Ik heb een paar maanden geleden een rekening daar geopend, niets bijzonders meegemaakt. Je hoeft geen betaalrekening te openen zoals bij sommige andere banken, je spaart via een Belgisch bijkantoor en valt onder het Spaanse garantiestelselquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:10 schreef ondeugend het volgende:
Zijn er hier mensen die sparen bij Santander?
Ik sta namelijk op het punt.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
ja dat zou kunnen. Maargoed vooral een verhaaltje om die daling verder te verbloemen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dus rekening openen, 1 euro op zetten. Maand later geld storten.
Overigens wat is je telefoonnummer? Ik hoorde dat bankfraude bij bunq erg eenvoudig is 🤣
Laat je ons nou zien hoeveel je op je rekening had/hebt?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:28 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ze brengen het zelf erg positief
[..]
Nee dat bedrag komt niet overeen met wat ik heb staan. Dit komt voort uit een mail die ik heb gekregen en is niet representatief voor mijn saldoquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:04 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Laat je ons nou zien hoeveel je op je rekening had/hebt?
Het bedrag in de mail die ik had geeft een ander bedrag die wel overheen komt met mijn saldo.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Nee dat bedrag komt niet overeen met wat ik heb staan. Dit komt voort uit een mail die ik heb gekregen en is niet representatief voor mijn saldo
Op de laatste peildatum was dat u saldo(als ik bij mijn mail kijk en me het goed herinner was dat mijn saldo)quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mijn saldo bij bunq is 0 en krijg de bonus rente voor elk bedrag boven ** euro.
apartquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het bedrag in de mail die ik had geeft een ander bedrag die wel overheen komt met mijn saldo.
Wat heb je trouwens aan die bonusrente als je 'vol' zit. Op alles boven de 100K geeft Bunq geen rente meer.
Voor de nieuwe rekeningen van na 1 juli zou dat hoge rentetarief wel gelden trouwens....quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dus rekening openen, 1 euro op zetten. Maand later geld storten.
Overigens wat is je telefoonnummer? Ik hoorde dat bankfraude bij bunq erg eenvoudig is 🤣
Ik snap het volgens mij niet helemaal. Ik ben sinds januari klant bij Bunq en ontving 2,46% rente.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor de nieuwe rekeningen van na 1 juli zou dat hoge rentetarief wel gelden trouwens....
https://together.bunq.com(...)-interest-on-savings
ik lees het ook zo idd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:08 schreef Freek_nu het volgende:
[..]
Ik snap het volgens mij niet helemaal. Ik ben sinds januari klant bij Bunq en ontving 2,46% rente.
Als ik het goed lees gaat dit omlaag naar 2,16 %.
Nieuwe klanten ontvangen echter 3,36%.
Als dat klopt, is dat toch een raar? Ook niet echt klantvriendelijk.
Of lees ik het nu verkeerd?
Ik denk dat ze kijken naar het hoogste saldo dit kalenderjaar. Er staat al maanden niets op mijn rekening bij bunq, maar rond 1 februari had ik het bedrag uit de mail op mijn bunq spaarrekening.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:29 schreef Leandra het volgende:
Toevallig had ik de Bunq rekening net leeggehaald 3 weken geleden, maar de bonusrente geldt volgens hun mail over het bedrag hoger dan wat er 26 juni op stond.
Wat dat betreft is het dus ook een beetje vreemd, want 1 juli stond er helemaal niets op, dus waarom er dan meer op moet staan dan het bedrag van 26 juni om op 31 december recht op die 'hoger dan 6 maanden geleden bonusrente" te hebben is me niet duidelijk.
Ik kreeg overigens ook al reclame voor Bunq tijdens een spelletje, het eerste wat in beeld kwam was "veilig bankieren".
Volgende keer maak ik een printscreen
Ah, duidelijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze kijken naar het hoogste saldo dit kalenderjaar. Er staat al maanden niets op mijn rekening bij bunq, maar rond 1 februari had ik het bedrag uit de mail op mijn bunq spaarrekening.
Ik lees het ook zo.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:08 schreef Freek_nu het volgende:
[..]
Ik snap het volgens mij niet helemaal. Ik ben sinds januari klant bij Bunq en ontving 2,46% rente.
Als ik het goed lees gaat dit omlaag naar 2,16 %.
Nieuwe klanten ontvangen echter 3,36%.
Als dat klopt, is dat toch een raar? Ook niet echt klantvriendelijk.
Of lees ik het nu verkeerd?
Ik zit bij een dochter van Santander: Open Bank. Puntje is de erfbelasting die op banktegoeden wordt ingehouden als je de pijp uit gaat. Ik weet niet of dat voor die rekening in België opgaatquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:10 schreef ondeugend het volgende:
Zijn er hier mensen die sparen bij Santander?
Ik sta namelijk op het punt.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
De bank die de erfbelasting inhoudt op het banktegoed voor de nabestaanden?quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zit bij een dochter van Santander: Open Bank. Puntje is de erfbelasting die op banktegoeden wordt ingehouden als je de pijp uit gaat. Ik weet niet of dat voor die rekening in België opgaat
Dat is idd mijn twijfel. Ik kan er niet echt info over vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zit bij een dochter van Santander: Open Bank. Puntje is de erfbelasting die op banktegoeden wordt ingehouden als je de pijp uit gaat. Ik weet niet of dat voor die rekening in België opgaat
Hier wordt de mogelijkheid genoemd bij Open Bank: https://www.financieelona(...)and-en-erfbelasting/quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is idd mijn twijfel. Ik kan er niet echt info over vinden.
Ook al laat je NL erfrecht toepassen, betekent dat nog niet dat er niet in Spanje (Frankrijk of Italië) erfbelasting betaald moet worden, en dat kan veel meer zijn dan hier.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat is idd mijn twijfel. Ik kan er niet echt info over vinden.
Ja daarom dus mijn twijfel.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook al laat je NL erfrecht toepassen, betekent dat nog niet dat er niet in Spanje (Frankrijk of Italië) erfbelasting betaald moet worden, en dat kan veel meer zijn dan hier.
In een vorig topic zijn bakken aan bronnen te vinden over hoe dit werkt. Tl:dr als je hierom twijfelt, dont do it.quote:
Ik ben bang van wel, immers ook het Spaanse depogarantiestelsel is van toepassing. Toch wel een punt van twijfelquote:Op donderdag 18 juli 2024 20:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |