abonnement Unibet Coolblue
pi_214214100
Niet mijn OP.

quote:
Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'

ZIE VIDEO BIJ BRON

Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
pi_214214110
Het vorige topic was dicht en nog niemand had een nieuw deel geopend, dus besloot ik het maar zelf even te doen.
  maandag 8 juli 2024 @ 20:38:03 #3
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214214323
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja ik ben opgegroeid in een sekte dus ik weet als geen ander wat indoctrinatie (noem het zelfs brainwashing) doet met een kind/persoon. En hoe het voelt om zogezegd aan de goede kant staan en de rest afvallig is. Hoe dat in een hoofd geprent wordt. Oh en dat was ook allemaal vrijwillig hoor! Ja, tot je weg wil of er kritisch over na gaat denken... Dan zie je pas hoe vrijwillig iets (niet) is.
Ik weet zeker dat een deel dat hoofddoekje echt vrijwillig draagt, maar ik weet ook zeker dat een deel het onder druk draagt of op zijn minst door indoctrinatie. En dat noem ik ook niet vrijwillig.
Denk dat het vooral met conditioneren te maken heeft. Wanneer je een meisje al op vroege leeftijd het aanleert dan kun je haar zelfs laten geloven dat het haar eigen idee is.

Ken ook geen enkel NL meisje/vrouw die uit eigen beweging een hoofddoekje is gaan dragen. Heb wel een familielid dat gewoon echt tot het extremistische is omgetoverd van bij wijze de ene op de andere dag (ik ga hier verder geen tips en trucs geven van hoe je dat het beste kunt bereiken).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_214215317
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat het vooral met conditioneren te maken heeft. Wanneer je een meisje al op vroege leeftijd het aanleert dan kun je haar zelfs laten geloven dat het haar eigen idee is.
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel athe´sten hebben hun athe´sme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.

Justin Barrett's boek Born Believers toont iig aan dat kinderen als gelovigen worden geboren:

quote:
Due to unique features of the developing human mind, children from a very young age are naturally receptive to the idea that there is at least one god—that is, they are “born believers.” Barrett does not say children are born with developed theologies; rather, his point is that just as human beings are born walkers and talkers, they are born believers.

In the first section of the book titled “The Evidence,” Barrett offers support for his premise with detailed findings from recent research in cognitive psychology indicating that young children tend to see order, purpose, and intentional design in the natural world. They also see a designer, to whom they ascribe super-knowledge, super-perception, creative power, and immortality.
  maandag 8 juli 2024 @ 22:13:53 #5
401485 Molo
V÷llig losgel÷st
pi_214215645
twitter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214215724
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:50 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Dit geldt voor zowel geloof als ongeloof, heel veel athe´sten hebben hun athe´sme van hun ouders meegekregen. Op vroege leeftijd dien je kinderen te indoctrineren, wat denk je dat de overheid doet met jonge kinderen.

Justin Barrett's boek Born Believers toont iig aan dat kinderen als gelovigen worden geboren:
[..]

Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.
  maandag 8 juli 2024 @ 22:22:08 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_214215736
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er bestaat geen enkel boek dat aantoont dat kinderen als gelovige worden geboren, die stelling is van zichzelf natuurlijk al een geloof.
Klinklare onzin inderdaad. Sowieso is geloof anno 2024 een achterhaald concept natuurlijk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 8 juli 2024 @ 22:34:55 #8
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_214215854
quote:

[..]
Het blijft lastig voor sommige mensen om bij het onderwerp te blijven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator maandag 8 juli 2024 @ 22:45:10 #9
236264 crew  capricia
pi_214215930
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Juist.
De enige natuurlijke staat van de mens is dat ie vrij geboren wordt. Dat geldt voor mannen en vrouwen.

Om 'vrijwillig' je hoofdhaar af te dekken met een doek, en dat alleen voor meisjes en vrouwen, moet je redelijk ge´ndoctrineerd zijn. Of, zoals we in Iran zien, met forse dwang, op straffe van de dood. Want zo natuurlijk is het namelijk niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 08-07-2024 23:21:44 ]
Definitely not CIA
  maandag 8 juli 2024 @ 23:47:45 #10
3542 Gia
User under construction
pi_214216407
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
De enige natuurlijke staat van de mens is dat ie vrij geboren wordt. Dat geldt voor mannen en vrouwen.

Om 'vrijwillig' je hoofdhaar af te dekken met een doek, en dat alleen voor meisjes en vrouwen, moet je redelijk ge´ndoctrineerd zijn. Of, zoals we in Iran zien, met forse dwang, op straffe van de dood. Want zo natuurlijk is het namelijk niet.
Ik heb het vermoeden dat die profeet wilde dat vrouwen hun rondingen verhulden. Vrouwen in die contreien droegen al omslagdoeken tegen het woestijnzand, dus die konden ze prina daarvoor gebruiken.
Zo staat dat ook in de koran vermeld, overigens.

Hoe dat is verworden tot 'zichtbaar hoofdhaar van vrouwen is lustopwekkend, dus dat moeten ze bedekken', geen idee.

Maar dat haar bedekken, is schijnbaar belangrijker dan die vrouwelijke rondingen verhullen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 19:51:12 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214224851
quote:

[..]

[..]

Proest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214225097
Kinderen staan uiteraard dichter bij God dan volwassenen. Ze hebben nog geen maatschappij waar ze rekening mee moeten houden. Een kind dat geboren wordt is zuiver.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:17:04 #13
3542 Gia
User under construction
pi_214225366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
Kinderen staan uiteraard dichter bij God dan volwassenen. Ze hebben nog geen maatschappij waar ze rekening mee moeten houden. Een kind dat geboren wordt is zuiver.
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.
pi_214225727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar een kind dat met geen enkel idee geconfronteerd wordt in het leven, dus niet met geloof in God en ook niet met het ontkennen van het bestaan van God, en dat leeft tussen gelijkgestemden, zal niet uit zichzelf een godheid bedenken om te dienen of te aanbidden.
Als kind is het een natuurlijke staat van zijn. Indoctrinatie is achteruitgang.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:43:48 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214226011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Als volwassene zou het kunnen, maar als kind idd. niet.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 20:49:20 #16
236264 crew  capricia
pi_214226110
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 23:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat die profeet wilde dat vrouwen hun rondingen verhulden. Vrouwen in die contreien droegen al omslagdoeken tegen het woestijnzand, dus die konden ze prina daarvoor gebruiken.
Zo staat dat ook in de koran vermeld, overigens.

Hoe dat is verworden tot 'zichtbaar hoofdhaar van vrouwen is lustopwekkend, dus dat moeten ze bedekken', geen idee.

Maar dat haar bedekken, is schijnbaar belangrijker dan die vrouwelijke rondingen verhullen.
Ik ben eigenlijk helemaal niet ge´nteresseerd in wat 'de profeet' allemaal wel of niet wil.

De mens wordt van nature vrij geboren. En geen enkele vrouw zegt van nature 'oh, ik ga een hoofddoek dragen, vanuit mijn eigen vrijheid'. Daar is een compleet sociaal construct voor nodig. Wat dat oplegt aan vrouwen als de norm.

Dat is niet normaal.
Het is eerder absurd.
Definitely not CIA
pi_214226201
quote:

[..]
De ouders dan wel de kinderen hebben doorgaans ontdekt dat het verzinsels zijn. Mensen komen met een verhaal over een god aan dat voor geen meter hout snijdt, terwijl dat verhaal dan al is aangepast nadat hun voorgangers op onwaarheden zijn betrapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_214226369
Nog nooit van deze Barret gehoord. Even wat opgezocht

Wat ik tegenkom is dat hij een enorme leap of faith :D maakt van het geloof van kinderen in god is natuurlijk naar het geloof is rationeel en waar.

