abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:36:50 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214822590
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat goed! Hier wisselend succes, Colin heeft buitenshuis nog wel luierbroekjes aan. En verder Bombees. Het kwartje wil nog niet echt vallen maar er is een beloningsbord besteld. Dat leidt wel tot snelle resultaten, geen ongelukjes = morgen cadeautje. Voor een snoepje na het plassen is hij niet te motiveren :+ .
Hij is nu dus helemaal plasdroog. Alleen poepen doet hij 's ochtends snel in z'n nachtluier (die we nog niet uit durven te laten) en dan de hele dag niet meer. Dat deed hij vroeger ook wel, maar dan na het ontbijt. De draak :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214893925
Nou.. Nu echt afscheid. De laatste peuter is een kleuter geworden!

Ze heeft er inmiddels anderhalve week school op zitten, draait er mee alsof ze nooit anders heeft gedaan aldus de juf. Sinds maandag volledige dagen. Ons gezin is compleet met twee mooie gezonde meiden, dus ik hoop hier nooit meer mee te gaan posten. :9

Nu was ik al niet heel actief meer, maar toch.. Iedereen alle goeds met de peuters! :*
pi_214896536
Gefeliciteerd! Wat klink je gelukkig O+
pi_214900021
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 09:19 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd! Wat klink je gelukkig O+
Het gaat ook eigenlijk allemaal best goed nu! Ze draagt haar bril goed, gaat lekker op school.. Nu nog even de peuterfase loslaten qua eten, niet alles meer doorheen kletsen.. Maar zo houd je altijd je uitdagingen! O+
pi_214904852
Nog gefeliciteerd met jullie kleuter! Vond het altijd leuk om te lezen over die dametjes. En natuurlijk dat onze F. jullie kleding nog gedragen heeft als baby. :D
Als baby 2 ook een meisje is, zal het zeker weer goed gebruikt gaan worden!
pi_214906517
Gefeliciteerd NicolasJoy! Lijkt me een hele mijlpaal nooit meer een peuter.

Hier staat het peuteren nu maximaal aan. Ze wil alles zelf doen ook al lukt er veel niet. Boos als we helpen maar ook boos als ze ineens wel geholpen wil worden en we zijn niet snel genoeg.
Ze heeft ook besloten zindelijk te willen worden maar het zittend plassen lukt haar nog niet. Er wordt veel gedweild hier :+

Gisterenavond was het ook weer een leuke. Lag zingend te keten in haar bed en ik liet haar ff doen. Toen ze even stil was ging ik naar haar toe om haar toe te dekken. Had ze de rits van haar hoofdkussen opengemaakt en ongeveer de helft van de vulling eruit getrokken en overal gegooid :D
pi_214906857
Stille peuters zijn altijd reden tot zorg :D
L had laatst de paarse haarmascara van haar zus te pakken. Zat ze ook heel stil mee te spelen }:| :P
  Moderator dinsdag 17 september 2024 @ 11:33:01 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215006326
Hoe is het met alle peuters? Aapie wordt opeens zo groot! Hij is nu helemaal (dag)zindelijk, heeft een grote jongensbed en gaat vanaf volgende week wennen op de basisschool. Over 5 weken wordt hij 4! En dan zijn wij ook voorgoed peuter-af. Ik blijf het mooi vinden om te zien hoe zo’n kleintje opgroeit tot een heel eigen persoon, onze lieve slimme kleine man O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 17 september 2024 @ 11:49:01 #59
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215006481
Leuk he :).

Ik mis dat kleine lijfje soms, maar tegelijk is een peuter die groeit en zich ontwikkelt een groot genoegen om naar te kijken elke dag.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215006796
Hier is mijn peuter ook bijna een kleuter. De wendagen op school zijn al ingepland. :'( O+

Ze is zo leuk. Haar haar begint eindelijk langer te worden, ze heeft een mooie bos krullen. O+ Ze is een hele zorgzame poppenmama en een hele lieve grote zus voor haar broertje. Ze heeft ook al een jaar verkering. :+

Maar ze is nog steeds wel heel eigenwijs en behoorlijk pittig. Thuis, dan. Op de psz is ze juist heel erg stil en verlegen hoor ik steeds terug.

Op school gaat het vast goed komen. Een groot deel van de kinderen kent haar al en de juf gaf ook al aan dat ze zelfs steeds vragen wanneer Z. naar school komt. (Gemende groep 1/2/3 dus ze zal U. ook vaak zien. Ze komt in de oude basisgroep van U.)

Gelukkig hebben we A. dus hoef ik nog geen afscheid te nemen van deze fase. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_215006857
Als het aan Anna zou liggen gaat ze ook naar de basisschool, maar ze moet nog 3 worden _O-. Het is een heerlijk meisje met een duidelijke mening, heel eigenwijs en bijna altijd vrolijk. Kletst de oren van onze kop af, zingt veel en heeft een levendige fantasie.
Ze is de afgelopen maanden de lengte in geschoten wat echt wel heel fijn is. Het is en blijft een klein meisje, dat wel.
Ze vind het wel lastig dat de zomervakantie voorbij is en dat Bas weer naar school is op de dagen dat wij thuis zijn, dus daarin ben ik erg zoekende wat werkt.
pi_215006888
Totdat ze écht moeten gaan. Dan vinden ze het niet zo leuk meer. :+

Maar hier is dat ook! Ze wil vooral doen wat U. doet. School, zwemles, fietsen zonder zijwielen, wiebeltanden…

Op mijn (enige) vrije dag met haar gaan we naar peutergym. Is dat een optie?
pi_215006914
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 12:34 schreef arvensis het volgende:
Totdat ze écht moeten gaan. Dan vinden ze het niet zo leuk meer. :+

Maar hier is dat ook! Ze wil vooral doen wat U. doet. School, zwemles, fietsen zonder zijwielen, wiebeltanden…

Op mijn (enige) vrije dag met haar gaan we naar peutergym. Is dat een optie?
Gelukkig dat ik niet de enige ben :D

We hebben iedere donderdag peuterzwemmen O+. Maar ze wenst vooral samen te spelen.
  dinsdag 17 september 2024 @ 13:08:12 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215007261
Wij zijn maar één schooldag samen thuis en dan gaan we meestal maar de markt en/of winkels. En doen iets met de was. Dan is de dag al grotendeels om vaak. In de tijd die overblijft wil ik best een beetje spelen.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215007748
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 13:08 schreef Lemijn het volgende:
Wij zijn maar één schooldag samen thuis en dan gaan we meestal maar de markt en/of winkels. En doen iets met de was. Dan is de dag al grotendeels om vaak. In de tijd die overblijft wil ik best een beetje spelen.
Ah ik was niet helemaal duidelijk nu ik teruglees. Ik wil best spelen, geen probleem. Maar het zit hem bij haar vooral in 'ik wil met Bas spelen', en dat kan nu natuurlijk niet altijd.
Bijkomende uitdaging is dat Bas na een lange schooldag niet altijd op de aanwezigheid van zijn zusje zit te wachten, dus ja. Uitdagingen :s)
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:02:43 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215008228
Oh ja dat is lastig, botsende belangen. Beetje herkenbaar. Mijn peuter is 3 en snapt steeds beter hoe een dag verloopt en dat zijn broer op school is en straks terugkomt. Als dat helder is gaat ie vaak echt heerlijk zelf spelen zonder het gedoe wie welk voertuig mag.
pi_215008673
Hier nog een kleine twee weken twee peuters in huis. Ze zijn àltijd samen, vooral de bijna-kleuter laat peuter geen seconde met rust. Dus er wordt leuk samen gespeeld maar de laatste tijd ook veel geschreeuwd, gehuild en geruzied… hopelijk niet een al te lange fase :D. Peuter begint steeds meer te praten, dat is wel erg leuk en opzich ook wel handig.
pi_215009214
Oh, dat is hier ook heel herkenbaar, DE! Z. wacht dan de hele dag tot U. thuis komt. U. wil altijd of met een vriendje spelen, of even niks doen. Maar Z. snapt dat nog niet. Lastig, altijd!

Ik probeer dan extra bezig te zijn met haar. Samen koken, de vaatwasser uitruimen etc. Ik kan haar alleen afleiden door haar taakjes te geven. :+
  dinsdag 17 september 2024 @ 19:15:47 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_215010817
Hier zit mijn peuter echt compleet onder de waterpokken ;( Ze heeft er enorm veel last van, maar is ook vreselijk eigenwijs. Heb die emulsie gehaald van VSM kind om op haar huid te deppen, maar dat wil ze niet (ondanks dat ze na de eerste keer wel aangaf dat het hielp). Sinds vanmiddag gelukkig geen koorts meer. Ze heeft ze zelfs in haar mond, waardoor ze weinig eet en drinkt. Hoop dat het in de loop van de week beter wordt.

Verder is ze gewoon een echte peuterpuber. Haalt ons dagelijks het bloed onder de nagels vandaan. Maar tegelijk is ze ook gewoon een heerlijk vrolijk kind met een sterke eigen wil. En ze zegt steeds "dat hebben we niet op school" oid. Ze wil niets liever dan naar school. Ze wijst zelfs al naar de middelbare hier "als Bambi groter is mag ik naar die school". Bij het CB (daar waren we voor haar zusje) zijn ze verbaasd over hoe goed ze praat met nog geen 3. Kunnen echt hele gesprekken met haar voeren. Natuurlijk is het nog lang niet allemaal grammaticaal goed, maar haar woordenschat is echt enorm en het komt zelden voor dat we niet begrijpen wat ze bedoeld (alleen als ze bijvoorbeeld huilt en dan probeert te praten, dat is meer een "eeeeeeaaaaaiiiii").

Megatrots op haar, maar ze is nu vooral een zielig hoopje waterpokken ;(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_215011031
Balen van de waterpokken!
Leuk om over de andere peuters te lezen. Hier nu ook net een maandje 3 jaar oud en in april komt er een broertje of zusje voor F. - daar kijkt ze nu al naar uit. Er zit bij de onzen straks best wat leeftijdsverschil tussen, dus ik ben benieuwd hoeveel ze straks in elkaars vaarwater gaan zitten. F. kan in ieder geval rustig wennen, eerst nog een paar maanden lekker middagjes met de baby en na de zomervakantie naar school.

Hier ook zo’n goede prater, is wel echt heel fijn. Net in bed hadden we een heel gesprek over wat ze vandaag had gedaan. Adequaat reageren op vragen en zelf informatie toevoegen in hele zinnen. Mijn leerlingen van 13/14 jaar oud met een TOS (taalontwikkelingsstoornis) kunnen dat bijvoorbeeld niet. Is ook wel een gek contrast, hoor. De zinsbouw van F. is vaak al beter. En ja, twee uitersten, maar ik blijf het wonderlijk vinden.
pi_215011807
Och TGND, dat is niet fijn -O-.

en we moeten die peuterdames eens samen zetten, TGND en komkommer :D . Die van mij kletst ook 5 kwartier in een uur, jeetje.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:10:19 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215012979
Mijn kinderen met bijna 4 jaar leeftijdsverschil zitten zelden echt in elkaars vaarwater en hebben veel meer aan elkaar dan ik had gevreesd. Hopelijk werkt dat voor jullie ook zo Komkommerschijfje! En het leuke van zo’n goed pratende oudste is dat je heel veel kan uitleggen. Nu nog steeds, trouwens. Het nadeel is dat hij vaak de rol van extra ouder op zich neemt ;).
pi_215014116
Haha, ik weet zeker dat onze peuter dan ook volle bak gaat moederen. Dat doet ze nu al over alle ‘kleinere’ kindjes en jongere nichtjes, laat staan over haar eigen broertje / zusje straks. :D
  woensdag 18 september 2024 @ 06:56:12 #74
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_215014298
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 september 2024 20:29 schreef douche-eendje het volgende:
Och TGND, dat is niet fijn -O-.

en we moeten die peuterdames eens samen zetten, TGND en komkommer :D . Die van mij kletst ook 5 kwartier in een uur, jeetje.
Haha, echt he. Ik ben wel in voor een peutermeet :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_215014376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 04:35 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, ik weet zeker dat onze peuter dan ook volle bak gaat moederen. Dat doet ze nu al over alle ‘kleinere’ kindjes en jongere nichtjes, laat staan over haar eigen broertje / zusje straks. :D
Dat doet Anna al bij haar grote broer :') _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')