abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215185668
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 17:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe voel je je daarbij? Is het dubbel, wel prima of helemaal kut?
Wel prima. Scheelt ook dat het geen schok is en we sinds de zwangerschap weten dat dit erbij kon horen. Wel heel blij met zijn kinderfysiotherapeut die meteen praktisch denkt en dingen regelt ipv gedoe met revalidatiecentrum met wachtlijsten, onderzoeken etc.
pi_215230513
Welke tv-programma’s worden er bij jullie gekeken? Ik heb een tweejarige en een vierjarige. Ik wil dat er hier weer Nederlandse programma’s gekeken worden maar ik heb geen idee wat leuk is?
pi_215231650
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:15 schreef Smart_ass het volgende:
Welke tv-programma’s worden er bij jullie gekeken? Ik heb een tweejarige en een vierjarige. Ik wil dat er hier weer Nederlandse programma’s gekeken worden maar ik heb geen idee wat leuk is?
Bing, Het Zandkasteel, Meneer Papier, Maan en Ik, Bassie en Adriaan, Kiri en Lou, Hoi Duggee… en vast nog wel meer wat ik nu even niet kan bedenken. Er wordt gekeken via NPO Start, YouTube en old school dvd’s.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:11:30 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215231710
Wij kijken alleen via npo start. Wat beide kinderen lang leuk vinden/vonden: Peppa, dropje, lief monster, bouwer power, raad eens wat ik doe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215233472
Via Disney+ kijken wij graag Bluey. Verder is Juf Roos hier populair en de Teletubbies. De laatste tijd ook Nijntje wel wat meer. Die laatste drie kijken we allemaal via youtube.
pi_215233819
Hier de laatste weken veel Sesamstraat. Vinden wij ook leuk. :D Verder kijkt ze graag ‘vlogs’ van grotere meiden (Zoete Zusjes, Pip), maar daar stellen we wel een limiet aan.
Het wisselt hier echt per paar weken. Ze heeft de laatste tijd iets minder interesse in de tv en filmpjes.
pi_215234200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:37 schreef Bami het volgende:
Via Disney+ kijken wij graag Bluey. Verder is Juf Roos hier populair en de Teletubbies. De laatste tijd ook Nijntje wel wat meer. Die laatste drie kijken we allemaal via youtube.
Bluey O+ zo grappig en vertederend. Minstens zo leuk voor ouders als voor kinderen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215234249
Ja we kijken het omdat ik benieuwd was, niet omdat zij erom vroeg. :D En kijken dus ook alleen Bluey als ik mee kan kijken. :') O+ Vind het echt heel fijn om te kijken, en geeft soms ook mooie inspiratie of inzichten over hoe je dingen aan kan pakken thuis!
pi_215234373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:09 schreef Bami het volgende:
Ja we kijken het omdat ik benieuwd was, niet omdat zij erom vroeg. :D En kijken dus ook alleen Bluey als ik mee kan kijken. :') O+ Vind het echt heel fijn om te kijken, en geeft soms ook mooie inspiratie of inzichten over hoe je dingen aan kan pakken thuis!
Echt hè? Mijn oudste (12) kijkt het ook graag mee en die gaat dan ook echt dingen bij zijn halfzusje (peuter, niet mijn kind) uitproberen. Zo tof O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215235519
Bedankt voor alle suggesties! We gaan het weer uitproberen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:15:48 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215235894
Juf roos is hier heel lang favoriet geweest, net als Bluey, paw patrol, gabby's poppenhuis en alles van ketnet en ketnet junior.

Peppa pig wordt hier niet gekeken, daar kan ik niet zo goed tegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215235997
Oh ik vind Peppa heel leuk :D.
What is a weed grandpa? A weed is a cheeky plant, growing in the wrong spot O+.

Maargoed ze zijn weer een beetje peppa moe. En juf Roos ook. Dus ik ga de andere suggesties uitproberen.
pi_215236773
Mijn kinderen vinden Casper en Emma ook erg leuk, kun je bij Npo ook vinden.

Poffertje wordt al bijna vier. Het gaat nog altijd heel goed met haar. Ze kletst me wel de oren van mijn kop. :D Ik ga dat echt nog missen als ze naar school gaat. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 13 oktober 2024 @ 07:12:19 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215250679
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:30 schreef Smart_ass het volgende:
Oh ik vind Peppa heel leuk :D.
What is a weed grandpa? A weed is a cheeky plant, growing in the wrong spot O+.

Maargoed ze zijn weer een beetje peppa moe. En juf Roos ook. Dus ik ga de andere suggesties uitproberen.
Ik vind peppa best gemeen. Vooral over het formaat van papa big. Maar ik begreep van een vriendin ook dat het in het Engels beter te doen is dan in het nl's.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215250848
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:15 schreef Smart_ass het volgende:
Voor de film momenten, de film van Dikkie Dik is nu beschikbaar via verschillende kanalen ( https://www.instagram.com(...)MXVyOTZpcnppMDJibA== )

Bij ons kijken ze weinig. Wat paw patrol en Nijntje. De oudste kijkt door de kinderboekenweek Pippi Langkous en soms wat lego bouwfilmpjes op YouTube.
pi_215267903
maan en ik is zo lekker zen O+ jammer dat daar online niet zoveel van te vinden is (vooral liedjes)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_215268480
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
maan en ik is zo lekker zen O+ jammer dat daar online niet zoveel van te vinden is (vooral liedjes)
Ik vind het echt fantastisch. Lekker ‘langzaam’, geen geblèr, lieve en leuke liedjes O+
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:22:44 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215270654
Oh dat vind ik vooral echt heel suf. 'Peppi nana...' Maar gelukkig zijn mijn kinderen dat ontgroeid.
pi_215277759
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 06:46 schreef eponine het volgende:

[..]
Ik vind het echt fantastisch. Lekker ‘langzaam’, geen geblèr, lieve en leuke liedjes O+
uien!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_215277799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
uien!
O+
pi_215280260
Cocomelon is hier de absolute favoriet! "Coco kijkeeeee"?? O+
pi_215280315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:45 schreef DjVero het volgende:
Cocomelon is hier de absolute favoriet! "Coco kijkeeeee"?? O+
Heb je het item van Arjen Lubach hierover al gezien? :D
pi_215280352
quote:
17s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Heb je het item van Arjen Lubach hierover al gezien? :D
Nee, link?
  Moderator woensdag 16 oktober 2024 @ 14:36:18 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215280620
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Vorige keer was het van 2 naar 3 de hel. Nu is het van 1 naar 2 veel pittiger. Leuk man zo'n tweede. Dan denk je het een beetje te snappen en dan veranderen ze alle regels.
Met de oudste was het een gevecht om m zindelijk te krijgen. Uiteindelijk net op tijd voor school gelukt met redelijk wat ongelukjes in het begin. Maggie is nu zichzelf op eigen initiatief zindelijk aan het maken.
Het klinkt leuker dan het is :P
Ze wil alles zelf doen en potjes zijn haar te min. Ze kan met een opstapje prima de wc op en die heeft een verkleinbril. Maar ze gaat meestal niet ver genoeg zitten en we mogen niet helpen. Ik mag meestal nog niet eens in de buurt zijn. Dan word ik weggeduwd met "mama elpe nè, mama daa".
Dat alles (letterlijk elke stap vanaf ze haar ogen open doet tot ze bij het kdv is) zelf willen doen is echt een oefening in geduld. En maar aanvaarden dat ik voorlopig nooit meer op tijd kom. Dat is voor mij wel een dingetje.
Maar op de goede momenten is ze gewoon fantastisch. Echt een heerlijk kind met veel humor.
Aapie is nog steeds van het bij alles geholpen worden, vindt hij wel lekker makkelijk _O- Hij kan nu prima zelf naar de wc (met af en toe een ongelukje) maar hij wil dat ik bij alles help. En als ik zeg dat hij het prima zelf kan dan wil hij gewoon dat ik erbij kom staan :')

Wel is hij heel erg van dat alles op een bepaalde manier moet, heel dwingerig. En als het net iets anders gaat dan is het draaaaamaaaa :X

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:52 schreef Cygne het volgende:
F. krijgt een loophulpmiddel. Hij zou fysiek kunnen lopen, hij doet het ook aan 1 vinger, maar liever niet. Hij kan gewoon prima op zijn knieën lopen en als hij ergens niet bij kan mcGuyvert hij wel een trapje. Hij zit op een reguliere psz en komt prima mee met de andere kinderen qua leeftijd. Doet alles mee. Behalve lopen en praten. Hij geeft ook non-verbaal aan dat hij dat gewoon niet gaat doen. Dan wijst hij naar ons en dan naar zijn voeten. "Papa, mama en grote broer lopen op voeten" en vervolgens naar zichzelf en naar zijn knieën "F loopt op knieën".

Ook wel iets wat bij zijn syndroom hoort, maar dat koppige werkt ook niet mee. Het boeit 'm gewoon niet. :')
En, hoe gaat het nu?

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind het doodeng :X Peppi nana, UI :')

Aapie heeft nogal een eclectische smaak. Zappelin is hem te min dus hij kijkt alleen naar Netflix of Disney. Favorieten zijn Paw Patrol, Gigantosaurus, Mickey Mouse Clubhuis en Bluey. En inderdaad, af en toe ook nog Cocomelon :X

Hij kan van die obsessies kijken. Zo heeft hij een paar weken alleen maar superkatjes gekeken en daarna Pyjama Helden. Ik kan dan al die dingen woord voor woord meezingen en 's nachts zit het nog in mijn hoofd :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')