abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:37:21 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214250215
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

Update 5 oktober 2024

Van Rijksoverheid

Uit cijfers van het meldpunt Meld.Online Discriminatie blijkt dat het aantal meldingen van online antisemitisme sinds 7 oktober 2023 met 48% is toegenomen, ten opzichte van het jaar ervoor. Nationaal Coördinator Antisemtimsebestrijding (NCAB).

Eddo Verdoner: "Antisemitische content vergiftigt onze samenleving, terwijl de bedrijven die dit faciliteren grof geld verdienen."

In 2023 was antisemitisme in 24% van alle gevallen de discriminatiegrond voor de melding bij Meld.Online Discriminatie. Dit terwijl Joden slecht 0,3% van de Nederlandse bevolking uitmaken. Een fors deel van het aantal meldingen van online antisemitisme sinds de aanslagen van 7 oktober komt voor rekening van X.com (voorheen Twitter).

Antisemitische content is verdienmodel voor bedrijven
Eddo Verdoner: "Sociale mediaplatforms verkopen het gebrek aan moderatie soms als onderdeel van de vrijheid van meningsuiting, maar het is gewoon een verdienmodel. Antisemitische content krijgt veel clicks en rond die clicks verkopen deze bedrijven advertenties. Ze verdienen daarmee veel geld, maar die haatdragende content vergiftigt intussen wel onze samenleving. De invloed van online haat op onze offline wereld is enorm en neemt alleen maar toe. We besteden immers steeds meer tijd op het internet."

Druk opvoeren op sociale mediabedrijven
De NCAB werkt in Europees verband samen om online antisemitisme te bestrijden. Samen met andere internationale coördinatoren wordt druk opgebouwd om sociale mediabedrijven te bewegen hun moderatie op orde te brengen.

SPOILER: Eerdere berichtgeving over groeiend antisemitisme na Hamas aanval op 7 oktober 2023
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jippie op 05-10-2024 22:51:41 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 15:13:15 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_214262456
https://www.at5.nl/artike(...)i-vvd-verontwaardigd

De Pride wordt al een paar jaar oneigenlijk gekaapt door pro-Palestinademonstranten met alle vlagvertoon van dien. Nul reactie, ondanks uitgesproken ongemak van deelnemers.

Maar bij voorbaat moet de Israëlische vlag verboden worden!
  vrijdag 12 juli 2024 @ 15:27:20 #3
503652 Tekaschi
pi_214262640
twitter

Die pride zooi moeten ze afschaffen. Geen problemen met het zijn van homoseksueel, ga je gang. Maar dat overdreven gedoe, die mening delen al mijn homovrienden tevens. Blijkbaar is homoseksueel zijn dat je in een string moet dansen op straat of je tieten moet laten zien. Dit soort pride feestjes zijn dan ook achterhaald, en vooral tegenwoordig voor het linkerkamp in de samenleving om hun gekrijs weer te laten horen, het zal er weer stikken van pro Palestina vlaggen en Jodenhaat.

Maar wat verwacht je ook in de stad met het inclusieve D66/GL/PVDA/DENK/BIJ1.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 15:47:48 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214262880
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:27 schreef Tekaschi het volgende:
[ x

Die partijen zijn openlijk antisemitisch?
Heb je daar wat concrete voorbeelden van?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:26:36 #5
503652 Tekaschi
pi_214263990
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Voorbeelden van openlijk antisemitisme? Ow nee, die partijen spelen het spel heel anders, de bekende tactieken zijn krijsen bij zogenaamde islamofobie, dan vallen ze over elkaar heen om te deugen. En zodra het over antisemitisme gaat is er opeens een compleet andere taal of ontwijken ze het debat, zagen we na 7 oktober wel in meer gemeenteraden waar de linkse partijen in de gemeenteraad niet wisten hoe snel ze het pand moesten ontvluchten om zich niet uit te spreken tegen antisemitisme.

En de zeldzame keer dat het besproken wordt gooien ze met whataboutism's over Israel of de zielige Palestijnen terwijl ze met Palestina sjaal in de raadszaal zitten.

Islamofobie en BLM, daar lopen ze van over en wat wijzen ze dan graag de vinger naar "witte" mensen. Helaas trappen hier nog teveel mensen in.

Vergeet niet dat dit ook de hoek is die jarenlang roept dat "wegkijken" of "niet ingrijpen" ook racisme is, maar ja zoals gezegd gaat dat dan alleen maar over islamofobie en BLM.

'Juden nicht gewenscht'

De linkse politiek zit vol met racisten en radicalen, daar bestaat geen twijfel meer over. Maar zolang dom Nederland meent dat alleen links een monopolie heeft om mensen als racisten weg te zetten zal hier niets aan veranderen en komen ze er keer op keer mee weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tekaschi op 12-07-2024 17:32:56 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:32:38 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264086
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:26 schreef Tekaschi het volgende:
-blaat-
Ik zie nog steeds geen concreet voorbeeld van jou over het openlijke antisemitisme van die partijen in de Amsterdamse gemeenteraad?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:36:52 #7
496192 Cuendillar
pi_214264127
quote:
[ x ]

Die pride zooi moeten ze afschaffen. Geen problemen met het zijn van homoseksueel, ga je gang. Maar dat overdreven gedoe, die mening delen al mijn homovrienden tevens. Blijkbaar is homoseksueel zijn dat je in een string moet dansen op straat of je tieten moet laten zien. Dit soort pride feestjes zijn dan ook achterhaald, en vooral tegenwoordig voor het linkerkamp in de samenleving om hun gekrijs weer te laten horen, het zal er weer stikken van pro Palestina vlaggen en Jodenhaat.

Dit snap ik wel. Stel dat je zomaar wordt geconfronteerd met het object van je haat. Dat is toch vervelend?
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:37:42 #8
503652 Tekaschi
pi_214264136
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds geen concreet voorbeeld van jou over het openlijke antisemitisme van die partijen in de Amsterdamse gemeenteraad?
Racisme is racisme, je alleen uitspreken tegen racisme wat in je straatje past terwijl je het andere racisme doodzwijgt omdat het je niet boeit of wel eens zou kunnen steunen is racisme. Onderscheid maken in racisme op basis van wie racistisch bejegend wordt of verantwoordelijk is voor het racisme is ook racisme.

Beetje duidelijker nu? Of moeten we over gaan op tekeningetjes voor 3 jarigen?
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:37:44 #9
496192 Cuendillar
pi_214264137
quote:
[ x ]

Maar zonder gekheid. Ik eis actie. Dit kan en mag niet worden getolereerd en nu kijk ik (nog) naar de overheid, lokaal en landelijk, om dit de kop in te drukken.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:38:56 #10
503652 Tekaschi
pi_214264158
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:37 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar zonder gekheid. Ik eis actie. Dit kan en mag niet worden getolereerd en nu kijk ik (nog) naar de overheid, lokaal en landelijk, om dit de kop in te drukken.
Van wie moet er actie komen? Van het linkse bestuur in Amsterdam? Nee die zijn pro Palestina, die vinden dit allang goed, even het masker op voor de bühne en het vervolgens doodzwijgen.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:41:33 #11
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214264184
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Laten we het zo zeggen: bij sommige partijen en diens aanhang zijn de "antizionistische" tendensen verdacht sterk.

Het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA bijvoorbeeld gemist? Als dit op het partijcongres van FvD was gebeurd, hadden de kranten er nog maanden over gesproken.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:41:59 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:37 schreef Tekaschi het volgende:

Beetje duidelijker nu? Of moeten we over gaan op tekeningetjes voor 3 jarigen?
Nee. Niets is duidelijker.
Graag inderdaad wat concrete voorbeelden die jouw uitspraken/onderbuik over die partijen kunnen staven.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:43:05 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264205
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:41 schreef HowardRoark het volgende:

Laten we het zo zeggen: bij sommige partijen en diens aanhang zijn de "antizionistische" tendensen verdacht sterk.

Het recente partijcongres van GroenLinks/PvdA bijvoorbeeld gemist? Als dit op het partijcongres van FvD was gebeurd, hadden de kranten er nog maanden over gesproken.

[ twitter ]
Nee.
Maar dat was niet de Amsterdamse gemeenteraad.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:44:55 #14
496192 Cuendillar
pi_214264233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:38 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Van wie moet er actie komen? Van het linkse bestuur in Amsterdam?
Van het bestuur in Amsterdam, ja. Links, rechts of rechtdoor is hierbij niet interessant.

En als die niets doen, dan van de landelijke overheid.
quote:
Nee die zijn pro Palestina, die vinden dit allang goed, even het masker op voor de bühne en het vervolgens doodzwijgen.
Onacceptabel. Het wordt tijd dat er tegengas wordt gegeven aan de haat.

We zouden dit toch nooit meer accepteren? Dan is het nu tijd om dat te bewijzen.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:46:29 #15
503652 Tekaschi
pi_214264252
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee. Niets is duidelijker.
Graag inderdaad wat concrete voorbeelden die jouw uitspraken/onderbuik over die partijen kunnen staven.
Je vraagt om "uitspraken" dat bevestigt mij dat je of mijn argument niet hebt gelezen of niet de capaciteiten hebt om mijn argument te snappen.

In beide gevallen ben ik wel klaar hiermee. Jij wil het niet snappen of je verschuilt je achter deze typische linkse tactieken van wegkijken en doodzwijgen als het niet in het straatje past.

Amsterdam, de inclusieve stad voor iedereen, behalve Joden.
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:53:42 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214264334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:46 schreef Tekaschi het volgende:

Amsterdam, de inclusieve stad voor iedereen, behalve Joden.
Ik ben geboren en getogen in Amsterdam.
En oh ja...ik ben volbloed Joods.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 juli 2024 @ 17:59:36 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214264400
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:43 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee.
Maar dat was niet de Amsterdamse gemeenteraad.
Als je ziet hoe deze is samengesteld kun je er wel op rekenen dat zulke sentimenten daar ook welig tieren. Amsterdam was de enige stad waar nota bene BIJ1, iets van zes zetels wist te halen. Goed dat gezegd hebbende, ik vind wel dat Halsema het als GroenLinks burgemeester zeker niet onverdienstelijk doet. Maar ik zou het niemand aanraden met een keppeltje op of met een Israëlische vlag door bepaalde wijken van Amsterdam lopen. Wellicht überhaupt door Amsterdam lopen geeft al problemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 juli 2024 @ 16:52:05 #18
108676 Aether
pi_214287162
After Oct. 7, mass doxxing has Australian Jews wondering what happened to their country
Months after hundreds of Jewish creatives were publicly named, shamed and threatened for supporting Israel, they continue to see the fallout in what they thought was a safe haven

https://www.timesofisrael(...)ed-to-their-country/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:10:30 #19
108676 Aether
pi_214296908
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 maandag 15 juli 2024 @ 10:12:59 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214296954
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je ziet hoe deze is samengesteld kun je er wel op rekenen dat zulke sentimenten daar ook welig tieren. Amsterdam was de enige stad waar nota bene BIJ1, iets van zes zetels wist te halen. Goed dat gezegd hebbende, ik vind wel dat Halsema het als GroenLinks burgemeester zeker niet onverdienstelijk doet. Maar ik zou het niemand aanraden met een keppeltje op of met een Israëlische vlag door bepaalde wijken van Amsterdam lopen. Wellicht überhaupt door Amsterdam lopen geeft al problemen.
Blablabla.

Er zijn aardig wat Israëlische vlaggen te zien in de stad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 15 juli 2024 @ 10:18:36 #21
497478 Toine51
pi_214297025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 15:13 schreef Qarrad het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)i-vvd-verontwaardigd

De Pride wordt al een paar jaar oneigenlijk gekaapt door pro-Palestinademonstranten met alle vlagvertoon van dien. Nul reactie, ondanks uitgesproken ongemak van deelnemers.

Maar bij voorbaat moet de Israëlische vlag verboden worden!
Ironisch...
Vlaggen verbieden van een land waar jij als homo, lesbo of whatever vrij rond kan lopen, en tegelijk rondparaderen met vlaggen van een staat waar je als dezelfde persoon binnen een dag van de flat wordt gegooid bij wijze van...

:')
  maandag 15 juli 2024 @ 10:41:30 #22
445753 Wantie
pi_214297236
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ironisch...
Vlaggen verbieden van een land waar jij als homo, lesbo of whatever vrij rond kan lopen, en tegelijk rondparaderen met vlaggen van een staat waar je als dezelfde persoon binnen een dag van de flat wordt gegooid bij wijze van...

Het is inmiddels rechtgezet, Queer Amsterdam is uit de organisatie van de Pride Walk gestapt en stichting Homomonument, die als enige organisator achterblijft, legt geen restricties op qua gebruik van Israëlische vlaggen door deelnemers.
  maandag 15 juli 2024 @ 11:37:28 #23
497478 Toine51
pi_214297630
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is inmiddels rechtgezet, Queer Amsterdam is uit de organisatie van de Pride Walk gestapt en stichting Homomonument, die als enige organisator achterblijft, legt geen restricties op qua gebruik van Israëlische vlaggen door deelnemers.
Maar die queer-onnozelen zijn het er dus nog niet mee eens he?
  maandag 15 juli 2024 @ 11:46:59 #24
504918 LaDaDiDa
pi_214297681
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ironisch...

Dat vind ik ook een van de meest opmerkelijke zaken. Homo's zijn daar onthoofd om hun seksualiteit.

Krijg echt even een error hoe je dan als homo zo pro Palestina kan zijn?
  maandag 15 juli 2024 @ 11:58:36 #25
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_214297783
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:46 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Dat vind ik ook een van de meest opmerkelijke zaken. Homo's zijn daar onthoofd om hun seksualiteit.

Krijg echt even een error hoe je dan als homo zo pro Palestina kan zijn?
Kunnen ze zelf niet eens uitleggen.

Ik houd het op een kronkel in de kop tezamen met een tekort aan aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')