Verbaasde ik me ook over. Ik dacht dat zich nog helemaal niet konden verplaatsen in anderen. Toen ik van de trap viel laatst, kwam ie ook al bezorgd naar me toe en mij knuffelen.quote:Op donderdag 5 december 2024 09:55 schreef Anne het volgende:
Ik sta trouwens te kijken van het empathisch vermogen van kindjes.
Mijn vriend was laatst in tranen en toen kwam onze kabouter hem ook troosten, aaien, knuffelen en heel erg oogcontact zoeken. Ik wist niet dat ie dat kende en kon (al vind ik dat heel stom van mijzelf dat ik dat nu typ). Ik moest er zelf bijna van huilen.
Ja dat. Psychopatisch bijnaquote:Op donderdag 5 december 2024 16:06 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees heb ik een erg asociaal kind volgens mij
Ik heb mijn 2-jarige nog niet kunnen betrappen op reageren op emoties van anderen, die is gewoon 100% met zichzelf bezig.quote:Op donderdag 5 december 2024 20:31 schreef Anne het volgende:
Ja, ho ho, als ik nephuil komt ie ook niet hoor. Of als ik hard auw roep omdat ik mijn teen stoot, schatert ie het ook uit van het lachen.
Blijkbaar voelt of merkt ie daar toch verschil in!
Maar waarom zou je verder een asociaal kind hebben @:Lokasenna ?
Hahaquote:Op donderdag 5 december 2024 21:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mijn 2-jarige nog niet kunnen betrappen op reageren op emoties van anderen, die is gewoon 100% met zichzelf bezig.
Sinds een paar weken noemt ze een paar namen van andere kindjes op de opvang. Daarvoor twijfelde ik wel eens of ze überhaupt door had dat er daar ook andere kindjes rondliepen, die negeerde ze gewoon.
Haha, is het toch ook! Babychips!quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:43 schreef Piles het volgende:
Ik vind dit al heel wat![]()
Ik mis alleen nog de klassieke maispufs / babysnacksDie gaan er hier goed in (al dacht oma dat we 'm chips gaven
![]()
)
Hoezo mag hij niet een beetje kaas? Of bedoel je rauwe kaas of schimmelkaas ofzo?quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Haha, is het toch ook! Babychips!
Maar ik wil eigenlijk vooral dingen die wij zelf ook lekker vinden. Babychips
.
Wel verdomd jammer ook dat de kabouter nog geen kaas mag. IK WIL KAAS.
Nee, ik bedoel wel echt gewone kaas:quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoezo mag hij niet een beetje kaas? Of bedoel je rauwe kaas of schimmelkaas ofzo?
Edit: je zou ook nog iets met ei kunnen doen, een salade van maken of gewoon een partjes aanbieden (hardgekookt). Of reepjes/stukjes worteltaart/cake (kan ook best in een gezonde variant), popcorn, of bijvoorbeeld lege ijshoorntjes gebruiken om fruit in te doen, ziet er alweer heel anders uit. En ik bedacht later nog: rolletje worst (boterhamworst ofzo) gaat er hier ook altijd goed in, net als minipizza, knakworstjes in bladerdeeg (even knakworstjes halveren) en bijv. kipnuggets.
Er is ook kaas met minder zout (emmentaler 45+ bijv of heel jonge kaas of plantaardige kaas) en ik ben misschien te makkelijk, maar ik denk dan 'in boterhamworst of kipkerriesalade of een kipnugget of een knakworstje zit wrs bijna net zo veel zout als in een plakje kaas'... Ik zou geen kilo kaas geven, maar bij een feestje een beetje zou ik niet bezwaarlijk vinden.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel wel echt gewone kaas:
https://www.voedingscentr(...)leine-kinderen-.aspx
En thanks voor de tips! Ei is sowieso een goeie ja! Rolletjes worst voeg ik ook meteen aan het lijstje toe! (mini) pizza en kipnuggets zijn ook wel een goed idee! Ik hou wel van hartig (en warm).
Ik ben bang dat als ie het lekker vindt, hij elke keer kaas wil als hij het ons ziet etenquote:Op dinsdag 17 december 2024 11:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er is ook kaas met minder zout (emmentaler 45+ bijv of heel jonge kaas of plantaardige kaas) en ik ben misschien te makkelijk, maar ik denk dan 'in boterhamworst of kipkerriesalade of een kipnugget of een knakworstje zit wrs bijna net zo veel zout als in een plakje kaas'... Ik zou geen kilo kaas geven, maar bij een feestje een beetje zou ik niet bezwaarlijk vinden.
Waaauw, wat ziet dat er geweldig uit!!!quote:Op dinsdag 17 december 2024 10:32 schreef Anne het volgende:
Hebben jullie misschien nog tips qua hapjes/snackies/borreldingetjes voor een 1,5 jarige? Ik ben echt inspiratieloos..
De vorige keer met Sinterklaas had ik in ieder geval het volgende:
[ afbeelding ]
Paprika, komkommer, appel, hummus, crackers, tonijn- (deze mocht ie eigenlijk niet) en kipkerriesalade, tomaat, radijs, kiwi, druiven en bosbessen.
Wat afwisseling met Kerst zou ik eigenlijk wel leuk vinden.
Haha ja hier ookquote:Op dinsdag 31 december 2024 18:12 schreef Mathijz het volgende:
Vuurwerk... Waaaauwwwwwww de buurt steekt genoeg af en meneer vindt het prachtig.
Heel herkenbaar, hij ontwikkelt nu ook zijn eigen vorm van humor. Lachen deed hij uiteraard al wel als hij een kieteltje in zijn nek kreeg maar hij schaterlacht elke keer compleet bij een bepaalde scène uit z'n favoriete film.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha ja hier ook![]()
Meneer wilde niet eten, maar alleen voor het raam staan![]()
Hij is nu volop woordjes aan het leren, en noemt nu alle grijze vrouwen met bril 'oma'. Dat gaat nog een keer mis
Haha, we zaten gister ergens met zijn drietjes koffie (/water) te drinken. Althans, dat dacht ik. Blijkbaar stond er achter ons nog iemand, die alleen onze dreumes was opgevallen. Op een gegeven riep hij al wijzend ‘Frau, Frau, Frau’. Dus ik keek kort achterom en daar stond inderdaad iemand met haren tot aan de schouders; ‘ja daar staat een mevrouw’.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha ja hier ook![]()
Meneer wilde niet eten, maar alleen voor het raam staan![]()
Hij is nu volop woordjes aan het leren, en noemt nu alle grijze vrouwen met bril 'oma'. Dat gaat nog een keer mis
Sjeetje, wat gaat het snel! Al bijna dreumes-af!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:01 schreef alpeko het volgende:
Nog 2 weken en dan schuif ik een deurtje verder.
De arme prul werd maandagmiddag ziek. Heeft in de nacht naar dinsdag nauwelijks geslapen. Veel hoesten. Hoge koorts. RS denk ik. Het heerst. Op oudejaarsdag knapte hij in de middag wat op en hij sliep door al het vuurwerk heen.
Ontwikkelt zich heel snel. Steeds meer woorden die hij zelf zegt en woorden die hij begrijpt. Ik zei gister tegen mijn vriendin over iemand voor de grap: "We pakkem hem". En ons zoontje hoorde dat... stond blij te trappelen en vol spanning te wachten totdat wij hem zouden pakkenZo schattig.
Zijn opvang was nog op het landelijke nieuws gekomen. Twee vriendjes van hem die al naar de peutergroep zijn waren op het nieuws te zien. Leuk. We baalden wel een beetje dat de opnames niet op zijn groep waren gemaakt. Het licht was bij de peuters beter.
Dat vroeg ik me ook af toen we het bericht kregen met de vraag of hij in beeld mocht komen. Wist personeel toen zelf ook nog niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 16:08 schreef margaretha_01 het volgende:
En waarom waren die opnames op de opvang, als ik vragen mag?
Wat een lieve foto’s! Jullie hebben meer sneeuw in Nederland gehad dan in Wenen. Hier is er nog helemaal niets gevallen. Vorig jaar november heeft onze kleine voor het eerst sneeuw gezien, maar daar kan hij zich nu niets van herinneren natuurlijk + hij vond het helemaal niet leuk.quote:Op zondag 5 januari 2025 14:36 schreef Anne het volgende:
Sneeuw!!
[ afbeelding ]
En daarna weer lekker binnen met de auto’s broemen.
[ afbeelding ]
Gelukkig nieuwjaar nog allemaal.
Hier nu ook weer wat meer gebrabbel.
Nieuwe woordjes en klanken die er de afgelopen maand bij zijn gekomen;
Kak (kwak = eendje)
Ah-kaaa of Ah-taaa (auto)
Mauuuwww (poesje)
Papa (eindelijk)
Boom
Boohhhhhhf (boven)
Voor de rest is het weer een mama-fase.
Vind ik niet erg.