Klinkt interessant!quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Blues het volgende:
Hoorde net een tip op de radio, zelf nog niet geluisterd:
[ afbeelding ]
[..]
quote:In de vroege ochtend van 13 september 2022 viel de Fiod de villa en de werkplaats van Jumbo-boegbeeld Frits van Eerd binnen. Samen met medeverdachte Theo E. - een criminele autohandelaar - moet hij zich nu verantwoorden voor de rechter. Heeft de Jumbo-eigenaar crimineel geld witgewassen? Is er gesjoemeld met sponsorcontracten in de motorcross? Liet Van Eerd zich omkopen door Theo E., die hij kent vanuit de motorcross? En welke rol speelde Jumbo? Het nieuwe seizoen van Achter Gesloten Deuren, de onderzoekspodcast van het FD, duikt in de zaak Frits van Eerd.
Yup staat al klaarquote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:07 schreef Jester65 het volgende:
Komende vrijdag verschijnt een nieuwe serie podcasts in de serie Achter gesloten deuren, van het FD, deze keer over Frits van Eerd:
Ik heb de eerste aflevering beluisterd, en die is veelbelovend. Maar goed, je hoeft Simon Heijmans ook niet te vertellen hoe je een goede podcast maakt.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Blues het volgende:
Hoorde net een tip op de radio, zelf nog niet geluisterd:
[ afbeelding ]
[..]
Met het oog op morgenquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef BE het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een dagelijkse nieuwspodcast?
Ik luister eigenlijk altijd podcasts in de auto dat ik ook bijna geen nieuws meer mee krijg.
Ik trek 'Weer een dag' heel slecht want hoewel ik Gijs Groenteman prima kan hebben vind ik hem in die podcast net een dwepend schoolmeisje die om alles lacht dat v Roosmalen zegt.En van Roosmalen hoort zichzelf echt veel te graag praten.
NRC vandaag is op zich ok, maar focust dan weer op 1 onderwerp perk keer.
Iemand een tip?
Ik luister de volgende 2 dagelijks met alles wat er nu gebeurt:quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef BE het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een dagelijkse nieuwspodcast?
Ik luister eigenlijk altijd podcasts in de auto dat ik ook bijna geen nieuws meer mee krijg.
Ik trek 'Weer een dag' heel slecht want hoewel ik Gijs Groenteman prima kan hebben vind ik hem in die podcast net een dwepend schoolmeisje die om alles lacht dat v Roosmalen zegt.En van Roosmalen hoort zichzelf echt veel te graag praten.
NRC vandaag is op zich ok, maar focust dan weer op 1 onderwerp perk keer.
Iemand een tip?
Ja echt ik denk dat ik regelmatig met mijn mond open aan het wandelen benquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:34 schreef Jester65 het volgende:
Ja, ik ben er al aan begonnen, ben inmiddels bij aflevering 4. Erg goed gemaakt, en schokkend verhaal.
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.quote:Radio Romano
Marcel van Roosmalen, Noortje Veldhuizen en Roelof de Vries signaleren alle drie elke week een zelf opgeduikelde vondst. Dat kan een tijdschrift zijn, maar ook een ventilator, een boek, een instagramaccount of douchegel met houtskool. Elke week bepaalt een grimmige stemming met punten de winnaar van de aflevering.
Oh yessssss wat een goed nieuwsquote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Drie jaar geleden ging 'De Krokante Leesmap' verder onder de naam Radio Romano achter -zoals ze zelf noemen- de paarse betaalmuur. Voor hen die destijds ook gestopt zijn met luisteren: sinds kort zijn ze weer terug!
Radio Romano is weer overal gratis te luisteren en ook alle podcasts die exclusief bij Podimo geweest zijn, zijn nu gratis terug te luisteren. Ze blijven wel zomerspecials exclusief voor Podimo doen, maar de reguliere afleveringen zijn dus weer gratis.
[..]
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.
Dank, geweldig trio!quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Drie jaar geleden ging 'De Krokante Leesmap' verder onder de naam Radio Romano achter -zoals ze zelf noemen- de paarse betaalmuur. Voor hen die destijds ook gestopt zijn met luisteren: sinds kort zijn ze weer terug!
Radio Romano is weer overal gratis te luisteren en ook alle podcasts die exclusief bij Podimo geweest zijn, zijn nu gratis terug te luisteren. Ze blijven wel zomerspecials exclusief voor Podimo doen, maar de reguliere afleveringen zijn dus weer gratis.
[..]
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.
Ondanks dat er geen schokkende dingen naar voren komen vind ik de zoektocht wel interessant. Misschien wel iets te veel afleveringen en de audiokwaliteit bij interviews is niet altijd goed, maar omdat het geen pro's zijn is dat de makers vergeven.quote:De Schaduw van Brunssum
In de familie van Kai en Iris is weinig bekend over het oorlogsverleden. Tijdens een familiereünie ontdekken ze dat hun overgrootvader, Opa Wiel, ‘fout’ was in de oorlog. In 'De Schaduw van Brunssum' onderzoeken ze hun familiegeschiedenis en onthullen ze geheimen die meer dan 80 jaar verborgen bleven. Wat waren de gevolgen van de oorlog voor hun familie? Deze podcast wil niet alleen hun familieverhaal verkennen, maar ook de donkere kanten van de geschiedenis onder de aandacht brengen, door de ogen van mensen die aan de kant van de bezetter stonden.
Tofquote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Erg goed!quote:A body is pulled from the ocean, and a race against time to capture one of the world's most wanted criminals begins.
Is dat leuk om terug te luisteren, gaat het veel om de actualiteit?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Het raakt de actualiteit soms wat aan, maar is zeker niet nadrukkelijk aanwezig. Ze vertellen wat anekdotes uit hun eigen leven en gaan dan over naar de tijdschriften/onderwerpen dingen die ze meegebracht hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Is dat leuk om terug te luisteren, gaat het veel om de actualiteit?
Dank je.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Het raakt de actualiteit soms wat aan, maar is zeker niet nadrukkelijk aanwezig. Ze vertellen wat anekdotes uit hun eigen leven en gaan dan over naar de tijdschriften/onderwerpen dingen die ze meegebracht hebben.
Ik ken het al, en heb er dan ook al wat terug geluisterd omdat ik het vermakelijk vind. Maar als nieuwe luisteraar denk ik dat je het goed is als je met s2e1 van afgelopen vrijdag begint. Ze vertellen wat er in hun eigen leven gebeurde voor degene die niet mee geweest is naar Podimo, kan voor nieuwe luisteraars ook wel handig zijn denk ik.
Neem het vooral niet te serieus allemaal
Op mijn lijst gezet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:58 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben nu bezig met Sea of lies.
[..]
Erg goed!
Ik vind er niet veel aan.quote:De Barbie Tapes
In deze zesdelige podcastserie duikt documentairemaker Foeke de Koe in urenlang, uniek geluidsmateriaal uit een privé-archief: cassettebandjes met gesprekken tussen de voormalige SS-officieren Klaus Barbie en Karl Wolff. In deze gesprekken mijmeren zij nog dagelijks over hun gloriejaren onder Hitler. Een onthutsende podcast vol gruwelverhalen over de razzia’s in Amsterdam, martelingen in Lyon en een leven lang op de vlucht voor nazijagers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |