalde bandbreedte kan je het laten zijn wat je het wil laten zijn. Spelen met de WACC, spelen met je peers (die er zelden like for like zijn), spelen met de disconteringstermijn, lekker hockeysticken etc. Lees een gemiddeld valuation report eens door en je lacht je een breuk. Gouden business voor RV's, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar dat werkt ook wel zo met bijzondere waardeverminderingen toch. Reele waarde immers.
Maar met GAAP heb je een trigger nodig en bij IFRS moet je gewoon jaarlijks testen, geloof ik.
Wat is hockeysticken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:51 schreef nostra het volgende:
lekker hockeysticken etc. Lees een gemiddeld valuation report eens door en je lacht je een breuk. Gouden business voor RV's, dat dan weer wel.
quote:
Ja mooi verhaal,quote:
Jij en Buffett zitten op één lijn, hij heeft schijnbaar ~50% van zijn Apple aandelen verkocht.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:17 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zit te denken aan BRK als herbeleggingsetf.. grootste nadeel vind ik de grote positie in Apple.
Is er genoeg chartaal geld als ie alles zou gaan pinnen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Jij en Buffett zitten op één lijn, hij heeft schijnbaar ~50% van zijn Apple aandelen verkocht.
Hij is al gesignaleerd bij de bank!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Is er genoeg chartaal geld als ie alles zou gaan pinnen?
als buffett zoveeel aandelen verkoopt dan is dat meestal een teken dat er de komend jaren er dikke koop kansen gaan komenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Jij en Buffett zitten op één lijn, hij heeft schijnbaar ~50% van zijn Apple aandelen verkocht.
quote:"Buffett lijkt niet te denken dat er aantrekkelijke kansen zijn in beursgenoteerde aandelen, inclusief zijn eigen aandelen," zei Jim Shanahan, een Edward Jones-analist met een "hold"-rating voor Berkshire. "Ik maak me zorgen over wat hij denkt over markten en de economie."
Oh, in dat geval:quote:Op zondag 4 augustus 2024 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als buffett zoveeel aandelen verkoopt dan is dat meestal een teken dat er de komend jaren er dikke koop kansen gaan komen
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |