abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215338131
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe kunnen we deze genocidale staat nog steunen in hun 'verdediging'. Dit is geen verdediging meer maar gewoon moord. :r :r :r En de wereld kijkt andere kant op en keurt het stilzwijgend goed.
Ik ken eigenlijk niemand die het goed keurt en geen politicus die niet op roept tot een staakt-het-vuren. Helaas trekt Netanyahu zich zelfs van zijn eigen volk niks aan, laat staan van buitenlanders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:56:44 #202
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215338143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken eigenlijk niemand die het goed keurt en geen politicus die niet op roept tot een staakt-het-vuren. Helaas trekt Netanyahu zich zelfs van zijn eigen volk niks aan, laat staan van buitenlanders.
Er is nauwelijks politieke druk beste Hanca. De wapens worden vrolijk geleverd aan Israel. Amerika stelt slappe deadlines en volgt die niet op.

Nederland had ook een 'rode lijn'. Die is inmiddels al honderden keer overschreden als je het mij vraagt. Hebben we sancties gezien?

Heeft Europa associatieverdrag met Israel opgezegd? Extra sancties?

Nee, nee en nog eens nee. Woorden hebben geen invloed, daden wel.
pi_215338161
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er is nauwelijks politieke druk beste Hanca. De wapens worden vrolijk geleverd aan Israel. Amerika stelt slappe deadlines en volgt die niet op.
Probleem is: als je geen wapens levert, zoals de VS die raketten voor de iron dome, wordt Israël binnen nu en een jaar van de kaart geveegd. Dat is ook niemands bedoeling.

Dat er economische sancties moeten volgen ben ik het wel mee eens, maar ik vraag me af hoe vatbaar Israël daar voor is. Heel veel particuliere organisaties die ze helaas gewoon blijven steunen.

Maar 'keurt het goed' is dus niet echt waar. Men keurt het wel af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:07:54 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215338197
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is: als je geen wapens levert, zoals de VS die raketten voor de iron dome, wordt Israël binnen nu en een jaar van de kaart geveegd. Dat is ook niemands bedoeling.

Dat er economische sancties moeten volgen ben ik het wel mee eens, maar ik vraag me af hoe vatbaar Israël daar voor is. Heel veel particuliere organisaties die ze helaas gewoon blijven steunen.

Dus waar leggen we de grens dan? Bij 50.000 dode Palestijnen? Bij 1000 doden per dag? Bij alle vernietigde ziekenhuizen in Gaza? Bij 500 succesvolle headshots door een Belgische sniper?

Je doet nu alsof we niets kunnen doen omdat Israel toch niet luistert. Er zijn altijd opties, als je een maatregel invoert en ze volgen het niet na dan volg je dat op met extra maatregelen tot ze wel luisteren. Alleen maar roepen "Hee Netanyahu, laat de vrachtwagens eens door" of "Benjamin, doe dat nou eens niet" gaat niet helpen.

Amerika heeft nu een deadline van 30 dagen ingesteld, en dat komt ze ook zeer goed uit want de deadline loopt vlak voor de verkiezingen af dan is er geen aandacht meer voor oorlogsmisdaden in Israel.

Stop met de wapenleveranties. Gaat er misschien dan een Israelier dood? Dat kan. Waarom accepteren we elke dag tientallen dode Palestijnen als 'collateral damage' maar er mag geen Israelier dood?

Dit moet stoppen, aan beide kanten en de wereld moet hier veel meer aan doen. Veel meer. Woorden hebben geen invloed.
pi_215338219
Ik ben inderdaad bang dat we niks kunnen doen, zelfs bij een VN macht stopt Israël niet. De enige optie is misschien de oppositie steunen, zodat Netanyahu er van binnenuit uit gewerkt kan worden.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:28:24 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215338307
quote:

[..]
Voor de NOS camera slaakt Brekelmans wat obligate teksten uit. Op Twitter vermijdt hij het woord Israel wanneer de Unifil soldaten worden aangevallen. Achter de schermen volgt hij gewoon het hobbyisme van Uri Rosenthal cs.

Hoe VVDers werkelijk denken (en nepnieuws verspreiden):
https://www.groene.nl/art(...)-vlak-voor-aantreden

Ik denk dat dit vrij representatief is. Zo een Ellian zit vol met bloeddorst richting moslims, zeker weten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:32:17 #207
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215338331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 08:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
'Tientallen doden bij Israëlische luchtaanval op wooncomplex in Noord-Gaza'
[..]
'Zeker tien doden en tientallen gewonden bij aanval op school Noord-Gaza'
[..]
Ruim 270 doden bij Israëlische aanvallen in Libanon
[..]
Tientallen doden en vermisten na Israëlische aanval in 'humanitaire zone'
[..]
VN-opvangcentrum voor vrouwen en meisjes in Beiroet vernietigd
[..]
Vier doden na aanval op Beiroet
[..]
Israël martelt en vernedert Palestijnen in detentiekamp Sde Teiman: 'Geen echte mensen'
[..]
Enzovoorts enzovoorts enzovoorts

Hoe kunnen we deze genocidale staat nog steunen in hun 'verdediging'. Dit is geen verdediging meer maar gewoon moord. :r :r :r En de wereld kijkt andere kant op en keurt het stilzwijgend goed.
Afschuwelijk ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215339409
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Men keurt het wel goed, als je zo vol blijft steunen kun je zeggen dat je het afkeurt maar duidelijk is dat een leugen.
Waaruit blijkt dan dat Israel van de kaart geveegd zou worden? Zelf zien ze volgens mij niet echt dreiging dat dit gebeurt. Gezien ze zich door niets of niemand laten terugfluiten.

Particuliere organisaties die terrorisme steunen kun je toch gewoon aanpakken? Zoiets als Samidoun of whatever gebeurt dat toch ook mee.

Het is gewoon onwil om zelfs maar symbolisch te breken met de massamoord door Israel.
pi_215340687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 12:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Men keurt het wel goed, als je zo vol blijft steunen kun je zeggen dat je het afkeurt maar duidelijk is dat een leugen.
Waaruit blijkt dan dat Israel van de kaart geveegd zou worden? Zelf zien ze volgens mij niet echt dreiging dat dit gebeurt. Gezien ze zich door niets of niemand laten terugfluiten.
Wat denk je als die iron dome het 1 dag niet doet? Iran schiet gelijk alle raketten die ze hebben op hen af, blijft echt niks van Israël over. Maar alleen verdedigingswapens leveren ben ik wel voor.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:16:44 #210
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215340698
https://www.telegraaf.nl/(...)academische-vrijheid

De cancelcultuur komt weer eens van rechts.

Dezelfde schreeuwers van cancelcultuur (van Jordan Peterson tot Timmy Robinson niet toe laten) willen nu deze gast weren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:20:02 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215340729
https://www.gld.nl/nieuws(...)uk-naar-universiteit

Je gaat zelluf met "haatpredikers" in een kabinet zitten, gekkies.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:24:22 #212
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215340770
The Lancet is Hamas too from now on, I guess:https://www.thelancet.com(...)4%2901169-3/fulltext

[ Bericht 1% gewijzigd door kladderadatsch op 22-10-2024 16:14:24 ]
pi_215342499
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk je als die iron dome het 1 dag niet doet? Iran schiet gelijk alle raketten die ze hebben op hen af, blijft echt niks van Israël over. Maar alleen verdedigingswapens leveren ben ik wel voor.
Tijd om dat te testen. Daarna zal Israel wel weer naar de bondgenoten luisteren.
Maar die frame van het bloeddorstige Iran en het vredige Israel is niet meer dan een frame.
pi_215342852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tijd om dat te testen. Daarna zal Israel wel weer naar de bondgenoten luisteren.
Maar die frame van het bloeddorstige Iran en het vredige Israel is niet meer dan een frame.
Die raketten die steeds aan komen waaien zijn vergissingen, verkeerde knopjes die ingedrukt zijn? Pure pech?
pi_215343674
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die raketten die steeds aan komen waaien zijn vergissingen, verkeerde knopjes die ingedrukt zijn? Pure pech?
Ik dacht toch ook nieuwsberichten te hebben gezien over Israel die bommen had gegooid in Iran?
Maar dit liegt AP niews dus volgens jou?
quote:
Hamas leader Ismail Haniyeh was assassinated in Iran after attending the inauguration of the country’s new president, Iran and the militant group said early Wednesday.

No one immediately claimed responsibility for the assassination but suspicion quickly fell on Israel
https://apnews.com/live/hamas-haniyeh-iran-israel-live-updates

Of wat te denken van berichten als
What leaked US assessment of Israeli plans to strike Iran shows
https://www.bbc.com/news/articles/cz6w6p8x7p8o

Natuurlijk waren de raketten van Iran niet zonder reden. Waarom zou je dat zo stellen? In elk geval is er voorlopig veel meer geluid over Israel dat Iran weg wil vagen dan andersom. Israel heeft ook eerder de capaciteit daarvoor met volle Westerse steun terwijl Iran gesanctioneerd is sinds Trump de atoomdeal met ze opblies.
Nu zijn we weer terug bij die ouwe koeien waar Iran de as van het kwaad is, maar dat is het vooral omdat neocons en Israelisch dat graag zo zien. Waarom jij als Nederlander in zon rare frame meegaat geen idee.
pi_215343765
Als jij terroristenstaat Iran niet als kwaad wil zien houdt het op, dan ben je gewoon niet voor rede vatbaar. Iran financiert aanslagen in Europa: https://www.europarl.euro(...)gesponsord-door-iran

Waarom je dat als Nederlander zou ontkennen is me een raadsel.
pi_215346230
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:29 schreef Hanca het volgende:
Als jij terroristenstaat Iran niet als kwaad wil zien houdt het op, dan ben je gewoon niet voor rede vatbaar. Iran financiert aanslagen in Europa: https://www.europarl.euro(...)gesponsord-door-iran

Waarom je dat als Nederlander zou ontkennen is me een raadsel.
Op zijn minst sturen we geen wapens naar Iran zoals we bij terreurstaat Israel doen.
Daarbij is het natuurlijk vrij apart om te doen alsof Iran meer invloed heeft in Europa dan Israel. Ben je vergeten waarom Markuszower geen vice premier kon worden? De invloed van Israel is dus veel en veel groter dan wat jij claimt dat veiligheidsdiensten zouden zeggen volgens je bron. Dat blijft toch echt bij beschuldigingen, geen bewijzen. Snelle google vind ik alleen wat over de Zweedse veiligheidsdienst die die claim maakt.

Als we Iran zouden pamperen met wapens en politieke steun zoals we met Israel doen zouden ze ook wel anders piepen.
pi_215346563
quote:

[..]
Ik vind dit ook een moeilijke puzzel. De Israëlische regering is compleet doorgedraaid, maar de 'as van het verzet' gaat alle Israëliërs over de kling jagen als ze de kans krijgen.

Een meerderheid van de Nederlanders is inmiddels voor een wapenembargo trouwens.
Incelfrikandel
  woensdag 23 oktober 2024 @ 00:20:15 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_215346906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Een meerderheid van de Nederlanders is inmiddels voor een wapenembargo trouwens.
Is dat waar door wie, hoe ergens gepeild ?

Ik kan mij niet goed voorstellen hoe een embargo de veiligheidssituatie en daaruitvoortvloeiende zekerheid van & voor burgers om iig terreuraanvallen een halt toe te roepen, daarin gaat helpen.
NB: men kan dat soebatten wie wat terreur doet om welke rechten, waarbij ik een soeverein democratisch land als Israël in de poel van verderfelijke ellende, net wat meer het voordeel van een rechtmatige twijfel geef.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_215346943
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik vind dit ook een moeilijke puzzel. De Israëlische regering is compleet doorgedraaid, maar de 'as van het verzet' gaat alle Israëliërs over de kling jagen als ze de kans krijgen.

Ik vraag me toch echt af waar dit op gebaseerd is. Iran zegt altijd al dood aan Israel, net als Saudi Arabië deed. S-A is daarmee gestopt door diplomatie. Volgens mij heeft diplomatie best een kans, tenminste dat zou het hebben als Israel niet constant dood en verderf in de regio zaait met onze stilzwijgende goedkeuring.
Dat soort kreten zijn ook moeilijk serieus te nemen wat mij betreft.

Daarbij is het gewoon zo dat Israel er heel anders over lijkt te denken, die zien blijkbaar geen enkel gevaar dat ze over de kling gejaagd worden. Het wordt ze natuurlijk ook meer en meer duidelijk dat onze steun echt onvoorwaardelijk is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld steun aan Oekraine die politiek veel wankeler is. Wat bizar is wat mij betreft gezien Oekraine dan wel minder kans heeft hun conflict te 'winnen' maar ook veel meer in haar recht staat.
pi_215347416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als we Iran zouden pamperen met wapens en politieke steun zoals we met Israel doen zouden ze ook wel anders piepen.
Iran is een dictatoriale theocratie, zonder rechten voor vrouwen, waarmee we helemaal niets delen. Israël is nog altijd een democratie met grotendeels dezelfde normen en waarden als wij. Dat jij hier doet alsof steun aan Iran net zo logisch zou zijn als steun aan Israël, dan ben je toch ook wel wat te diep het anti-Israël nieuws in gezogen. Qua vrouwenrechten, LHBTI rechten en zelfs qua vrijheid om te geloven wat je wil (18,1% is moslim en mag dat in alle vrijheid zijn, bijvoorbeeld Tel Aviv heeft 5 moskees) is Israël een logische partner.

Natuurlijk moet Israël worden gestopt op dit moment, maar het blijft ook daarna onze meest logische bondgenoot in die regio. Waar ze tegen vechten nu (terroristische organisaties Hamas en Hezbollah) is nooit een optie als onze bondgenoot. Net zo min als landen als Iran, die aanslagen in Europa financieren. Ik ken geen enkel voorbeeld van een aanslag gefinanciert door Israël in Europa.

Israël is nu doorgeslagen en moet tot rede worden gebracht en Netanyahu moet worden vervolgd, maar dat maakt niet dat we ze moeten laten vallen of dat dictaturen die zich niets aantrekken van mensenrechten (en ja, Israël schendt nu ook mensenrechten) beter zijn.
pi_215347712
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iran is een dictatoriale theocratie, zonder rechten voor vrouwen, waarmee we helemaal niets delen. Israël is nog altijd een democratie met grotendeels dezelfde normen en waarden als wij. Dat jij hier doet alsof steun aan Iran net zo logisch zou zijn als steun aan Israël, dan ben je toch ook wel wat te diep het anti-Israël nieuws in gezogen. Qua vrouwenrechten, LHBTI rechten en zelfs qua vrijheid om te geloven wat je wil (18,1% is moslim en mag dat in alle vrijheid zijn, bijvoorbeeld Tel Aviv heeft 5 moskees) is Israël een logische partner.

Natuurlijk moet Israël worden gestopt op dit moment, maar het blijft ook daarna onze meest logische bondgenoot in die regio. Waar ze tegen vechten nu (terroristische organisaties Hamas en Hezbollah) is nooit een optie als onze bondgenoot. Net zo min als landen als Iran, die aanslagen in Europa financieren. Ik ken geen enkel voorbeeld van een aanslag gefinanciert door Israël in Europa.

Israël is nu doorgeslagen en moet tot rede worden gebracht en Netanyahu moet worden vervolgd, maar dat maakt niet dat we ze moeten laten vallen of dat dictaturen die zich niets aantrekken van mensenrechten (en ja, Israël schendt nu ook mensenrechten) beter zijn.
Hoeveel procent van de inwoners van dat gebied was moslim voordat het ingelijfd werd door Israel. Kortom, de cijfers waarmee je strooit zeggen helemaal niets. Moskeeen in Tel Aviv, nou nou poeh poeh, zelfs in de meest dictatoriale landen vind je diversiteit aan kerken.

Je hele post ademt een lucht van, ja maar ze zijn hetzelfde als ons en dus mogen ze meer en zijn ze zielig. Niet anders dan hoe een Iran kijkt naar een Hamas of Hezbollah. En daarmee rechtvaardigen we gewoon het voorzetten van gewelddadigheden
Allah Al Watan Al Malik
pi_215350076
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hoeveel procent van de inwoners van dat gebied was moslim voordat het ingelijfd werd door Israel. Kortom, de cijfers waarmee je strooit zeggen helemaal niets. Moskeeen in Tel Aviv, nou nou poeh poeh, zelfs in de meest dictatoriale landen vind je diversiteit aan kerken.

Je hele post ademt een lucht van, ja maar ze zijn hetzelfde als ons en dus mogen ze meer en zijn ze zielig. Niet anders dan hoe een Iran kijkt naar een Hamas of Hezbollah. En daarmee rechtvaardigen we gewoon het voorzetten van gewelddadigheden
Hoeveel openbare kerken je ziet in Iran? Precies 0, als je daar aan geeft christelijk te zijn ben je dood. Een vrouw mag daar niet eens zonder begeleiding van een man op straat lopen. Homo's worden gedood. Dat is waar we het over hebben als je het over de tegenstanders van Israël hebt. Als jij denkt dat je overal een diversiteit aan kerken hebt, ben je echt enorm ongeïnformeerd.

En natuurlijk mag Israël geen oorlogsmisdaden plegen, zoals ik zeg moet Netanyahu vervolgd worden. Maar in de strijd voor mensenrechten zal Israël voorlopig een logische partner blijven.
pi_215351797
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een onzin, Israel deelt net zo min als Iran met ons. Mensenrechten vinden ze onbelangrijk. Dat is artikel 1 bij ons. Beetje pinkwashing van jouw kant doet daar weinig aan af. Democratie is ook weinig beter dan theocratie op het moment dat democratie zo zonder problemen mensenrechten aan de kant schuift en zo makkelijk de tegenstanders ook uit andere landen dood, ongeacht hoeveel onschuldigen ze daarmee de dood in jagen.

quote:
We steunen de grootste Terroristische organisatie in de regio zonder probleem. Israel. Het westen heeft wel vaker terrorisme gesteund als het onze belangen goed uitkomt. Je kent geen enkel voorbeeld van een aanslag door Israel? Je speelt de hele tijd dom in deze discussie, dat past je niet ik geloof er werkelijk niks van dat je niet gehoord heb van die pieper aanslagen van Israel. https://nos.nl/artikel/25(...)dekmantel-van-israel
Daarbij dat jij niet weet van aanslagen door Israel zegt natuurlijk weinig. Er is ook weinig reden voor Israel hier aanslagen te plegen, ze infiltreren gewoon onze universiteiten of tweede kamer zonder weerstand.
Bij zo'n Hezbollah is Israel toch ook degene die de meeste aanvallen pleegt hier bij monde van de Groene, dat zal ook wel weer anti-Israel tot en met zijn ofzo zeker.
quote:
Volgens de Libanese autoriteiten zijn mogelijk zo’n miljoen Libanezen op drift geraakt, de grootste acute ontheemding in decennia. Tot medio september waren al meer dan honderdduizend mensen op de vlucht geslagen vanwege de gevechten tussen Hezbollah en Israël in het zuiden van het land. Hoewel Hezbollah op 8 oktober 2023 de eerste aanvallen uitvoerde op de door Israël bezette Shebaa-boerderijen, is Israël bijna een jaar later verantwoordelijk voor meer dan driekwart van het totaal aantal beschietingen en bombardementen over en weer.
Het opgevoerde offensief kan in Israël zelfs op meer steun rekenen dan de oorlog in Gaza. Maar vooral is het een manier voor Netanyahu om langer aan de macht te blijven en vervolging wegens fraude en corruptie te ontlopen.
quote:
Het maakt zeker dat we ze moeten laten vallen. Jij zegt zelf dat we nooit met organisaties als Hamas of Hezbollah kunnen samenwerken. Israel is zon organisatie. We werken ook samen met landen als Saudi Arabië, dat is ook een bondgenoot waar we zogenaamd waarden mee delen. Net vond je LGBT nog een goed argument tegen Iran maar in Saudi Arabië staat op seks met hetzelfde geslacht ook de doodstraf. De vrouwenrechten die je net nog belangrijk als argument volgt staan er ook bepaald niet goed voor in Saudi Arabië. https://www.amnesty.nl/wa(...)20mannelijke%20voogd.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zuivering-gaza-niet
Onze bondgenoot waarmee we zoveel waarden delen vind het een probleem niet aan etnische zuivering te doen.
Je mag dan vinden dat ik met NOS en BNR misschien de Groene of VN teveel anti-Israel propaganda lees. ik zie die gedeelde waarde met Israel gewoon minder omdat ik mensenrechten belangrijk vindt. Ik zie ook dat Israel van alle landen in die regio het meeste dood en verderf zaait. Op verre afstand komt misschien een keer Syrië. Iran is net zo min als andere landen in de regio het ideaalplaatje maar zo gortig als Israel maken ze het niet.

Dat jij nog altijd probeert te doen alsof Israel waarden met ons deelt, terwijl ze zo overduidelijk laten zien op veel grotere schaal schijt te hebben aan mensenrechten dan Iran. Iran dat voor jou zo slecht is dat het onbespreekbaar is om ook maar afstandelijk diplomatieke relaties mee op te bouwen toont een dubbele standaard.

Kijk Lubach kan bijvoorbeeld leuk een filmpje hebben dat landen zich afkeren van het Westen. Ja ik vind dat vrij logisch als we bijvoorbeeld Israelisch terrorisme zo opzichtig steunen. Daar maak je je wat mij betreft vrij logischerwijs impopulair mee. Als je alleen mensenrechten belangrijk vindt op het moment dat het je uitkomt.

Gelul dat Israel met de grond gelijk gemaakt gaat worden zodra onze steun ophoudt is ook telkens bizar. Voorlopig was zon schrikwekkende tegenstander als Hezbollah echt een tandenloze tijger gebleken.
pi_215353392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een onzin, Israel deelt net zo min als Iran met ons. Mensenrechten vinden ze onbelangrijk. Dat is artikel 1 bij ons. Beetje pinkwashing van jouw kant doet daar weinig aan af. Democratie is ook weinig beter dan theocratie op het moment dat democratie zo zonder problemen mensenrechten aan de kant schuift en zo makkelijk de tegenstanders ook uit andere landen dood, ongeacht hoeveel onschuldigen ze daarmee de dood in jagen.
[..]
We steunen de grootste Terroristische organisatie in de regio zonder probleem. Israel. Het westen heeft wel vaker terrorisme gesteund als het onze belangen goed uitkomt. Je kent geen enkel voorbeeld van een aanslag door Israel? Je speelt de hele tijd dom in deze discussie, dat past je niet ik geloof er werkelijk niks van dat je niet gehoord heb van die pieper aanslagen van Israel. https://nos.nl/artikel/25(...)dekmantel-van-israel
Daarbij dat jij niet weet van aanslagen door Israel zegt natuurlijk weinig. Er is ook weinig reden voor Israel hier aanslagen te plegen, ze infiltreren gewoon onze universiteiten of tweede kamer zonder weerstand.
Bij zo'n Hezbollah is Israel toch ook degene die de meeste aanvallen pleegt hier bij monde van de Groene, dat zal ook wel weer anti-Israel tot en met zijn ofzo zeker.
[..]
[..]
Het maakt zeker dat we ze moeten laten vallen. Jij zegt zelf dat we nooit met organisaties als Hamas of Hezbollah kunnen samenwerken. Israel is zon organisatie. We werken ook samen met landen als Saudi Arabië, dat is ook een bondgenoot waar we zogenaamd waarden mee delen. Net vond je LGBT nog een goed argument tegen Iran maar in Saudi Arabië staat op seks met hetzelfde geslacht ook de doodstraf. De vrouwenrechten die je net nog belangrijk als argument volgt staan er ook bepaald niet goed voor in Saudi Arabië. https://www.amnesty.nl/wa(...)20mannelijke%20voogd.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)-zuivering-gaza-niet
Onze bondgenoot waarmee we zoveel waarden delen vind het een probleem niet aan etnische zuivering te doen.
Je mag dan vinden dat ik met NOS en BNR misschien de Groene of VN teveel anti-Israel propaganda lees. ik zie die gedeelde waarde met Israel gewoon minder omdat ik mensenrechten belangrijk vindt. Ik zie ook dat Israel van alle landen in die regio het meeste dood en verderf zaait. Op verre afstand komt misschien een keer Syrië. Iran is net zo min als andere landen in de regio het ideaalplaatje maar zo gortig als Israel maken ze het niet.

Dat jij nog altijd probeert te doen alsof Israel waarden met ons deelt, terwijl ze zo overduidelijk laten zien op veel grotere schaal schijt te hebben aan mensenrechten dan Iran. Iran dat voor jou zo slecht is dat het onbespreekbaar is om ook maar afstandelijk diplomatieke relaties mee op te bouwen toont een dubbele standaard.

Kijk Lubach kan bijvoorbeeld leuk een filmpje hebben dat landen zich afkeren van het Westen. Ja ik vind dat vrij logisch als we bijvoorbeeld Israelisch terrorisme zo opzichtig steunen. Daar maak je je wat mij betreft vrij logischerwijs impopulair mee. Als je alleen mensenrechten belangrijk vindt op het moment dat het je uitkomt.

Gelul dat Israel met de grond gelijk gemaakt gaat worden zodra onze steun ophoudt is ook telkens bizar. Voorlopig was zon schrikwekkende tegenstander als Hezbollah echt een tandenloze tijger gebleken.
Er is helemaal geen sprake geen van 'Israëlisch terrorisme', dus waar heb je het überhaupt over?

Laat staan dat Nederland dit dan ook nog zou steunen. Als je dus al aan het redeneren bent op basis van zulke verzinsels, zal dit de verdere discussie niet ten goede komen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')