Powned weer langs geweest?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:23 schreef Dutch_view het volgende:
SLETTEN op de weg geschilderd. Zal iets Deens zijn?
Uiteraard.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zijn er nog bonis aan de aankomst?
Is toch ook?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het gaat ZEER GOED met Remco Evenepoel
Is ook zoquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens wie?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik kijk op m'n werk zonder commentaar, maar Remco rijdt voor het podiumquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
'hij werd niet weggereden' was ik het dan weer niet helemaal mee eens.
Dan doet hij in ieder geval prima zaken.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:27 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ik kijk op m'n werk zonder commentaar, maar Remco rijdt voor het podium
Of supporters uit Bergen, Noorwegen?quote:
Morele winnaarquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Evenepoel heeft toch dikke 5 seconden gewonnen door het pokeren van Vingegaard/Pogacar.
Remco gaat gewoon keurig 3e worden als er geen gekke dingen gebeuren en hij niet een keer gigantisch ploft. Erg netjes.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco pakt een dikke minuut op deze groep, uitstekende zaken gedaan.
Heeft Vingegaard je iets misdaan?quote:
Niemand neemt Remco serieus voor de eindzege, en terechtquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
Evenepoel heeft toch dikke 5 seconden gewonnen door het pokeren van Vingegaard/Pogacar.
Moet ie niet instorten in het hooggebergte.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Remco gaat gewoon keurig 3e worden als er geen gekke dingen gebeuren en hij niet een keur gigantisch ploft. Erg netjes.
netjes? ik hoor al 3 jaar dat Hij alla Merckx de komende 10 jaar alle wedstrijden zou gaan winnenquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Remco gaat gewoon keurig 3e worden als er geen gekke dingen gebeuren en hij niet een keur gigantisch ploft. Erg netjes.
Ik niet want er gaat weinig spanning zijnquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:32 schreef Bomenverzameling het volgende:
Mooi slot hoor, zin in het echte klimwerk
Serieus? Ik zie toch wel een mooie strijd ontstaan tussen Poga en Vingegaard.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik niet want er gaat weinig spanning zijn
Ja, dit was niet zo goed.quote:
Dat hebben we vaker gedacht, laat de koers eerst maar gereden wordenquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
16:54quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wanneer gingen we binnen zijn op de snelste schema?
Ik weet het niet, deze etappe laat juist het tegenovergestelde zien.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Missen inderdaad wel een Kuss en goede Wout.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
Visma mist wel iemand die Pogacar al in het rood kan laten gaan, voor de aanval van Vingegaard.
Wielco gaat nog schroeienquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Missen inderdaad wel een Kuss en goede Wout.
Het is nu tijdperk Vingegaard he. Hij heeft de 2 laatste 2 Tours gewonnen.quote:
hij lijkt op een goblin uit warcraftquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Met dat pseudosnorretje is Vingegaard nog lelijker dan normaal.
Gewoon afgunst van de rest.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Ik vind Jonas een lieve en sympathieke jongen, ondanks al het gehaat over zijn persoonlijkheid hier.
Echt teringsneu voor iemand die 3 maand geleden half dood viel om nu te gaan janken hahaha Kneus!!!!quote:
Eensquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Ik vind Jonas een lieve en sympathieke jongen, ondanks al het gehaat over zijn persoonlijkheid hier.
Hij is een passievere renner dan Pogi. Pogi is af en toe prettig gestoord, daar hou ik wel van.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:37 schreef Pistolero het volgende:
Bizar ja, hij doet alsof er onlangs nog iets is gebeurd ofzo.quote:
Nee, hij zegt zelf dat hij over een langere periode denkt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bizar ja, hij doet alsof er onlangs nog iets is gebeurd ofzo.
En zolang Vingegaard met deze tactiek wint heeft hij groot gelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij is een passievere renner dan Pogi. Pogi is af en toe prettig gestoord, daar hou ik wel van.
Maar de negativiteit jegens Vingegaard is zwaar overdreven. Hij doet qua rijstijl en tactiek aan Zoetemelk denken. Die werd naarmate hij ouder werd ook populairder. Dus wie weet.
Een vent hoort niet te jankenquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bizar ja, hij doet alsof er onlangs nog iets is gebeurd ofzo.
Lijkt mij als renner ook wel lastig om perse een personality te moeten zijn of veel van je privé leven moet laten zien.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij is een passievere renner dan Pogi. Pogi is af en toe prettig gestoord, daar hou ik wel van.
Maar de negativiteit jegens Vingegaard is zwaar overdreven. Hij doet qua rijstijl en tactiek aan Zoetemelk denken. Die werd naarmate hij ouder werd ook populairder. Dus wie weet.
Er zijn natuurlijk bijzonder weinig renners populair hier. Denk dat bij Jonas ook zijn ploeg weinig bijdraagt aan zijn gunfactor.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:39 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zijn we weer in 1880 of wat is dit?quote:
Hij doseert zijn krachten meer en heeft niet de explosiviteit en dadendrang van Pogi. Maar dat maakt hem niet direct tot een laffe renner.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En zolang Vingegaard met deze tactiek wint heeft hij groot gelijk.
Als vrouw heb ik liever een vent die gewoon durft zijn emoties te laten zien dan in clichés te blijven hangen wat een man moet zijn.quote:
Zou het?quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:44 schreef TAmaru het volgende:
Pogacar had duidelijk een schakelprobleem, zat op een veel te klein verzet in de sprint
Nee, dat is lang geen uitgemaakte zaak. UAE hoeft in het weekeinde niet meer het initatief te nemen. Misschien dat Almeida of Yates een aanval kunnen gaan doen, waardoor Visma-LaB het moeten gaan opknappen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Die smurff uit Denemarken doet het maar weer.
Hij zal de TDF ook winnen, dat wij daar aan twijfelen
Jeetje, ziedend.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:44 schreef Reljem het volgende:
[..]
Het mooie is dat je echt denkt dat je hiermee stoer bent. Wat een sneu leven, sterkte maat.
Yep, het gemis van Kuss kan zich nog laten gelden. Pogi heeft een veel betere ploeg dit jaar.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:45 schreef Blik het volgende:
Echt mega knap van Vingegaard dat hij toch nog terug wist te komen, heb ik wel respect voor. Wordt nog een interessante 3de week waar het echte klimgeweld gaat komen. Ben alleen wel bang dat Vingegaard snel geisoleerd gaat komen te zitten
Was het maar waarquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn we weer in 1880 of wat is dit?
In 1880 heerste de romantiek nog volop.quote:
Wederom een prachtig duel tussen deze twee. Vrijwel ongezien in de Tourgeschiedenis. Jij kan dat vast beter in de juiste context plaatsen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij doseert zijn krachten meer en heeft niet de explosiviteit en dadendrang van Pogi. Maar dat maakt hem niet direct tot een laffe renner.
Maar, toegegeven, ik zag als jeugdige ook liever de onbehoorlijke krachtpatserij van een Merckx dan de "ik kies zolang mogelijk het goede wiel en zorg dat ik op tijd op bed lig" tactiek van Joop. Dus heb ik een zwak voor Pogi. Maar Vingegaard is een groot kampioen. Dat heeft hij hier (opnieuw) bewezen.
Hij zat de hele tijd te bellen tijdens die klim toen hij nog voor lag op Vingegaard, en zat vervolgens inderdaad ook allerlei gelletjes naar binnen te schuiven in de afdaling.quote:
Dat kan ook inderdaad verklaren waarom hij ook voor die sprint zo'n klein verzet bleef trappen.quote:
Veredeld trainings ritje met 10 minuten voorsprongquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
We mogen eigenlijk niet vergeten dat Pogacar. ook de Giro heeft gereden en gewonnen.
Beetje herpes, kan gebeurenquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Kristof Meul is geobsedeerd door het koortsblaasje op de lip van Remco.
Zeker.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
We mogen eigenlijk niet vergeten dat Pogacar. ook de Giro heeft gereden en gewonnen.
wat bizar ditquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Op Tissot staat Roglic inmiddels op 2:15 in het AK, dan heeft hij dus dezelfde tijd gekregen.
hij ging toch gewoon zelf onderuit??quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Roglic heeft zijn halve minuut definief terug
Dat zal wel terecht zijn dan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 16:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als de finish onder aan de Puy Marie was geweest, dan had Rasmussen zeker zijn gelijk gehaald, want het was toen 36 seconden en Pogi was all in gegaan op de aanval. Hij heeft idd de sterkere ploeg, maar die ploeg is eerder opgerookt zo lijkt het. Hij heeft op dit moment meer aan Yates dan aan Ayuso (waarvan ik eerst dacht dat hij zich stiekem spaart voor een bergrit, maar of dat nog zo is). Maar toen kwam Jonas ineens terug op eigen tempo op de Pertus en dat had Pogi dus niet verwacht. Jonas is niet zo explosief, maar met zijn ausdauer lijkt niks mis. Genot om deze etappe via de radio te volgen. Körte Godt Jonas (goed gereden)quote:
Gezellie.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:02 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Kletsen ook moeiteloos minuten vol.
Wat een onzinquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die had lekker naar Vuelta moeten gaanquote:Op woensdag 10 juli 2024 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Ik had eigenlijk meer van Bernal verwacht.
Helaas mag je er 53 minuten langer over doen dan de winnaar.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:13 schreef wimderon het volgende:
Jakobsen heeft de mongolenbus weer niet kunnen volgen.
Aankomst was niet bergop, dus de regel geldt gewoon.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:07 schreef TAmaru het volgende:
ah Roglic zelfde tijd als Remco want gevallen in de laatste 3km
wist niet dat die regel hier gold
Daar heb je dan wel die 200 kilometer voor in je eentje gefietst. Waarom toch?quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:19 schreef wimderon het volgende:
Fred moet nog 3 kilometer, die gaat het niet redden.
https://storage-aso.lequi(...)-reglement-fr-en.pdfquote:Op woensdag 10 juli 2024 17:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is het Tour-reglement eigenlijk ergens terug te vinden?
quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Sorry jongens, ik ging een beetje door het lint hier toen Vingegaard de sprint won, want ik ben een enorm Pogacar-fan, maar inmiddels bekijk ik het van een positievere kant. Pogacar had duidelijk een hongerklop op die voorlaatste klim en de auto zat nog niet achter hem. Is natuurlijk een fout van het team, maar het positieve voor Pogacar is dat hij ondanks zijn hongerklop bij Vingegaard kon blijven op het einde en nog bijna van hem won in de sprint. Pogacar leek in het interview ook erg gerust. Vandaag hebben we gezien wie eigenlijk de sterkste is en dat is Pogacar, want Vingegaard kon hem niet volgen en kon alleen langzaam terugkomen toen Pogacar honger kreeg.
Omdat je nog best kunt herstellen als je het wel redt? Kijk alleen al naar Cavendish op dag 1.quote:Op woensdag 10 juli 2024 17:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar heb je dan wel die 200 kilometer voor in je eentje gefietst. Waarom toch?
quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:04 schreef TAmaru het volgende:
Sorry jongens, ik ging een beetje door het lint hier toen Vingegaard de sprint won, want ik ben een enorm Pogacar-fan, maar inmiddels bekijk ik het van een positievere kant. Pogacar had duidelijk een hongerklop op die voorlaatste klim en de auto zat nog niet achter hem. Is natuurlijk een fout van het team, maar het positieve voor Pogacar is dat hij ondanks zijn hongerklop bij Vingegaard kon blijven op het einde en nog bijna van hem won in de sprint. Pogacar leek in het interview ook erg gerust. Vandaag hebben we gezien wie eigenlijk de sterkste is en dat is Pogacar, want Vingegaard kon hem niet volgen en kon alleen langzaam terugkomen toen Pogacar honger kreeg.
quote:
Was dit een jinx?quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:31 schreef Faraday01 het volgende:
We zijn 10 dagen onder weg en Visma is nog compleet. Dat is op zich al een unicum in 2024.
Remco was weer goed hè.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:46 schreef DeeBee het volgende:
Leuke etappe
Pogacar met dezelfde foutjes als de laatste jaren
Mooi zijn eigen tempo gereden. Podium lijkt mij in handbereik.quote:
Als het verleden maatstaf is: snede leidt tot ontsteking aan een gewricht. Eruit op de tweede rustdag , spuiten erin en ongekend schroeien op de OS #bielesquote:
De commentatoren bij de NOS, Joris en Michael snapten helemaal niets van de afdaling. Wel vijf keer benoemde Joris dat Remco zoveel slechter daalde dan Vingegaard en Roglic, en dat je dat zo duidelijk kon zien.,quote:
Netjes geredenquote:
Dit lijkt mij vooralsnog wel de beste Remco ooit. Eerder zat hij toch meer op het niveau van renners als Yates/Almedia/Ayuso (in de bergen). Die is die nu ook in de bergen ontstegen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:00 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Netjes gereden
Al was dit wel een etappe voor 'eigen tempo' met die finale, man tegen man, dat ligt hem wel
Als hij straks een keer boven de 2000m vroeg lost zit hij met een GROOT probleem, maar podium zit er dik in met die andere troep achter hem. Er vallen een paar mannen keihard door de mand...
Dat is gewoon duidelijk niet helemaal zuiver. Ik zou wel willen weten welke medicijnen daar zijn gebruikt vanwege zijn medische situatie.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Blijft bizar dat iemand die een paar maanden geleden nog een paar weken in een ziekenhuis heeft doorgebracht nu zo goed is, maar hey, daardoor is Nice in ieder geval nog heel ver. Nice.
quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat is gewoon duidelijk niet helemaal zuiver. Ik zou wel willen weten welke medicijnen daar zijn gebruikt vanwege zijn medische situatie.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Buitengewone beschuldigingen vereisen ook buitengewoon bewijs. En dat heb je niet. Want het is er niet. Ze worden allemaal keer op keer negatief getest. Onaangekondigd getest. Er is een bloedpaspoort. En er is nog nooit iets gevonden. Dus hou maar gewoon op met je beschuldigingen.
Klopt, dat heb ik gezegd, maar wat we vandaag hebben gezien van Vingegaard kan gewoon niet.quote:
Dit was comedy capers geweest als er een kopgroep van een man of 6 om de ritzege had gestreden.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die afdaling aan het eind, jeetje, dat moeten ze de volgende keer dat ze hier finishen maar niet meer doen.
Toch een record voor Roglic, mooi 10 dagen achter elkaar op de fiets blijven zitten.
Oke John.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik gezegd, maar wat we vandaag hebben gezien van Vingegaard kan gewoon niet.
Voor mij was dit meer een San Sebastian dan een Alpenrit, dus had hem hier wel goed verwacht. Maar wel netjes in de tweede week van een grote ronde.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dit lijkt mij vooralsnog wel de beste Remco ooit. Eerder zat hij toch meer op het niveau van renners als Yates/Almedia/Ayuso (in de bergen). Die is die nu ook in de bergen ontstegen.
Had eigenlijk niet verwacht dat hij zo in de buurt zou blijven van de twee mutanten.
Kopman Ayuso levert nog meer bewijs dat San Millan een fraud is.quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoe lang krijgt Ayuso de free pass? Nu blijkt dat deze Tour verre van beslist is.
niks mis mee. je hebt het nu laten zien dan mag je gerust een keer je gram halenquote:
Dat standje verongelijkt is een beetje jammer, stukje slachterofferrolquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
niks mis mee. je hebt het nu laten zien dan mag je gerust een keer je gram halen
Weet niet wie eerder in de stress raakt als Almeida dan virtueel geel pakt, Pogi of Vingegaard..quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:05 schreef Faraday01 het volgende:
Zou UAE de volgende bergrit niet overwegen Almeida vooruit te sturen. Die staat nog best goed en Visma aan het werk zetten lijkt wel aantrekkelijk, zeker omdat het tempo dan waarschijnlijk wat lager zal liggen dan op het moment dat UAE vol gas geeft. Bovendien lijkt Visma een stuk minder dan vorig jaar.
Wel benieuwd of ze bij UAE met deze voorsprong de laatste tijdrit in durven te gaan na het schroeiwerk van vorig jaar.quote:Op woensdag 10 juli 2024 21:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Visma heeft dit jaar niet de ploeg om het tempo verschroeiend hoog te houden vanaf begin, over meerdere cols tot aan de slotklim.
Dat is denk ik wel in het voordeel van Pogacar, die kan kiezen om of te schroeien met z'n team of relatief fris aan de voet van een slotklim te komen.
En toch wel een idee van een klein hongerklopje of probleempje met de fiets vandaag.
Denk dat we komend weekend een hoop wijzer zijn. Ik blijf het gevoel hebben dat er 'iets' was bij Pogacar dat hem vandaag deels parten speelde.quote:Op woensdag 10 juli 2024 22:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel benieuwd of ze bij UAE met deze voorsprong de laatste tijdrit in durven te gaan na het schroeiwerk van vorig jaar.
Pogi lijkt me nog steeds wel de grote favoriet voor eindwinst, maar had niet verwacht dat Vingegaard na 1,5 week nog relatief zou staan en hem zelfs al klopt in een 1 tegen 1 duel.
Ff een speldenprikje terug, niks mis meequote:Op woensdag 10 juli 2024 20:27 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat standje verongelijkt is een beetje jammer, stukje slachterofferrol
Wees gewoon trots op de prestatie
En wat Pogi laat zien kan dan wel?quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik gezegd, maar wat we vandaag hebben gezien van Vingegaard kan gewoon niet.
En Vingegaard is de beste klimmer ter wereldquote:Op woensdag 10 juli 2024 23:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
dat is de beste wielrenner ter wereld
Zeker. Het is een prachtige titanenstrijd steeds de laatste jaren, Pogacar tegen Vingegaard. De verschillende specialiteiten en karakters maken het extra interessant.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:40 schreef Sabata het volgende:
het is vooral bijzonder dat Pogacar en Vingegaard qua rijstijl en qua persoonlijkheid volledig elkaars tegengestelde zijn. Pogacar maakt show valt voortdurend aan, is goed in explosieve demarrages en is ook flamboyant. Vingegaard is juist heel introvert met Asperger trekjes, rijdt veel berekender dan Pogi en is robotachtig goed in het rijden van één tempo. zijn voordeel is zijn herstellende vermogen maar ik vraag me af of zijn zware blessures er nog voor gaan zorgen dat hij in de derde week er nu door zakt. daarnaast wordt dalen een dingetje. gisteren zag je ook dat als hij alleen daalt hij fors tijd verliest op pogi. met Roglic als piloot en later bij Pogi in het wiel kopieert ie zijn lijnen veel beter.
Maar de rest toch wel minder op achterstand dan in andere gevallen. Vorig jaar pakt Vingegaard 10'56 op de nummer 3 en Pogacar 3'27 (en 5 minuten op z'n eerste niet-ploegmaat), en in de Giro pakt Pogi op halve kracht 9'56 op de nummer 2, dat soort taferelen zien we niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker. Het is een prachtige titanenstrijd steeds de laatste jaren, Pogacar tegen Vingegaard. De verschillende specialiteiten en karakters maken het extra interessant.
Had wel gehoopt en gedacht dat ze dit jaar iets minder boven de rest uit zouden steken. Evenepoel won weliswaar de tijdrit maar verder wordt hij toch wel consequent op achterstand gereden door die twee. Roglic ligt nog verder achter.
Niet veel vertrouwen daarin hoor, Vingegaard of Pogacar pakken op doping uit 2022 zou een ramp zijn voor het wielrennen. Zou zeggen dat ze onder dezelfde regels rijden en dat gevoeligheid voor doping onderdeel is van je talent als wielrenner. Niet heel romantisch verder, maar het is wat het is.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:40 schreef Sabata het volgende:
en natuurlijk worden hier boven weer grote woorden gebruikt dat er iets niet klopt en dat er iets niet zuiver gaat. ga je gang maar, je zult het toch altijd houden sinds het doping tijdperk. het schijnt twee jaar te duren voor doping mogelijk kan worden opgespoord in herhaal testen mbv nieuwe technieken. toortsen en hooivork blijven tot die tijd in de kast bij mij. Go Jonas
Dat laatste was ook wel verwacht toch? Je hebt Pogi/Vingegaard en daarna een tijdje niks en dan Roglic/Evenepoel waarbij Roglic door het verleden nog net een streepje voor had. Dat lijkt tijdens deze ronde wel omgedraaid te zijn, maar Pogi en Vingegaard steken er nog wel bovenuit als ze goed zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker. Het is een prachtige titanenstrijd steeds de laatste jaren, Pogacar tegen Vingegaard. De verschillende specialiteiten en karakters maken het extra interessant.
Had wel gehoopt en gedacht dat ze dit jaar iets minder boven de rest uit zouden steken. Evenepoel won weliswaar de tijdrit maar verder wordt hij toch wel consequent op achterstand gereden door die twee. Roglic ligt nog verder achter.
Maar als je ziet wie daar op nummer 2 en 3 stonden in de Giro (Martinez en Thomas), dan vind ik dat tijdsverschil ook niet zo heel gek. Almeida, Rodriguez en Landa etc. staan nu ook al op bijna 4,5 minuut van Pogacar en dan zijn de echte bergritten nog niet eens geweest. Die komen wellicht ook op meer dan 10 minuten terecht. Pogacar, Vingegaard, Evenepoel en Roglic zijn gewoon van een ander niveau en aangezien die laatste drie niet meededen in de Giro, was het allemaal niet zo lastig voor Pogacar. Vermoedelijk had Vingegaard die Giro ook met 10 minuten verschil gewonnen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar de rest toch wel minder op achterstand dan in andere gevallen. Vorig jaar pakt Vingegaard 10'56 op de nummer 3 en Pogacar 3'27 (en 5 minuten op z'n eerste niet-ploegmaat), en in de Giro pakt Pogi op halve kracht 9'56 op de nummer 2, dat soort taferelen zien we niet.
[..]
Ja dat is zeg maar het punt, Roglic en Evenepoel zitten er wel degelijk dichterbij dan de anderen in het verleden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar als je ziet wie daar op nummer 2 en 3 stonden in de Giro (Martinez en Thomas), dan vind ik dat tijdsverschil ook niet zo heel gek. Almeida, Rodriguez en Landa etc. staan nu ook al op bijna 4,5 minuut van Pogacar en dan zijn de echte bergritten nog niet eens geweest. Die komen wellicht ook op meer dan 10 minuten terecht. Pogacar, Vingegaard, Evenepoel en Roglic zijn gewoon van een ander niveau en aangezien die laatste drie niet meededen in de Giro, was het allemaal niet zo lastig voor Pogacar. Vermoedelijk had Vingegaard die Giro ook met 10 minuten verschil gewonnen.
Op papier is het geen verrassing, maar door het voorseizoen (Pogacar met de Giro in de benen en Vingegaard met de val) toch wel een beetje.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat laatste was ook wel verwacht toch? Je hebt Pogi/Vingegaard en daarna een tijdje niks en dan Roglic/Evenepoel waarbij Roglic door het verleden nog net een streepje voor had. Dat lijkt tijdens deze ronde wel omgedraaid te zijn, maar Pogi en Vingegaard steken er nog wel bovenuit als ze goed zijn.
We hebben nog amper een serieuze berg gehad.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar de rest toch wel minder op achterstand dan in andere gevallen. Vorig jaar pakt Vingegaard 10'56 op de nummer 3 en Pogacar 3'27 (en 5 minuten op z'n eerste niet-ploegmaat), en in de Giro pakt Pogi op halve kracht 9'56 op de nummer 2, dat soort taferelen zien we niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |