quote:In De Politie Podcast - MH17 nemen acht politiemensen je mee achter de schermen van het onderzoek naar de crash van vlucht MH17 op 17 juli 2014. In indringende persoonlijke verhalen vertellen ze onder meer over de repatriëring van de lichamen uit oorlogsgebied, over de identificatie van slachtoffers, de omgang met nabestaanden en ook hoe het bewijs werd verzameld dat deze vakantievlucht uit de lucht werd geschoten door een Russische raket.
Yup ben ook geabonneerdquote:Op maandag 15 juli 2024 21:53 schreef _Arual_ het volgende:
De VPRO heeft overigens een goede nieuwsbrief over podcasts. Met leuke luistertips, en nog leuk geschreven ook. Ik bewaar ze voor als ik even niet weet waar ik naar moet luisteren.
Deze vond ik prettig om te luisteren, goed in elkaar gezet, duidelijke stemmen, maar ook erg aangrijpend. Deels ook doordat een oud leerkracht van mij met haar gezin er bij is omgekomen. Nog veel nieuws geleerd terwijl er al zoveel over bekend is.quote:
Bedankt voor de tip, zet hem op mijn lijstje.quote:
je vergeet de link wijffiequote:
Welke link?quote:
ik heef hem al gevondenquote:Op donderdag 18 juli 2024 22:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Welke link?
Ik luister m in pocketcasts maar dat doet niet iedereen. Zoeken op naam moet toch wel lukken?
quote:So spend your days joyfully and do not grow weary of living, for no man takes his things with him, and none who go can ever come back again.
Ook HIER te lezen/beluisteren.quote:In Amsterdam gaan jaarlijks zo’n 5000 mensen dood. Een op de tien van deze overlijdens wordt niet direct opgemerkt door kennissen of nabestaanden. Een speciale afdeling van de gemeente moet er aan te pas komen om alsnog een broer, zus of verre neef te vinden. Als zelfs dat niet lukt, draait het uit op een eenzame uitvaart. Joris van Casteren is schrijver en coördinator van stichting De Eenzame Uitvaart. Hij zorgt dat een eenzaam overledene alsnog een waardig afscheid krijgt. Hij duikt in de vergeten levens van deze mensen, en vraagt een dichter een gedicht te schrijven voor de overledene. Die verhalen tekent hij op voor de Volkskrant, en leest hij voor in deze podcast. De geschreven verhalen zijn te lezen op: www.volkskrant.nl/eenzameuitvaartpodcast
quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:00 schreef Blues het volgende:
Kom deze toevallig tegen:
Bizar
https://pca.st/podcast/7fe406f0-6a07-013c-9f4d-0acc26574db2
In Bizar neemt Henrik Slagter, bekend van Moordcast, je mee in ongelofelijke verhalen, die waargebeurd zijn of echt geloofd werden. Bijvoorbeeld het ongelofelijk verhaal van de visser die in zijn gezonken boot nog dagenlang kon overleven, een spectaculaire diamantroof in Londen of MH370. Laat je verrassen door alle mysteries die Henrik voor je in petto heeft!
quote:Een bericht van een jeugdvriend brengt EenVandaag onderzoeksjournalist Paul Schram op het spoor van misstanden bij huisartsenketen Co-Med. Jarenlang spreekt hij verschillende direct betrokkenen, wat leidt tot een podcast die een onthutsend beeld geeft over marktwerking in de zorg. Over patiënten die in de kou staan, machteloze toezichthouders en een frauduleuze ondernemer die tienduizenden patiënten onder zich weet te krijgen.
quote:Context Duitsland
Vier jaar na hun podcast De Gijzeling van Gladbeck, reizen Marcel van Roosmalen en Roel Gootzen weer af naar Duitsland. Ze gaan op reportage in de omgeving van het eiland Rügen, waar de moderne Duitse geschiedenis als geen ander samenkomt. Via Bismarck, Lenin, Einstein, de wereldoorlogen en de Sovjets, komen ze uiteindelijk uit bij de DDR-tijd.
Nou dat! Dat gemiep van die kerel vond ik vooral heel irritant! Ga dan een babbelpodcast starten.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopen dat MvR nu niet zo ziek is
Dank voor de tip.
Die heeft ie alquote:Op maandag 5 augustus 2024 17:12 schreef BE het volgende:
[..]
Nou dat! Dat gemiep van die kerel vond ik vooral heel irritant! Ga dan een babbelpodcast starten.
Zeker! In CRI is er een topic over en er wordt over gekletst in het podcast topic daarquote:Op woensdag 7 augustus 2024 20:27 schreef Terreros85 het volgende:
Iemand deze al geluisterd?
https://www.ad.nl/podcast(...)cheveningen-25412733
Zo te lezen een tamelijk bizar verhaal.
Dank voor de tip! Een beetje in de zelfde richting vind ik geschiedenis voor herbeginners best aardig en misschien wat toegankelijker want in het Vlaams.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 13:41 schreef heywoodu het volgende:
Fall of Civilizations vind ik echt geweldig, prachtige podcast over geschiedenis en oude beschavingen (van Soemeriërs tot dingen in de Middeleeuwen, niet één specifieke tijdsperiode). Van de week de meest recente geluisterd, over Egypte en de val van de farao's, die eindigde met een soort gedicht/lied dat in de tombe stond van een Egyptische farao van 4200 jaar geleden. Ik vond hem erg mooi, dus wilde hem even delen
Op 3:52.25 uur
De tekst staat op deze pagina, toevallig:
https://davidwzoll.substa(...)n-god-over-the-water
Vanaf 'one generation passes'.
Vooral dit stuk aan het eind:
[..]![]()
Die laatste erop gezet!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Een beetje in de zelfde richting vind ik geschiedenis voor herbeginners best aardig en misschien wat toegankelijker want in het Vlaams.
En ik ben ook gecharmeerd van de vrt podcast eerste hulp bij klassiek over klassieke muziek die je minimaal een keer in je leven gehoord moet hebben.
Dan is dit misschien ook iets voor jou:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dank voor de tip! Een beetje in de zelfde richting vind ik geschiedenis voor herbeginners best aardig en misschien wat toegankelijker want in het Vlaams.
En ik ben ook gecharmeerd van de vrt podcast eerste hulp bij klassiek over klassieke muziek die je minimaal een keer in je leven gehoord moet hebben.
Als ik me goed herinner werd de podcast in begin van corona online gezet, met dat in het achterhoofd had ik wel mijn bedenkingen bij dat gehoest en gesnotter.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Hopen dat MvR nu niet zo ziek is
Dank voor de tip.
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:45 schreef Blues het volgende:
Ondanks vreselijke materie, soms hardop moeten lachen om deze aflevering:
https://pca.st/episode/e3924ed3-d8d9-4677-b273-7da79923aae8
Heb ik ook een aantal afleveringen van beluisterd, moet ik weer eens oppakken.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:04 schreef Faraday01 het volgende:
Bijna alle muziek kende ik al maar het enthousiasme is aanstekelijk en leuk om wat meer te horen over compisitie en componist. Weet niet of jij het verhaal van de première van Le Sacre du Printemps al kent, je luistert er dan toch heel anders naar.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heb ik ook een aantal afleveringen van beluisterd, moet ik weer eens oppakken.
Kort maar krachtige afleveringen.
quote:In 1993 maken Peter Teggelaar en z'n vriend Marc Gilsing (beiden 24) een autotrip dwars door de Sahara. Peter had zo'n reis al twee keer eerder gemaakt en wist precies wat 'm te wachten stond. Maar als familie en vrienden te lang niets horen, worden ze onrustig. Zeker als de jongens op enig moment alweer terug in Nederland hadden moeten zijn. Een zoektocht volgt, maar heeft een uitkomst die niemand had kunnen bedenken.
Tx! ❤❤quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:38 schreef Blues het volgende:
Over DIT verhaal![]()
is een podcast in 3 delen. Gemaakt door Henrik Slagter (van moordcast) in zijn Bizar- de podcast.
Via pocketcasts of spotify gratis te beluisteren, het zijn 3 delen.
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 augustus 2024 22:20 schreef Bjoro het volgende:
Ik mis je tips de laatste tijd, Blues 😢
Ik vermaak me weer prima met het duo Van Roosmalen en Gootzenquote:
https://www.bnr.nl/podcast/factor-kuifjequote:Factor Kuifje
De Factor Kuifje is een zoektocht langs oude mysteries, ontbrekende stukjes geschiedenis en verloren schatten. In tien afleveringen hoor je spannende waargebeurde verhalen, die niet zouden misstaan in een Kuifje verhaal.
Deze was echt heel fijn!quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:38 schreef Blues het volgende:
Over DIT verhaal![]()
is een podcast in 3 delen. Gemaakt door Henrik Slagter (van moordcast) in zijn Bizar- de podcast.
Via pocketcasts of spotify gratis te beluisteren, het zijn 3 delen.
[..]
[ afbeelding ]
Die zijn wel tamelijk vermakelijk, misschien net iets té kort (het is ook nooit goed héquote:Op woensdag 11 september 2024 10:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/podcast/factor-kuifje
Vind ik wel fijn om even tussendoor te beluisteren als ik een half uurtje over heb.quote:Op woensdag 11 september 2024 16:11 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die zijn wel tamelijk vermakelijk, misschien net iets té kort (het is ook nooit goed hé).
Top, dank voor de tip!quote:Op zondag 15 september 2024 11:30 schreef TargaFlorio het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)n-vriend-van-volkert
In Argos een korte update m.b.t. Vriend van Volkert.
En wat ik ook leuk blijf vinden, is de Elektra podcastquote:In Geschiedenis Inside gaan Gijs van Engelen en Thomas van Luyn met terugwerkende kracht op fake news-jacht om zo samen Nederland te behoeden voor historische leugens. Elke week staat één historisch figuur centraal, waarbij Thomas als volksvertegenwoordiger de kennis van Nederland voorlegt aan de alwetende historicus.
quote:In Elektra Podcast vertellen de leukste cabaretiers en comedians de beste verhalen over hun slechtste shows.
Ik af en toe wel eens afleveringen op Youtube, is wel leuk om te kijken.quote:Op zondag 15 september 2024 12:39 schreef Gehenna het volgende:
En wat ik ook leuk blijf vinden, is de Elektra podcast
https://www.elektrapodcast.nl/
quote:
In Elektra Podcast vertellen de leukste cabaretiers en comedians de beste verhalen over hun slechtste shows.
Klinkt interessant!quote:Op woensdag 11 september 2024 10:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/podcast/factor-kuifje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |