abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:37:21 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214250215
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

Update 5 oktober 2024

Van Rijksoverheid

Uit cijfers van het meldpunt Meld.Online Discriminatie blijkt dat het aantal meldingen van online antisemitisme sinds 7 oktober 2023 met 48% is toegenomen, ten opzichte van het jaar ervoor. Nationaal Coördinator Antisemtimsebestrijding (NCAB).

Eddo Verdoner: "Antisemitische content vergiftigt onze samenleving, terwijl de bedrijven die dit faciliteren grof geld verdienen."

In 2023 was antisemitisme in 24% van alle gevallen de discriminatiegrond voor de melding bij Meld.Online Discriminatie. Dit terwijl Joden slecht 0,3% van de Nederlandse bevolking uitmaken. Een fors deel van het aantal meldingen van online antisemitisme sinds de aanslagen van 7 oktober komt voor rekening van X.com (voorheen Twitter).

Antisemitische content is verdienmodel voor bedrijven
Eddo Verdoner: "Sociale mediaplatforms verkopen het gebrek aan moderatie soms als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, maar het is gewoon een verdienmodel. Antisemitische content krijgt veel clicks en rond die clicks verkopen deze bedrijven advertenties. Ze verdienen daarmee veel geld, maar die haatdragende content vergiftigt intussen wel onze samenleving. De invloed van online haat op onze offline wereld is enorm en neemt alleen maar toe. We besteden immers steeds meer tijd op het internet."

Druk opvoeren op sociale mediabedrijven
De NCAB werkt in Europees verband samen om online antisemitisme te bestrijden. Samen met andere internationale coördinatoren wordt druk opgebouwd om sociale mediabedrijven te bewegen hun moderatie op orde te brengen.

SPOILER: Eerdere berichtgeving over groeiend antisemitisme na Hamas aanval op 7 oktober 2023
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jippie op 05-10-2024 22:51:41 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 15:13:15 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214262456
https://www.at5.nl/artike(...)i-vvd-verontwaardigd

De Pride wordt al een paar jaar oneigenlijk gekaapt door pro-Palestinademonstranten met alle vlagvertoon van dien. Nul reactie, ondanks uitgesproken ongemak van deelnemers.

Maar bij voorbaat moet de Israëlische vlag verboden worden!
  vrijdag 12 juli 2024 @ 15:27:20 #3
503652 Tekaschi
pi_214262640
twitter

Die pride zooi moeten ze afschaffen. Geen problemen met het zijn van homoseksueel, ga je gang. Maar dat overdreven gedoe, die mening delen al mijn homovrienden tevens. Blijkbaar is homoseksueel zijn dat je in een string moet dansen op straat of je tieten moet laten zien. Dit soort pride feestjes zijn dan ook achterhaald, en vooral tegenwoordig voor het linkerkamp in de samenleving om hun gekrijs weer te laten horen, het zal er weer stikken van pro Palestina vlaggen en Jodenhaat.

Maar wat verwacht je ook in de stad met het inclusieve D66/GL/PVDA/DENK/BIJ1.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 15:47:48 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214262880
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:27 schreef Tekaschi het volgende:
[ x

Die partijen zijn openlijk antisemitisch?
Heb je daar wat concrete voorbeelden van?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:26:36 #5
503652 Tekaschi
pi_214263990
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Voorbeelden van openlijk antisemitisme? Ow nee, die partijen spelen het spel heel anders, de bekende tactieken zijn krijsen bij zogenaamde islamofobie, dan vallen ze over elkaar heen om te deugen. En zodra het over antisemitisme gaat is er opeens een compleet andere taal of ontwijken ze het debat, zagen we na 7 oktober wel in meer gemeenteraden waar de linkse partijen in de gemeenteraad niet wisten hoe snel ze het pand moesten ontvluchten om zich niet uit te spreken tegen antisemitisme.

En de zeldzame keer dat het besproken wordt gooien ze met whataboutism's over Israel of de zielige Palestijnen terwijl ze met Palestina sjaal in de raadszaal zitten.

Islamofobie en BLM, daar lopen ze van over en wat wijzen ze dan graag de vinger naar "witte" mensen. Helaas trappen hier nog teveel mensen in.

Vergeet niet dat dit ook de hoek is die jarenlang roept dat "wegkijken" of "niet ingrijpen" ook racisme is, maar ja zoals gezegd gaat dat dan alleen maar over islamofobie en BLM.

'Juden nicht gewenscht'

De linkse politiek zit vol met racisten en radicalen, daar bestaat geen twijfel meer over. Maar zolang dom Nederland meent dat alleen links een monopolie heeft om mensen als racisten weg te zetten zal hier niets aan veranderen en komen ze er keer op keer mee weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tekaschi op 12-07-2024 17:32:56 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:32:38 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:26 schreef Tekaschi het volgende:
-blaat-
Ik zie nog steeds geen concreet voorbeeld van jou over het openlijke antisemitisme van die partijen in de Amsterdamse gemeenteraad?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:36:52 #7
496192 Cuendillar
pi_214264127
quote:
[ x ]

Die pride zooi moeten ze afschaffen. Geen problemen met het zijn van homoseksueel, ga je gang. Maar dat overdreven gedoe, die mening delen al mijn homovrienden tevens. Blijkbaar is homoseksueel zijn dat je in een string moet dansen op straat of je tieten moet laten zien. Dit soort pride feestjes zijn dan ook achterhaald, en vooral tegenwoordig voor het linkerkamp in de samenleving om hun gekrijs weer te laten horen, het zal er weer stikken van pro Palestina vlaggen en Jodenhaat.

Dit snap ik wel. Stel dat je zomaar wordt geconfronteerd met het object van je haat. Dat is toch vervelend?
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:37:42 #8
503652 Tekaschi
pi_214264136
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds geen concreet voorbeeld van jou over het openlijke antisemitisme van die partijen in de Amsterdamse gemeenteraad?
Racisme is racisme, je alleen uitspreken tegen racisme wat in je straatje past terwijl je het andere racisme doodzwijgt omdat het je niet boeit of wel eens zou kunnen steunen is racisme. Onderscheid maken in racisme op basis van wie racistisch bejegend wordt of verantwoordelijk is voor het racisme is ook racisme.

Beetje duidelijker nu? Of moeten we over gaan op tekeningetjes voor 3 jarigen?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:37:44 #9
496192 Cuendillar
pi_214264137
quote:
[ x ]

Maar zonder gekheid. Ik eis actie. Dit kan en mag niet worden getolereerd en nu kijk ik (nog) naar de overheid, lokaal en landelijk, om dit de kop in te drukken.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:38:56 #10
503652 Tekaschi
pi_214264158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar zonder gekheid. Ik eis actie. Dit kan en mag niet worden getolereerd en nu kijk ik (nog) naar de overheid, lokaal en landelijk, om dit de kop in te drukken.
Van wie moet er actie komen? Van het linkse bestuur in Amsterdam? Nee die zijn pro Palestina, die vinden dit allang goed, even het masker op voor de bühne en het vervolgens doodzwijgen.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:41:33 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214264184
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Laten we het zo zeggen: bij sommige partijen en diens aanhang zijn de "antizionistische" tendensen verdacht sterk.

Het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA bijvoorbeeld gemist? Als dit op het partijcongres van FvD was gebeurd, hadden de kranten er nog maanden over gesproken.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:41:59 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:37 schreef Tekaschi het volgende:

Beetje duidelijker nu? Of moeten we over gaan op tekeningetjes voor 3 jarigen?
Nee. Niets is duidelijker.
Graag inderdaad wat concrete voorbeelden die jouw uitspraken/onderbuik over die partijen kunnen staven.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:43:05 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264205
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:41 schreef HowardRoark het volgende:

Laten we het zo zeggen: bij sommige partijen en diens aanhang zijn de "antizionistische" tendensen verdacht sterk.

Het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA bijvoorbeeld gemist? Als dit op het partijcongres van FvD was gebeurd, hadden de kranten er nog maanden over gesproken.

[ twitter ]
Nee.
Maar dat was niet de Amsterdamse gemeenteraad.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:44:55 #14
496192 Cuendillar
pi_214264233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Van wie moet er actie komen? Van het linkse bestuur in Amsterdam?
Van het bestuur in Amsterdam, ja. Links, rechts of rechtdoor is hierbij niet interessant.

En als die niets doen, dan van de landelijke overheid.
quote:
Nee die zijn pro Palestina, die vinden dit allang goed, even het masker op voor de bühne en het vervolgens doodzwijgen.
Onacceptabel. Het wordt tijd dat er tegengas wordt gegeven aan de haat.

We zouden dit toch nooit meer accepteren? Dan is het nu tijd om dat te bewijzen.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:46:29 #15
503652 Tekaschi
pi_214264252
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee. Niets is duidelijker.
Graag inderdaad wat concrete voorbeelden die jouw uitspraken/onderbuik over die partijen kunnen staven.
Je vraagt om "uitspraken" dat bevestigt mij dat je of mijn argument niet hebt gelezen of niet de capaciteiten hebt om mijn argument te snappen.

In beide gevallen ben ik wel klaar hiermee. Jij wil het niet snappen of je verschuilt je achter deze typische linkse tactieken van wegkijken en doodzwijgen als het niet in het straatje past.

Amsterdam, de inclusieve stad voor iedereen, behalve Joden.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:53:42 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:46 schreef Tekaschi het volgende:

Amsterdam, de inclusieve stad voor iedereen, behalve Joden.
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam.
En oh ja...ik ben volbloed Joods.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:59:36 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214264400
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:43 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee.
Maar dat was niet de Amsterdamse gemeenteraad.
Als je ziet hoe deze is samengesteld kun je er wel op rekenen dat zulke sentimenten daar ook welig tieren. Amsterdam was de enige stad waar nota bene BIJ1, iets van zes zetels wist te halen. Goed dat gezegd hebbende, ik vind wel dat Halsema het als GroenLinks burgemeester zeker niet onverdienstelijk doet. Maar ik zou het niemand aanraden met een keppeltje op of met een Israëlische vlag door bepaalde wijken van Amsterdam lopen. Wellicht überhaupt door Amsterdam lopen geeft al problemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 juli 2024 @ 16:52:05 #18
108676 Aether
pi_214287162
After Oct. 7, mass doxxing has Australian Jews wondering what happened to their country
Months after hundreds of Jewish creatives were publicly named, shamed and threatened for supporting Israel, they continue to see the fallout in what they thought was a safe haven

https://www.timesofisrael(...)ed-to-their-country/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:10:30 #19
108676 Aether
pi_214296908
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 maandag 15 juli 2024 @ 10:12:59 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214296954
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je ziet hoe deze is samengesteld kun je er wel op rekenen dat zulke sentimenten daar ook welig tieren. Amsterdam was de enige stad waar nota bene BIJ1, iets van zes zetels wist te halen. Goed dat gezegd hebbende, ik vind wel dat Halsema het als GroenLinks burgemeester zeker niet onverdienstelijk doet. Maar ik zou het niemand aanraden met een keppeltje op of met een Israëlische vlag door bepaalde wijken van Amsterdam lopen. Wellicht überhaupt door Amsterdam lopen geeft al problemen.
Blablabla.

Er zijn aardig wat Israëlische vlaggen te zien in de stad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:18:36 #21
497478 Toine51
pi_214297025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:13 schreef Qarrad het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)i-vvd-verontwaardigd

De Pride wordt al een paar jaar oneigenlijk gekaapt door pro-Palestinademonstranten met alle vlagvertoon van dien. Nul reactie, ondanks uitgesproken ongemak van deelnemers.

Maar bij voorbaat moet de Israëlische vlag verboden worden!
Ironisch...
Vlaggen verbieden van een land waar jij als homo, lesbo of whatever vrij rond kan lopen, en tegelijk rondparaderen met vlaggen van een staat waar je als dezelfde persoon binnen een dag van de flat wordt gegooid bij wijze van...

:')
  maandag 15 juli 2024 @ 10:41:30 #22
445753 Wantie
pi_214297236
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ironisch...
Vlaggen verbieden van een land waar jij als homo, lesbo of whatever vrij rond kan lopen, en tegelijk rondparaderen met vlaggen van een staat waar je als dezelfde persoon binnen een dag van de flat wordt gegooid bij wijze van...

Het is inmiddels rechtgezet, Queer Amsterdam is uit de organisatie van de Pride Walk gestapt en stichting Homomonument, die als enige organisator achterblijft, legt geen restricties op qua gebruik van Israëlische vlaggen door deelnemers.
  maandag 15 juli 2024 @ 11:37:28 #23
497478 Toine51
pi_214297630
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is inmiddels rechtgezet, Queer Amsterdam is uit de organisatie van de Pride Walk gestapt en stichting Homomonument, die als enige organisator achterblijft, legt geen restricties op qua gebruik van Israëlische vlaggen door deelnemers.
Maar die queer-onnozelen zijn het er dus nog niet mee eens he?
  maandag 15 juli 2024 @ 11:46:59 #24
504918 LaDaDiDa
pi_214297681
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ironisch...

Dat vind ik ook een van de meest opmerkelijke zaken. Homo's zijn daar onthoofd om hun seksualiteit.

Krijg echt even een error hoe je dan als homo zo pro Palestina kan zijn?
  maandag 15 juli 2024 @ 11:58:36 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214297783
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:46 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Dat vind ik ook een van de meest opmerkelijke zaken. Homo's zijn daar onthoofd om hun seksualiteit.

Krijg echt even een error hoe je dan als homo zo pro Palestina kan zijn?
Kunnen ze zelf niet eens uitleggen.

Ik houd het op een kronkel in de kop tezamen met een tekort aan aandacht.
  maandag 15 juli 2024 @ 13:02:11 #26
445753 Wantie
pi_214298383
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:37 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar die queer-onnozelen zijn het er dus nog niet mee eens he?
quote:
De organisatie legde eerder uit dat het tegen zionisme is en de onderdrukking van het Palestijnse volk. "We hebben het gevoel dat deze discussie afleidt van de belangrijke boodschap van de Pride Walk", zegt de organisatie.
https://nos.nl/artikel/25(...)erbod-op-vlag-israel

Dat dus kennelijk.
Wat dat betreft maar goed dat ze niet meer mee organiseren.
  maandag 15 juli 2024 @ 13:09:48 #27
503362 Buikbrein
pi_214298471
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam.
En oh ja...ik ben volbloed Joods.
Als je nu jezelf dat ziet typen, dat je "volbloed Joods" bent.. vindt je dat niet wat vreemd om te zeggen, bedoel je weet dat dit biologisch gezien een onmogelijkheid is?

Ik wil er slechts mee zeggen, zijn we niet allemaal EERST mens (zoogdier), daarna ben je kort of lang, een kind, of een vader/moeder, oom/tante, daarna wat je bent (muzikant, schilder, IT-er :P ), daarna je karakter enz.. en dan helemaal achteraan dit rijtje: Je geloof. Dat is hoe ik het persoonlijk zie, dat is waar ik religie "rangschik" in mate van belangrijkheid.

Je identiteit, zou dat niet idealiter op de allerlaatste plaats gezet dienen te worden, nà al die dingen die je eerst (en zeker, bewezen, empirisch, biologisch) bent? Lijkt het er niet op dat je door "Volbloed" te zeggen, je eigenlijk je gekregen identiteit als aller-eerste zet.. nog vòòr dat je "mens" bent?

Hoe zie jij dit zelf, en begrijp je waarom ik dit vraag?
  maandag 15 juli 2024 @ 13:38:14 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214298709
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:09 schreef Buikbrein het volgende:

Hoe zie jij dit zelf, en begrijp je waarom ik dit vraag?
Joods van ras of volk is iets anders dan Joods van geloof.
Ik ben 100% Joods van het volk.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:20:59 #29
503362 Buikbrein
pi_214308415
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Ok, bedankt voor je antwoord. Wat vindt je er verder van, dat dit in het Joodse geloof/volk wordt doorgegeven via erfrecht, via moeders?

Ga ik, los hiervan, ook nog even reageren op #6 waar ik niet aan toe was gekomen.. men vroeg mij "Wat vreten ze dan uit?"

Wat voor voorbeelden ik hier ook bij haal, wat voor onsmakelijke filmpjes van Rabijnen die handenwrijvend op o.a. Youtube (of Mainstream Israelische nieuwszenders) bizarre profetie in vervulling denken te zien gaan (maar te laf zijn om te zeggen dat ze dit "Willen" <-- Juridisch glibberig much?), is het denk ik beter direct naar de bron te gaan.

Al de reageerders die het allemaal zo goed weten, zouden dan in staat moeten zijn een valide en geldige verklaring te kunnen geven op o.a. onderstaande tekst:

ZOHAR 1:143b
But at first, Jacob received above only. And Esau received below. After King Messiah will arise, Jacob will receive above and below, and Esau will lose everyhing. He (Esau) will have no portion and inheritance or remembrance in the world. For Esau will lose everything and Jacob will inherit both worlds, this world and the World to Come (zie: Tikkun Olam).

Sorry, maar dit kan imho niet anders worden opgevat, dan dat een bepaalde groep mensen (iig toentertijd) graag MILJARDEN mensen zien verdwijnen, uit het zicht, uit het geheugen, uit het leven. (To be blotted out from memory)

Nou, beste Fokkers.. laat maar komen, jullie weten het allemaal zo goed :)

Wie is Esau (ookwel Edom)? Wie is Jacob?

Vertel me dat nou eens, en als je dat doet, denk er dan eens bij na: Is dit niet een tikkeltje genocidaal, kwaadaardig, wraakzuchtig, zelf-gecentreerd en Suppremacist van aard? Wat voor positieve spin kan je hier in vredesnaam aan geven?

Wees nou toch eens eerlijk!! Het is gewoon puur Wensdenken wat daar staat, en daar mag niet over worden gesproken. Ik ben benieuwd hoe ver we komen want het gaat nu gewoon concreet worden.

De reden dat anti-semitisme groeit, is omdat niemand de echte kans krijgt, om met Joodse mensen van gedachten te wisselen over die teksten. Zo ver kom je nooit, je komt niet tot Level2, dan ben je al tot je veters afgefikt: Hoe DURF je kritische vragen te stellen over genocidale teksten!!

Wanneer heeft iemand hier ooit een Joods persoon, of een Rabbi, nadrukkelijk afstand zien nemen van deze verderfelijke teksten? SHOW ME. Laten we tot de kern komen, wie durft.

Sluit ik af met wederom een pareltje van een recente uitspraak van een Mainstream bekende Rabbijn:

"Na Trump komt er geen andere president meer" (After Trump, the trumpet will be blown, zeggen zij. Ofwel, de Shofar?).

Ik zeg feitelijk helemaal niets, zij doen al de onheimelijke praat, ik rapporteer alleen maar en neem niets voor mijn rekening.. by all means, shoot the messenger.

[ Bericht 2% gewijzigd door Buikbrein op 16-07-2024 14:29:45 ]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:27:19 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214308441
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 13:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Volk of natie inderdaad, ras is een nare term. Er bestaan geen menselijke rassen.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:29:04 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214308448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:20 schreef Buikbrein het volgende:

Ok, bedankt voor je antwoord. Wat vindt je er verder van, dat dit in het Joodse geloof/volk wordt doorgegeven via erfrecht, via moeders
Prima systeem. Je weet namelijk altijd wie de moeder is, maar nooit zeker wie de vader is.

Op jouw verdere geblaat over extremisten (ja, die heb je ook bij ultra-orthodoxen) ga ik niet verder in en mocht het al zo zijn dat die tekst klopt dan neem ik daar afstand van, dus heb je in ieder geval een antwoord op jouw vraag
quote:
Wanneer heeft iemand hier ooit een Joods persoon, of een Rabbi, nadrukkelijk afstand zien nemen van deze verderfelijke teksten?
En verder gaat dit topic over toenemend antisemitisme in Nederland en zie ik niet wat deze teksten daarmee van doen hebben.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:30:56 #32
503362 Buikbrein
pi_214308462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Prima systeem. Je weet namelijk altijd wie de moeder is, maar nooit zeker wie de vader is.

Op jouw verdere geblaat over extremisten (ja, die heb je ook bij ultra-orthodoxen) ga ik niet verder in en mocht het al zo zijn dat die tekst klopt dan neem ik daar afstand van, dus heb je in ieder geval een antwoord op jouw vraag
[..]
En verder gaat dit topic over toenemend antisemitisme in Nederland en zie ik niet wat deze teksten daarmee van doen hebben.
aha, dus alleen anderen moeten de "extreme monden" snoeren.. jij hoeft niets te vinden van Orthodoxe Joodse personen, die trouwens by the way, het ook voor JOU verzieken. Dat is mijn hele punt!! Ik probeer hier duidelijk te maken, dat die extreme factor in jouw religie het voor iedereen aan het verzieken is.

Ik ben in die zin, soortvan bezig, een issue bespreekbaar te maken (ik los niets op) dat jullie issue, niet de mijne. Als ons dat lukt, dan zijn we imho goed bezig :)

Misschien is het tijd die mening te herzien, het is nogal discutabel en onoprecht wat je zegt. Als jij niet ziet hoe kwalijk de dingen zijn die zulke Rabijnen zeggen, en hoe kwalijk het is dat Evangelisten hier in mee gaan / instrumenteel in zijn.. dan denk ik niet dat je overtuigt kan worden: Dan ben je mogelijk gewoon niet in staat jezelf hier juist te beschouwen in dit geheel. Als je wilt DM ik je een lijstje met Rabijnen (en Die Hard evangelisten), dan mag je het helemaal zelf op ernstigheid beoordelen, let me know!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:32:04 #33
78680 Nielsch
FTRTTS
pi_214308471
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:10 schreef Aether het volgende:
[ x ]
"under attack" :') :') :')

een spandoek

poe hee
PWBF
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:35:10 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214308491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:30 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
aha, dus alleen anderen moeten de "extreme monden" snoeren.. jij hoeft niets te vinden van Orthodoxe Joodse personen, die trouwens by the way, het ook voor JOU verzieken. Dat is mijn hele punt!! Ik probeer hier duidelijk te maken, dat die extreme factor in jouw religie het voor iedereen aan het verzieken is.

Ik ben in die zin, soortvan bezig, een issue bespreekbaar te maken (ik los niets op) dat jullie issue, niet de mijne.

Misschien is het tijd die mening te herzien, het is nogal discutabel en onoprecht wat je zegt. Als jij niet ziet hoe kwalijk de dingen zijn die zulke Rabijnen zeggen, en hoe kwalijk het is dat Evangelisten hier in mee gaan / instrumenteel in zijn.. dan denk ik niet dat je overtuigt kan worden: Dan ben je mogelijk gewoon niet in staat jezelf hier juist te beschouwen in dit geheel.
Zoals eerder vermeld door mij: ik heb niks met religie, het is dus niet mijn religie en ik heb dus ook niets met wat die ultra-othodoxen uitkramen.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:36:13 #35
503362 Buikbrein
pi_214308503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:35 schreef golfer het volgende:

[..]
Zoals eerder vermeld door mij: ik heb niks met religie, het is dus niet mijn religie en ik heb dus ook niets met wat die ultra-othodoxen uitkramen.
Dat is nog glibberiger.. dus je maakt deel uit van een geheel, je bent daar trots op.. maar als iemand concreet iets benoemt dat de BASIS en Fundament is van dat geheel dan ben je niet thuis, niet religieus, sorry not my department :D

Wauw
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:37:07 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214308511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:36 schreef Buikbrein het volgende:

Dat is nog glibberiger.. dus je maakt deel uit van een geheel, je bent daar trots op.. maar als iemand concreet iets benoemt dat de BASIS is van dat geheel dan ben je niet thuis :D

Wauw
Be-grij-pend le-zen is wel een probleem voor jou ?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:44:31 #37
503362 Buikbrein
pi_214308553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Be-grij-pend le-zen is wel een probleem voor jou ?
Ik zag dat je er afstand van nam, maar ik zie ook dat je met trots zei "ik ben volbloed Joods".

Dat is imho niet congruent en dan vraag ik nog even door. Ik zie idd nu pas dat je afstand neemt van de tekst.. maar dat is weinig betekenisvol en zet 0,0 zoden aan de dijk. Daar kan jij uiteraard ook vrij weinig aan doen. Maar om er onverschillig over te zijn, vraag me af of je dat zelf kan rijmen met je identiteit.. wil je het dan wel zijn?

Neem je niet inherent dan ook afstand van je identiteit die je net zelf aangaf? Anders gevraagd: Hoe kan je rijmen, dat je afstand neemt van teksten die de basis vormen van een identiteit/geheel waar je zegt deel van uit te maken.. dat lijkt op omgekeerde Cherry-Picking!

"Nee, dat deel hoort er niet bij hoor, dat komt slecht uit, daar neem ik afstand van zo hoppa" <- da's lekker makkelijk!! Daar komen heel veel andere mensen niet mee weg :Y

Maareh, Jacob en Esau, wie zijn dat dan? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Buikbrein op 16-07-2024 14:51:45 ]
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:52:05 #38
505012 oblo
pi_214308630
@Buikbrein misschien is het een goed idee om een apart topic te openen in f&l over rabbijnen die kwalijke dingen zeggen en dan kunnen we hier gewoon weer lezen en praten over antisemitisme?
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:52:45 #39
503362 Buikbrein
pi_214308640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:52 schreef oblo het volgende:
@:Bulkbrein misschien is het een goed idee om een apart topic te openen in f&l over rabbijnen die kwalijke dingen zeggen en dan kunnen we hier gewoon weer lezen en praten over antisemitisme?
Akkoord, want Rabijnen die genocidale teksten uitkramen over het gehele Westen.. hebben niets met anti-semitisme te maken! :D :D :D holy moly

Ik stop nu dan ook, deal.
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:53:21 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214308647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:44 schreef Buikbrein het volgende:

Ik zie idd nu pas dat je afstand neemt van de tekst.. maar dat is weinig betekenisvol en zet 0,0 zoden aan de dijk. Daar kan jij uiteraard ook vrij weinig aan doen. Maar om er onverschillig over te zijn, vraag me af of je dat zelf kan rijmen met je identiteit.. wil je het dan wel zijn?

Neem je niet inherent dan ook afstand van je identiteit die je net zelf aangaf? Anders gevraagd: Hoe kan je rijmen, dat je afstand neemt van teksten die de basis vormen van een identiteit/geheel waar je zegt deel van uit te maken..

Blijkbaar snap jij nog steeds niet dat er een verschil is tussen het Joodse (niet religieuze) volk en de Joodse religie.
Ik herhaal: ik heb niks met religie, dus al die teksten zijn geen basis voor mijn identiteit.

Kan het nu weer verder gaan over het toenemende antisemitisme in Nederland?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:54:09 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214308657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:52 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Akkoord, want Rabijnen die genocidale teksten uitkramen over het gehele Westen.. hebben niets met anti-semitisme te maken! :D :D :D holy moly

Ik stop nu dan ook, deal.
Al die aanslagen door joden ook overal, Madrid, London, echt, wat een....
Oh wacht, dat was JOUW ranzige kutclub :W.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:58:00 #42
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214308686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:53 schreef golfer het volgende:

Kan het nu weer verder gaan over het toenemende antisemitisme in Nederland?
Niet alles wat wordt gerapporteerd als antisemitisme is ook daadwerkelijk antisemitisme. Soms plaatsen ze simpele kritiek (onterecht) onder die noemer. Soms wordt het gebruikt als politiek drukmiddel. Helaas is het ook heel vaak gewoon ook waar, dus pure antisemitisme. Daarom zou het goed zijn als we samen zouden optrekken tegen de trigger van dit alles: israel.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:59:20 #43
503652 Tekaschi
pi_214308694
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:00:18 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214308698
Ah ja, het is weer Israel dat schuldig is :').

Wat is openbaar met moslimfascisten "discussiëren" toch mooi, elke dag valt het "religie van de vrede masker" meer en meer af en ziet het voorheen naive publiek met wat voor haat/doodscult we te maken hebben :).

Hulde _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:05:54 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214308740
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:

Niet alles wat wordt gerapporteerd als antisemitisme is ook daadwerkelijk antisemitisme. Soms plaatsen ze simpele kritiek (onterecht) onder die noemer. Soms wordt het gebruikt als politiek drukmiddel. Helaas is het ook heel vaak gewoon ook waar, dus pure antisemitisme. Daarom zou het goed zijn als we samen zouden optrekken tegen de trigger van dit alles: israel.

Voordat de staat Israël bestond (voor 1948 dus) was er natuurlijk nooit ergens sprake geweest van antisemitisme?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:10:52 #46
419578 Kapitein_Scheurbuik
pi_214308774
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je overtreft jezelf in shitposten.

Tussen 1939 en 1945 heeft antisemitisme tot de moord op 6 miljoen joden geleid. De staat Israël bestaat pas sinds 1948.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:12:57 #47
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214308780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Voordat de staat Israël bestond (voor 1948 dus) was er natuurlijk nooit ergens sprake geweest van antisemitisme?
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Het bestond toen wel degelijk. Kijk maar naar WW2. Al zal het mogelijk nog niet zo hebben geheten in die tijd. De mate waarin daarentegen in de tegenwoordige tijd, ja, dat komt voornamelijk door israel.

Laten we samen optrekken.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:15:56 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214308795
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat ben ik absoluut niet met je eens. Het bestond toen wel degelijk. Kijk maar naar WW2. Al zal het mogelijk nog niet zo hebben geheten in die tijd. De mate waarin daarentegen, ja, dat komt voornamelijk door israel.

Laten we samen optrekken.

Je hebt nu wel weer genoeg getrold. En de naam van een land schrijf je met een hoofdletter.
En het laatste wat ik wil is met jou optrekken.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:16:11 #49
419578 Kapitein_Scheurbuik
pi_214308798
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:20 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ok, bedankt voor je antwoord. Wat vindt je er verder van, dat dit in het Joodse geloof/volk wordt doorgegeven via erfrecht, via moeders?

Ga ik, los hiervan, ook nog even reageren op #6 waar ik niet aan toe was gekomen.. men vroeg mij "Wat vreten ze dan uit?"

Wat voor voorbeelden ik hier ook bij haal, wat voor onsmakelijke filmpjes van Rabijnen die handenwrijvend op o.a. Youtube (of Mainstream Israelische nieuwszenders) bizarre profetie in vervulling denken te zien gaan (maar te laf zijn om te zeggen dat ze dit "Willen" <-- Juridisch glibberig much?), is het denk ik beter direct naar de bron te gaan.

Al de reageerders die het allemaal zo goed weten, zouden dan in staat moeten zijn een valide en geldige verklaring te kunnen geven op o.a. onderstaande tekst:

ZOHAR 1:143b
But at first, Jacob received above only. And Esau received below. After King Messiah will arise, Jacob will receive above and below, and Esau will lose everyhing. He (Esau) will have no portion and inheritance or remembrance in the world. For Esau will lose everything and Jacob will inherit both worlds, this world and the World to Come (zie: Tikkun Olam).

Sorry, maar dit kan imho niet anders worden opgevat, dan dat een bepaalde groep mensen (iig toentertijd) graag MILJARDEN mensen zien verdwijnen, uit het zicht, uit het geheugen, uit het leven. (To be blotted out from memory)

Nou, beste Fokkers.. laat maar komen, jullie weten het allemaal zo goed :)

Wie is Esau (ookwel Edom)? Wie is Jacob?

Vertel me dat nou eens, en als je dat doet, denk er dan eens bij na: Is dit niet een tikkeltje genocidaal, kwaadaardig, wraakzuchtig, zelf-gecentreerd en Suppremacist van aard? Wat voor positieve spin kan je hier in vredesnaam aan geven?

Wees nou toch eens eerlijk!! Het is gewoon puur Wensdenken wat daar staat, en daar mag niet over worden gesproken. Ik ben benieuwd hoe ver we komen want het gaat nu gewoon concreet worden.

De reden dat anti-semitisme groeit, is omdat niemand de echte kans krijgt, om met Joodse mensen van gedachten te wisselen over die teksten. Zo ver kom je nooit, je komt niet tot Level2, dan ben je al tot je veters afgefikt: Hoe DURF je kritische vragen te stellen over genocidale teksten!!

Wanneer heeft iemand hier ooit een Joods persoon, of een Rabbi, nadrukkelijk afstand zien nemen van deze verderfelijke teksten? SHOW ME. Laten we tot de kern komen, wie durft.

Sluit ik af met wederom een pareltje van een recente uitspraak van een Mainstream bekende Rabbijn:

"Na Trump komt er geen andere president meer" (After Trump, the trumpet will be blown, zeggen zij. Ofwel, de Shofar?).

Ik zeg feitelijk helemaal niets, zij doen al de onheimelijke praat, ik rapporteer alleen maar en neem niets voor mijn rekening.. by all means, shoot the messenger.
Ik kan geen chocola maken van dit warrig geschreven stuk proza.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 16 juli 2024 @ 15:16:45 #50
464230 saparmurat_niyazov
Türkmenbashi
pi_214308800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 15:15 schreef golfer het volgende:

[..]
En de naam van een land schrijf je met een hoofdletter.

Doet ie met opzet, Israel stelselmatig verkeerd schrijven. Kinderachtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')