Dank, dat verduidelijkt wel het een en ander.quote:Op zondag 20 oktober 2024 08:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Hmm, lastig te zeggen. Als je met je 2-jarige bij het CB komt en je aangeeft dat je kind letterlijk nog niet spreekt, dan wordt er hopelijk wel aangegeven dat eerst testen wenselijk is. Ook als ouders zeggen dat het kind alles begrijpt, want dat is soms echt wel lastig in te schatten.Als er twijfels zijn over of de taal-/spraakontwikkeling ver genoeg is voor die leeftijd, dan wordt meestal ‘gewoon’ logopedie geadviseerd om eens te kijken wat dat doet. Maar dat is wel een grijs gebied, hoor. Het wisselt denk ik ook wel per medewerker en in hoeverre ze nauw samenwerken met een logopedist. Ik zat vroeger in hetzelfde pand als het CB, dus ze liepen ook regelmatig langs om even laagdrempelig te overleggen.
Skipakken voor kinderen vd Lidl staan in de folder van deze weekquote:Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef Tink89 het volgende:
Dik vest onder het pak als het echt winter is. En voor sneeuw heb ik skibroeken en -jassen ipv de pakken, want echt helemaal waterdicht zijn ze niet. Het blijft softshell.
Ik vond bij de kik (kick?) in Duitsland btw voor 14,99 hele toffe met dino's. Dus meteen meegenomen. Ik vind Ielm idioot duur en de Lidl heeft ze al een tijdje niet, geloof ik. Of ik heb ze volledig gemist dit jaar.
Zo, dat dansen was wel een succesje vnv, thnxquote:Op maandag 21 oktober 2024 10:58 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Genoeg dingen die je kan doen:
- Fort bouwen
- Schilderen/kleien
- Muziek maken (kan heel simpel met bijvoorbeeld ribbelflessen en een stokje, verschillende lengtes keukenrol/wc rol (vullen met rijst) etc)
- Dingen verstoppen en samen zoeken (speurtocht)
- Zelf verstoppertje spelen
- Puzzelen
- Verkleden
- Dansen
- Iets bakken
Etc
Ja same. Voor sneeuw heb ik een ander pak, en nu is zo’n softshell pak ook wel warm genoeg. Maar bij minder dan 10 graden vond ik zo’n snowsuit onzin maar is softshell wel echt te koud lijkt me, dus daar was ik een beetje zoekend in.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef Tink89 het volgende:
Dik vest onder het pak als het echt winter is. En voor sneeuw heb ik skibroeken en -jassen ipv de pakken, want echt helemaal waterdicht zijn ze niet. Het blijft softshell.
Ik vond bij de kik (kick?) in Duitsland btw voor 14,99 hele toffe met dino's. Dus meteen meegenomen. Ik vind Ielm idioot duur en de Lidl heeft ze al een tijdje niet, geloof ik. Of ik heb ze volledig gemist dit jaar.
Dirk Scheele heeft wat liedjes waarin je de tekst alleen maar hoeft te volgen, en zo zijn er nog wel meer liedjes waarbij je niet heel creatief hoeft te doen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:26 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo, dat dansen was wel een succesje vnv, thnx
Heb je ook nog wat leuke tips voor video's waarmee ze danspasjes na kan doen? Veel verder dan 1 of andere yoga-snuivende Roos en 3 sexy meiden kwam ik niet.....(die veel te snel gingen voor haar)
Naar buiten met alle nattig- en viezigheid houdt ze (lees: papa) niet van
Ik kreeg argwaan toen de kleuter twee keer aan mij vroeg "Mama, mag je eigenlijk op de muur tekenen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:42 schreef Lemijn het volgende:
Mijn peuter roept nog steeds uit het niets Europapa. Soms geef ik daar gehoor aan.
Maar Aure, misschien had je die dag nog niet expliciet gezegd dat dat niet mocht? Wat stelde het voor trouwens?
Mijnes heeft als nieuwe hobby op zijn handen en armen tekenen, dat weerkeer ik opeens een stuk meer.
Ik zet altijd 'gewoon' muziek op. Meestal wel een kinderplaylist. Mijn peuter houdt ook enorm van KvK, vooral ZiggZagg. Als dat opstaat is dat garantie voor dansen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:26 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zo, dat dansen was wel een succesje vnv, thnx
Heb je ook nog wat leuke tips voor video's waarmee ze danspasjes na kan doen? Veel verder dan 1 of andere yoga-snuivende Roos en 3 sexy meiden kwam ik niet.....(die veel te snel gingen voor haar)
Naar buiten met alle nattig- en viezigheid houdt ze (lees: papa) niet van
Oh noquote:Op maandag 21 oktober 2024 22:34 schreef Aure het volgende:
De binnenactiviteiten van mijn peuter (3.5) bestaan o.a. uit:
- dansen op de DD company mini disco playlist op Spotify
- spelen met magnetisch speelgoed icm de triljoen dino's en dieren
- houten treinbaan
- lego
- kleien/tekenen/schilderen
- koekjes bakken als ik daar zin in heb
- orbeez in een bak
- spelletjes spelen op zn peuters
En zn nieuwe favoriet...
[ afbeelding ]
... tekenen op de muur![]()
Dat werkt niet bij haar. Ze luistert geen liedjes, ze kijkt naar liedjes en dan is ze volledig in trance, dus geen beweging meer in te krijgen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:49 schreef Lemijn het volgende:
Ik zet gewoon de radio aan, mijn peuter danst op alles.
Ik zou niet inzetten op nadoen maar gewoon op zelf doen.
Ja maar da's geen softshell ;-)quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Skipakken voor kinderen vd Lidl staan in de folder van deze week
Hier werd laatst in de auto naar een Frank Ocean album gewezen, toen voelde ik me even het vrouwtje zegquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 06:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze dochter houdt heel erg van de Purple Disco Machine.En Tina Turner om te luisteren, iets met goede smaak vanuit ons. In de auto vraagt ze zelf om beiden, afhankelijk van haar stemming en het moment van de dag.
Oei, Aure. Hier gelukkig nog nooit aan de hand gehad, afkloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |