Met bijvoorbeeld Finland is het niet veel anders.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:16 schreef nostra het volgende:
Crime ook om het surplus aan Zweedse dividendbelasting terug te krijgen. Alle documentjes verstuurd een jaar (!) geleden, willen ze nu iets met certificaten. Graag wel binnen een week reageren alstublieft, heerlijk altijd die belastingdiensten.
[ afbeelding ]
Ik stuur ze nog wel een jaaropgaaf, meer heb ik niet. Is wel weer in EUR en niet SEK, dus kansloos, maar voor 100 euro ga ik het ook niet moeilijker maken, dan maar niet. Wel iets om in mijn achterhoofd te houden voor andere beleggingen.
Je kan op zich natuurlijk gewoon eromheen handelen, dan ben je er vanaf met verwaarloosbaar risico. Moet je alleen niet in tien fondsen zitten die per kwartaal uitkeren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met bijvoorbeeld Finland is het niet veel anders.
Vermijd ik dan ook.
Ik vind het anders een hoop gedoe maar ik vind persoonlijk Nederlandse aandelen helemaal zo slecht nog niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan op zich natuurlijk gewoon eromheen handelen, dan ben je er vanaf met verwaarloosbaar risico. Moet je alleen niet in tien fondsen zitten die per kwartaal uitkeren.
Shit happens. Hij meldt het wel netjes vooraf.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)f_intel_stock_today/
Dat was dus voor de 22% drop
Lekker spreiden als je 800K hebt en voor 700K Intel koopt,..quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)f_intel_stock_today/
Dat was dus voor de 22% drop
Ja ik vraag me af of het niet gewoon een grap is. Niemand is zo dom toch? Je hele erfenis op 1 bedrijf inzetten, en dan ook nog intel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekker spreiden als je 800K hebt en voor 700K Intel koopt,..
Ik weet niet of je wallstreetbets volgt. Er zijn mensen die een complete erfenis op out of the money zero day options zetten. Dan is Intel nog een safe bet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja ik vraag me af of het niet gewoon een grap is. Niemand is zo dom toch? Je hele erfenis op 1 bedrijf inzetten, en dan ook nog intel.
Tenzij je het geld nodig hebt, maakt het niks uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lekker spreiden als je 800K hebt en voor 700K Intel koopt,..
Intel gaat misschien niet failliet, maar het kan wel structureel minder gaan dan de concurrentie en dat ze over 10 jaar zo’n kleine speler zijn dat ze worden overgenomen voor een fractie van de huidige koers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tenzij je het geld nodig hebt, maakt het niks uit.
Lump dump strategie blijkt keer op keer de beste te zijn op zeldzame uitzonderingen na.
Eveneens spreiden versus selectief aantal aandelen.
Spreiden blijkt slechter.
Al sinds de jaren 60.
Dus ja zo’n dip is dan klote, gewoon laten staan.
Intel gaat echt niet failliet.
Daarom bouw ik individuele aandelen af en ga ik voor indexfondsen en ETF'Squote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Intel gaat misschien niet failliet, maar het kan wel structureel minder gaan dan de concurrentie en dat ze over 10 jaar zo’n kleine speler zijn dat ze worden overgenomen voor een fractie van de huidige koers.
Daarom investeer ik exclusief alleen in dividend uitkerende aandelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daarom bouw ik individuele aandelen af en ga ik voor indexfondsen en ETF'S
In het eurodeel van mijn portefeuille heb ik met name dividend uitkerende ETF's. En dat geeft rust. In december 2023 heb ik een aantal aandelen rücksichtslos uit mijn beleggingsportefeuille verwijderd. Daardoor heb ik dit jaar aardig wat rendement gemist. Voor veel aandelen had de timing beter gekund. Maar het heeft ook buitengewoon veel rust gebracht. Mocht het écht dalen, dan koop ik graag ETF's bij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daarom investeer ik exclusief alleen in dividend uitkerende aandelen.
ETF’s zijn misschien veilig relatief dan, maar ook daar kan je prima verlies op maken als je op de verkeerde punten inlegt.
Nooit timen!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 18:59 schreef nostra het volgende:
Zo, auw. Echt verschrikkelijke timings gemaakt ook.Baggerweek. Dan maar genieten van een weekendje weg.
Is vrij inherent aan opties.quote:
Ik heb binnen een half jaar na hun geboorte al 3 aandelenrekeningen voor ze gemaakt. En daar storten we elke maand wat op wat ik 2 keer per jaar omzet in aandelen. Waarom heb je er 18 jaar meegewacht?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:00 schreef LXIV het volgende:
Mijn dochter is net 18 en we hebben begin deze week een account bij DeGiro geopend en de eerste transacties gedaan..
Maar goed. Als je oma al je hele leven het belastingvrije bedrag schenkt en je vader zit al 30 jaar op de beurs en helpt je, dan heb je toch een goede start..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |