abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220438029
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:13 schreef Troel het volgende:
Hey! Ik ben op zoek naar input en wellicht weten jullie wat.

Eind mei ga ik (na de eindexamens) een aantal dagen naar Londen met mijn jongste. Ik heb een rolstoelplek in de Eurostar en hij mag naast me zitten :P In september start hij (als hij slaagt) met de opleiding tot machinist. Jullie snappen al wel waar zijn interesse dus ligt :P

We hebben twee volle dagen in Londen tot onze beschikking. Hij had het zelf over een dagje alle metro's doen, maar ik weet niet of ik dat echt een goed plan vind. We zijn dus wel rolstoelafhankelijk, dus dat maakt de keuze wat minder reuze.
Dan heb je nog steeds keuze genoeg en het staat ook nog eens goed aangegeven.

London Transport Museum is dan ook wel een moetje natuurlijk https://www.ltmuseum.co.uk
pi_220438127
Dan is het misschien wel leuk om een ritje te maken met de DLR. Als je helemaal voorin gaat zitten ben je (met een beetje fantasie) de machinist die de boel bestuurt.

Ik heb overigens geen idee of er helemaal voorin ook rolstoel opstelplaatsen bestaan.

Bekijk deze YouTube-video
Burnt to the core but not broken
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2026 @ 20:57:51 #78
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220439172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:17 schreef PPL het volgende:
Dan is het misschien wel leuk om een ritje te maken met de DLR. Als je helemaal voorin gaat zitten ben je (met een beetje fantasie) de machinist die de boel bestuurt.

Ik heb overigens geen idee of er helemaal voorin ook rolstoel opstelplaatsen bestaan.

Bekijk deze YouTube-video
PPL O+

Ik moest gisteren nog aan je denken :D (Ow wat klinkt dit zoetsappig, maar het is écht zo. Ik kwam een band genaamd Heatwave tegen en tja, doen dacht ik aan "are you mvt" en aan jou!)

Als ik er maar in kan komen, dan maakt het mij niet uit of ik voorin zit of achterin, hij kan zelf wel voorin gaan kijken, dus dit is zeker wel gaaf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2026 @ 20:59:28 #79
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220439193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Dan heb je nog steeds keuze genoeg en het staat ook nog eens goed aangegeven.

London Transport Museum is dan ook wel een moetje natuurlijk https://www.ltmuseum.co.uk
Gaat zeker op het lijstje! Ik wist niet eens dat er zoiets was :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220484021
Voor de knierten: aanvraag ETA gaat vanaf 8 april omhoog van 15 naar 20 pond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220484124
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de knierten: aanvraag ETA gaat vanaf 8 april omhoog van 15 naar 20 pond.
Jezus. Was hij eerst niet 8 pond ofzo?
Tap tap tap
pi_220484131
O kut ik heb een nieuw paspoort, laat ik hem maar aanvragen dan _O-
Tap tap tap
pi_220484181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Jezus. Was hij eerst niet 8 pond ofzo?
Hij kost nu zelfs al 16 pond en wordt dus nog duurder ;(

En wat een gezeik om een fatsoenlijke foto te maken als je geen standaard gezicht hebt :') Aanvragen kostte me een kwartier, goedkeuring kostte het systeem een minuut of 5.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220484195
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hij kost nu zelfs al 16 pond en wordt dus nog duurder ;(

En wat een gezeik om een fatsoenlijke foto te maken als je geen standaard gezicht hebt :') Aanvragen kostte me een kwartier, goedkeuring kostte het systeem een minuut of 5.
Die foto is verschrikkelijk ja _O-

Ik las trouwens ook dat toeristen over een tijdje mogelijk voor musea en kerken die nu gratis zijn, moeten gaan betalen.
Tap tap tap
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 april 2026 @ 17:17:15 #85
39237 crew  H_T
2733
pi_220484437
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 23:37 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met Eurostar Snap?
Ja, een keer gebruikt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 april 2026 @ 17:21:13 #86
39237 crew  H_T
2733
pi_220484457
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 07:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Iemand weleens in een (dit) capsulehotel geslapen?
https://zedwellhotels.com/capsule-cocoons/

En als je van theater houdt en voor mei in Londen bent: via london theatre week kun je kaartjes met flinke korting kopen voor zo'n 60 voorstellingen. Actie loopt t/m 8 maart, kaartjes zijn te bestellen voor voorstellingen tot in mei.
Of ik heb in die geslapen, of het was er een die er verdomd veel op leek :D De prijs en locatie zijn fantastisch, maar verder moet het je ding zijn. Je hebt een soort ruime doodskist met een rolluik in een kamer waar het licht altijd aan is. Met het rolluik open vond ik het eigenlijk te licht, met het rolluik dicht te warm en met de ventilator aan te lawaaiierig :P Dat ik voor het slapen gaan nog wat pints dronk zal vast niet geholpen hebben :@ . Douche en wc moet je (uiteraard) delen, maar daar had ik niet zoveel problemen mee. De trap naar de capsule vond ik wel ellendig en je hebt niet echt plek om je bagage ergens te laten, dus de bagage van bijna iedereen staat los in de slaapzaal. Lawaai uit de andere cabines viel me wel weer mee :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 april 2026 @ 17:24:54 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_220484481
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:57 schreef Troel het volgende:

[..]
PPL O+

Ik moest gisteren nog aan je denken :D (Ow wat klinkt dit zoetsappig, maar het is écht zo. Ik kwam een band genaamd Heatwave tegen en tja, doen dacht ik aan "are you mvt" en aan jou!)

Als ik er maar in kan komen, dan maakt het mij niet uit of ik voorin zit of achterin, hij kan zelf wel voorin gaan kijken, dus dit is zeker wel gaaf!
TFL heeft ook een kaart (wel even inzoomen) met informatie over hoe toegankelijk de verschillende stations zijn. Dan kan je vast wel het een en ander zo plannen dat je de meeste (of alle) metrolijnen kunt gebruiken, ook al kan je niet overal makkelijk uitstappen
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_220484513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:21 schreef H_T het volgende:

[..]
Of ik heb in die geslapen, of het was er een die er verdomd veel op leek :D De prijs en locatie zijn fantastisch, maar verder moet het je ding zijn. Je hebt een soort ruime doodskist met een rolluik in een kamer waar het licht altijd aan is. Met het rolluik open vond ik het eigenlijk te licht, met het rolluik dicht te warm en met de ventilator aan te lawaaiierig :P Dat ik voor het slapen gaan nog wat pints dronk zal vast niet geholpen hebben :@ . Douche en wc moet je (uiteraard) delen, maar daar had ik niet zoveel problemen mee. De trap naar de capsule vond ik wel ellendig en je hebt niet echt plek om je bagage ergens te laten, dus de bagage van bijna iedereen staat los in de slaapzaal. Lawaai uit de andere cabines viel me wel weer mee :)
Klinkt wel als hoe ik het verwacht:+ Oordoppen gaan mee.
Voor de trap ben ik niet zo bang, heb zelfs specifiek om een boven capsule gevraagd. Want letterlijk met je neus op vloerhoogte slapen met anderen 'bovenop' je lijkt me dan weer helemaal niks.
Mijn rugzakje past vast prima naast/op het bed.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 april 2026 @ 17:34:18 #89
39237 crew  H_T
2733
pi_220484532
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klinkt wel als hoe ik het verwacht:+ Oordoppen gaan mee.
Voor de trap ben ik niet zo bang, heb zelfs specifiek om een boven capsule gevraagd. Want letterlijk met je neus op vloerhoogte slapen met anderen 'bovenop' je lijkt me dan weer helemaal niks.
Mijn rugzakje past vast prima naast/op het bed.
Ik had de bovenste capsule en vond het in- en uitstappen vooral lastig, want dan moet je ook een draai maken. Voor waar je je bagage laat maakt het ook wel uit hoe lang je bent. Ik ben 1,90 en dan hou je met een bed van 2 meter niet heel veel ruimte over aan het voeteneind :P Ik geloof ook dat ik een rolkoffertje had in plaats van een rugzak. Ben je wat kleiner en heb je alleen een rugzakje dan zal het allemaal wel meevallen
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_220484550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:34 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik had de bovenste capsule en vond het in- en uitstappen vooral lastig, want dan moet je ook een draai maken. Voor waar je je bagage laat maakt het ook wel uit hoe lang je bent. Ik ben 1,90 en dan hou je met een bed van 2 meter niet heel veel ruimte over aan het voeteneind :P Ik geloof ook dat ik een rolkoffertje had in plaats van een rugzak. Ben je wat kleiner en heb je alleen een rugzakje dan zal het allemaal wel meevallen
1.70m. Met rugzak. B-)

Had wel al bedacht dat ik Lush pas ga leegkopen op de dag van vertrek. Want de doodskist is vast te klein om een rugzak vol geurende badproducten aan te kunnen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 april 2026 @ 17:40:22 #91
39237 crew  H_T
2733
pi_220484563
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
1.70m. Met rugzak. B-)

Had wel al bedacht dat ik Lush pas ga leegkopen op de dag van vertrek. Want de doodskist is vast te klein om een rugzak vol geurende badproducten aan te kunnen.
Ik vind Lush al een uitdaging zonder de winkel in te gaan :D Dus ik geef je daar volkomen gelijk in. Waarschijnlijk wist je het al, maar Lush zit ook gewoon in Nederland. Als dat niet te ver om is zou je daar ook heen kunnen, al hebben je nieuewe zeepjes en zo dan niet de status van souvenir
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_220484607
Nog maar 2,5 week tot onze volgende Londen-trip O+ Wij gaan wel met de Eurostar, dat is ons de vorige keer heel goed bevallen. We vonden het een stuk relaxter dan vliegen. (Niet dat we ooit naar Londen zijn gevlogen, maar dan vliegen in het algemeen :P )

Op het programma staat o.a. een bezoek aan Lion King. De vorige keer in Londen hebben we geen theater gedaan, maar dat leek ons voor nu wel leuk :) . En dan daarvoor een hapje eten in de Seven Dials Market.

We wilden ook nog naar een uitkijkpunt, dan hebben we de vorige keer ook niet gedaan. Ik wil nog kijken of we tickets kunnen krijgen voor Horizon 22, voor Sky Garden had ik het helemaal gemist _O- en anders gaan we naar The Garden at 120.

Edit: en we gaan nog naar het National History Museum!

En verder gewoon lekker shoppen en rondlopen en eten :P .

[ Bericht 2% gewijzigd door Arizona op 01-04-2026 17:58:28 ]
pi_220484793
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 17:40 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik vind Lush al een uitdaging zonder de winkel in te gaan :D Dus ik geef je daar volkomen gelijk in. Waarschijnlijk wist je het al, maar Lush zit ook gewoon in Nederland. Als dat niet te ver om is zou je daar ook heen kunnen, al hebben je nieuewe zeepjes en zo dan niet de status van souvenir
Ik ben ermee bekend :Y Hier is het vaak nog duurder en vanuit de UK laten versturen is tegenwoordig ook geen feestje meer door de heffingen. Dus ik verzorg mijn eigen transport wel.

Edit: en ik heb een 10% kortingsbon die alleen in de UK in te wisselen is.
pi_220484903
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ben ermee bekend :Y Hier is het vaak nog duurder en vanuit de UK laten versturen is tegenwoordig ook geen feestje meer door de heffingen. Dus ik verzorg mijn eigen transport wel.

Edit: en ik heb een 10% kortingsbon die alleen in de UK in te wisselen is.
Ik vind het ook gewoon leuk om als souvenir mee te nemen. Dat je doucht en weer aan Londen denkt :P
pi_220484931
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:20 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik vind het ook gewoon leuk om als souvenir mee te nemen. Dat je doucht en weer aan Londen denkt :P
Ik heb Lush uit NL, de UK en Duitsland. Wordt verwarrend _O-
En ik vlieg (wilde graag de trein maar dat is een stuk meer reistijd én duurder) met alleen handbagage dus qua gelletjes ben ik gauw aan de max. Bruisballen en BBS-en komen mee terug met me. Speciaal bagage voor de terugweg voor bijgekocht.

Horizon 22 is trouwens een leuke tip. Ik ben nog net op tijd voor het volgende maandag-slot ^O^
pi_220484974
Jaren geleden heb ik geweldig genoten vanaf de toren van St Pauls cathedral. Moet je wel voor betalen maar ik had de toren plus zonsondergang voor mezelf tot een van de medewerkers me vriendelijk doch dringend kwam melden dat ze gingen sluiten.

Houd je van een inkijkje in rechtspraak: Royal courts of Justice. Jaren geleden in ieder geval gratis toegankelijk en je kon je eigen rechtszaak uitkiezen.
pi_220484985
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb Lush uit NL, de UK en Duitsland. Wordt verwarrend _O-
En ik vlieg (wilde graag de trein maar dat is een stuk meer reistijd én duurder) met alleen handbagage dus qua gelletjes ben ik gauw aan de max. Bruisballen en BBS-en komen mee terug met me. Speciaal bagage voor de terugweg voor bijgekocht.

Horizon 22 is trouwens een leuke tip. Ik ben nog net op tijd voor het volgende maandag-slot ^O^
Voor ons is de trein iets langer, maar niet veel. We wonen ook ver van Schiphol :P
Qua kosten maakte het voor ond ook niet veel uit, met parkeren op en/of trein naar Schiphol erbij.

Ik hoop ook maandag aan kaartjes te komen :D
pi_220485018
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:32 schreef Arizona het volgende:

[..]
Voor ons is de trein iets langer, maar niet veel. We wonen ook ver van Schiphol :P
Qua kosten maakte het voor ond ook niet veel uit, met parkeren op en/of trein naar Schiphol erbij.

Ik hoop ook maandag aan kaartjes te komen :D
Gelukkig heb ik een gratis parkeerplek (familie) op 5 minuten rijden van 'mijn' vliegveld. Ik taxiservice, zij tijdelijk een extra auto.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2026 @ 18:49:20 #99
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220485098
Trein was 44 euro, mijn begeleider ook. Voordeel van de rolstoel :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220485106
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gelukkig heb ik een gratis parkeerplek (familie) op 5 minuten rijden van 'mijn' vliegveld. Ik taxiservice, zij tijdelijk een extra auto.
Dat scheelt wel ja :)
Wij zouden eventueel nog vanaf Münster kunnen vliegen, dat is dichterbij. Vanaf daar kun je naar Stansted. Maar met bagage en alles waren we dan amper goedkoper uit. We hebben de trein heel op tijd geboekt, dan is het nog relatief goedkoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')