abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215015067
S is ook een geweldige kletskous. Het verbaast mij telkens weer watvoor zinnen hij eruit gooit met net 2 jaar en het komt zelden voor dat ik hem niet begrijp. Dat scheelt zoooo veel frustratie, met L was dat wel anders.
S vindt vooralsnog de 1op1 tijd met grote broer naar school is heerlijk. Daar heb ik geluk mee als ik dat zo lees (of het is een "wachtmaar") .

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:10 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kinderen met bijna 4 jaar leeftijdsverschil zitten zelden echt in elkaars vaarwater en hebben veel meer aan elkaar dan ik had gevreesd. Hopelijk werkt dat voor jullie ook zo Komkommerschijfje! En het leuke van zo’n goed pratende oudste is dat je heel veel kan uitleggen. Nu nog steeds, trouwens. Het nadeel is dat hij vaak de rol van extra ouder op zich neemt ;).
Hier zitten ze ook zelden in elkaars vaarwater al ben ik ben benieuwd hoe dat gaat met +3 als S ook met klein speelgoed mag spelen.
Die rol van extra ouder is ook herkenbaar. Wij hebben vanaf begin gezegd dat L zijn broertje niet mag optillen en dat scheelt wel iets heb ik het idee.

Ik had de kinderen vooraf graag wat dichter op elkaar willen hebben maar 4jaar blijkt voor ons het perfecte leeftijdsverschil.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 18-09-2024 18:38:18 ]
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 08:58:05 #77
382129 crew  Donna
pi_215015112
Mijn dames schelen 2 jaar en 9 maanden en zaten ALTIJD in elkaars vaarwater. Nu de jongste bijna 4 is wordt het beter.
pi_215015252
2 jaar en 3 maanden verschil en ze hebben maar twee standen. Ofwel zijn ze de beste vrienden van de hele wereld ofwel is het oorlog. Ruzie maken vind ik niet erg maar dat slaan :{. Ze spelen nu ook vaak samen bv samen connetix bouwen maar er was een periode dat Maggie consequent alles afbrak wat kleuter met duplo probeerde te bouwen. Mijn trommelvliezen voelen t nog :P
De beginperiode was vrij pittig met een jonge peuter en baby maar nu ben ik er wel blij mee.
  woensdag 18 september 2024 @ 11:41:55 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215016921
Hier zijn ze ook beste vriend en vriendin...of elkaars grootste vijanden. Gelukkig duurt dat laatste meestal niet zo lang en is de oudste (bijna 6) prima in staat om even alleen boven te spelen als ze behoefte heeft aan rust. Er wordt samen met lego gebouwd, gebarbiemoederd, verkleed, buiten gerost en muziek gemaakt.

En nachtluier uit: check! Al drie nachten droog (kksssst, fokwet! Scheer je weg!) en in de hele afgelopen week één overdag poepongelukje omdat hij zo ongelooflijk druk aan het spelen was, dat hij simpelweg vergeten was dat hij geen luier aan had.

Nog een half jaar precies, dan is hij 4 en gaat hij naar school. Gelukkig hebben we dan nog twee jaar samen op vrijdag qualitytime. Hij vindt dat heerlijk, noemt het 'mamadag' of als hij het tegen mij heeft 'jou-dag'. En we gaan naar de winkel, lekker lang schommelen in de speeltuin of iets bakken. Hij is wel echt verdrietig als prul dan na school liever wil afspreken dan met hem spelen, maar dan gaan we gewoon nog een stuk fietsen ofzo en dan is het ook zo weer goed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215017409
Wij zijn nu toch begonnen met logopedie. Al twee afspraken gehad en met een hele hoop aanmoediging en een beetje hulp wil ze een beetje meewerken. Valt me eigenlijk niet tegen. Tot nu toe niets nieuws geleerd. Qua begrip scoort ze hoog gemiddeld (en dan heeft ze nog een aantal dingen die ze weet niet beantwoord). Mooi dat dat bevestigd is. Ik ben erg benieuwd of ze voor de volgende test een woord uit haar weet te krijgen.
pi_215019647
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 12:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij zijn nu toch begonnen met logopedie. Al twee afspraken gehad en met een hele hoop aanmoediging en een beetje hulp wil ze een beetje meewerken. Valt me eigenlijk niet tegen. Tot nu toe niets nieuws geleerd. Qua begrip scoort ze hoog gemiddeld (en dan heeft ze nog een aantal dingen die ze weet niet beantwoord). Mooi dat dat bevestigd is. Ik ben erg benieuwd of ze voor de volgende test een woord uit haar weet te krijgen.
Vaak lukt dat wel, hoor. We hebben heel wat tools in onze trukendoos daarvoor. :D En anders heeft ze het vast snel genoeg in de gaten en wordt er eerst wat anders gedaan voordat ze de taalproductie gaat testen. Anders krijg je echt een heel onbetrouwbaar beeld. Voor sommige kinderen is het opbouwen van die band / het vertrouwen belangrijker dan voor andere kinderen.
pi_215021287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:10 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kinderen met bijna 4 jaar leeftijdsverschil zitten zelden echt in elkaars vaarwater en hebben veel meer aan elkaar dan ik had gevreesd. Hopelijk werkt dat voor jullie ook zo Komkommerschijfje! En het leuke van zo’n goed pratende oudste is dat je heel veel kan uitleggen. Nu nog steeds, trouwens. Het nadeel is dat hij vaak de rol van extra ouder op zich neemt ;).
Hier ook vier jaar leeftijdsverschil, dat zit ook niet in elkaars vaarwater. Ik vond en vind het eigenlijk heel prettig zo. M. heeft wel wat te neiging om wat te vaderen maar F. laat dat niet toe. Ze spelen nu ook heel fijn samen ondanks dat F. nog niet loopt of praat.
pi_215025368
Blijkbaar is 4 jaar verschil dan echt anders dan 3 jaar en 8 maand want die van mij zitten elkaar op dagelijkse basis in de weg. :s)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_215025391
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 19:26 schreef Cygne het volgende:

[..]
Hier ook vier jaar leeftijdsverschil, dat zit ook niet in elkaars vaarwater. Ik vond en vind het eigenlijk heel prettig zo. M. heeft wel wat te neiging om wat te vaderen maar F. laat dat niet toe. Ze spelen nu ook heel fijn samen ondanks dat F. nog niet loopt of praat.
Toen de jongste nog niet kon lopen en praten zaten ze hier ook niet in elkaars vaarwater.
Dat kwam pas toen jongste mobiel werd. :P
pi_215025854
Hier zijn ze én elkaars beste vriendje én elkaars vijand. :+ Ze kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar. Z. is echt van het druk spelen en meedoen met (de vriendjes van) U., maar ze is ook nog maar een klein, driejarig meisje. En dat botst heel vaak. Letterlijk. :D
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 19 september 2024 @ 09:44:42 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215026411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 11:41 schreef Tink89 het volgende:
Hier zijn ze ook beste vriend en vriendin...of elkaars grootste vijanden. Gelukkig duurt dat laatste meestal niet zo lang en is de oudste (bijna 6) prima in staat om even alleen boven te spelen als ze behoefte heeft aan rust. Er wordt samen met lego gebouwd, gebarbiemoederd, verkleed, buiten gerost en muziek gemaakt.

En nachtluier uit: check! Al drie nachten droog (kksssst, fokwet! Scheer je weg!) en in de hele afgelopen week één overdag poepongelukje omdat hij zo ongelooflijk druk aan het spelen was, dat hij simpelweg vergeten was dat hij geen luier aan had.

Nog een half jaar precies, dan is hij 4 en gaat hij naar school. Gelukkig hebben we dan nog twee jaar samen op vrijdag qualitytime. Hij vindt dat heerlijk, noemt het 'mamadag' of als hij het tegen mij heeft 'jou-dag'. En we gaan naar de winkel, lekker lang schommelen in de speeltuin of iets bakken. Hij is wel echt verdrietig als prul dan na school liever wil afspreken dan met hem spelen, maar dan gaan we gewoon nog een stuk fietsen ofzo en dan is het ook zo weer goed.
Klote fokwet, nat bed vanochtend.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215026465
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Toen de jongste nog niet kon lopen en praten zaten ze hier ook niet in elkaars vaarwater.
Hij is wel mobiel hoor, loopt op zijn knieën en hard ook. Non verbaal communiceert hij ook, ze snappen elkaar iig prima en hij is veel feller dan z'n grote broer. M. is daarin best flegmatiek, die zoekt gewoon de rust op zelf.

@Nanuke karakter zal ook uitmaken. Ik denk dat het met F. en baby 3 wat pittiger zal zijn. _O-
pi_215026655
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 09:51 schreef Cygne het volgende:

[..]
Hij is wel mobiel hoor, loopt op zijn knieën en hard ook. Non verbaal communiceert hij ook, ze snappen elkaar iig prima en hij is veel feller dan z'n grote broer. M. is daarin best flegmatiek, die zoekt gewoon de rust op zelf.

@:Nanuke karakter zal ook uitmaken. Ik denk dat het met F. en baby 3 wat pittiger zal zijn. _O-
Haha oh dat scheelt weer! Dan heb je vast geluk. Mijn jongste is ook veeeeeeeeeeeeeeel feller dan haar zus. Daar zit het botsen ook in.
pi_215026817
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha oh dat scheelt weer! Dan heb je vast geluk. Mijn jongste is ook veeeeeeeeeeeeeeel feller dan haar zus. Daar zit het botsen ook in.
Dat geloof ik ja. Mijn oudste zegt dan: ach, F. is nog klein en gaat verder met zijn leven.

Gisteren zat hij bij mij op bed boekje te kijken. Hoort z'n vader thuiskomen van honden uitlaten. Rent op zijn knietjes naar de deur om die dicht te doen. Kruipt weer naast mij, vingertje voor de mond "ssst". Want hij gaat dus niet naar bed. Papa gaat zelf maar. :')
pi_215026854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:47 schreef Nanuke het volgende:
Blijkbaar is 4 jaar verschil dan echt anders dan 3 jaar en 8 maand want die van mij zitten elkaar op dagelijkse basis in de weg. :s)
Haha, die van mij schelen straks 3 jaar en 8 maanden. :D
Mijn oudste is al een zeer pittig ding dat niet over zich heen laat lopen, dus ik ben benieuwd hoe de jongste zal zijn. Ergens hoop ik ook wel dat hij/zij flink wat pit heeft, dan kan hij/zij in de toekomst ook tegengas geven. Maar dat wordt dan vaak brandjes blussen verwacht ik, vooral omdat de oudste zich overal tegenaan bemoeit en iedereen de les probeert te lezen. :D Voor onze rust zou het relaxed zijn als nummer 2 de schouders wat meer ophaalt.
  donderdag 19 september 2024 @ 11:07:53 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215027156
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Mijn oudste is al een zeer pittig ding dat niet over zich heen laat lopen, dus ik ben benieuwd hoe de jongste zal zijn. Ergens hoop ik ook wel dat hij/zij flink wat pit heeft, dan kan hij/zij in de toekomst ook tegengas geven. Maar dat wordt dan vaak brandjes blussen verwacht ik, vooral omdat de oudste zich overal tegenaan bemoeit en iedereen de les probeert te lezen. :D Voor onze rust zou het relaxed zijn als nummer 2 de schouders wat meer ophaalt.
Vergeet ook niet dat ze effectief niet zo heel veel samen zijn, omdat je oudste naar school gaat vlak nadat die kleine geboren is.
pi_215027563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Maggie is bij andere kinderen eerder verlegen maar haar broer pakt ze hard aan. Kind moet ook wel want ze heeft sinds ze enigszins mobiel was te maken gehad met rugby tackles en dergelijke :P.
Ze heeft een sterke wil maar dat komt voornamelijk thuis naar voren. Ik maak me enigszins zorgen voor over een half jaar. Ik herinner mij van mijn oudste dat het peuteren vanaf 3 jaar echt een tandje hoger ging
pi_215027844
Mijn peuter van 3 zit ook goed in zn peuterpuberteit momenteel :') en het is echt alles of niets met zijn grote broer van 6. Kunnen niet met en niet zonder elkaar. Maar de momenten waarop ze heerlijk samen spelen zijn wel heel lief en schattig. En gelukkig ook wel in de meerderheid.

