Hier zitten ze ook zelden in elkaars vaarwater al ben ik ben benieuwd hoe dat gaat met +3 als S ook met klein speelgoed mag spelen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:10 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kinderen met bijna 4 jaar leeftijdsverschil zitten zelden echt in elkaars vaarwater en hebben veel meer aan elkaar dan ik had gevreesd. Hopelijk werkt dat voor jullie ook zo Komkommerschijfje! En het leuke van zo’n goed pratende oudste is dat je heel veel kan uitleggen. Nu nog steeds, trouwens. Het nadeel is dat hij vaak de rol van extra ouder op zich neemt.
Vaak lukt dat wel, hoor. We hebben heel wat tools in onze trukendoos daarvoor.quote:Op woensdag 18 september 2024 12:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij zijn nu toch begonnen met logopedie. Al twee afspraken gehad en met een hele hoop aanmoediging en een beetje hulp wil ze een beetje meewerken. Valt me eigenlijk niet tegen. Tot nu toe niets nieuws geleerd. Qua begrip scoort ze hoog gemiddeld (en dan heeft ze nog een aantal dingen die ze weet niet beantwoord). Mooi dat dat bevestigd is. Ik ben erg benieuwd of ze voor de volgende test een woord uit haar weet te krijgen.
Hier ook vier jaar leeftijdsverschil, dat zit ook niet in elkaars vaarwater. Ik vond en vind het eigenlijk heel prettig zo. M. heeft wel wat te neiging om wat te vaderen maar F. laat dat niet toe. Ze spelen nu ook heel fijn samen ondanks dat F. nog niet loopt of praat.quote:Op dinsdag 17 september 2024 22:10 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kinderen met bijna 4 jaar leeftijdsverschil zitten zelden echt in elkaars vaarwater en hebben veel meer aan elkaar dan ik had gevreesd. Hopelijk werkt dat voor jullie ook zo Komkommerschijfje! En het leuke van zo’n goed pratende oudste is dat je heel veel kan uitleggen. Nu nog steeds, trouwens. Het nadeel is dat hij vaak de rol van extra ouder op zich neemt.
Toen de jongste nog niet kon lopen en praten zaten ze hier ook niet in elkaars vaarwater.quote:Op woensdag 18 september 2024 19:26 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier ook vier jaar leeftijdsverschil, dat zit ook niet in elkaars vaarwater. Ik vond en vind het eigenlijk heel prettig zo. M. heeft wel wat te neiging om wat te vaderen maar F. laat dat niet toe. Ze spelen nu ook heel fijn samen ondanks dat F. nog niet loopt of praat.
Klote fokwet, nat bed vanochtend.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:41 schreef Tink89 het volgende:
Hier zijn ze ook beste vriend en vriendin...of elkaars grootste vijanden. Gelukkig duurt dat laatste meestal niet zo lang en is de oudste (bijna 6) prima in staat om even alleen boven te spelen als ze behoefte heeft aan rust. Er wordt samen met lego gebouwd, gebarbiemoederd, verkleed, buiten gerost en muziek gemaakt.
En nachtluier uit: check! Al drie nachten droog (kksssst, fokwet! Scheer je weg!) en in de hele afgelopen week één overdag poepongelukje omdat hij zo ongelooflijk druk aan het spelen was, dat hij simpelweg vergeten was dat hij geen luier aan had.
Nog een half jaar precies, dan is hij 4 en gaat hij naar school. Gelukkig hebben we dan nog twee jaar samen op vrijdag qualitytime. Hij vindt dat heerlijk, noemt het 'mamadag' of als hij het tegen mij heeft 'jou-dag'. En we gaan naar de winkel, lekker lang schommelen in de speeltuin of iets bakken. Hij is wel echt verdrietig als prul dan na school liever wil afspreken dan met hem spelen, maar dan gaan we gewoon nog een stuk fietsen ofzo en dan is het ook zo weer goed.
Hij is wel mobiel hoor, loopt op zijn knieën en hard ook. Non verbaal communiceert hij ook, ze snappen elkaar iig prima en hij is veel feller dan z'n grote broer. M. is daarin best flegmatiek, die zoekt gewoon de rust op zelf.quote:Op donderdag 19 september 2024 06:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Toen de jongste nog niet kon lopen en praten zaten ze hier ook niet in elkaars vaarwater.
Dat kwam pas toen jongste mobiel werd.
Haha oh dat scheelt weer! Dan heb je vast geluk. Mijn jongste is ook veeeeeeeeeeeeeeel feller dan haar zus. Daar zit het botsen ook in.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hij is wel mobiel hoor, loopt op zijn knieën en hard ook. Non verbaal communiceert hij ook, ze snappen elkaar iig prima en hij is veel feller dan z'n grote broer. M. is daarin best flegmatiek, die zoekt gewoon de rust op zelf.
@:Nanuke karakter zal ook uitmaken. Ik denk dat het met F. en baby 3 wat pittiger zal zijn.![]()
Dat geloof ik ja. Mijn oudste zegt dan: ach, F. is nog klein en gaat verder met zijn leven.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha oh dat scheelt weer! Dan heb je vast geluk. Mijn jongste is ook veeeeeeeeeeeeeeel feller dan haar zus. Daar zit het botsen ook in.
Haha, die van mij schelen straks 3 jaar en 8 maanden.quote:Op donderdag 19 september 2024 06:47 schreef Nanuke het volgende:
Blijkbaar is 4 jaar verschil dan echt anders dan 3 jaar en 8 maand want die van mij zitten elkaar op dagelijkse basis in de weg.
Vergeet ook niet dat ze effectief niet zo heel veel samen zijn, omdat je oudste naar school gaat vlak nadat die kleine geboren is.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Haha, die van mij schelen straks 3 jaar en 8 maanden.
Mijn oudste is al een zeer pittig ding dat niet over zich heen laat lopen, dus ik ben benieuwd hoe de jongste zal zijn. Ergens hoop ik ook wel dat hij/zij flink wat pit heeft, dan kan hij/zij in de toekomst ook tegengas geven. Maar dat wordt dan vaak brandjes blussen verwacht ik, vooral omdat de oudste zich overal tegenaan bemoeit en iedereen de les probeert te lezen.Voor onze rust zou het relaxed zijn als nummer 2 de schouders wat meer ophaalt.
Maggie is bij andere kinderen eerder verlegen maar haar broer pakt ze hard aan. Kind moet ook wel want ze heeft sinds ze enigszins mobiel was te maken gehad met rugby tackles en dergelijkequote:Op donderdag 19 september 2024 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Haha, die van mij schelen straks 3 jaar en 8 maanden.
Mijn oudste is al een zeer pittig ding dat niet over zich heen laat lopen, dus ik ben benieuwd hoe de jongste zal zijn. Ergens hoop ik ook wel dat hij/zij flink wat pit heeft, dan kan hij/zij in de toekomst ook tegengas geven. Maar dat wordt dan vaak brandjes blussen verwacht ik, vooral omdat de oudste zich overal tegenaan bemoeit en iedereen de les probeert te lezen.Voor onze rust zou het relaxed zijn als nummer 2 de schouders wat meer ophaalt.
Oh, die gaat zich er wel genoeg tegenaan bemoeien op de momenten dat ze wel samen zijn. Weekenden niet te vergeten.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat ze effectief niet zo heel veel samen zijn, omdat je oudste naar school gaat vlak nadat die kleine geboren is.
Dat herken ik helemaal niet. Met ochtenden, avonden, middagen indien geen BSO, weekenden en vakanties blijft er heel veel samentijd over hier. Scheelt dat de oudste weinig afspreekt. En ze hebben net 6 weken samen zomervakantie gehad, dat maakt ze nog meer op elkaar ingespeeld.quote:Op donderdag 19 september 2024 11:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat ze effectief niet zo heel veel samen zijn, omdat je oudste naar school gaat vlak nadat die kleine geboren is.
Hier net zoquote:Op donderdag 19 september 2024 23:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat herken ik helemaal niet. Met ochtenden, avonden, middagen indien geen BSO, weekenden en vakanties blijft er heel veel samentijd over hier. Scheelt dat de oudste weinig afspreekt. En ze hebben net 6 weken samen zomervakantie gehad, dat maakt ze nog meer op elkaar ingespeeld.
Hier effectief alleen di na 15:30, woe-middag (maar dan spreekt prul echt heel vaak af) en vrijdag na 14:30 (en dan ook vaak afspreken). En idd ontbijt en diner eten en het naar bed gaan. In het weekend is de zaterdagochtend ook apart ivm zwemles en gym. Ik vind het iig tegenvallen hoe veel tijd ze onderhouden om samen te spelen.quote:Op donderdag 19 september 2024 23:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat herken ik helemaal niet. Met ochtenden, avonden, middagen indien geen BSO, weekenden en vakanties blijft er heel veel samentijd over hier. Scheelt dat de oudste weinig afspreekt. En ze hebben net 6 weken samen zomervakantie gehad, dat maakt ze nog meer op elkaar ingespeeld.
Hier vrees ik ook voor lol. Hier 2,5 jaar leeftijdsverschil en peuter staat niet toe dat baby met zijn speeltjes speeltquote:Op donderdag 19 september 2024 06:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Toen de jongste nog niet kon lopen en praten zaten ze hier ook niet in elkaars vaarwater.
Dat kwam pas toen jongste mobiel werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |