quote:
Op vrijdag 4 oktober 2024 08:48 schreef Bottoms_up het volgende:Vorige keer was het van 2 naar 3 de hel. Nu is het van 1 naar 2 veel pittiger. Leuk man zo'n tweede. Dan denk je het een beetje te snappen en dan veranderen ze alle regels.
Met de oudste was het een gevecht om m zindelijk te krijgen. Uiteindelijk net op tijd voor school gelukt met redelijk wat ongelukjes in het begin. Maggie is nu zichzelf op eigen initiatief zindelijk aan het maken.
Het klinkt leuker dan het is
Ze wil alles zelf doen en potjes zijn haar te min. Ze kan met een opstapje prima de wc op en die heeft een verkleinbril. Maar ze gaat meestal niet ver genoeg zitten en we mogen niet helpen. Ik mag meestal nog niet eens in de buurt zijn. Dan word ik weggeduwd met "mama elpe nè, mama daa".
Dat alles (letterlijk elke stap vanaf ze haar ogen open doet tot ze bij het kdv is) zelf willen doen is echt een oefening in geduld. En maar aanvaarden dat ik voorlopig nooit meer op tijd kom. Dat is voor mij wel een dingetje.
Maar op de goede momenten is ze gewoon fantastisch. Echt een heerlijk kind met veel humor.
Aapie is nog steeds van het bij alles geholpen worden, vindt hij wel lekker makkelijk

Hij kan nu prima zelf naar de wc (met af en toe een ongelukje) maar hij wil dat ik bij alles help. En als ik zeg dat hij het prima zelf kan dan wil hij gewoon dat ik erbij kom staan

Wel is hij heel erg van dat alles op een bepaalde manier moet, heel dwingerig. En als het net iets anders gaat dan is het draaaaamaaaa

quote:
Op zaterdag 5 oktober 2024 10:52 schreef Cygne het volgende:F. krijgt een loophulpmiddel. Hij zou fysiek kunnen lopen, hij doet het ook aan 1 vinger, maar liever niet. Hij kan gewoon prima op zijn knieën lopen en als hij ergens niet bij kan mcGuyvert hij wel een trapje. Hij zit op een reguliere psz en komt prima mee met de andere kinderen qua leeftijd. Doet alles mee. Behalve lopen en praten. Hij geeft ook non-verbaal aan dat hij dat gewoon
niet gaat doen. Dan wijst hij naar ons en dan naar zijn voeten. "Papa, mama en grote broer lopen op voeten" en vervolgens naar zichzelf en naar zijn knieën "F loopt op knieën".
Ook wel iets wat bij zijn syndroom hoort, maar dat koppige werkt ook niet mee. Het boeit 'm gewoon niet.

En, hoe gaat het nu?
quote:
Ik vind het doodeng

Peppi nana, UI

Aapie heeft nogal een eclectische smaak. Zappelin is hem te min dus hij kijkt alleen naar Netflix of Disney. Favorieten zijn Paw Patrol, Gigantosaurus, Mickey Mouse Clubhuis en Bluey. En inderdaad, af en toe ook nog Cocomelon

Hij kan van die obsessies kijken. Zo heeft hij een paar weken alleen maar superkatjes gekeken en daarna Pyjama Helden. Ik kan dan al die dingen woord voor woord meezingen en 's nachts zit het nog in mijn hoofd
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam