Haha, foutje!quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:51 schreef Bami het volgende:
@:margaretha_01 Zeker! Ze antwoordt regelmatig instinctief 'nee' om dat vervolgens snel naar 'ja' te veranderen wanneer ze de vraag geregistreerd heeft.![]()
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad.quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt.Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig.
Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal) echt een feestje.
Ik vind het een prachtige fase, om te zien hoe een kind zich zo ontwikkelt. Ik geniet er echt van!!quote:Op maandag 12 augustus 2024 10:01 schreef Bami het volgende:
Ze zegt nu ook 'nee, stoppen!' als we iets doen wat ze niet wilt.Hier wordt verder mega veel gekletst, gerend en geklommen en heel voorzichtig ook eindelijk iets consistenter geslapen. Oh en ze zingt nu zelf kinderliedjes, niet te doen zo schattig.
Vinden jullie dit ook zo'n fijne fase, die 1-2 jaar? Ik vind het (meestal) echt een feestje.
Ohh daar zitten wij nu ook middenin hahaha. Ik heb altijd gezegd; voor haar tweede verjaardag sowieso niet. Die nadert nu, dus nu hebben we het er wel wat vaker over of/hoe we dat willen. De non-stop verantwoordelijkheid van het ouderschap valt man wel heel zwaar, waardoor hij soms twijfelt over überhaupt een tweede. Maar aan de andere kant hebben we er nu toch al 1, dus in hoeverre wordt dat 'erger' met nog een kindje? En als we er dan nog één willen, is het dan handig om daar binnenkort mee te starten zodat je ook sneller door de tropenjaren heen bent? Of idd wachten totdat Pukje nog wat groter is en het meer voelt alsof er ruimte voor is. Veel twijfels! Zal vast ook niet helpen dat ze nog niet doorslaapt.quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha, dit doet R ook, die roept 'nee, klaar' als ze vindt dat het nu wel genoeg is met verschonen of in bad.
Leuke leeftijd, maar ik kan er nog niet met mijn hoofd bij hoe andere ouders denken, laten we er nog een nemen.
Misschien als ze naar school gaat dat ik het weer aan zou kunnen.
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 16:48 schreef Lokasenna het volgende:
R. hebben we vandaag om uit te proberen niet voor een dutje naar bed gebracht en het gaat eigenlijk prima. Ben benieuwd of dit het einde wordt van de middagdutjes, ik zou ze wel missen.
Dit is echt bizar! Hier namelijk ook een huilsessie (en dat is echt al even geleden), dezelfde nacht maar dan om 1 uur. Meneer lag bovenop al zijn knuffels en spenen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:01 schreef Piles het volgende:
Hier hadden we weer een huilsessie vannacht om 3u![]()
Meneer was zn speen kwijt, en wij konden m ook niet vinden in, rond of onder zn bed![]()
Toen ik m uiteindelijk op schoot had, bleek ie onderin zn slaapzak te zitten. Hoe dan![]()
En hij is net zelf via een laag krukje de vensterbank ingeklommen. Ook niet meer veilig dus
Njet bizar, maar engquote:
Hier ookquote:Vandaag wordt er blijkbaar uitgeslapen
Ja we kijken het gewoon per dag aan. Zeker als ze na de vakantie weer naar de opvang gaat zal ze wel weer extra moe zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het kan ook best een tijdje om de dag of bijvoorbeeld alleen na een ochtend psz ofzo. Je hoeft niet van alles naar niks ;-) helpt dat?
Leukquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 08:15 schreef margaretha_01 het volgende:
Ons highlight van gister trouwens: T. kan lopen!!
M’n vriend en ik zaten er net over te praten of we ermee zaten dat hij het nog niet kon, en terwijl we dat deden, begon ie spontaan 12 stappen los te lopen! (Daarvoor deed hij maar een of twee stapjes los).
Wij helemaal trots natuurlijk, we zijn echt zijn grootste cheerleaders!
Leuk!! Gefeliciteerd nog!quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:41 schreef Debsterr het volgende:
Ja, hoi! Knorrie is geen baby meer, ze is een echte dreumes
. Leuke verjaardag gehad, we hebben haar zelf een Wobbel cadeau gedaan en daar stond ze gister al op handjes en voetjes op te wiebelen
. De taart smaakte haar ook goed, en alle aandacht vond ze ook gezellig. Cadeaus uitpakken/papier scheuren wat minder
dat was eng hahaha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |