abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215332265
Hier een museumjaarkaart om die uitjes iig lekker laagdrempelig te maken (al is de reistijd in combinatie met dutjes nu nog wel regelmatig een struikelblok). Ik heb 2 sensorische speelbakken (rijst en kinetisch zand) klaar staan voor een regenachtige dag, verwacht dat ze daar ook wel ff zoet mee is. Verder speelgoed een beetje rouleren, lekker lang in bad, op pad naar winkels/vrienden/familie en idd om de week ga ik zwemmen met haar. Ik wil binnenkort ook weer een keer 's ochtends naar een binnenspeeltuin, dat vindt ze momenteel echt machtig prachtig.

Die buitenspeelpakken hè; hoe zorgen jullie dat het warm genoeg is? Doe ik dan nog een extra vest onder dat pak ofzo, want het is een soort van dunne jas in mijn beleving. Dus nu met 15/16 graden gaat het nog wel, maar als de temperatuur de 10 graden nadert lijkt het me toch wat fris vergeleken met een winterjas.
pi_215332397
Ik vind die pakken niet koud doordat het een gehele is en ook de benen bedekt wat een winterjas niet doet. S had vorige week zijn Ielm pak aan en dat was eigenlijk nog aan de warme kant. Ik heb het zelf eerder koud maar ik sta/zit dan ook vaak stil terwijl hij actief is.
Als het kouder wordt dan gaat er een jas eroverheen, die kan makkelijk weer uit mocht het met spelen toch te warm worden.
pi_215332597
Ik doe de kinderen vaak een warme trui of een vest eronder. En dat is eigenlijk altijd wel genoeg gebleken.
pi_215332922
Hier ook fan van de pakken. Ik koop ze redelijk ruim en dan doe ik er een tussenseizoenjas onder als het koud is. Het zal ook wel helpen dat ze allebei vrij smal zijn dus er is altijd ruimte over.
Voor de rest duplo, treinbaan, keukentje en vooral dat magnetisch spul. En puzzels. Die zijn altijd goed. Oh ja en bambino loco.
  maandag 21 oktober 2024 @ 19:09:50 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215333711
Dik vest onder het pak als het echt winter is. En voor sneeuw heb ik skibroeken en -jassen ipv de pakken, want echt helemaal waterdicht zijn ze niet. Het blijft softshell.

Ik vond bij de kik (kick?) in Duitsland btw voor 14,99 hele toffe met dino's. Dus meteen meegenomen. Ik vind Ielm idioot duur en de Lidl heeft ze al een tijdje niet, geloof ik. Of ik heb ze volledig gemist dit jaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215333976
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 08:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Hmm, lastig te zeggen. Als je met je 2-jarige bij het CB komt en je aangeeft dat je kind letterlijk nog niet spreekt, dan wordt er hopelijk wel aangegeven dat eerst testen wenselijk is. Ook als ouders zeggen dat het kind alles begrijpt, want dat is soms echt wel lastig in te schatten. ;) Als er twijfels zijn over of de taal-/spraakontwikkeling ver genoeg is voor die leeftijd, dan wordt meestal ‘gewoon’ logopedie geadviseerd om eens te kijken wat dat doet. Maar dat is wel een grijs gebied, hoor. Het wisselt denk ik ook wel per medewerker en in hoeverre ze nauw samenwerken met een logopedist. Ik zat vroeger in hetzelfde pand als het CB, dus ze liepen ook regelmatig langs om even laagdrempelig te overleggen.
Dank, dat verduidelijkt wel het een en ander.
pi_215333996
Heb ik dan zo'n warmbloedig kind of zijn wij binnen misschien al warmer gekleed? Een extra vest naast een romper/hemd + trui + softshell laag is zelfs mij nu nog te warm.

Bij gewoon naar buiten gaat er alleen een softshel tussenjas aan net zoals ik nu buiten ook aan heb, bij buitenspelen en nattig weer een softshell pak wat warmer is dan alleen die jas en het beschermt de benen wat meer.
De ielm pakken zijn nieuw belachelijk duur maar ik koop ze 2ehands en heb ze tot nu toe allemaal voor hetzelfde bedrag weer kunnen doorverkopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 21-10-2024 20:38:02 ]
pi_215334160
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef Tink89 het volgende:
Dik vest onder het pak als het echt winter is. En voor sneeuw heb ik skibroeken en -jassen ipv de pakken, want echt helemaal waterdicht zijn ze niet. Het blijft softshell.

Ik vond bij de kik (kick?) in Duitsland btw voor 14,99 hele toffe met dino's. Dus meteen meegenomen. Ik vind Ielm idioot duur en de Lidl heeft ze al een tijdje niet, geloof ik. Of ik heb ze volledig gemist dit jaar.
Skipakken voor kinderen vd Lidl staan in de folder van deze week :)
pi_215334722
Hier nu inderdaad ook een regenjas/softshell-jasje. Vorige week had ze zelfs haar spijkerjas tevoorschijn gehaald, met teenslippers. 19 graden, oké, het kon een soort van. :D
pi_215335021
quote:
17s.gif Op maandag 21 oktober 2024 10:58 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Genoeg dingen die je kan doen:
- Fort bouwen
- Schilderen/kleien
- Muziek maken (kan heel simpel met bijvoorbeeld ribbelflessen en een stokje, verschillende lengtes keukenrol/wc rol (vullen met rijst) etc)
- Dingen verstoppen en samen zoeken (speurtocht)
- Zelf verstoppertje spelen
- Puzzelen
- Verkleden
- Dansen
- Iets bakken
Etc
Zo, dat dansen was wel een succesje vnv, thnx _O_

Heb je ook nog wat leuke tips voor video's waarmee ze danspasjes na kan doen? Veel verder dan 1 of andere yoga-snuivende Roos en 3 sexy meiden kwam ik niet.....(die veel te snel gingen voor haar)

Naar buiten met alle nattig- en viezigheid houdt ze (lees: papa) niet van :+
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:49:09 #236
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215335308
Ik zet gewoon de radio aan, mijn peuter danst op alles.

Ik zou niet inzetten op nadoen maar gewoon op zelf doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 21 oktober 2024 @ 20:53:02 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215335352
Wat hier al een jaar bijna dagelijks uit de kast komt is de speelpizza en -taart van hout en klittenband. Dat is ook spel waarin hij me mag betrekken. Meestal ben ik jarig en krijg ik ook een cadeautje of zo. En at te drinken. Dat soort rollenspel ben ik wel voor te porren. Als hij met de auto's gaat spelen mag hij het lekker zelf doen.

Onze thuisdagen zijn meestal gevuld met boodschappen, huishouden en in de tuin rommelen. Heel soms afspreken met iemand anders met een peuter. We hebben nooit tijd over voor een museum of zo dus dat komt niet in me op. Nou is onze tijd wel beperkter want na schooltijd komt zijn broer erbij.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215336367
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:09 schreef Tink89 het volgende:

Ja same. Voor sneeuw heb ik een ander pak, en nu is zo’n softshell pak ook wel warm genoeg. Maar bij minder dan 10 graden vond ik zo’n snowsuit onzin maar is softshell wel echt te koud lijkt me, dus daar was ik een beetje zoekend in.

Wij hebben een Kik op 5 minuten lopen, daar heb ik idd voor 15 euro een pak met eenhoorns gekocht. Lidl heeft ze iig online ook wel, maar dan zit je weer met verzendkosten.
pi_215336467
De binnenactiviteiten van mijn peuter (3.5) bestaan o.a. uit:
- dansen op de DD company mini disco playlist op Spotify
- spelen met magnetisch speelgoed icm de triljoen dino's en dieren
- houten treinbaan
- lego
- kleien/tekenen/schilderen
- koekjes bakken als ik daar zin in heb
- orbeez in een bak
- spelletjes spelen op zn peuters

En zn nieuwe favoriet...

... tekenen op de muur }:| :X
pi_215336472
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:26 schreef DjVero het volgende:

[..]

Heb je ook nog wat leuke tips voor video's waarmee ze danspasjes na kan doen? Veel verder dan 1 of andere yoga-snuivende Roos en 3 sexy meiden kwam ik niet.....(die veel te snel gingen voor haar)

Dirk Scheele heeft wat liedjes waarin je de tekst alleen maar hoeft te volgen, en zo zijn er nog wel meer liedjes waarbij je niet heel creatief hoeft te doen.

Mijn peuter danst graag op kinderen voor kinderen en haar favoriet is, hoe kan het ook anders, lekker eigenwijs :P
  maandag 21 oktober 2024 @ 22:42:08 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215336513
Mijn peuter roept nog steeds uit het niets Europapa }:| . Soms geef ik daar gehoor aan.

Maar Aure, misschien had je die dag nog niet expliciet gezegd dat dat niet mocht? Wat stelde het voor trouwens?
Mijnes heeft als nieuwe hobby op zijn handen en armen tekenen, dat waardeer ik opeens een stuk meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 21-10-2024 23:08:58 ]
pi_215336542
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:42 schreef Lemijn het volgende:
Mijn peuter roept nog steeds uit het niets Europapa }:| . Soms geef ik daar gehoor aan.

Maar Aure, misschien had je die dag nog niet expliciet gezegd dat dat niet mocht? Wat stelde het voor trouwens?
Mijnes heeft als nieuwe hobby op zijn handen en armen tekenen, dat weerkeer ik opeens een stuk meer.
Ik kreeg argwaan toen de kleuter twee keer aan mij vroeg "Mama, mag je eigenlijk op de muur tekenen? oO< " Dat doet vermoeden dat ik daar nog niet heel duidelijk in was geweest ;)

Ik denk dat hij een soort uitbreiding van de plant die daar staat heeft gemaakt? Voor een extra vol effect? Godzijdank ging het er met wat billendoekjes nog wel redelijk vanaf, nu is het alleen nog maar een hele lichtgroene waas :P
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:10:21 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_215337518
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:26 schreef DjVero het volgende:

[..]

Ik zet altijd 'gewoon' muziek op. Meestal wel een kinderplaylist. Mijn peuter houdt ook enorm van KvK, vooral ZiggZagg. Als dat opstaat is dat garantie voor dansen.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:11:01 #244
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_215337521
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 22:34 schreef Aure het volgende:
De binnenactiviteiten van mijn peuter (3.5) bestaan o.a. uit:
- dansen op de DD company mini disco playlist op Spotify
- spelen met magnetisch speelgoed icm de triljoen dino's en dieren
- houten treinbaan
- lego
- kleien/tekenen/schilderen
- koekjes bakken als ik daar zin in heb
- orbeez in een bak
- spelletjes spelen op zn peuters

En zn nieuwe favoriet...

[ afbeelding ]

... tekenen op de muur }:| :X
Oh no :X Wat een boef :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_215337559
Onze dochter houdt heel erg van de Purple Disco Machine. :D En Tina Turner om te luisteren, iets met goede smaak vanuit ons. In de auto vraagt ze zelf om beiden, afhankelijk van haar stemming en het moment van de dag. :D

Oei, Aure. Hier gelukkig nog nooit aan de hand gehad, afkloppen. :D
pi_215338216
Tegenwoordig is efteling radio favoriet O+
Toch een hele verbetering tov monique smit |:(

Tekeningen op de muur hebben ook al eens gehad maar dat was 100% de schuld van papa. Die ging wat aftekenen op de muur om te gaan boren en liet toen een peuter even alleen met het potlood :D
Tip: het ging er volledig af met deze: https://www.blokker.nl/er(...)qfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Was wel een gewoon potlood.
Maggie heeft het 1 keer gedaan maar dat was met wateroplosbare potloden (lamy) en dat ging er ook zonder vlekken af.
We hebben het maar niet over alle vlekken op de muur door het gooien met eten :')

Oh ja, Maggie heeft wel eens met gewone kleurpotloden op onze houten salontafel getekend. Ging er gelukkig ook af met die sponsjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bottoms_up op 22-10-2024 09:21:43 ]
pi_215338510
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:49 schreef Lemijn het volgende:
Ik zet gewoon de radio aan, mijn peuter danst op alles.

Ik zou niet inzetten op nadoen maar gewoon op zelf doen.
Dat werkt niet bij haar. Ze luistert geen liedjes, ze kijkt naar liedjes en dan is ze volledig in trance, dus geen beweging meer in te krijgen.

Uiteindelijk had ik dit gevonden: en dat werkte supergoed bij haar.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:32:58 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215341348
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Skipakken voor kinderen vd Lidl staan in de folder van deze week :)
Ja maar da's geen softshell ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215341529
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 06:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze dochter houdt heel erg van de Purple Disco Machine. :D En Tina Turner om te luisteren, iets met goede smaak vanuit ons. In de auto vraagt ze zelf om beiden, afhankelijk van haar stemming en het moment van de dag. :D

Oei, Aure. Hier gelukkig nog nooit aan de hand gehad, afkloppen. :D
Hier werd laatst in de auto naar een Frank Ocean album gewezen, toen voelde ik me even het vrouwtje zeg _O_ . Maargoed, keer erna was het gewoon weer baby shark en cocomelon.

Tekenen op de muur is hier ook gebeurd helaas, gisteren nog eigenlijk :'( . Heb het er gelukkig af kunnen krijgen. Er staat nog wel een poppetje van onze nu-kleuter in de slaapkamer van een tijdje geleden maar ik vind ‘m zo leuk :D:
pi_215342044
Hahaha die is zeker leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')