Er wordt een vergelijking gemaakt dat kinderen van nature ook geloven dat de aarde plat is en stilstaat dit is natuurlijk ook niet rationeel en waar.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:06:20 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214226473
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Als kind is het een natuurlijke staat van zijn. Indoctrinatie is achteruitgang.
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:06:47 #20
401485 Molo
V÷llig losgel÷st
pi_214226489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:03 schreef Loverboii het volgende:
God bestaat uiteraard gewoon niet dus dit is een lastig verhaal zo
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:08:09 #21
401485 Molo
V÷llig losgel÷st
pi_214226526
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is denk ik, volgens mijn ideologie, die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).

FTFY
pi_214226647
quote:

[..]
De natuurlijke staat (de zgn fitra) is die van overgave aan de Schepper (istislam > dus Moslim).

Een kind draagt in zich nog de vrolijkheid van zijn bestaan. De openheid, de onbezonnenheid, dichter dan dit ga je niet bij God komen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:13:17 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214226765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:10 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Een kind draagt in zich nog de vrolijkheid van zijn bestaan. De openheid, de onbezonnenheid, dichter dan dit ga je niet bij God komen.
Dat zeg ik.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:16:56 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214226887
quote:

[..]

:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214227024
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat zeg ik.

Een overgave lijkt me niet een natuurlijke staat.
pi_214227026
quote:

[..]
Je trekt nogal een grote broek aan hier. Niet alleen veronderstel je dat er een God is je pretendeert ook nog te weten welke eigenschappen deze God belangrijk vindt
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 21:26:12 #27
236264 crew  capricia
pi_214227376
quote:

[..]

Dat is toch complete onzin. :D
De natuurlijke staat is dat je vrij bent. Zo ben je 'geschapen'. Je bent vrij geboren. Mannen en vrouwen. Als jij je kind niets bijbrengt, gaat die niet van nature opeens een hoofddoekje dragen.

En van onderwerping is al helemaal geen sprake. In de natuurlijk staat van de mens.

Dan zou de ene wel met een hoofddoek en de ander besneden ter wereld komen.
Beiden gebeuren niet.

Wees daar fier op.
Eva.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 09-07-2024 21:33:59 ]
Definitely not CIA
pi_214227810
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is toch complete onzin. :D
De natuurlijke staat is dat je vrij bent. Zo ben je 'geschapen'. Je bent vrij geboren. Mannen en vrouwen. Als jij je kind niets bijbrengt, gaat die niet van nature opeens een hoofddoekje dragen. Se

En van onderwerping is al helemaal geen sprake. In de natuurlijk staat van de mens.

Dan zou de ene wel met een hoofddoek en de ander besneden ter wereld komen.
Beiden gebeuren niet.

Wees daar fier op.
Eva.
De mens geschapen naar het evenbeeld van God. De perfecte creatie.

Leuk geprobeert God, bijna goed. Ik snij toch even dit stukje eraf.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 21:46:48 #29
236264 crew  capricia
pi_214227975
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:40 schreef stalybridge het volgende:

[..]
De mens geschapen naar het evenbeeld van God. De perfecte creatie.

Leuk geprobeert God, bijna goed. Ik snij toch even dit stukje eraf.
Ja. Alsof je geschapen bent naar het beeld van God. Maar dan nog niet helemaal af. De voorhuid en het hoofddoekje hebben nog wat aandacht nodig.
Wat een complete onzin.
Al die godsdiensten .

En dat je dat dan nog uit naam van jouw God hier verdedigt.
Definitely not CIA
pi_214228004
quote:

[..]
Dan laat dat kind toch zoals hij/zij is en val zo'n kind niet lastig met ouderwetse tradities en ouderwets gedachtengoed.
pi_214228108
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja ik ben opgegroeid in een sekte dus ik weet als geen ander wat indoctrinatie (noem het zelfs brainwashing) doet met een kind/persoon. En hoe het voelt om zogezegd aan de goede kant staan en de rest afvallig is. Hoe dat in een hoofd geprent wordt. Oh en dat was ook allemaal vrijwillig hoor! Ja, tot je weg wil of er kritisch over na gaat denken... Dan zie je pas hoe vrijwillig iets (niet) is.
Ik weet zeker dat een deel dat hoofddoekje echt vrijwillig draagt, maar ik weet ook zeker dat een deel het onder druk draagt of op zijn minst door indoctrinatie. En dat noem ik ook niet vrijwillig.
En laten we eerlijk zijn dat het niet zo simpel is als: oh dan stop je er maar mee of ga maar rustig weg uit de islam.
Kan natuurlijk voor een groot deel projectie zijn maar ik zou zo graag wensen dat iemand van de heren/dames hier eens zou toegeven dat er inderdaad gevolgen zijn bij het verlaten van de islam of het niet meer willen dragen van een hoofddoek en dat het misschien inderdaad niet zo heel eerlijk is dat enkel de vrouw zich zo opvallend moet aanpassen.
Daarom dat ik eerder al eens ergens vroeg: mogen jullie wel kritisch zijn en dit uitspreken tegen anderen? Daarmee val je je geloof in mijn ogen niet af. Wij mochten niet kritisch zijn en het niet uitspreken.

Hoe dan ook roept het hoofddoekje voor mij geen eigen gevoelens van losbandigheid op want dat ben ik allesbehalve.
Bedankt voor het delen en het spijt me dat je dat hebt meegemaakt. Een sekte is ook wat anders dan een religie. Er zijn inderdaad moslima’s die een hoofddoek onder druk dragen, maar om dat door te trekken naar de meeste of alle moslima’s is een overgeneralisatie en misleidend. Het is hetzelfde als dat je zou zeggen dat westerse vrouwen “onderdrukt” worden, omdat er vrouwen zijn die met hun blote borsten in het openbaar willen rondlopen (zoals mannen dat mogen, en dat kan je dan ook zien als dat het “niet eerlijk is dat de vrouw zich zo moet aanpassen”), of vrouwen die make-up dragen door sociale druk om aan een schoonheidsideaal te voldoen, enz. Dat is ook een overgeneralisatie. Verder zijn we allemaal ge´ndoctrineerd door opvoeding: van kleding moeten dragen tot aan andere zaken die met cultuur en normen en waarden te maken hebben.

De reden waarom de vrouw zich aanpast is zoals vaker gezegd (ook door vrouwelijke users): dat het vrouwelijke lichaam veel aantrekkelijker/verleidelijker is voor de man, dan andersom. Vrouwen raken niet zo opgewonden van mannen als mannen van vrouwen. Dus past de vrouw zich aan, net als dat vrouwen hun borsten in het openbaar moeten bedekken en mannen dat niet hoeven. Daarnaast is een hoofddoek een teken van devotie en dat de vrouw niet lastiggevallen wil worden door mannen. Je zal mannen niet op een jonge vrouw zien “jagen”, achterna zitten voor aandacht, haar telefoonnummer willen “fixen” als ze bijv. als een non gekleed is. Dat is het effect en bedoeling van dit soort religieuze kleding.

Ik ken mensen bij wie het geen gevolgen had als ze hun hoofddoek afdeden of de islam verlieten. Ik ken een moslim die zijn Nederlandse vrouw (die bekeerd was) juist ertoe heeft aangezet om haar hoofddoek af te doen, terwijl ze dat eigenlijk niet wilde. Het zal bij sommige families best wel gevolgen kunnen hebben, maar dat heb je nu eenmaal in het algemeen bij mensen wanneer je iets doet wat 180 graden ingaat tegen de cultuur waarin je opgegroeid bent. Ik ken ook Nederlanders die moslim zijn geworden waarvan de familie het contact met hen hebben verbroken (omdat ze moslim zijn geworden). Ik ken ook Nederlanders die als homoseksueel uit de kast zijn gekomen waarna de ouders hen uit het huis hebben gezet of het contact ermee hebben verbroken. Zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te noemen die niks met de islam te maken hebben waar je te maken hebt met de gevolgen van je keuzes, omdat die ingaan tegen de heersende opvattingen of cultuur. Hoeveel families zijn bijv. kapot gegaan, omdat zoonlief of dochterlief zich niet liet vaccineren of juist wel?

Nee, dat begrijp ik, maar jij ziet het weer als een juk wat je projecteert vanwege je verleden. Zo kan iedereen (psychologisch gezien) een reden hebben voor waarom ze een afkeer hebben bij het zien van een hoofddoekje, kruisje of keppeltje.
pi_214228132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan laat dat kind toch zoals hij/zij is en val zo'n kind niet lastig met ouderwetse tradities en ouderwets gedachtengoed.
Daarom vind ik het belangrijk om ook sterk te staan in mijn geloof, zodat andere geloven niet de overhand krijgen. Ik heb niet de indruk dat secularisme hierin veel kan helpen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:54:56 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214228182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:51 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen en het spijt me dat je dat hebt meegemaakt. Een sekte is ook wat anders dan een religie. Er zijn inderdaad moslima’s die een hoofddoek onder druk dragen, maar om dat door te trekken naar de meeste of alle moslima’s is een overgeneralisatie en misleidend. Het is hetzelfde als dat je zou zeggen dat westerse vrouwen “onderdrukt” worden, omdat er vrouwen zijn die met hun blote borsten in het openbaar willen rondlopen (zoals mannen dat mogen, en dat kan je dan ook zien als dat het “niet eerlijk is dat de vrouw zich zo moet aanpassen”), of vrouwen die make-up dragen door sociale druk om aan een schoonheidsideaal te voldoen, enz. Dat is ook een overgeneralisatie. Verder zijn we allemaal ge´ndoctrineerd door opvoeding: van kleding moeten dragen tot aan andere zaken die met cultuur en normen en waarden te maken hebben.

De reden waarom de vrouw zich aanpast is zoals vaker gezegd (ook door vrouwelijke users): dat het vrouwelijke lichaam veel aantrekkelijker/verleidelijker is voor de man, dan andersom. Vrouwen raken niet zo opgewonden van mannen als mannen van vrouwen. Dus past de vrouw zich aan, net als dat vrouwen hun borsten in het openbaar moeten bedekken en mannen dat niet hoeven. Daarnaast is een hoofddoek een teken van devotie en dat de vrouw niet lastiggevallen wil worden door mannen. Je zal mannen niet op een jonge vrouw zien “jagen”, achterna zitten voor aandacht, haar telefoonnummer willen “fixen” als ze bijv. als een non gekleed is. Dat is het effect en bedoeling van dit soort religieuze kleding.

Ik ken mensen bij wie het geen gevolgen had als ze hun hoofddoek afdeden of de islam verlieten. Ik ken een moslim die zijn Nederlandse vrouw (die bekeerd was) juist ertoe heeft aangezet om haar hoofddoek af te doen, terwijl ze dat eigenlijk niet wilde. Het zal bij sommige families best wel gevolgen kunnen hebben, maar dat heb je nu eenmaal in het algemeen bij mensen wanneer je iets doet wat 180 graden ingaat tegen de cultuur waarin je opgegroeid bent. Ik ken ook Nederlanders die moslim zijn geworden waarvan de familie het contact met hen hebben verbroken (omdat ze moslim zijn geworden). Ik ken ook Nederlanders die als homoseksueel uit de kast zijn gekomen waarna de ouders hen uit het huis hebben gezet of het contact ermee hebben verbroken. Zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te noemen die niks met de islam te maken hebben waar je te maken hebt met de gevolgen van je keuzes, omdat die ingaan tegen de heersende opvattingen of cultuur. Hoeveel families zijn bijv. kapot gegaan, omdat zoonlief of dochterlief zich niet liet vaccineren of juist wel?

Nee, dat begrijp ik, maar jij ziet het weer als een juk wat je projecteert vanwege je verleden. Zo kan iedereen (psychologisch gezien) een reden hebben voor waarom ze een afkeer hebben bij het zien van een hoofddoekje, kruisje of keppeltje.
Bullshit.

Dikke primitieve bullshit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 21:57:33 #34
236264 crew  capricia
pi_214228227
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bullshit.

Dikke primitieve bullshit.
Ik vind het eigenlijk gewoon ziek.
Dus vrouwen zonder hoofddoek mag je eindeloos op jagen. Of zo.
Die hebben een ander geloof, hebben een andere waarde. Zijn minder waard. Zijn gewoon game.
Dat staat hier.

Dat is gewoon bizar.
Totaal geen respect voor wie dan ook.
Definitely not CIA
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:58:08 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214228237
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hebben een ander geloof, hebben een andere waarde. Zijn minder waard. Zijn gewoon game.
Dat staat hier.

Dat is gewoon bizar.
Daarom moet ze ook negeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 10-07-2024 14:50:01 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214228264
quote:

[..]
Dat staat hier.

Dat is gewoon bizar.
Lezen is niet echt je sterkste vak. Hoe je alles chargeert.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 10-07-2024 14:50:32 ]
pi_214228265
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk helemaal niet ge´nteresseerd in wat 'de profeet' allemaal wel of niet wil.

De mens wordt van nature vrij geboren. En geen enkele vrouw zegt van nature 'oh, ik ga een hoofddoek dragen, vanuit mijn eigen vrijheid'. Daar is een compleet sociaal construct voor nodig. Wat dat oplegt aan vrouwen als de norm.

Dat is niet normaal.
Het is eerder absurd.
Nee, dat moet je anders zien. Wij, niet-hoofdddoekdragende, ingelovige honden zijn niet normaal.

Religie.. puur gif is het!
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 22:00:40 #38
236264 crew  capricia
pi_214228287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:59 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ah, dat zal het probleem zijn. :D

Maar ga vooral door met zaken uitleggen. Waarom een vrouw 'vrijwillig' een hoofddoek draagt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Danny op 10-07-2024 14:50:49 ]
Definitely not CIA
  dinsdag 9 juli 2024 @ 22:00:48 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214228294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:59 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Er valt niets te chargeren, het is wat het is.

En daarom seculariseert dit land ook gelukkig rap verder. Wil je al die middeleeuwse opvattingen gestaafd zien, zoek je heil elders. En laat vooral de mensen hier met rust.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 10-07-2024 14:51:14 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 juli 2024 @ 22:03:11 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214228358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:02 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Er is geen haat en heb geen baard. De enige die hier haat spuwt tegen andersdenkenden ben jij.
Neuh, ik dicht mensen namelijk geen karaktereigenschappen toe op basis van zaken waar ze niets aan kunnen veranderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214228418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 21:52 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Daarom vind ik het belangrijk om ook sterk te staan in mijn geloof, zodat andere geloven niet de overhand krijgen. Ik heb niet de indruk dat secularisme hierin veel kan helpen.
De kinderen hebben meer behoefte aan gelovigen die hun heilige strijd voeren in een door kinderen verlaten deel van de wereld.
pi_214228427
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dat zal het probleem zijn. :D

Maar ga vooral door met zaken uitleggen. Waarom een vrouw 'vrijwillig' een hoofddoek draagt.
Dat is idd het probleem, aangezien je alles wat ik schreef en onderbouwde (bijv. dat het ook toegegeven werd door vrouwelijke users hier die geen moslims zijn - vorig deeltje -) compleet negeert en weer je selectieve verontwaardiging laat zien.

Net zoals jij 'vrijwillig' kleding draagt. " :D "
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 22:07:21 #43
236264 crew  capricia
pi_214228462
En als je een willekeurige islamitische vrouw met een hoofddoekje wilt vergelijken met hoe een non hier vroeger leefde, heb je het ook niet helemaal begrepen.
Definitely not CIA
  dinsdag 9 juli 2024 @ 22:07:52 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214228474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:06 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat is idd het probleem, aangezien je alles wat ik schreef en onderbouwde (bijv. dat het ook toegegeven werd door vrouwelijke users hier die geen moslims zijn - vorig deeltje -) compleet negeert en weer je selectieve verontwaardiging laat zien.

Dat wordt niet onderschreven door 'de vrouw'.

Misschien eens laten, als mannetje steeds denken te weten wat vrouwen allemaal denken, vinden en voelen. Zeker als je het moet verpakken in religieuze hersenspinsels.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 juli 2024 @ 22:08:39 #45
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_214228490
quote:

[..]
Dat staat hier.

Dat is gewoon bizar.
Roepen dat er geen druk op zit maar dat het komt omdat anders je pappa met zijn fikken niet van je af kan blijven is gewoon echt lachwekkend inderdaad. Hoe primitief wil je het hebben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_214228525
Vrouwen zoals Lahlalala die "vrijwillig" een hoofddoek dragen en daar ˇˇk nog openlijk mee schermen, begrijpen niet dat ze hiermee vrouwen die daar toe gedwongen worden, een trap nageven..

Evenals die partijen die met haar meelopen. Dan snap je het echt niet..
:')
pi_214228527
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:07 schreef capricia het volgende:
En als je een willekeurige islamitische vrouw met een hoofddoekje wilt vergelijken met hoe een non hier vroeger leefde, heb je het ook niet helemaal begrepen.
Ik denk dat je het zelf niet begrijpt als je denkt dat nonnen zo "vroeger" leefden. Dan heb je weinig wereldkennis.
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 22:11:35 #48
236264 crew  capricia
pi_214228555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:06 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]

Omdat ons klimaat nogal vraagt dat mannen en vrouwen kleding dragen. Zo moeilijk is dat niet.

Een hoofddoek voor vrouwen. Of een stukje van je piemel eraf voor mannen (en laten we eerlijk zijn, ook soms moslim-vrouwen) is dat niet.

Wel jammer dat die vrouwelijke hoofddoekjes draagsters er nu niet meer zijn. Ik dit topic. Ik hoor hier alleen mannen.

Je bent het er toch wel mee eens dat de Islam niet een natuurlijke staat van de mens is. Iedereen is onbesneden en zonder hoofddoekje geboren.

In warme landen zoals Iran moeten ze het zelfs met de dood betalen om dat hoofddoekje af te zetten.
Een hoofddoek is nooit vrijheid.
Definitely not CIA
pi_214228561
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat wordt niet onderschreven door 'de vrouw'.

Misschien eens laten, als mannetje steeds denken te weten wat vrouwen allemaal denken, vinden en voelen. Zeker als je het moet verpakken in religieuze hersenspinsels.
Ik heb het nergens over "de vrouw". Dat is een stropop. Beter lezen. Je kan de posts van de betreffende vrouwelijke users teruglezen in het vorig deeltje.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 22:12:45 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214228581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 22:11 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik heb het nergens over "de vrouw". Dat is een stropop. Beter lezen. Je kan de posts van de betreffende vrouwelijke users teruglezen in het vorig deeltje.
Vreemd, want het is wel de natuurlijke staat kennelijk.

Theologie van lik m'n vestje.

Niet onverwacht, het moet natuurlijk vooral de man allemaal goed uitkomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')