abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215774725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:55 schreef Anne het volgende:
Ik sta trouwens te kijken van het empathisch vermogen van kindjes.
Mijn vriend was laatst in tranen en toen kwam onze kabouter hem ook troosten, aaien, knuffelen en heel erg oogcontact zoeken. Ik wist niet dat ie dat kende en kon (al vind ik dat heel stom van mijzelf dat ik dat nu typ). Ik moest er zelf bijna van huilen.
Verbaasde ik me ook over. Ik dacht dat zich nog helemaal niet konden verplaatsen in anderen. Toen ik van de trap viel laatst, kwam ie ook al bezorgd naar me toe en mij knuffelen.

Hij is sowieso erg bezig met emoties van anderen nu. Laatst een item over snuiten op tv... Stef meteen: 'huilen'. Of als wij verkouden zijn en een beetje waterig ogen hebben dan roept ie meteen weer: papa/mama huilen. Maar ook lachen en grappig benoemd ie nu. 'Stef grappig' als we om hem lachen.
Vanmorgen op weg naar en di op weg van de opvang begon ie over zijn juf en iemand van de groep. Die was niet lief voor hem en niet voor de juf. 'Haren trekken... [naam], nee. Juf huilen'. Toch even gecheckt. Ze moest niet huilen maar zal wel boos gedaan hebben... andere jochie is een boef en daar heeft ie een beetje last van. Hoort er ook bij dat ie daar mee leert om gaan.

Hoe ie met het verlies van de hond is omgegaan verbaasde ons helemaal. Dat ie weken daarna nog steeds zelf over haar begint terwijl wij haar bewust nooit zelf meer aanhalen met hem erbij.
pi_215777407
Als ik jullie verhalen zo lees heb ik een erg asociaal kind volgens mij :D
pi_215778772
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:06 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees heb ik een erg asociaal kind volgens mij :D
Ja dat. Psychopatisch bijna :D
Als wij gaan nephuilen omdat ie onze blokken omgooit, gaat ie lachen :')
pi_215779972
Ja, ho ho, als ik nephuil komt ie ook niet hoor :P. Of als ik hard auw roep omdat ik mijn teen stoot, schatert ie het ook uit van het lachen.
Blijkbaar voelt of merkt ie daar toch verschil in!

Maar waarom zou je verder een asociaal kind hebben @Lokasenna ?
pi_215780587
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2024 20:31 schreef Anne het volgende:
Ja, ho ho, als ik nephuil komt ie ook niet hoor :P. Of als ik hard auw roep omdat ik mijn teen stoot, schatert ie het ook uit van het lachen.
Blijkbaar voelt of merkt ie daar toch verschil in!

Maar waarom zou je verder een asociaal kind hebben @:Lokasenna ?
Ik heb mijn 2-jarige nog niet kunnen betrappen op reageren op emoties van anderen, die is gewoon 100% met zichzelf bezig. _O-
Sinds een paar weken noemt ze een paar namen van andere kindjes op de opvang. Daarvoor twijfelde ik wel eens of ze überhaupt door had dat er daar ook andere kindjes rondliepen, die negeerde ze gewoon. :P
pi_215783481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik heb mijn 2-jarige nog niet kunnen betrappen op reageren op emoties van anderen, die is gewoon 100% met zichzelf bezig. _O-
Sinds een paar weken noemt ze een paar namen van andere kindjes op de opvang. Daarvoor twijfelde ik wel eens of ze überhaupt door had dat er daar ook andere kindjes rondliepen, die negeerde ze gewoon. :P
Haha :D Dat is op zich wel bijzonder, maar ergens ook wel hilarisch.
pi_215844162
T. keek vanochtend in de spiegel en zei ‘rood’ terwijl hij naar zijn eigen wangetjes wees (hij had een nacht met veel hoesten achter de rug en zijn wangen waren inderdaad nogal rood).

Hij begint langzaam kleuren te benoemen, maar vaak nog totaal random. Hij kent de woordjes groen, rood en blau. Maar tot nu toe als ik op iets blauws wees en vroeg welke kleur dit was, dan kwam er een andere kleur uit.

Dus ik was vanochtend verrast dat hij zelf ongevraagd kon vaststellen dat zijn wangetjes rood waren. :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_215895910
Hebben jullie misschien nog tips qua hapjes/snackies/borreldingetjes voor een 1,5 jarige? Ik ben echt inspiratieloos..
De vorige keer met Sinterklaas had ik in ieder geval het volgende:

Paprika, komkommer, appel, hummus, crackers, tonijn- (deze mocht ie eigenlijk niet) en kipkerriesalade, tomaat, radijs, kiwi, druiven en bosbessen.

Wat afwisseling met Kerst zou ik eigenlijk wel leuk vinden.
pi_215895994
Ik vind dit al heel wat :D

Ik mis alleen nog de klassieke maispufs / babysnacks :+ Die gaan er hier goed in (al dacht oma dat we 'm chips gaven 8)7 _O- )
pi_215896075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:43 schreef Piles het volgende:
Ik vind dit al heel wat :D

Ik mis alleen nog de klassieke maispufs / babysnacks :+ Die gaan er hier goed in (al dacht oma dat we 'm chips gaven 8)7 _O- )
Haha, is het toch ook! Babychips!

Maar ik wil eigenlijk vooral dingen die wij zelf ook lekker vinden :'). Babychips :r.
Wel verdomd jammer ook dat de kabouter nog geen kaas mag. IK WIL KAAS.
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:09:28 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215896176
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:56 schreef Anne het volgende:

[..]
Haha, is het toch ook! Babychips!

Maar ik wil eigenlijk vooral dingen die wij zelf ook lekker vinden :'). Babychips :r.
Wel verdomd jammer ook dat de kabouter nog geen kaas mag. IK WIL KAAS.
Hoezo mag hij niet een beetje kaas? Of bedoel je rauwe kaas of schimmelkaas ofzo?

Edit: je zou ook nog iets met ei kunnen doen, een salade van maken of gewoon een partjes aanbieden (hardgekookt). Of reepjes/stukjes worteltaart/cake (kan ook best in een gezonde variant), popcorn, of bijvoorbeeld lege ijshoorntjes gebruiken om fruit in te doen, ziet er alweer heel anders uit. En ik bedacht later nog: rolletje worst (boterhamworst ofzo) gaat er hier ook altijd goed in, net als minipizza, knakworstjes in bladerdeeg (even knakworstjes halveren) en bijv. kipnuggets.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215896294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoezo mag hij niet een beetje kaas? Of bedoel je rauwe kaas of schimmelkaas ofzo?

Edit: je zou ook nog iets met ei kunnen doen, een salade van maken of gewoon een partjes aanbieden (hardgekookt). Of reepjes/stukjes worteltaart/cake (kan ook best in een gezonde variant), popcorn, of bijvoorbeeld lege ijshoorntjes gebruiken om fruit in te doen, ziet er alweer heel anders uit. En ik bedacht later nog: rolletje worst (boterhamworst ofzo) gaat er hier ook altijd goed in, net als minipizza, knakworstjes in bladerdeeg (even knakworstjes halveren) en bijv. kipnuggets.
Nee, ik bedoel wel echt gewone kaas:

https://www.voedingscentr(...)leine-kinderen-.aspx

En thanks voor de tips! Ei is sowieso een goeie ja! Rolletjes worst voeg ik ook meteen aan het lijstje toe! (mini) pizza en kipnuggets zijn ook wel een goed idee! Ik hou wel van hartig (en warm).
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:31:30 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215896359
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:23 schreef Anne het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel wel echt gewone kaas:

https://www.voedingscentr(...)leine-kinderen-.aspx

En thanks voor de tips! Ei is sowieso een goeie ja! Rolletjes worst voeg ik ook meteen aan het lijstje toe! (mini) pizza en kipnuggets zijn ook wel een goed idee! Ik hou wel van hartig (en warm).
Er is ook kaas met minder zout (emmentaler 45+ bijv of heel jonge kaas of plantaardige kaas) en ik ben misschien te makkelijk, maar ik denk dan 'in boterhamworst of kipkerriesalade of een kipnugget of een knakworstje zit wrs bijna net zo veel zout als in een plakje kaas'... Ik zou geen kilo kaas geven, maar bij een feestje een beetje zou ik niet bezwaarlijk vinden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215896425
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Er is ook kaas met minder zout (emmentaler 45+ bijv of heel jonge kaas of plantaardige kaas) en ik ben misschien te makkelijk, maar ik denk dan 'in boterhamworst of kipkerriesalade of een kipnugget of een knakworstje zit wrs bijna net zo veel zout als in een plakje kaas'... Ik zou geen kilo kaas geven, maar bij een feestje een beetje zou ik niet bezwaarlijk vinden.
Ik ben bang dat als ie het lekker vindt, hij elke keer kaas wil als hij het ons ziet eten :P. Wij eten heul veul kaas.
En boterhamworst, kipkerriesalade en kipnuggets heeft ie tot nu toe 1x gehad in zijn leven en eten wij zelf verder ook nooit. En een knakworstje zou ik sowieso niet geven vanwege het zout.
pi_215898133
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:32 schreef Anne het volgende:
Hebben jullie misschien nog tips qua hapjes/snackies/borreldingetjes voor een 1,5 jarige? Ik ben echt inspiratieloos..
De vorige keer met Sinterklaas had ik in ieder geval het volgende:

[ afbeelding ]
Paprika, komkommer, appel, hummus, crackers, tonijn- (deze mocht ie eigenlijk niet) en kipkerriesalade, tomaat, radijs, kiwi, druiven en bosbessen.

Wat afwisseling met Kerst zou ik eigenlijk wel leuk vinden.
Waaauw, wat ziet dat er geweldig uit!!! :D
pi_216123445
Vuurwerk... Waaaauwwwwwww de buurt steekt genoeg af en meneer vindt het prachtig. :)
pi_216123896
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 18:12 schreef Mathijz het volgende:
Vuurwerk... Waaaauwwwwwww de buurt steekt genoeg af en meneer vindt het prachtig. :)
Haha ja hier ook :D
Meneer wilde niet eten, maar alleen voor het raam staan 8)7

Hij is nu volop woordjes aan het leren, en noemt nu alle grijze vrouwen met bril 'oma'. Dat gaat nog een keer mis :X
pi_216153035
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 18:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij is nu volop woordjes aan het leren, en noemt nu alle grijze vrouwen met bril 'oma'. Dat gaat nog een keer mis :X
Heel herkenbaar, hij ontwikkelt nu ook zijn eigen vorm van humor. Lachen deed hij uiteraard al wel als hij een kieteltje in zijn nek kreeg maar hij schaterlacht elke keer compleet bij een bepaalde scène uit z'n favoriete film.
pi_216158490
Nog 2 weken en dan schuif ik een deurtje verder.

De arme prul werd maandagmiddag ziek. Heeft in de nacht naar dinsdag nauwelijks geslapen. Veel hoesten. Hoge koorts. RS denk ik. Het heerst. Op oudejaarsdag knapte hij in de middag wat op en hij sliep door al het vuurwerk heen.

Ontwikkelt zich heel snel. Steeds meer woorden die hij zelf zegt en woorden die hij begrijpt. Ik zei gister tegen mijn vriendin over iemand voor de grap: "We pakkem hem". En ons zoontje hoorde dat... stond blij te trappelen en vol spanning te wachten totdat wij hem zouden pakken :D Zo schattig.

Zijn opvang was nog op het landelijke nieuws gekomen. Twee vriendjes van hem die al naar de peutergroep zijn waren op het nieuws te zien. Leuk. We baalden wel een beetje dat de opnames niet op zijn groep waren gemaakt. Het licht was bij de peuters beter. :@
pi_216161379
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 18:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Haha, we zaten gister ergens met zijn drietjes koffie (/water) te drinken. Althans, dat dacht ik. Blijkbaar stond er achter ons nog iemand, die alleen onze dreumes was opgevallen. Op een gegeven riep hij al wijzend ‘Frau, Frau, Frau’. Dus ik keek kort achterom en daar stond inderdaad iemand met haren tot aan de schouders; ‘ja daar staat een mevrouw’.

Maar ik had dus te snel gekeken. Toen die persoon voorbij liep bleek het een man te zijn. Ik was al verbaasd, want normaal als T. zo fanatiek brabbelt, krijgt hij van vrouwen lieve woordjes terug, maar dat was nu dus niet het geval.

Mijn vriend en ik moesten stilletjes lachen! :D
pi_216161426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:01 schreef alpeko het volgende:
Nog 2 weken en dan schuif ik een deurtje verder.

De arme prul werd maandagmiddag ziek. Heeft in de nacht naar dinsdag nauwelijks geslapen. Veel hoesten. Hoge koorts. RS denk ik. Het heerst. Op oudejaarsdag knapte hij in de middag wat op en hij sliep door al het vuurwerk heen.

Ontwikkelt zich heel snel. Steeds meer woorden die hij zelf zegt en woorden die hij begrijpt. Ik zei gister tegen mijn vriendin over iemand voor de grap: "We pakkem hem". En ons zoontje hoorde dat... stond blij te trappelen en vol spanning te wachten totdat wij hem zouden pakken :D Zo schattig.

Zijn opvang was nog op het landelijke nieuws gekomen. Twee vriendjes van hem die al naar de peutergroep zijn waren op het nieuws te zien. Leuk. We baalden wel een beetje dat de opnames niet op zijn groep waren gemaakt. Het licht was bij de peuters beter. :@
Sjeetje, wat gaat het snel! Al bijna dreumes-af! :D

En waarom waren die opnames op de opvang, als ik vragen mag?
pi_216161582
T. praat echt verrassend veel! Hij neemt nu ook stopwoordjes over in het Duits, zoals ‘oder?’ of ‘glaube ich’ aan het einde van een zin. Wel grappig, want hij weet nog niet echt wat het betekent, geloof ik, maar hij gebruikt het wel in de correcte context.

Met kerst hebben we ook 2 andere dreumesen gezien van zijn leeftijd, en met hun vergeleken kletst hij echt veel meer. Vind het heel spannend om af en toe leeftijdsgenootjes te zien, om te zien hoe T. zich ontwikkelt.

Eén van die dreumesen gaat ook nog niet naar de opvang en ik vind dat je echt een verschil ziet. Niet dat zo’n verschil iets slechts is, maar wel interessant om te zien.
pi_216162610
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 16:08 schreef margaretha_01 het volgende:

En waarom waren die opnames op de opvang, als ik vragen mag?
Dat vroeg ik me ook af toen we het bericht kregen met de vraag of hij in beeld mocht komen. Wist personeel toen zelf ook nog niet.

Item ging uiteindelijk over dat Partou ging stoppen met zzp’ers. Directeur werd geïnterviewd. Waarom specifiek op deze locatie weet ik ook niet. Denk omdat die vrij nieuw is en dat natuurlijk wel een leuk visitekaartje is.
pi_216182735
Sneeuw!!

En daarna weer lekker binnen met de auto’s broemen.

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal O+.

Hier nu ook weer wat meer gebrabbel.
Nieuwe woordjes en klanken die er de afgelopen maand bij zijn gekomen;

Kak (kwak = eendje)
Ah-kaaa of Ah-taaa (auto)
Mauuuwww (poesje)
Papa (eindelijk :D)
Boom
Boohhhhhhf (boven)

Voor de rest is het weer een mama-fase.
Vind ik niet erg O+.
pi_216273481
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:36 schreef Anne het volgende:
Sneeuw!!

[ afbeelding ]

En daarna weer lekker binnen met de auto’s broemen.

[ afbeelding ]

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal O+.

Hier nu ook weer wat meer gebrabbel.
Nieuwe woordjes en klanken die er de afgelopen maand bij zijn gekomen;

Kak (kwak = eendje)
Ah-kaaa of Ah-taaa (auto)
Mauuuwww (poesje)
Papa (eindelijk :D)
Boom
Boohhhhhhf (boven)

Voor de rest is het weer een mama-fase.
Vind ik niet erg O+.
Wat een lieve foto’s! Jullie hebben meer sneeuw in Nederland gehad dan in Wenen. Hier is er nog helemaal niets gevallen. Vorig jaar november heeft onze kleine voor het eerst sneeuw gezien, maar daar kan hij zich nu niets van herinneren natuurlijk + hij vond het helemaal niet leuk.

Misschien dat we nog een weekendje richting de bergen rijden voor sneeuw. Maar zelfs op twee/drie uur rijden van Wenen ligt er niet gegarandeerd sneeuw. En naar Tirol rijden, vinden we wat ver.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')