abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214688789
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 09:51 schreef Bami het volgende:
@:margaretha_01 Zeker! Ze antwoordt regelmatig instinctief 'nee' om dat vervolgens snel naar 'ja' te veranderen wanneer ze de vraag geregistreerd heeft. :') O+
Haha, foutje!
pi_214688866
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt. _O- Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig. O+

Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal :+ ) echt een feestje.
pi_214688873
@margaretha_01, trouwens! Nog even terugkomend op het naar zichzelf wijzen en bewust van zichzelf zijn.
Dat doet ie niet, maar! Hij heeft blijkbaar geleerd wat een neus is, dus bij bijvoorbeeld mama's neus, tikt ie de mijne aan.
En af en toe tikt hij bij "<naam> neus" ook zijn eigen neus aan (of hij doet niks; blijkbaar is het niet leuk genoeg).
pi_214690130
@Bami , Haha, ja bij ons hebben we ook af en toe dat hij nee zegt, maar ja bedoelt. Vooral als we vragen of hij water wil drinken. :D

Maar bij het eten is het nu wel heel praktisch dat hij zelf kan aangeven wat hij wil hebben. Hoewel hij nu ook vaak van alles een klein hapje neemt en dan vervolgens toch weer nee zegt! :p

Mijn hart breekt nu ook als hij hard schreeuwend nee huilt omdat, hij bijvoorbeeld niet in de kinderwagen wil. Toen hij alleen nog maar huilde vond ik het al zielig, maar als hij er nu ook nog nein, nein, nein bij schreeuwt, heb ik echt af en toe het gevoel dat ik iets traumatisch aan het doen ben! Haha!

Het is echt wel een heel nieuwe ervaring dat hij opeens in onze mensentaal wat terug kan zeggen!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_214690172
@Anne

Ja, hier gaat het met woordjes uitspreken ook ontzettend snel. We hielden eerst nog een lijstje bij met welke woordjes hij wanneer kon uitspreken, maar daar komen nu te snel nieuwe woordjes bij, dus de lijstjes zijn niet meer echt accuraat.

En het blijft interessant; dat aanwijzen van de eigen persoon! Ben echt wel benieuwd of dat als ontwikkelingsstap los staat van het zichzelf herkennen in de spiegel! :p (leuk om over te filosoferen, haha)
pi_214690176
Vind het trouwens super leuk dat het dreumestopic weer wat actiever is! :D
pi_214690199
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt. _O- Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig. O+

Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal :+ ) echt een feestje.
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad. :+

Leuke leeftijd, maar ik kan er nog niet met mijn hoofd bij hoe andere ouders denken, laten we er nog een nemen.
Misschien als ze naar school gaat dat ik het weer aan zou kunnen. :+
pi_214690223
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:

Ik vind het een prachtige fase, om te zien hoe een kind zich zo ontwikkelt. Ik geniet er echt van!!
pi_214690487
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 12:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad. :+

Leuke leeftijd, maar ik kan er nog niet met mijn hoofd bij hoe andere ouders denken, laten we er nog een nemen.
Misschien als ze naar school gaat dat ik het weer aan zou kunnen. :+
Ohh daar zitten wij nu ook middenin hahaha. Ik heb altijd gezegd; voor haar tweede verjaardag sowieso niet. Die nadert nu, dus nu hebben we het er wel wat vaker over of/hoe we dat willen. De non-stop verantwoordelijkheid van het ouderschap valt man wel heel zwaar, waardoor hij soms twijfelt over überhaupt een tweede. Maar aan de andere kant hebben we er nu toch al 1, dus in hoeverre wordt dat 'erger' met nog een kindje? En als we er dan nog één willen, is het dan handig om daar binnenkort mee te starten zodat je ook sneller door de tropenjaren heen bent? Of idd wachten totdat Pukje nog wat groter is en het meer voelt alsof er ruimte voor is. Veel twijfels! Zal vast ook niet helpen dat ze nog niet doorslaapt. :+

Maar herkenbaar idd dat het verbazingwekkend voelt hoeveel van Pukje's leeftijdsgenoten grote broer/zus zijn of binnenkort worden.
pi_214735331
Ooh… T. Is lekker alleen in zijn kamertje aan het spelen, ik hoor hem brabbelen en bewegen, terwijl ik lekker mijn koffie in de woonkamer aan het drinken ben!

De perfecte zaterdag ochtend! :D
pi_214735712
Hier hadden we weer een huilsessie vannacht om 3u :O

Meneer was zn speen kwijt, en wij konden m ook niet vinden in, rond of onder zn bed :?
Toen ik m uiteindelijk op schoot had, bleek ie onderin zn slaapzak te zitten. Hoe dan _O-

En hij is net zelf via een laag krukje de vensterbank ingeklommen. Ook niet meer veilig dus :')
pi_214738213
R. hebben we vandaag om uit te proberen niet voor een dutje naar bed gebracht en het gaat eigenlijk prima. Ben benieuwd of dit het einde wordt van de middagdutjes, ik zou ze wel missen. :P
  zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:41:45 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214740702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
R. hebben we vandaag om uit te proberen niet voor een dutje naar bed gebracht en het gaat eigenlijk prima. Ben benieuwd of dit het einde wordt van de middagdutjes, ik zou ze wel missen. :P
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214742262
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 10:01 schreef Piles het volgende:
Hier hadden we weer een huilsessie vannacht om 3u :O

Meneer was zn speen kwijt, en wij konden m ook niet vinden in, rond of onder zn bed :?
Toen ik m uiteindelijk op schoot had, bleek ie onderin zn slaapzak te zitten. Hoe dan _O-

En hij is net zelf via een laag krukje de vensterbank ingeklommen. Ook niet meer veilig dus :')
Dit is echt bizar! Hier namelijk ook een huilsessie (en dat is echt al even geleden), dezelfde nacht maar dan om 1 uur. Meneer lag bovenop al zijn knuffels en spenen.

En die van ons klimt sinds vrijdag op en van de bank. En gooit dan alle kussens op de grond.

Vandaag wordt er blijkbaar uitgeslapen *O*
pi_214742674
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2024 07:24 schreef Anne het volgende:

[..]
Dit is echt bizar!
Njet bizar, maar eng :D
quote:
Vandaag wordt er blijkbaar uitgeslapen *O*
Hier ook _O-
Ik schrok om 7.35u wakker :o
pi_214743123
Hou op zeg :{w .
pi_214744312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2024 21:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?
Ja we kijken het gewoon per dag aan. Zeker als ze na de vakantie weer naar de opvang gaat zal ze wel weer extra moe zijn.
pi_214753526
Onze kabouter is veranderd in een kalkoen-kuiken.
Het gaat de hele dag van "Mahma" naar "Kulle-koelie-kulle" naar "Mahma" en weer naar "Kulle-koelie-kulle".
En als ik voor hem onverwachts ineens iets tegen hem zeg, krijg ik meestal eerst een "HEH?" terug.

:').

Wel echt héérlijk die nieuwe klankjes steeds.

Hij heeft overigens zijn derde tandje. Nu boven. Maar hij loopt nu de héle dag te tandenknarsen.
Mijn nekharen gaan er van overeind staan. Iemand een idee hoe ik dat een beetje tegen kan gaan? We zijn nu juist al zeker een maand de tut overdag boven aan het laten, maar ik heb de neiging om die maar weer te geven, want brrrrrr.
pi_214758980
Ja, dat brabbelen is echt te schattig! Onze kleine zegt nu ook tijdens het slapen woordjes, met name ‘auto’. :p

Tandenknarsen doet onze nog niet, tenminste ik heb nog niets gehoord.
pi_214758985
Ons highlight van gister trouwens: T. kan lopen!! :D

M’n vriend en ik zaten er net over te praten of we ermee zaten dat hij het nog niet kon, en terwijl we dat deden, begon ie spontaan 12 stappen los te lopen! (Daarvoor deed hij maar een of twee stapjes los).

Wij helemaal trots natuurlijk, we zijn echt zijn grootste cheerleaders! :D
pi_214808038
Hoe was het gisteren, Debsterr?
Nog van harte gefeliciteerd!
pi_214808040
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Ons highlight van gister trouwens: T. kan lopen!! :D

M’n vriend en ik zaten er net over te praten of we ermee zaten dat hij het nog niet kon, en terwijl we dat deden, begon ie spontaan 12 stappen los te lopen! (Daarvoor deed hij maar een of twee stapjes los).

Wij helemaal trots natuurlijk, we zijn echt zijn grootste cheerleaders! :D
Leuk *O*

En heeft hij inmiddels de smaak te pakken? :D
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:41:06 #98
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214808637
Ja, hoi :D! Knorrie is geen baby meer, ze is een echte dreumes O+. Leuke verjaardag gehad, we hebben haar zelf een Wobbel cadeau gedaan en daar stond ze gister al op handjes en voetjes op te wiebelen ^O^. De taart smaakte haar ook goed, en alle aandacht vond ze ook gezellig. Cadeaus uitpakken/papier scheuren wat minder _O- dat was eng hahaha.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 26 augustus 2024 @ 09:46:41 #99
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214808670
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:41 schreef Debsterr het volgende:
Ja, hoi :D! Knorrie is geen baby meer, ze is een echte dreumes O+. Leuke verjaardag gehad, we hebben haar zelf een Wobbel cadeau gedaan en daar stond ze gister al op handjes en voetjes op te wiebelen ^O^. De taart smaakte haar ook goed, en alle aandacht vond ze ook gezellig. Cadeaus uitpakken/papier scheuren wat minder _O- dat was eng hahaha.
Leuk!! Gefeliciteerd nog! *O*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')