Een ex van mij heette Merel.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alternatief is gewoon een dikke laag schors neerplempen, houdt ook het meeste tegen. En wat er groeit trek je er meestal gewoon snel tussenuit.
Let wel op de kwaliteit ervan. Houtsnippers of matige schors moet je vaker aanvullen dan goede kwaliteit schors.
En hou rekening met het feit dat o.a. merels graag in je schors wroeten.
Stukje strapon @Poepz0rquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een ex van mij heette Merel.
En die wroette graag in heel andere dingen
Ik hou van een stukje goed onderhouden grond, lekker zwartquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Alternatief is gewoon een dikke laag schors neerplempen, houdt ook het meeste tegen. En wat er groeit trek je er meestal gewoon snel tussenuit.
Let wel op de kwaliteit ervan. Houtsnippers of matige schors moet je vaker aanvullen dan goede kwaliteit schors.
Klopt.. en goed voor de bijen! Asters zijn ook leukquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef INViCTuS het volgende:
En qua bloemen die elk jaar mooi terug komen vind ik veel soorten van de Echinacea mooi. Bloeien goed en ook vrij lang.
Daar heb ik de achterkant van mijn tuin vol mee staan, gecombineerd met rudbeckia.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt.. en goed voor de bijen! Asters zijn ook leuk
Gewoon douglas schors of zeedenschors. Betaal je wel meer voorquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Liever ook gewoon planten ipv schors hoor. Maar het is wel een optie voor veel mensen. En beter dan betegelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik hou van een stukje goed onderhouden grond, lekker zwart
Ja ik heb de wereld aan bodembedekkers hier, maar in de border waar ik veel hortensia's heb staan is de voorste rand gewoon netjes zwart geschoffeld, vind ik er netjes uit zien en omdat het mijn werk is kost het mij eigenlijk geen enkele moeite om het netjes te houden.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Liever ook gewoon planten ipv schors hoor. Maar het is wel een optie voor veel mensen. En beter dan betegelen.
Fleurige, zoemende bende dan. Als de zon schijntquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:48 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Daar heb ik de achterkant van mijn tuin vol mee staan, gecombineerd met rudbeckia.
O zeker, een fris geschoffelde tuin is prachtig. Word ik ook altijd vrolijk vanquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:51 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja ik heb de wereld aan bodembedekkers hier, maar in de border waar ik veel hortensia's heb staan is de voorste rand gewoon netjes zwart geschoffeld, vind ik er netjes uit zien en omdat het mijn werk is kost het mij eigenlijk geen enkele moeite om het netjes te houden.
Mijn overkapping zit 20 meter verder naar voren met zicht op de schutting met oa al deze bloemen er voor, ik vind het prachtig om te zien hoe de natuur vervolgens zijn gang gaatquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Fleurige, zoemende bende dan. Als de zon schijnt
Mijn ouders van 70 en 77 hebben een redelijk grote achtertuin, maar niet de energie om die vaak bij te houden qua onkruid tussen de planten en struiken door.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:51 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja ik heb de wereld aan bodembedekkers hier, maar in de border waar ik veel hortensia's heb staan is de voorste rand gewoon netjes zwart geschoffeld, vind ik er netjes uit zien en omdat het mijn werk is kost het mij eigenlijk geen enkele moeite om het netjes te houden.
Mensen die een tuin betegelen en geen groen hebben moet je verplicht in een flat laten wonen.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Liever ook gewoon planten ipv schors hoor. Maar het is wel een optie voor veel mensen. En beter dan betegelen.
Dit vraagt natuurlijk om wat tuinfoto's van een professionele hovenierquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:54 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Mijn overkapping zit 20 meter verder naar voren met zicht op de schutting met oa al deze bloemen er voor, ik vind het prachtig om te zien hoe de natuur vervolgens zijn gang gaat
Jep, echt he.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen die een tuin betegelen en geen groen hebben moet je verplicht in een flat laten wonen.
Nog beter, opsluiten met Ali Bquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen die een tuin betegelen en geen groen hebben moet je verplicht in een flat laten wonen.
De Geranium (Ooievaarsbek), Waldsteinia ternata, Phlox is ook een mooie, en natuurlijk de klimop, maar die vind ik zelf minder mooi.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn ouders van 70 en 77 hebben een redelijk grote achtertuin, maar niet de energie om die vaak bij te houden qua onkruid tussen de planten en struiken door.
En ik als reuma patiënt kan ook weinig voor ze betekenen.
Wat is een goede en niet zo dure en onderhoudsarme bodembedekker voor de open stukken?
Houtsnippers moet je vaker vervangen, maar zijn wel beter voor je tuin. Zuigen water op, itt schors, dus houden de bodem vochtig ook als het droog is (ja ik snap dat dat nu even niet relevant isquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zal ze morgen Googlen, en doorgeven aan de feestcommissiequote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:02 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
De Geranium (Ooievaarsbek), Waldsteinia ternata, Phlox is ook een mooie, en natuurlijk de klimop, maar die vind ik zelf minder mooi.
Ik zal in de bloeiperiode wel even een foto makenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 20:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dit vraagt natuurlijk om wat tuinfoto's van een professionele hovenier
Mijn Delphiniums en Centaurea's zijn uitgebloeid en gesnoeid voor een tweede bloei. Ik ga morgen Gaura's planten om de open ruimte mooi op te vullen. Dan kunnen de eerstgenoemde twee opkomen voor een tweede bloeiquote:Op vrijdag 12 juli 2024 21:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zal ze morgen Googlen, en doorgeven aan de feestcommissie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |