abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215185668
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 17:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe voel je je daarbij? Is het dubbel, wel prima of helemaal kut?
Wel prima. Scheelt ook dat het geen schok is en we sinds de zwangerschap weten dat dit erbij kon horen. Wel heel blij met zijn kinderfysiotherapeut die meteen praktisch denkt en dingen regelt ipv gedoe met revalidatiecentrum met wachtlijsten, onderzoeken etc.
pi_215230513
Welke tv-programma’s worden er bij jullie gekeken? Ik heb een tweejarige en een vierjarige. Ik wil dat er hier weer Nederlandse programma’s gekeken worden maar ik heb geen idee wat leuk is?
pi_215231650
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:15 schreef Smart_ass het volgende:
Welke tv-programma’s worden er bij jullie gekeken? Ik heb een tweejarige en een vierjarige. Ik wil dat er hier weer Nederlandse programma’s gekeken worden maar ik heb geen idee wat leuk is?
Bing, Het Zandkasteel, Meneer Papier, Maan en Ik, Bassie en Adriaan, Kiri en Lou, Hoi Duggee… en vast nog wel meer wat ik nu even niet kan bedenken. Er wordt gekeken via NPO Start, YouTube en old school dvd’s.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:11:30 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215231710
Wij kijken alleen via npo start. Wat beide kinderen lang leuk vinden/vonden: Peppa, dropje, lief monster, bouwer power, raad eens wat ik doe.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215233472
Via Disney+ kijken wij graag Bluey. Verder is Juf Roos hier populair en de Teletubbies. De laatste tijd ook Nijntje wel wat meer. Die laatste drie kijken we allemaal via youtube.
pi_215233819
Hier de laatste weken veel Sesamstraat. Vinden wij ook leuk. :D Verder kijkt ze graag ‘vlogs’ van grotere meiden (Zoete Zusjes, Pip), maar daar stellen we wel een limiet aan.
Het wisselt hier echt per paar weken. Ze heeft de laatste tijd iets minder interesse in de tv en filmpjes.
pi_215234200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:37 schreef Bami het volgende:
Via Disney+ kijken wij graag Bluey. Verder is Juf Roos hier populair en de Teletubbies. De laatste tijd ook Nijntje wel wat meer. Die laatste drie kijken we allemaal via youtube.
Bluey O+ zo grappig en vertederend. Minstens zo leuk voor ouders als voor kinderen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215234249
Ja we kijken het omdat ik benieuwd was, niet omdat zij erom vroeg. :D En kijken dus ook alleen Bluey als ik mee kan kijken. :') O+ Vind het echt heel fijn om te kijken, en geeft soms ook mooie inspiratie of inzichten over hoe je dingen aan kan pakken thuis!
pi_215234373
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 12:09 schreef Bami het volgende:
Ja we kijken het omdat ik benieuwd was, niet omdat zij erom vroeg. :D En kijken dus ook alleen Bluey als ik mee kan kijken. :') O+ Vind het echt heel fijn om te kijken, en geeft soms ook mooie inspiratie of inzichten over hoe je dingen aan kan pakken thuis!
Echt hè? Mijn oudste (12) kijkt het ook graag mee en die gaat dan ook echt dingen bij zijn halfzusje (peuter, niet mijn kind) uitproberen. Zo tof O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215235519
Bedankt voor alle suggesties! We gaan het weer uitproberen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:15:48 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215235894
Juf roos is hier heel lang favoriet geweest, net als Bluey, paw patrol, gabby's poppenhuis en alles van ketnet en ketnet junior.

Peppa pig wordt hier niet gekeken, daar kan ik niet zo goed tegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215235997
Oh ik vind Peppa heel leuk :D.
What is a weed grandpa? A weed is a cheeky plant, growing in the wrong spot O+.

Maargoed ze zijn weer een beetje peppa moe. En juf Roos ook. Dus ik ga de andere suggesties uitproberen.
pi_215236773
Mijn kinderen vinden Casper en Emma ook erg leuk, kun je bij Npo ook vinden.

Poffertje wordt al bijna vier. Het gaat nog altijd heel goed met haar. Ze kletst me wel de oren van mijn kop. :D Ik ga dat echt nog missen als ze naar school gaat. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 13 oktober 2024 @ 07:12:19 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215250679
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:30 schreef Smart_ass het volgende:
Oh ik vind Peppa heel leuk :D.
What is a weed grandpa? A weed is a cheeky plant, growing in the wrong spot O+.

Maargoed ze zijn weer een beetje peppa moe. En juf Roos ook. Dus ik ga de andere suggesties uitproberen.
Ik vind peppa best gemeen. Vooral over het formaat van papa big. Maar ik begreep van een vriendin ook dat het in het Engels beter te doen is dan in het nl's.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215250848
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 22:15 schreef Smart_ass het volgende:
Voor de film momenten, de film van Dikkie Dik is nu beschikbaar via verschillende kanalen ( https://www.instagram.com(...)MXVyOTZpcnppMDJibA== )

Bij ons kijken ze weinig. Wat paw patrol en Nijntje. De oudste kijkt door de kinderboekenweek Pippi Langkous en soms wat lego bouwfilmpjes op YouTube.
pi_215267903
maan en ik is zo lekker zen O+ jammer dat daar online niet zoveel van te vinden is (vooral liedjes)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_215268480
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
maan en ik is zo lekker zen O+ jammer dat daar online niet zoveel van te vinden is (vooral liedjes)
Ik vind het echt fantastisch. Lekker ‘langzaam’, geen geblèr, lieve en leuke liedjes O+
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:22:44 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215270654
Oh dat vind ik vooral echt heel suf. 'Peppi nana...' Maar gelukkig zijn mijn kinderen dat ontgroeid.
pi_215277759
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 06:46 schreef eponine het volgende:

[..]
Ik vind het echt fantastisch. Lekker ‘langzaam’, geen geblèr, lieve en leuke liedjes O+
uien!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_215277799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 09:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
uien!
O+
pi_215280260
Cocomelon is hier de absolute favoriet! "Coco kijkeeeee"?? O+
pi_215280315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:45 schreef DjVero het volgende:
Cocomelon is hier de absolute favoriet! "Coco kijkeeeee"?? O+
Heb je het item van Arjen Lubach hierover al gezien? :D
pi_215280352
quote:
17s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 13:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Heb je het item van Arjen Lubach hierover al gezien? :D
Nee, link?
  Moderator woensdag 16 oktober 2024 @ 14:36:18 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215280620
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Vorige keer was het van 2 naar 3 de hel. Nu is het van 1 naar 2 veel pittiger. Leuk man zo'n tweede. Dan denk je het een beetje te snappen en dan veranderen ze alle regels.
Met de oudste was het een gevecht om m zindelijk te krijgen. Uiteindelijk net op tijd voor school gelukt met redelijk wat ongelukjes in het begin. Maggie is nu zichzelf op eigen initiatief zindelijk aan het maken.
Het klinkt leuker dan het is :P
Ze wil alles zelf doen en potjes zijn haar te min. Ze kan met een opstapje prima de wc op en die heeft een verkleinbril. Maar ze gaat meestal niet ver genoeg zitten en we mogen niet helpen. Ik mag meestal nog niet eens in de buurt zijn. Dan word ik weggeduwd met "mama elpe nè, mama daa".
Dat alles (letterlijk elke stap vanaf ze haar ogen open doet tot ze bij het kdv is) zelf willen doen is echt een oefening in geduld. En maar aanvaarden dat ik voorlopig nooit meer op tijd kom. Dat is voor mij wel een dingetje.
Maar op de goede momenten is ze gewoon fantastisch. Echt een heerlijk kind met veel humor.
Aapie is nog steeds van het bij alles geholpen worden, vindt hij wel lekker makkelijk _O- Hij kan nu prima zelf naar de wc (met af en toe een ongelukje) maar hij wil dat ik bij alles help. En als ik zeg dat hij het prima zelf kan dan wil hij gewoon dat ik erbij kom staan :')

Wel is hij heel erg van dat alles op een bepaalde manier moet, heel dwingerig. En als het net iets anders gaat dan is het draaaaamaaaa :X

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:52 schreef Cygne het volgende:
F. krijgt een loophulpmiddel. Hij zou fysiek kunnen lopen, hij doet het ook aan 1 vinger, maar liever niet. Hij kan gewoon prima op zijn knieën lopen en als hij ergens niet bij kan mcGuyvert hij wel een trapje. Hij zit op een reguliere psz en komt prima mee met de andere kinderen qua leeftijd. Doet alles mee. Behalve lopen en praten. Hij geeft ook non-verbaal aan dat hij dat gewoon niet gaat doen. Dan wijst hij naar ons en dan naar zijn voeten. "Papa, mama en grote broer lopen op voeten" en vervolgens naar zichzelf en naar zijn knieën "F loopt op knieën".

Ook wel iets wat bij zijn syndroom hoort, maar dat koppige werkt ook niet mee. Het boeit 'm gewoon niet. :')
En, hoe gaat het nu?

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind het doodeng :X Peppi nana, UI :')

Aapie heeft nogal een eclectische smaak. Zappelin is hem te min dus hij kijkt alleen naar Netflix of Disney. Favorieten zijn Paw Patrol, Gigantosaurus, Mickey Mouse Clubhuis en Bluey. En inderdaad, af en toe ook nog Cocomelon :X

Hij kan van die obsessies kijken. Zo heeft hij een paar weken alleen maar superkatjes gekeken en daarna Pyjama Helden. Ik kan dan al die dingen woord voor woord meezingen en 's nachts zit het nog in mijn hoofd :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215288841
Cocomelon komt er hier écht niet in, wat een verschrikking. Na het item van Arjan Lubach bevestigd mijn mening alleen maar :+

Hier heeft vriend oudere peuterseries op onze shield gezet, echt heel leuk. Hij wil nu dus ook gewoon TikTak, Sesamstraat, BoesBoes, Pingu, Knofje, Pieter Post, etc kijken :D Ellie de Olifant op NPO is ook een hit.

Oudste van 5 kijkt soms op Youtube kids (helaas via kindjes van de bso afgekeken) naar muizen of hamsters die door een parcours/doolhof moeten lopen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door June. op 17-10-2024 13:59:07 ]
Shine bright like a diamond.
pi_215290890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 13:53 schreef June. het volgende:
Cocomelon komt er hier écht niet in, wat een verschrikking. Na het item van Arjan Lubach bevestigd mijn mening alleen maar :+

Hier heeft vriend oudere peuterseries op onze shield gezet, echt heel leuk. Hij wil nu dus ook gewoon TikTak, Sesamstraat, BoesBoes, Pingu, Knofje, Pieter Post, etc kijken :D Ellie de Olifant op NPO is ook een hit.

Oudste van 5 kijkt soms op Youtube kids (helaas via kindjes van de bso afgekeken) naar muizen of hamsters die door een parcours/doolhof moeten lopen :')
Ja dit, als F. de kans krijgt, zet ze een filmpje op van Koreaanse kinderen die allemaal veel te hypere dansjes doen met allemaal unicorns, smilies in alle kleuren, poepemoticons en noem het maar op. :’)
pi_215291269
Ik vind Mike en Molly, Fien en Teun ook leuk om mee te kijken. Tiktak en bumba vindt ze ook leuk.
Maar cocomelon is toch favoriet :P
Heb toch ook wel het idee dat ze er wat van leert ondanks de slechte reputatie, ze kent alle kleuren en roept do-re-mi-la-sol-la-ti-do :P
pi_215292031
Wij hebben maandag rondleiding op de basisschool!
Voelt wel heel erg vroeg maar het schijnt normaal te zijn om bij 2 jaar te gaan rondkijken :P
Nog tips waarop te letten en naar te vragen?
pi_215292309
Bluey en paw patrol zijn hier favoriet. Skye is alles. Soms kijkt ze mee met haar broer naar spidey of de smurfen. Cocomelon zet ik af als ze er per ongeluk op uit komt. Ik vind het vreselijk.

Logopedie gaat mweh. Vandaag bracht de logopediste tos en kentalis al ter sprake (vanwege de wachtlijsten, moest het over een paar maanden nodig zijn) maar dat viel me een beetje verkeerd. Ze is nu 4 of 5 keer geweest en laat nlg altijd maar een fractie zien van wat ze thuis doet. Laat ze maar eerst eens dat gehoor testen want zij wil dat pas na 3 maanden behandelen doen. Laten we haar ff een kans geven voor we een volgende stap nemen. Ze heeft nog geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Wat ik vandaag gezien heb en thuis ook merk is dat uitlokken amper werkt. Ze heeft het onmiddellijk door en klapt dicht. Is dat koppigheid, faalangst of kan ze het echt niet, geen idee. Ik had na een paar sessies geen mirakels verwacht maar meteen willen doorverwijzen ook niet.
pi_215292345
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef Lokasenna het volgende:
Voelt wel heel erg vroeg maar het schijnt normaal te zijn om bij 2 jaar te gaan rondkijken :P
Ik heb niet veel vragen gesteld. Ik wilde weten wat ze konden bieden aan kinderen die niet gemiddeld zijn (beide kanten op) en wat ze doen tegen pesten. Voor de rest lette ik op de sfeer en hoe de kinderen erbij liepen. Die leken vrolijk en ontspannen.
Kleuter voelt zich er voorlopig prima dus hebben we Maggie daar ook ingeschreven.
pi_215293293
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Bluey en paw patrol zijn hier favoriet. Skye is alles. Soms kijkt ze mee met haar broer naar spidey of de smurfen. Cocomelon zet ik af als ze er per ongeluk op uit komt. Ik vind het vreselijk.

Logopedie gaat mweh. Vandaag bracht de logopediste tos en kentalis al ter sprake (vanwege de wachtlijsten, moest het over een paar maanden nodig zijn) maar dat viel me een beetje verkeerd. Ze is nu 4 of 5 keer geweest en laat nlg altijd maar een fractie zien van wat ze thuis doet. Laat ze maar eerst eens dat gehoor testen want zij wil dat pas na 3 maanden behandelen doen. Laten we haar ff een kans geven voor we een volgende stap nemen. Ze heeft nog geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Wat ik vandaag gezien heb en thuis ook merk is dat uitlokken amper werkt. Ze heeft het onmiddellijk door en klapt dicht. Is dat koppigheid, faalangst of kan ze het echt niet, geen idee. Ik had na een paar sessies geen mirakels verwacht maar meteen willen doorverwijzen ook niet.
Balen dat het nog weinig tot geen zoden aan de dijk zet. Kan ik even met je meedenken in een PB?
pi_215293339
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef Bottoms_up het volgende:

Logopedie gaat mweh. Vandaag bracht de logopediste tos en kentalis al ter sprake (vanwege de wachtlijsten, moest het over een paar maanden nodig zijn) maar dat viel me een beetje verkeerd. Ze is nu 4 of 5 keer geweest en laat nlg altijd maar een fractie zien van wat ze thuis doet. Laat ze maar eerst eens dat gehoor testen want zij wil dat pas na 3 maanden behandelen doen. Laten we haar ff een kans geven voor we een volgende stap nemen. Ze heeft nog geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Dat is schrikken Bottoms.
Wij gaan hier redelijk gelijk op. We hebben net vorige week de intake van de logopedie gehad. Komende week de test voor de huidige stand van zaken. Daarna volgt het behandelplan. (Audiologisch onderzoek is al weer half jaar geleden).
Jullie hebben geen audiologische onderzoek gehad voor de start van logopedie begrijp ik?
Hier lijkt het uitlokken en toevoegen van taal wel redelijk te lukken thuis.
pi_215293420
quote:
Wij hebben vooral onze ogen goed de kost gegeven. Hoe is de interactie tussen leraar en de kinderen. Tussen de kinderen onderling. Hoe is de sfeer. Ziet het er allemaal een beetje geordend uit.
Uiteindelijk hebben wij de keuze gemaakt obv gevoel en verhalen vanuit de omgeving.
pi_215293584
quote:
Ik heb ook met andere ouders&kinderen gesproken over hoe zij de school ervaren. Daar hoor je nog het meeste van namelijk :D.
pi_215294022
Typisch dat ze pas later een audiologisch onderzoek willen doen. Bij ons deden ze dat meteen en daarna zeiden ze "dat kind moet eerst beter horen anders heeft logopedie geen enkele zin". Lijkt me frusterend als je dan eerst verplicht drie maanden behandeling hebt moeten ondergaan.

School... T. is 2,5 dus misschien moeten wij er ook aan gaan geloven. Kleuter had zo'n ander traject dat wij de schoolkeuze steeds hebben uitgesteld, uiteindelijk tot na het diagnostisch traject, waarbij hij zelfs een school aangeraden kreeg. Dus het zit niet in ons systeem :+
pi_215294053
@LauriLynne idd nog geen audiologisch onderzoek gehad. Ze heeft twee keer een test gehad (schlichting). Begrip was prima. Productie was zoals verwacht een drama omdat ze niet meewerkte. Nu nog doet ze alleen waar ze zin heeft. Story of her life :P
Uitlokken werkt tot nu toe alleen met woorden die ze al kent. Vandaag deed de logopediste echt haar best, met veel geduld. En Maggie keek telkens met een klein lachje op naar mij. Leek op een bepaald moment alsof ze mij wilde laten weten hoe sneu ze het vond :')

@Komkommerschijfje, als je nog inzichten hebt zijn die altijd welkom!
pi_215294913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:49 schreef B.ertha het volgende:
Dus het zit niet in ons systeem :+
Wij zijn er best makkelijk in geweest hoor, schoolkeuze. 2 scholen in de buurt waarvan 1 geen optie voor ons is. De school die het is geworden zit bij ons in de straat en alle kinderen uit de wijk gaan er naar toe.
pi_215295001
quote:
Wij hadden door covid geen rondleiding destijds, maar hebben toen rondgevraagd bij andere ouders over de verschillende scholen waar we geïnteresseerd in waren. Dat geeft al best een goed beeld!

Op aanraden van iemand hebben we wel gevraagd aan de scholen hoe zij destijds omgingen met de sluiting van de scholen en hoe ze het thuisonderwijs hadden aangepakt. Er waren best wel wat scholen die toen wat steken hebben laten vallen namelijk en ik ga er niet vanuit dat er weer zoiets staat te gebeuren maar je weet het natuurlijk nooit :P

Verder hebben we gecheckt op de grootte van de klassen en hoeveel mensen er voor de klas staan (is er ook een onderwijsassistent bijvoorbeeld).

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de school waar we het beste gevoel bij hadden en met de grootste kans dat ze onze kleuter zouden zien (dat is nogal een gevoelig jongetje namelijk), dus met een iets kleinere klas (27, met 2 mensen voor de klas, andere scholen in de buurt zaten op 30+ leerlingen in de klas). Daarnaast bieden ze ook wat extra's aan (tweetalig onderwijs), waar we de meerwaarde in zien.
pi_215295126
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 06:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij zijn er best makkelijk in geweest hoor, schoolkeuze. 2 scholen in de buurt waarvan 1 geen optie voor ons is. De school die het is geworden zit bij ons in de straat en alle kinderen uit de wijk gaan er naar toe.
Wij ook hoor. 4 scholen in het dorp waarvan 1 een straat verder. We zijn alleen daar gaan kijken. Het werd die school tenzij we er een slecht gevoel bij hadden. Het is uiteindelijk ook een ontzettende luxe gebleken om zo dicht bij school te wonen.
pi_215295559
Ik heb alleen maar coronatijd adviezen.
Geen rondleidingen en ik kende nog amper ouders in het dorp dus het is deels een gok geweest die gelukkig heel goed heeft uitgepakt. S staat nu al te springen om daar ook naar school te gaan dus we hoeven die zoektocht niet opnieuw te doen.
pi_215296229
Vorige week rondleiding gehad (ze is 2,5); directeur op de kast gejaagd toen ik zei dat de jongens die ik lesgeef (mbo) soms ook kleine kinderen zijn. Vond 'ie niet zo'n geslaagde opmerking; daarna was hij namelijk heel kortaf en zat meneer steeds op zijn klokkie te kijken. _O-

Maar goed, school is bij ons pal achter, op een paar minuutjes, dus ze gaat uit praktische redenen gewoon naartoe. En eerlijk, de knappe juffen daar....

Ik zou niet weten waarom je dan alsnog voor een andere school zou kiezen eigenlijk. De afstand, that is.
pi_215296866
Als ik voor de dichtsbijzijnde school (loopafstand) had gekozen, dan had ik nu een diep ongelukkig kind gehad. Gelukkig heb ik hier de luxe om te kiezen uit veel opties. We hebben de dichtsbijzijnde wel bekeken hoor, maar het bleek dus niet de beste optie binnen wat wij redelijk vinden om te fietsen.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:31:37 #194
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215296898
Hier hadden we zoon ingeschreven bij een school naast ons huis, maar daar bleek de bso vol te zijn dus moesten we alsnog switchen naar een andere school waar wel plek was op de bso.
Dus ik zou dat ook meteen maar regelen, als je de bso echt nodig hebt. Blijkbaar had mijn zoon de laatste plek voor de kleuterklas bij de eerste school, en hij was toen 3 jaar en 3 maanden.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:42:57 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215297573
Bso staat mijn jongste al een jaar ingeschreven ofzo, hij is nu 3,5. En ik geloof wel dat we een plek hebben, maar ik had niet pas na z'n derde moeten aankomen. Dan hadden we geen bso gehad.
pi_215297637
Bso kan wel een ding zijn ja. Oudste ingeschreven toen hij 2.5 was. Toen hij startte maar 1 van de 3 gevraagde dagen plek. De 2 andere volgden na 2 maanden en daar hebben we heel veel geluk mee gehad.
Gelukkig kunnen we dat zelf opvangen met thuiswerken maar ideaal is het niet. Maggie is ook ingeschreven en we weten dan pas of er ook plaats gaat zijn. Ze staat op de wachtlijst.
pi_215297885
De BSO die mijn voorkeur heeft accepteert pas inschrijvingen vanaf 3 jaar. Maakt wel dat ik twijfel of ik dan niet op meerdere plekken moet inschrijven net als met het KDV? Gedoeoeoe. :')
pi_215298417
Wij wonen in het buitengebied en moeten dus sowieso rijden voor school. Bij vier scholen op bezoek geweest en goed gekeken en ‘gevoeld’. Zwager zit in het onderwijs en bood aan de inspectierapporten te checken, die waren alle vier prima. Uiteindelijk gekozen voor de school waar we het beste gevoel bij hadden, en oudste zit daar nu al bijna 2 jaar met heel veel plezier, inmiddels in groep 3. Ze doen super veel (leuke) dingen, er is voldoende aandacht voor de leerlingen die op wat voor manier dan ook wat extra aandacht nodig hebben, het team is al jaren erg stabiel en bij bijvoorbeeld ziekte van leerkracht zijn er voldoende opties om de leerlingen toch naar school te laten komen. Een vriendin die voor een andere school koos heeft regelmatig een kind thuis omdat de leerkracht ziek is en er geen vervanging is. Misschien is dat ook iets om mee te nemen in de overwegingen/vragen aan de scholen waar je op bezoek gaat.

BSO heb ik beide ingeschreven met 2,5 jaar. Oudste had de eerste paar maanden nog geen voorschoolse opvang omdat er geen plek was maar dat kon m’n man toen opvangen gelukkig. Voor de jongste horen we 5 maanden voordat ze vier jaar wordt (dus volgend jaar september) of er plek is voor haar op de dagen dat we voor- en naschoolse opvang hebben aangevraagd.
pi_215300735
Toevallig kreeg ik net bericht van de bso, dat we voor Otis in ieder geval één dag (van de drie) hebben. Het is iets :P hij staat al sinds eind 2022 op de wachtlijst daar :D ik denk dat we in het begin nog wel even zelf wat moeten opvangen.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:26:50 #200
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215301126
quote:
Vooral je eigen gevoel volgen, vragen wat ze doen voor het niet gemiddelde kind en spreek wat ouders met kinderen op die school (evt via de MR van school). Verhalen van mensen die geen kind op die school hebben (oftewel van horen zeggen), zijn nutteloos imo.

L. (onze peuter van bijna 2.5) staat al ingeschreven op school en BSO. Was niet zo moeilijk, gaat gewoon naar de school van zijn grote broer. Ze zitten straks welgeteld 1 maand bij elkaar op school, maargoed :+

En hoi! Ik lees vaak mee, maar dacht, post ook eens mee.

Kentalis hebben wij ook ervaring mee met onze oudste. Zijn gehoor is daar getest en is onderzocht, maar was net geen TOS dus mochten terug naar de logopedist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')