Otis is nu ein-de-lijk zindelijk. Eigenlijk kon hij al heel lang aangeven wanneer hij naar de wc moest maar hij zat gewoon in een keiharde wat jij wil doe ik niet fase. Maar hij heeft vorige week besloten dat mij zieken het niet meer waard was, dus nu doet hij alles opeens wel op de wc :') peuters...
pi_215031583
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat ze effectief niet zo heel veel samen zijn, omdat je oudste naar school gaat vlak nadat die kleine geboren is.
Oh, die gaat zich er wel genoeg tegenaan bemoeien op de momenten dat ze wel samen zijn. Weekenden niet te vergeten. :D
  donderdag 19 september 2024 @ 23:29:27 #95
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215037932
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 11:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat herken ik helemaal niet. Met ochtenden, avonden, middagen indien geen BSO, weekenden en vakanties blijft er heel veel samentijd over hier. Scheelt dat de oudste weinig afspreekt. En ze hebben net 6 weken samen zomervakantie gehad, dat maakt ze nog meer op elkaar ingespeeld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215043944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dat herken ik helemaal niet. Met ochtenden, avonden, middagen indien geen BSO, weekenden en vakanties blijft er heel veel samentijd over hier. Scheelt dat de oudste weinig afspreekt. En ze hebben net 6 weken samen zomervakantie gehad, dat maakt ze nog meer op elkaar ingespeeld.
Hier net zo :Y (3 jaar en 2 maanden verschil).

De peuter hier gaat lekker! Weet even niet meer wat m’n laatste update was maar ze is uit zichzelf behoorlijk bezig met plassen op het potje/de wc. Gaat nu bijna dagelijks een paar keer zitten en dan is ze maar wat trots als het gelukt is. Ze is hiermee een jaar eerder dan haar broer was, dus we zijn wellicht snel uit de luiers :s) (en misschien ook niet, ook goed). Ze kletst hele verhalen en is biiiiijna altijd wel vrolijk. Ook behoorlijk eigenwijs en laat van zich horen als ze het ergens niet mee eens is.
  vrijdag 20 september 2024 @ 19:40:36 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215046996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Hier effectief alleen di na 15:30, woe-middag (maar dan spreekt prul echt heel vaak af) en vrijdag na 14:30 (en dan ook vaak afspreken). En idd ontbijt en diner eten en het naar bed gaan. In het weekend is de zaterdagochtend ook apart ivm zwemles en gym. Ik vind het iig tegenvallen hoe veel tijd ze onderhouden om samen te spelen.
pi_215047686
Hier vrijwel elke schooldag vanaf 14uur en de weekenden zijn ze samen. Bij de activiteiten die L na schooltijd heeft moet ik mee en S kan natuurlijk niet alleen thuis blijven dus die gaat ook mee.
pi_215068600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 06:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Hier vrees ik ook voor lol. Hier 2,5 jaar leeftijdsverschil en peuter staat niet toe dat baby met zijn speeltjes speelt
Dus dat wordt wat als baby ook een mening krijgt
pi_215069576
Uiteindelijk is het vaak ook gewoon heel gezellig hoor met die dreumesen en peuters/kleuters. Hier 2j9m verschil en natuurlijk zitten ze elkaar in de weg zo nu en dan maar ze kunnen ook zo fijn en fantastisch met elkaar spelen O+ komt goed :P

Otis lijkt een beetje ziek te worden trouwens. Hoop dat het niet doorzet maar ik moet het nog zien zo. Zn vader ligt nu bij m in bed :') (maar dat is wel bijna elke nacht zo en niet per se ziekgerelateerd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')