abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:34:42 #126
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214531152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb binnen een half jaar na hun geboorte al 3 aandelenrekeningen voor ze gemaakt. En daar storten we elke maand wat op wat ik 2 keer per jaar omzet in aandelen. Waarom heb je er 18 jaar meegewacht?
Waar heb je die geopend? Bij DeGiro kan dat niet toch?
pi_214531544
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Als je het aan de hoeveelheid onderhoudsbeurten zou moeten afmeten, had inmiddels zo ongeveer alles moeten kunnen. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:18:11 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214532191
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gewoon, bij de rabobank. Staat op hun naam, gekoppeld aan ons overzicht en krijgen ze bij 18 jaar zeggenschap over.

Ik heb wel ergens een degiro account, maar doe er nix mee (en kom er ook niet zonder een hoop gedoe vanaf :') ). Puur uit gemak en overzichtelijkheid doe ik alles via de rabo. Is wat duurder. Maar gebrek aan overzicht kost mij significant meer geld dan dat beetje dat de Rabo extra aan mij vraagt :P .
pi_214532421
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 23:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het pensioenbelegging is, kan je ook in ETF's blijven, wel wat veiliger.

Wil je wat in die tech sector dan bijvoorbeeld SPDR MSCI World Technology (IE00BYTRRD19).

ETF's zijn saai en saai is goed.

Intel zal inderdaad nog wel een dood aandeel zijn voorlopig.

En het is ook nog afwachten hoe de problemen met de 13e and 14e generatie CPU problemen worden afgehandeld, dat kan nog wel geld en merkschade gaan kosten.

Veel bedrijven die er problemen mee hebben zullen ook overstappen op AMD (zie ook 3e video).

Filmpjes gezien, dank. Wist niet dat dit speelde. Als dit wat meer naar buiten komt dan kan er nog wel een daling aan komen bij Intel.

Ik heb gewoon een goed pensioen van werkgever, deze pensioenbelegging kan omdat de regels voor vrije ruimte nu gewoon interessant zijn (niet in box 3 en inleg zelfs aftrekbaar in box 1). Zit meerendeel in ETF’s (bij BND, daar heb je ook weinig andere keuze). Daarnaast gaat er nu wat naar aandelen. Daar zal de strategie zijn: kopen en waarschijnlijk niet weg doen tot pensioendatum.
pi_214541221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 23:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het pensioenbelegging is, kan je ook in ETF's blijven, wel wat veiliger.

Wil je wat in die tech sector dan bijvoorbeeld SPDR MSCI World Technology (IE00BYTRRD19).

ETF's zijn saai en saai is goed.

Intel zal inderdaad nog wel een dood aandeel zijn voorlopig.

En het is ook nog afwachten hoe de problemen met de 13e and 14e generatie CPU problemen worden afgehandeld, dat kan nog wel geld en merkschade gaan kosten.

Veel bedrijven die er problemen mee hebben zullen ook overstappen op AMD (zie ook 3e video).

Intel was altijd zwaar de baas over AMD.
Ze zitten op veel cash...
Ze zitten nu rond een dollar EPS.... Op 20 dollar voor een aandeel...

120 miljard aan equity...
97 miljard aan beurswaarde.

Ze doen aan IFRS dus al het goodwill wordt er door de accountant uit gesloopt.... Echt veel downside potentieel zie ik niet. Dan moeten ze echt slechte producten blijven leveren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214541265
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Intel was altijd zwaar de baas over AMD.
Ze zitten op veel cash...
Ze zitten nu rond een dollar EPS.... Op 20 dollar voor een aandeel...

120 miljard aan equity...
97 miljard aan beurswaarde.

Ze doen aan IFRS dus al het goodwill wordt er door de accountant uit gesloopt.... Echt veel downside potentieel zie ik niet. Dan moeten ze echt slechte producten blijven leveren.
Goodwill wordt onder IFRS juist niet afgeschreven, alleen impaired. ;)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214541317
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Goodwill wordt onder IFRS juist niet afgeschreven, alleen impaired. ;)
Dat was het idee ;).
Kans op impairment is wat hoger als de winstgevendheid faalt zegmaar. Maar je kent het spel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214541383
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was het idee ;).
Vroegâh boekte je die onzin gewoon direct van het EV af, geen bullshit op de balans en klaar. Totdat de IASB dacht aan mark-to-market te kunnen gaan doen. Boekhouders die op salescongres gaan.
pi_214541408
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Vroegâh boekte je die onzin gewoon direct van het EV af, geen bullshit op de balans en klaar. Totdat de IASB dacht aan mark-to-market te kunnen gaan doen. Boekhouders die op salescongres gaan.
Maar dat werkt ook wel zo met bijzondere waardeverminderingen toch. Reele waarde immers.
Maar met GAAP heb je een trigger nodig en bij IFRS moet je gewoon jaarlijks testen, geloof ik.
pi_214541457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar dat werkt ook wel zo met bijzondere waardeverminderingen toch. Reele waarde immers.
Maar met GAAP heb je een trigger nodig en bij IFRS moet je gewoon jaarlijks testen, geloof ik.
Klopt, maar het punt is dat zo'n reële waarde godsonmogelijk is om te bepalen. Of beter gezegd: binnen een bepaalde bandbreedte kan je het laten zijn wat je het wil laten zijn. Spelen met de WACC, spelen met je peers (die er zelden like for like zijn), spelen met de disconteringstermijn, lekker hockeysticken etc. Lees een gemiddeld valuation report eens door en je lacht je een breuk. Gouden business voor RV's, dat dan weer wel.
pi_214541504
En die trigger in Dutch GAAP is al helemaal een mooie Catch 22 natuurlijk. ;)
pi_214541523
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:51 schreef nostra het volgende:
lekker hockeysticken etc. Lees een gemiddeld valuation report eens door en je lacht je een breuk. Gouden business voor RV's, dat dan weer wel.
Wat is hockeysticken?

Maar ik geloof snel dat daar geld binnengeharkt wordt op luchtkastelen.
pi_214541733
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is hockeysticken?
pi_214541753
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 15:06 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja mooi verhaal,
Uitermate subjectieve zooi dus.
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:15:32 #140
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_214544473
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 12:17 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zit te denken aan BRK als herbeleggingsetf.. grootste nadeel vind ik de grote positie in Apple.
Jij en Buffett zitten op één lijn, hij heeft schijnbaar ~50% van zijn Apple aandelen verkocht.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_214546482
quote:
80s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 17:15 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Jij en Buffett zitten op één lijn, hij heeft schijnbaar ~50% van zijn Apple aandelen verkocht.
Is er genoeg chartaal geld als ie alles zou gaan pinnen?
pi_214546684
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 19:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Is er genoeg chartaal geld als ie alles zou gaan pinnen?
Hij is al gesignaleerd bij de bank!

zondag 4 augustus 2024 @ 21:20:50 #143
344884 monkyyy
pi_214567923
Ik heb het gevoel dat Buffett nog één grote acquisitie wil doen voor zijn dood van $200B+ om zijn legacy te bezegelen. McDonald's, L'Oreal of Hermes ofzo. Het is dat hij niet meer American Express mag kopen, anders had hij dat allang gedaan

[ Bericht 17% gewijzigd door monkyyy op 04-08-2024 21:27:02 ]
  zondag 4 augustus 2024 @ 23:47:25 #144
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214570535
quote:
80s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 17:15 schreef monkyyy het volgende:

[..]
als buffett zoveeel aandelen verkoopt dan is dat meestal een teken dat er de komend jaren er dikke koop kansen gaan komen

quote:
"Buffett lijkt niet te denken dat er aantrekkelijke kansen zijn in beursgenoteerde aandelen, inclusief zijn eigen aandelen," zei Jim Shanahan, een Edward Jones-analist met een "hold"-rating voor Berkshire. "Ik maak me zorgen over wat hij denkt over markten en de economie."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 5 augustus 2024 @ 00:04:24 #145
344884 monkyyy
pi_214570630
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 23:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als buffett zoveeel aandelen verkoopt dan is dat meestal een teken dat er de komend jaren er dikke koop kansen gaan komen
[..]

Oh, in dat geval:

pi_214570636
Ach ja, analisten.
  maandag 5 augustus 2024 @ 08:11:20 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_214571699
Zo dan. Japanse markt -12%(!)

Koreaanse beurs halted.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_214571772
And so it begins...
pi_214571898
Black Monday....
pi_214571905
Here we go! :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')