Onzin. Bij Thijs R werd er ook zo gereageerd. Alleen pvv/bbb stemmers zullen het Marokkaan zijn van Ali B erbij pakken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Correct. Sowieso maakt deze zaak duidelijk hoe breed de minachting voor een eerlijk proces en een eerlijke straf is. Het gaat alleen maar om partij kiezen, voor of tegen die kutmarokkaan, voor alle zielige vrouwtjes die op een mediahype springen en ineens wel aangifte doen en dan heeft de verdachte die het machtige staatsapparaat tegenover zich heeft ook nog het gore lef om zich te willen verdedigen en in hoger beroep te gaan.
Ik heb de uitzending gezien. Ik vond sommige grappen wel smakeloos.quote:
Het is niet voor niets dat de wet onlangs aangepast is. Dat dwang niet meer bewezen hoeft te worden in geval van verkrachting en dat straatintimidatie toegevoegd is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:30 schreef Momo het volgende:
Dat ik online allemaal commentaren zie als met een vinger kun je niet iemand verkrachten, of die dame is later sekswerker geworden die kun je niet verkrachten of die dames moeten gewoon ophouden met janken over dit soort dingen. Dat maakt mij wel meer sceptisch over mannen in samenleving. Ja, ik weet dat er veel ook niet zo denken.
Je ziet wel een nieuwe wave van dit soort denken bij online figuren als Andrew Tate, Thierry Baudet etc. Spreekt ook best veel jongeren aan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat de wet onlangs aangepast is. Dat dwang niet meer bewezen hoeft te worden in geval van verkrachting en dat straatintimidatie toegevoegd is.
Kennelijk is het nodig bij sommigen.
Dat bedoel ik dus, volgens mij moet je zeer getroebleerd zijn als je verkrachting als een goede les zietquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:11 schreef potjecreme het volgende:
Voor Ali B die er niks van snapt, zal een stukje zeep laten vallen wel een goede les zijn.
Bepaalde jongeren ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet wel een nieuwe wave van dit soort denken bij online figuren als Andrew Tate, Thierry Baudet etc. Spreekt ook best veel jongeren aan.
Welkom in de realiteit. We kunnen er niets anders van maken helaas.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:30 schreef Momo het volgende:
Dat ik online allemaal commentaren zie als met een vinger kun je niet iemand verkrachten, of die dame is later sekswerker geworden die kun je niet verkrachten of die dames moeten gewoon ophouden met janken over dit soort dingen. Dat maakt mij wel meer sceptisch over mannen in samenleving. Ja, ik weet dat er veel ook niet zo denken.
Ik ga dit topic ook maar weer ontvolgenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:37 schreef tong80 het volgende:
Ik heb met steeds meer verbazing dit topic doorgelezen. Dwing mezelf niet te posten. Je kunt posten wat je wil, het zal nooit doordringen of helpen.
Heeft ook geen zin.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:37 schreef tong80 het volgende:
Ik heb met steeds meer verbazing dit topic doorgelezen. Dwing mezelf niet te posten. Je kunt posten wat je wil, het zal nooit doordringen of helpen.
Gelukkig niet breed gedragen, maar die bepaalde jongeren vallen wel heel makkelijk voor dat beeld met mooie auto's, dure spulletjes, alpha male uithangen etc.quote:
Ik heb respect voor je Fok! coryfee. Wat is jouw mening in deze?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:37 schreef tong80 het volgende:
Ik houd me buiten deze discussie. Kijk maar naar m'n likes.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb respect voor je Fok! coryfee. Wat is jouw mening in deze?²
Het is ook een soort spagaat waar deze mensen in zitten:quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet wel een nieuwe wave van dit soort denken bij online figuren als Andrew Tate, Thierry Baudet etc. Spreekt ook best veel jongeren aan.
Voor een verkrachter die niet snapt dat hij fout heeft gehandeld. Een verkrachter die niets snapt van toestemming vragen vooraf. Een verkrachter die niet mee wilde werken met een psychologisch onderzoek. Als samenleving worden we veiliger als de dader snapt wat hij deed fout is. Hoe kunnen we dat deze verkrachter dan wel bijbrengen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, volgens mij moet je zeer getroebleerd zijn als je verkrachting als een goede les ziet
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
De man is inmiddels een veroordeeld verkrachter. Het bagatelliseren daarvan komt steeds uit een bepaalde hoek.
Goede post.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor een verkrachter die niet snapt dat hij fout heeft gehandeld. Een verkrachter die niets snapt van toestemming vragen vooraf. Een verkrachter die niet mee wilde werken met een psychologisch onderzoek. Als samenleving worden we veiliger als de dader snapt wat hij deed fout is. Hoe kunnen we dat deze verkrachter dan wel bijbrengen?
Post aangepast.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?²
Reken er maar niet op dat hij hulp gaat zoeken. Hij vindt dat er met hem niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Goede post.
Daar wil ik alle toekomstige potentiėle verkrachters aan toevoegen. Die ook niet snappen dat Nee=Nee. En denken dat een beetje aandringen en doorduwen wel prima is.
Ik hoop dat Ali hulp zoekt, en dat er een lampje gaat branden hij hem.
Diezelde reflex zie ik hier bij de mensen die hem verdedigen, die zijn daden bagatelliseren en de schuld of verantwoording bij de slachtoffers neer willen leggen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat hij hulp gaat zoeken. Hij vindt dat er met hem niks aan de hand is.
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Goede post.
Daar wil ik alle toekomstige potentiėle verkrachters aan toevoegen. Die ook niet snappen dat Nee=Nee. En denken dat een beetje aandringen en doorduwen wel prima is.
Ik hoop dat Ali hulp zoekt, en dat er een lampje gaat branden hij hem.
Daar is hij dan ook op vrijgesproken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:09 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.
In dit geval komt de aanranding ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er gaan wat dingen, handelingen, gesprekken aan vooraf. Ik denk dat het verhaal van Jill best sluitend is maar als je je dan in Ali verplaatst; die heeft al geregeld seksuele handelingen met deze dame verricht en kan mogelijk hebben gedacht dat ze het wel ok zou vinden want dat vond ze eerder ook ok. Ik kan me daarom ook wel iets voorstellen dan Ali oprecht dacht niks fout te hebben gedaan.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?²
Heb je deze nu al eens bekeken?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:09 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.
In dit geval komt de aanranding ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er gaan wat dingen, handelingen, gesprekken aan vooraf. Ik denk dat het verhaal van Jill best sluitend is maar als je je dan in Ali verplaatst; die heeft al geregeld seksuele handelingen met deze dame verricht en kan mogelijk hebben gedacht dat ze het wel ok zou vinden want dat vond ze eerder ook ok. Ik kan me daarom ook wel iets voorstellen dan Ali oprecht dacht niks fout te hebben gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |