De rechtbank heeft in beperkte mate rekening gehouden met de publiciteit. Maar Ali B. heeft zelf ook gebruik willen maken van die publiciteit. En zou je niet kunnen zeggen dat de wijze waarop de slachtoffers door de media-aandacht negatieve gevolgen ondervinden moet worden meegewogen?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik had ook liever 8 jaar voor verkrachting plus 3 jaar voor poging tot gezien.
Maar ja, we hebben het maar te accepteren.
In deze 2 specifieke zaken was het niet bepaald een kwestie van jezelf omhoog proberen te neuken.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of dat dames dachten dat het een stapje naar ultime beroemdheid zou kunnen zijn en het wel moest voor goed fatsoen om een rol te krijgen en leuk om over op te scheppen
of dat hij dat suggereerde
het heet niet voor niets de gooise matras
Beetje raar om nu alle mannen als verkrachter neer te zetten.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:57 schreef Za het volgende:
[..]
Denk jij voor mij?
Ik denk dat de gebeurtenissen aan de orde van de dag zijn en onderdeel van het leven van vrijwel elke vrouw (behalve dat meisje met Ronnie Flex gebeuren) dan kunnen we elke man gaan opsluiten.
Ik krijg er ook wat Gillette-reclame vibes van idd.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje raar om nu alle mannen als verkrachter neer te zetten.
"Nee Ali, ik wil geen seks met jou."quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kunnen we dit met 100% zekerheid vaststellen als we redeneren vanuit de dames in kwestie zelf?²
Dit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De rechtbank heeft in beperkte mate rekening gehouden met de publiciteit. Maar Ali B. heeft zelf ook gebruik willen maken van die publiciteit. En zou je niet kunnen zeggen dat de wijze waarop de slachtoffers door de media-aandacht negatieve gevolgen ondervinden moet worden meegewogen?
Wat ook meeweegt bij de strafmaat, is dat de zaak lange tijd geleden is. Dat snap ik niet zo goed. Het enige wat dan overblijft, is dat hij niet eerder voor een zedenmisdrijf is veroordeeld.
De mediation maakt overuren.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:57 schreef michaelmoore het volgende:
Er zijn er zat in het hilversumse die zich nu heel erg rustig houden
Zoals je het nu schetst moet ik je gelijk geven. Mogelijk doe ik dat ook nog.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:56 schreef ToT het volgende:
[..]
"Nee Ali, ik wil geen seks met jou."
Dame loopt weg en gaat Ronnie zitten pijpen, en Ali komt binnen en steekt 2 vingers in d'r kut.
Klinkt niet echt als je omhoog proberen te neuken bij Ali.
En dat Ellen hem van zich af moest vechten klinkt ook niet echt alsof ze op een gunst van hem uit was.
Doe even normaal man.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is wat de rechtbank heeft besloten. Of het daadwerkelijk zo is, dat zullen we nooit voor de volle 100% weten. Maar dat het een viezerikje en liefhebber is, dat staat buiten kijf.²
Ja (poging tot) verkrachting is geen klachtdelict, dus kan gewoon vervolgd worden zonder aangifte.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ellen heeft geen aangifte gedaan, maar toch is hij om haar zaak veroordeeld?
Uiteraard dachten de dames dat. Maar Ali wist dit en buitte het uit.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of dat dames dachten dat het een stapje naar ultime beroemdheid zou kunnen zijn en het wel moest voor goed fatsoen om een rol te krijgen en leuk om over op te scheppen
of dat hij dat suggereerde
het heet niet voor niets de gooise matras
[..]
[..]
We kunnen ook niet 100% met zekerheid uitsluiten dat Ali niet in zijn wandaden is aangestuurd door een kwaadaardige onzichtbare alien die de controle over zijn brein en lid heeft overgenomen, maar als je eerst elke mogelijke vergezochte alternatieve mogelijkheid met onwrikbare zekerheid moet uitsluiten kunnen we net zo goed stoppen met pogingen tot rechtspraak.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zoals je het nu schetst moet ik je gelijk geven. Mogelijk doe ik dat ook nog.
Maar kunnen we met zekerheid uitsluiten dat ze dit niet uit wraak doen? Om welke reden dan ook. Hoe toets je zoiets?
Lastige materie. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in de schoenen zit van die vieze liefhebber.²
Klinkt geloofwaardig.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
We kunnen ook niet 100% met zekerheid uitsluiten dat Ali niet in zijn wandaden is aangestuurd door een kwaadaardige onzichtbare alien die de controle over zijn brein en lid heeft overgenomen,
In zijn geval misschien met de belofte of hoop op een zetje in hun carrière, wat in dat geval ook kan meespelen bij de aangifte.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:46 schreef Gia het volgende:
Het gaat er niet om of die vrouwen instemden met seks of het uitvoeren van seksuele handelingen, of het ondergingen, bijvoorbeeld om het lievelingetje in het team van Ali te zijn, bij The Voice. Het gaat erom dat Ali dit als machtsmiddel misbruikte.
Zeiden ze ook over willem holleeder eindstand hij gaf een heel college bij college tourquote:
Ik denk dat het tijd wordt om met je toneelstukje te stoppen. Ik vind dit soort uitlatingen uiterst dubieus en weinig respectvol tegenover slachtoffers van seksueel geweld. Hou dan gewoon je mond.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kunnen we dit met 100% zekerheid vaststellen als we redeneren vanuit de dames in kwestie zelf?²
Ik weet dat je het grappig bedoeld, maar het lijkt me niet handig om in een tijd waarin de veiligheidsdiensten telkens waarschuwen voor soevereine wappies, je constant herhaalt dat je soeverein bent.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben zo ontzettend blij dat hij veroordeeld is. Ik ben fier en ontzettend soeverein, maar dat was al bekend.
dat was 1 keer en niet z'n dayjob zeg maar. Beetje gekke vergelijking maat.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:06 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zeiden ze ook over willem holleeder eindstand hij gaf een heel college bij college tour
Je bedoelt 'respectvol'?quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijd wordt om met je toneelstukje te stoppen. Ik vind dit soort uitlatingen uiterst dubieus en weinig respectloos tegenover slachtoffers van seksueel geweld. Hou dan gewoon je mond.
Het is een open vraag zonder waardeoordeel. Eigenlijk alleen maar om onrechtvaardigheid tegen te gaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:07 schreef recursief het volgende:
Ik vind dit soort uitlatingen uiterst dubieus en weinig respectloos tegenover slachtoffers van seksueel geweld.
Dank voor je advies broeder. Ik neem het meteen ter harte. Ik hou het voortaan bij fier zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:07 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik weet dat je het grappig bedoeld, maar het lijkt me niet handig om in een tijd waarin de veiligheidsdiensten telkens waarschuwen voor soevereine wappies, je constant herhaalt dat je soeverein bent.²
Ja 'weinig respectvol', of 'respectloos' idd. Ik zal het even aanpassen,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |