abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:25:25 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214234272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:22 schreef anomiempje011 het volgende:

[..]
Ik doe 3x per week aan fitness in de sportschool en ik eet altijd gezond
En in de sportschool kom je geen mensen tegen? Of heb je er geen oog voor?
Je bent iig vrij solitair bezig als fitnessen je enige sportieve activiteit is, wellicht een teamsport of in de sportschool een groepstraining.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214234485
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:25 schreef Leandra het volgende:
En in de sportschool kom je geen mensen tegen? Of heb je er geen oog voor?
Alhoewel ik ook denk dat eerst leren te flirten IRL goed kan zijn voor TS, is dat best een gevaarlijk advies om 'algemeen' te geven. Er zullen ook veel dames in een sportschool eerder weinig interesse hebben om de hele tijd contact-pogingen van onervaren versierders te moeten ondergaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 10 juli 2024 @ 13:48:06 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214234506
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 13:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Alhoewel ik ook denk dat eerst leren te flirten IRL goed kan zijn voor TS, is dat best een gevaarlijk advies om 'algemeen' te geven. Er zullen ook veel dames in een sportschool eerder weinig interesse hebben om de hele tijd contact-pogingen van onervaren versierders te moeten ondergaan.
Ik heb het niet over leren flirten, hij stelt dat hij geen mensen om zich heen heeft, als hij met een paar jongens van de sportschool kan gaan stappen dan heeft hij om te beginnen mensen om mee uit te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 juli 2024 @ 19:23:51 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214238737
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, mijn zusje is ook regelmatig op stap met NMLK, erg positief, hoewel haar doel niet een relatie is, maar vooral letterlijk nieuwe mensen leren kennen.
Ja precies, eerst ff gewoon sociaal (leren) doen en gezelschap meemaken en daarna weer focus op een eventuele relatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_214238867
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 10:46 schreef jogy het volgende:

[..]
En dat idd.

Dus misschien een stapje terug doen en eerst een beetje mengen met mensen zonder een relatie als uitgangspunt.

Mijn vriendin heeft jaren geleden goede ervaringen gehad met deze organisatie https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php
Alleen dat is voor mensen die slim en al sociaal vaardig zijn. Ik ben beide niet lol.
  woensdag 10 juli 2024 @ 19:32:36 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214238883
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 19:31 schreef anomiempje011 het volgende:

[..]
Alleen dat is voor mensen die slim en al sociaal vaardig zijn. Ik ben beide niet lol.
Nee hoor, anders hebben ze dat niet nodig (geldt niet voor iedereen uiteraard)
Vrijheid
  woensdag 10 juli 2024 @ 19:34:30 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214238912
quote:

[..]
Dat eerste kun je weinig aan veranderen, dat tweede wel, maar gaat niet vanzelf, je zult er wel aan moeten werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 juli 2024 @ 19:35:05 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214238921
quote:

[..]
En sowieso is een relatie vinden en houden een niet heel kansrijke exercitie als je geen sociale vaardigheden hebt, zeker niet via een datingapp.
Vrijheid
  woensdag 10 juli 2024 @ 19:37:04 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214238950
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 19:35 schreef jogy het volgende:

[..]
En sowieso is een relatie vinden en houden een niet heel kansrijke exercitie als je geen sociale vaardigheden hebt, zeker niet via een datingapp.
Dat is idd al lastig genoeg als je wel sociaal vaardig bent :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214240987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 19:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat eerste kun je weinig aan veranderen, dat tweede wel, maar gaat niet vanzelf, je zult er wel aan moeten werken.
Ook maar tot op zekere hoogte hoor. Ondanks dat ik er aan werk verbeterd het niet heel erg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214242893
Er wordt hier gesproken over sociale vaardigheden. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat zijn, en uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het vaardigheden zijn waarmee je andere mensen kunt manipuleren.

Het heeft mij ooit best wel een tijd gekost om te begrijpen dat sociaal vaardig iets heel anders is als sociaal voelend.

Zo zijn bijvoorbeeld psychopaten en narcisten over het algemeen erg sociaal vaardig, maar absoluut niet sociaal voelend.
  woensdag 10 juli 2024 @ 23:01:40 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214245259
Het verschil tussen wel en niet sociaal vaardig is bijv. het verschil tussen een normaal gesprek met een onbekende kunnen voeren en volledig dichtklappen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214246051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 21:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Er wordt hier gesproken over sociale vaardigheden. Ik heb me altijd afgevraagd wat dat zijn, en uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het vaardigheden zijn waarmee je andere mensen kunt manipuleren.

Het heeft mij ooit best wel een tijd gekost om te begrijpen dat sociaal vaardig iets heel anders is als sociaal voelend.

Zo zijn bijvoorbeeld psychopaten en narcisten over het algemeen erg sociaal vaardig, maar absoluut niet sociaal voelend.
Als dit je conclusie is, kun je misschien beter concluderen dat je geen sociale vaardigheden hebt. Het zijn gewoon de vaardigheden die je nodig hebt in het sociale verkeer om bijvoorbeeld vriendschappen te onderhouden of praatjes te maken met vreemden. Als je een goed inzicht in de psyche van anderen hebt, kun je dat uiteraard ook voor kwade doeleinden inzetten, maar dat lijkt me nou niet bepaald de kern van het begrip sociale vaardigheden…
  woensdag 10 juli 2024 @ 23:49:57 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214246212
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 21:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Sociaal vaardig in een normale situatie is een koetjes/kalfjes gesprek kunnen voeren zonder dat het geforceerd overkomt, ook bij semi vreemden. Ik ben er persoonlijk niet heel goed in.
Vrijheid
pi_214246375
quote:

Nou nee hoor...
Sociaal vaardig zijn is gewoon makkelijk contact kunnen maken. Simpelweg een random kletspraatje aan kunnen gaan bv.
pi_214248105
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 23:49 schreef jogy het volgende:

[..]
Sociaal vaardig in een normale situatie is een koetjes/kalfjes gesprek kunnen voeren zonder dat het geforceerd overkomt, ook bij semi vreemden. Ik ben er persoonlijk niet heel goed in.
Op _wie_ komt dat dan "geforceerd" over?

Ikzelf herken me er ook wel een beetje in, ik heb zelf ook een lichte vorm van social anxiety, heb geen natuurlijk talent in sociale contacten en bepaalde problemen me gezichten te herinneren of namen en gezichten te koppelen.
Met mensen die nieuw zijn, en in grotere groepen heb ik grote moeite me staande te houden omdat dat erg veel informatie voor me is die ik moeilijk kan 'ordenenen' en tegelijkertijd een gesprek voeren of juist luisteren.

Maar ... Wat ik ondertussen ook gemerkt hebt, is dat mijn 'angsten' daarvoor veel groter zijn dan wat anderen ervaren.
Ondertussen moet ik voor mn werk regelmatig presentaties of workshops houden, en ondanks dat je dan ook veelvuldig juist met zulke problemen geconfronteerd wordt, merk ik ook dat hiervoor een bepaalde (lichte) vorm van sociale anxiety eerder behulpzaam is, juist omdat je dan ook je volledig moet concentreren en ook bepaalde stategieen aanleert.

Ik kan me goed voorstellen dat je eigen gevoel dat een gesprek 'geforceerd' zou zijn vooral je eigen (zelf-)waarneming kan zijn en misschien ook juist versterkt wordt door je eigen wens 'meer' te moeten vertellen of te willen bereiken...
Maar niet noodzakelijk ook de indruk is die een ander van je heeft.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214248210
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2024 10:46 schreef jogy het volgende:
Mijn vriendin heeft jaren geleden goede ervaringen gehad met deze organisatie https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php
Ik lees daar ook verschillende verhalen over, en NMLK schijnt niet meer zo leuk te zijn als vroeger. NMLK bestaat inmiddels al wel een aantal jaren, en wat ik er wel eens over hoor en lees is dat mensen die daar al jaren actief zijn inmiddels al allerlei cliques hebben gevormd waar je als nieuwkomer niet meer zo makkelijk tussen komt. Ik weet niet of het waar is, ik heb nog nooit op NMLK gezeten.

En het zou kunnen dat de gebruikers op NMLK voor vrouwen een stuk vriendelijker zijn dan voor mannen. Vrouwen hebben het op dating sites en apps ook een stuk makkelijker dan mannen.
  donderdag 11 juli 2024 @ 09:49:51 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214248485
Het is wel jammer dat TS weinig loslaat over hoe zijn leven er verder uitziet en waarom zijn sociale leven zo slecht is. Dat maakt adviseren moeilijk.
pi_214249063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel jammer dat TS weinig loslaat over hoe zijn leven er verder uitziet en waarom zijn sociale leven zo slecht is. Dat maakt adviseren moeilijk.
Denk ook niet dat advies gewenst is. Het is de schuld van de vrouwen!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 11 juli 2024 @ 11:17:58 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214249423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Op _wie_ komt dat dan "geforceerd" over?

Ikzelf herken me er ook wel een beetje in, ik heb zelf ook een lichte vorm van social anxiety, heb geen natuurlijk talent in sociale contacten en bepaalde problemen me gezichten te herinneren of namen en gezichten te koppelen.
Met mensen die nieuw zijn, en in grotere groepen heb ik grote moeite me staande te houden omdat dat erg veel informatie voor me is die ik moeilijk kan 'ordenenen' en tegelijkertijd een gesprek voeren of juist luisteren.

Maar ... Wat ik ondertussen ook gemerkt hebt, is dat mijn 'angsten' daarvoor veel groter zijn dan wat anderen ervaren.
Ondertussen moet ik voor mn werk regelmatig presentaties of workshops houden, en ondanks dat je dan ook veelvuldig juist met zulke problemen geconfronteerd wordt, merk ik ook dat hiervoor een bepaalde (lichte) vorm van sociale anxiety eerder behulpzaam is, juist omdat je dan ook je volledig moet concentreren en ook bepaalde stategieen aanleert.

Ik kan me goed voorstellen dat je eigen gevoel dat een gesprek 'geforceerd' zou zijn vooral je eigen (zelf-)waarneming kan zijn en misschien ook juist versterkt wordt door je eigen wens 'meer' te moeten vertellen of te willen bereiken...
Maar niet noodzakelijk ook de indruk is die een ander van je heeft.
Bij mezelf merk ik dat ik 3 keer nadenk voor ik 1 keer wat zeg en dat is prima in bepaalde gevallen maar niet als je toevallig ergens staat waar een ander iemand ook is en dan gewoon een gesprek aan gaat wat nergens over gaat.

Heel toevallig een week geleden op vakantie terwijl ik bij de schommel stond om mijn dochter te duwen stond er een andere vader naast mij die dat overduidelijk niet had en gezellig 10 minuten over het weer en andere onbenulligheden gepraat. Als hij het niet had gestart had ik ook niets meer gezegd dan hallo en dag.

Bij presentaties en zaken met een doel is het een voordeel maar in een sociale setting heb ik moeite om me daar overheen te zetten, om die 'denkbarriere' uit te schakelen dus en als ik dan toch over het weer begin moet ik het eruit forceren en komt het ook zo over :P.
Vrijheid
  donderdag 11 juli 2024 @ 11:19:40 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214249443
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 10:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Denk ook niet dat advies gewenst is. Het is de schuld van de vrouwen!
Dan adviseer ik lid worden van de FvD.
pi_214249494
Ben je lelijk?
  donderdag 11 juli 2024 @ 11:31:13 #98
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_214249545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ben je lelijk?
Er staan foto's in de OP :')
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie